Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel
zoeken in:
0
Hendrik68
geplaatst: 13 juni 2013, 20:39 uur
Van het album Barnswallow van Charlie Parr is dit Jesus is a hobo. Het album is een mix van roots en blues. Het volgende nummer is een van de weinige rustpunten, maar wel een heerlijk rustpunt wat mij betreft.
0
geplaatst: 13 juni 2013, 22:20 uur
Charlie Parr, fijn hoor. 7.3. Zal t album eens opzoeken, hou wel van een beetje blues.
EDIT: Bij een gebrek aan goed klinkende videos, even deze snelle tip tussendoor, die ik dus voorlopig niet ga posten als inzending, maar voor de liefhebbers van het iets ruigere werk is het nieuwe album van Javi Garcia (Great Controversy) wel een aanrader denk ik.
EDIT: Bij een gebrek aan goed klinkende videos, even deze snelle tip tussendoor, die ik dus voorlopig niet ga posten als inzending, maar voor de liefhebbers van het iets ruigere werk is het nieuwe album van Javi Garcia (Great Controversy) wel een aanrader denk ik.
0
geplaatst: 14 juni 2013, 08:54 uur
Kacey Musgraves: 6.5
Charlie Parr: 7.3. Mooie stem en fijne sfeer
Charlie Parr: 7.3. Mooie stem en fijne sfeer
0
geplaatst: 14 juni 2013, 10:28 uur
Kacey Musgraves: bedrieglijke lieflijkheid gezien de tekst, beklemmende beelden uit middle class America , met een alleszins bekend, maar op een fijne manier kabbelende en relaxte, muzikale ondersteuning.
Zeker een 7,5 waard.
Charlie Parr: lekker in het schuurpapier, maar het nummer was voor mij niet slechter geweest met twee minuten minder.... 7.25
Zeker een 7,5 waard.
Charlie Parr: lekker in het schuurpapier, maar het nummer was voor mij niet slechter geweest met twee minuten minder.... 7.25
0
Vento Vivimus
geplaatst: 14 juni 2013, 15:15 uur
Help, dat tempo hier been ik nauwelijks bij. Sta ik toch graag wat langer stil bij iets wat me aanspreekt. Ik kies in het vervolg dan ook alleen de neusjes van de zalm..
Charlie Parr vind ik echt een ontdekking! Doet me wel aan Otis Gibbs denken. Dank je daarvoor. Van mij krijgt hij in ieder geval een dikke 8.
Alleen de keuze van de video vind ik wat ongelukkig bij zo'n markante figuur. Heb er YouTube dus zelf maar op nageslagen en vond wat interessante dingen. Zo liep ik tegen een live optreden aan dat Charlie in maart gaf voor de radio in de VS.
Op Spotify vond ik ook zijn laatste album:
Charlie Parr vind ik echt een ontdekking! Doet me wel aan Otis Gibbs denken. Dank je daarvoor. Van mij krijgt hij in ieder geval een dikke 8.
Alleen de keuze van de video vind ik wat ongelukkig bij zo'n markante figuur. Heb er YouTube dus zelf maar op nageslagen en vond wat interessante dingen. Zo liep ik tegen een live optreden aan dat Charlie in maart gaf voor de radio in de VS.
Op Spotify vond ik ook zijn laatste album:
0
geplaatst: 14 juni 2013, 20:23 uur
Vandaag is het precies 18 jaar geleden dat Rory Gallagher is overleden. Over het algemeen natuurlijk een bluesrock-gitarist, maar hij flirtte ook veel met folk en roots.
0
Hendrik68
geplaatst: 14 juni 2013, 22:56 uur
Natuurlijk is Gallagher een fenomeen, zijn gitaarspel en live optredens zijn legendarisch. Wel vind ik de Irish Tour hype behoorlijk zwaar overtrokken, vooral ook omdat het muzikaal erg goed is, maar het songmateriaal vind ik altijd wat achterblijven in zijn muziek. Misschien wel daarom , dat hij live veel meer tot de verbeelding sprak. Ook dit liedje is typisch Gallagher, muzikaal prima, hij is oprecht in wat hij doet, wat lang niet alle blanke blues mannen kunnen zeggen. De compositie zelf echter blijft ook hier achter. Een 6,5, maar heel goed om hem hier eens langs te zien komen.
0
Hendrik68
geplaatst: 14 juni 2013, 23:02 uur
Daar heb je op zich helemaal gelijk in Vento. Ik wilde echter een studionummer van Barnswallow laten zien en dit was op het eerste gezicht de enige die ik zag en sowieso de enige die niet teveel op blues leek. Ik hou heel erg van blues, maar dat hoort hier niet thuis, vandaar. Jouw video van Parr staat inderdaad wat meer symbool voor zijn muziek. Voor mij is het een ideale mix als blues- en rootsliefhebber. Ik ga heel rap meer van deze man beluisteren.
0
geplaatst: 15 juni 2013, 23:25 uur
Toch een bron van veel mooi beeldmateriaal dat Whistle Test programma!!
Mooie Leadbelly cover natuurlijk van Gallagher, evengoed als het origineel.
De opmerking
De akoestische set was voor mij vaak het hoogtepunt van een Gallagher optreden: later toen de keyboards er bij kwam was er niet altijd ruimte voor. Vond ik jammer. Deze versie :8
Die Charlie Parr is ook zeer geworteld in een een ver verleden. 's Mans stem is niet helemaal mijn ding, maar goed genoeg voor een 7.
Mooie Leadbelly cover natuurlijk van Gallagher, evengoed als het origineel.
De opmerking
De compositie zelf echter blijft ook hier achter
kan ik dan ook niet zo goed plaatsen?De akoestische set was voor mij vaak het hoogtepunt van een Gallagher optreden: later toen de keyboards er bij kwam was er niet altijd ruimte voor. Vond ik jammer. Deze versie :8
Die Charlie Parr is ook zeer geworteld in een een ver verleden. 's Mans stem is niet helemaal mijn ding, maar goed genoeg voor een 7.
0
geplaatst: 16 juni 2013, 01:18 uur
Ik ben het eens met Oldfart, Rory Gallagher acoustisch was een hoogtepunt.
0
Hendrik68
geplaatst: 16 juni 2013, 14:04 uur
De discussie over de keyboards is bij het Irish Tour topic al vaak genoeg besproken, daar is te lezen dat ik jullie mening helemaal deel. Sorry Oldfart, ik wist niet dat dit een origineel van Leadbelly was, nou dan valt Gallagher in deze niets kwalijk te nemen, alleen dat hij dan wel een interessanter nummer had kunnen coveren.
0
geplaatst: 16 juni 2013, 20:52 uur
Zeker voor iedereen die Eddie Vedder (solo) een warm hart toedraagt.
0
Hendrik68
geplaatst: 16 juni 2013, 21:20 uur
En aangezien ik Eddie Vedder een warm hart toedraag vind ik dit dus ook wel leuk. De vergelijking spreekt voor zich. Ik weet niet hoe andere nummers van deze man of band klinken, als daar net even wat meer pit in zit dan zit het wel goed. Dit nummer een 7.
0
geplaatst: 16 juni 2013, 22:57 uur
Met een naam als Jake Smith val je niet echt op, maar om jezelf dan meteen the White Buffalo te noemen....?
Goede stem, maar heb wat meer nummers beluisterd en dat komt de gewenning om de hoek zetten en neemt mijn geboeidheid toch af.
Maar dit nummer: 7,5..
Goede stem, maar heb wat meer nummers beluisterd en dat komt de gewenning om de hoek zetten en neemt mijn geboeidheid toch af.
Maar dit nummer: 7,5..
0
geplaatst: 17 juni 2013, 00:13 uur
Eddie Vedder hoor ik inderdaad ook wel. Meh, tis wel ok. 6.8
Ik heb er trouwens wel 1 voor morgen, iets rustigs deze keer.
Ik heb er trouwens wel 1 voor morgen, iets rustigs deze keer.
0
geplaatst: 17 juni 2013, 14:52 uur
Rory Gallagher. Wil ik zeker nog is wat van gaan luisteren, vind hem een prachtige stem hebben. Heb alleen weinig met dit nummer: 6,5
The White Buffalo: Aardig liedje, maar wil toch niet echt groeien na vaker luisteren: 7.
The White Buffalo: Aardig liedje, maar wil toch niet echt groeien na vaker luisteren: 7.
0
geplaatst: 17 juni 2013, 17:37 uur
Oldfart schreef:
Met een naam als Jake Smith val je niet echt op, maar om jezelf dan meteen the White Buffalo te noemen....?

Lijkt erg op Eddie Vedder idd en zeker niet slecht.
7,5
0
geplaatst: 17 juni 2013, 20:06 uur
Charlie Parr duurt inderdaad wat te lang. Ik las ergens anders ook nog een positieve recensie, dus maar eens opzoeken. 7
Rory Gallagher is een geweldenaar. Dit filmpje/nummer kende ik nog niet, maar is ook genieten. 9
Ik kende the White Buffalo vooral als een slechte film. Dit klinkt beter, maar niet aantrekkelijk genoeg om meer van te luisteren. 6
Rory Gallagher is een geweldenaar. Dit filmpje/nummer kende ik nog niet, maar is ook genieten. 9
Ik kende the White Buffalo vooral als een slechte film. Dit klinkt beter, maar niet aantrekkelijk genoeg om meer van te luisteren. 6
0
geplaatst: 17 juni 2013, 22:19 uur
Grensgevalletje, maar ik denk dat dit het soort Amerikaanse folk hoekje Red House Painters is die hier best kan?
0
Hendrik68
geplaatst: 18 juni 2013, 14:30 uur
Dit nummer staat erg ver van mij af. Totaal niet mijn smaak. Geef er ook geen cijfer aan.
0
Hendrik68
geplaatst: 18 juni 2013, 20:43 uur
Ik dacht dat we mijn volgende filmpje allang gehad hadden. Ik heb terug gebladerd en kan hem niet vinden. Nou dan plaats ik hem alsnog maar. Is al een paar maanden oud, maar mag niet in dit topic ontbreken vind ik. Hier is het titelnummer van het debuut van een veelbelovend bandje Hollis Brown: Ride on the train.
0
geplaatst: 18 juni 2013, 20:46 uur
Ken het album, daar heb ik dan weer minder mee. Verre van slecht verder. 6.2*
0
geplaatst: 18 juni 2013, 21:33 uur
Case Studies: na 40 seconden wist ik dat ik goed vind. Haal het gelijk binnen. 8
Hollis Brown had ik al eens over gedacht om te plaatsen. Probleem met het kiezen van een track ervan is dat het album zo'n allegaartje van stijlen is, dat één nummer sowieso al nooit een goede weergave van het album geeft. Maakt verder niet uit, dit nummer en het hele album behoren tot de betere van dit jaar. 7,5
Hollis Brown had ik al eens over gedacht om te plaatsen. Probleem met het kiezen van een track ervan is dat het album zo'n allegaartje van stijlen is, dat één nummer sowieso al nooit een goede weergave van het album geeft. Maakt verder niet uit, dit nummer en het hele album behoren tot de betere van dit jaar. 7,5
0
geplaatst: 19 juni 2013, 20:23 uur
Case Studies: ben iets minder positief dan spoelie, maar klinkt zeker niet verkeerd: 7,3.
Hollis Brown vind ik geweldig, zeker dit nummer en If it Ain't Me. 9 hiervoor.
Hollis Brown vind ik geweldig, zeker dit nummer en If it Ain't Me. 9 hiervoor.
0
geplaatst: 19 juni 2013, 22:40 uur
Hollis Brown durfde ik eigenlijk niet aan, maar het bevalt me direct! 8
0
Hendrik68
geplaatst: 19 juni 2013, 23:07 uur
Waarom durfde je dat niet aan dan?
Ronnie Lane vind ik best wel mooi eigenlijk 7.
Ronnie Lane vind ik best wel mooi eigenlijk 7.
0
geplaatst: 20 juni 2013, 00:53 uur
Hollis Brown; niet groots, eerder wat simpel maar best lekker: 7,25
Good ol' Ronnie; deze maand alweer 16 jaar geleden overleden....djeez...how time flies.
Mooi eenvoudig liedje; 7
Good ol' Ronnie; deze maand alweer 16 jaar geleden overleden....djeez...how time flies.
Mooi eenvoudig liedje; 7
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.