MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel

zoeken in:
Hendrik68
Phil Cook, op zich prima, maar ik mis de vocalen, toch een 6.5.

Wat betreft Matt Harlan sluit ik me aan bij Oldfart en Stalarfur. Moeilijk geval, hij doet feitelijk niks verkeerd, heeft een prima stem, maar het komt niet aan. Heel apart. Misschien dat een volledig album wel aankomt. Ook weer een 6,5, ik deel bijna niks anders meer uit dan 6,5. Laat ik dat ook maar bij de laatste doen. David Jacobs-Strain. Ook op zich weinig mis mee, maar het is me niet onderscheidend genoeg.

Het onderscheidende wat betreft die Jacobs - Strain zit hem wat mij betreft in de kwaliteit van zijn gitaarspel. kwa zang lijkt ie wel.....oh nee, dat mag niet meer....

Hendrik68
Ja, er wordt lekker gitaar gespeeld, da's waar.

Eh, je mag toch wel zeggen op wie hij qua zang lijkt? Of heb ik iets gemist?

Van Ducoz mogen er geen labeltjes meer worden geplakt....laat ik dan volstaan met: Jacobs - Strain heeft zijn Jackson Brown momenten...

David Jacobs- Strain: doet me niets, vind het zelfs behoorlijk saai. 3,5

David Jacobs - 6,5

Laat maar weer komen die lage cijfers hahaha, misschien al wel eens langsgekomen maar kon het niet terugvinden:

Hendrik68
Dexateens, wat moet je daarvan zeggen. Kan het nauwelijks roots noemen en voor een bak herrie heb ik wel eens betere bakken herrie voorbij zien komen. Jij noemt in het andere topic I can lick any Sonafabitch in the house, dat vind ik ook stevig bij vlagen, maar veel beter dan dit. Hier kan ik geen voldoende voor geven. Een 5 derhalve.

Dexateens is een soort blues punk met roots/country invloeden. Hoor er zelf eigenlijk wel Lynyrd Skynyrd, Drive-By Truckers (het zijn tourmaatjes) en ZZ TOP in. Moet zeggen dat ik niet het meest roots-achtige nummer uitkoos, omdat mijn voorkeur meer ligt bij die blues-punk tracks. Live lijkt de band trouwens ook een heel stuk steviger dan op plaat.

Buiten de beoordeling om zal dit menig user hier wel beter bevallen, misschien had ik die moeten inbrengen:

staat grappig genoeg op hetzelfde album als dat hardere nummer van eerder.

Hendrik68
De stem lijkt in ieder geval behoorlijk op die van Patterson Hood, dus die DBT invloeden zijn duidelijk. Ja dit nummer bevalt een heel stuk beter en zou van mij zo een 7 krijgen. We moeten de Dexateens niet direct afschrijven zeg maar.

Van wat ik de afgelopen week heb gemist, vind ik Matt Harlan echt mooi. 8

Hendrik68
Ja, ik vond het filmpje eerst overtuiging missen. Maar ik was stiekem wel benieuwd naar het album Tips & Compliments waar dit nummer vanaf komt. Dat is toch een prima album hoor. Daar worden de nummers ondersteund door diverse rootsy instrumenten, wat het geheel wat smaakvoller maakt. Nu ik het filmpje opnieuw bekijk ben ook ik wel een stukje enthousiaster geworden. Ik verhoog naar een 7, maar de studioversie met vooral de viool haalt op zeker minimaal een 8. Wat ik maar wil zeggen, schuif die Harlan niet zomaar aan de kant.

Sara Watkins vormde al vanaf héél jonge leeftijd samen met broer Sean en vriend Chris Thile de band Nickel Creek. Sinds een aantal jaar heeft ze haar muzikale carrière solo voortgezet met twee leuke albums als gevolg. Een beetje tegenwicht aan alle mannen met baarden in dit topic.

David Jacobs en Dexateens beiden niet mijn cup of tea. Sara Watkins komt meer in de buurt: 6,8.

Sara Watkins: muzikaal prima in orde, (samen)zang mooi en rustgevend. Lieflijk stukje muziek - 7,3

Damien Jurado. Ik ben de laatste tijd zijn (zeer uitgebreide) oeuvre aan het verkennen. Ik hoor hem het liefst zo "kaal" mogelijk: stem, gitaar en soms een mondharmonica erbij. Gelukkig speelt hij live (meestal?) solo, het optreden op Haldern Pop vorig jaar was prachtig. Ik vind zijn teksten schitterend en kan uren naar zijn stem luisteren. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Misschien moet je het vaker horen, maar zowel de stem als het liedje pakt me niet. Dat deed zijn album uit 2012 ook al niet, dus wellicht is het ook niks voor mij. 5

Het nummer van Sara Watkins is een aardig tussendoortje. 5,5

staralfur: Het is al de 2e keer dat je het doet, dus waarschijnlijk weet je het niet, maar tussen inzendingen moet meestal wel ongeveer een dag (hoeft niet precies 24 uur) tussen zitten. Anders wordt het wel erg veel om te beoordelen.

Ach, L_T_B was iets later dan 20.00 uur, dus dat deze dan wat eerder dan 24 uur is, is dan toch niet zo'n probleem? Er is wel wat voor te zeggen om even te wachten totdat meer mensen gereageerd hebben op de vorige inzending.

Excuses! Ik had niet gezien hoe laat de vorige inzending was verstuurd, en ik had 20:00 in mijn hoofd.

Vento Vivimus
13.07 - 20:02 / 14.07 - 21:45

Dus volgens mij mag weer een nieuwe. Twee mooie bijdragen de laatste dagen. Matt Harlan & Damien Jurado krijgen van mij allebei een 9. Al blijft 'The Ring' voor mij het prijsnummer van MH's laatste album.

Ook dnk voor de albums die jullie aandroegen uit de eerste helft van 2013. Opvallend afwezige in dat rijtje
is voor mij het laatste album van Slaid Cleaves 'Still Fighting the War'"

Daarom even een reminder:

Hij kijkt wel heel moeilijk, dus het zal wel pijn doen.

Zonder flauw doenerij, niets mis mee, mja.
Slaid Cleaves - Tekstueel best oké, goede zang, maar dit type rootsy singer-songwriter is een beetje overbevolkt. Moeilijk om nog iets onderscheidend te doen, dus komt het vaak aan op voorkeur voor een bepaald stemgeluid. Ik vind hier niets mis mee, maar dat is het ook wel. 6.4

De vorige 2:
Damien Jurado - geen fan van, maar niet slecht. 6
Sara Watkins - doet me helemaal niets. Glad, teveel- en te massieve begeleiding en vocaal ook niet al te bijzonder. 4.7

Ik vind het album iets tegenvallen (heb hem op 3,5* staan). Dit is wel veruit het beste nummer, op grond hiervan had ik ook meer van het album verwacht eigenlijk. 8

Slaid Cleaves klinkt oprecht, en afgaand op dit ene nummer meer dan verdienstelijk.
En toch voel ik na het beluisteren niet de behoefte hier meer van te horen .
Deels vanwege wat Frank zegt, deels omdat het muzikaal/instrumentaal allemaal wel erg bekend is.
Merk dat ik toch meer op zoek ben naar afwisseling, experiment of eigenheid .
Laat ik het zo stellen: zou ik dit horen zonder te weten wie het is, zou ik nooit op Slaid Cleaves zijn gekomen. Daarom een: 6.

Hendrik68
Sara Watkins: Leuk voor de verandering, maar verder niet bijzonder.5.

Damien Jurado: Ik heb tot op heden zelden iets van Jurado gehoord, ik zou misschien iets vaker naar deze man moeten luisteren als ik zo naar dit filmpje kijk. Maar het is niet dermate opwindend dat hij hoog op mijn nog te beluisteren lijstje zal komen en dus vrees ik dat het nog heel lang gaat duren voor ik meer over deze man kan vertellen. Voor dit filmpje een 6,5.

Slaid Cleaves: Deze man ken ik iets beter, maar heeft me tot op heden niet dermate kunnen boeien dat ik een heel album van hem heb uit kunnen luisteren. Dat filmpje is echter wel zeer goed te pruimen. Als Spoelie echter zegt dat dit nummer ook direct veruit het beste is, dan vrees ik dat ook zijn laatste album op een nog te beluisteren lijstje komt waarvan je maar moet afwachten of hij er ooit af komt. Maar dit bevalt me wel een tikkie beter dan Jurado. Een 7,5.

Hendrik68
Dit mag ik wel, een dame met pit. Ben benieuwd wat deze vrouw nog meer in petto heeft. Voor dit nummer een 7,5.

Said Cleaves: niks mis mee, maar daar houdt het ook op. 6,0
Christy Hays: bevalt me beter, mooie stem. 7,0

Damien Jurado kan ik zeker waarderen, vind maraqopa ook een erg goed album. 7,8 voor Ohio.

Slaid Cleaves: klinkt ook zeer aardig. Heb ik gek genoeg nog nooit een album van gehoord. 7.3

Christy Hays: mooi stemgeluid inderdaad, ook hier 7,3.

Misschien iets traditioneler of iets in die trant, licht psychedelische '60s folk

Damien Jurado 8
Slaid Cleaves 6
Christie Hays 6,5

Hendrik68
Ik heb al vaak lovende woorden over deze band gehoord, heb het wel eens geprobeerd, maar het staat voorlopig te ver van me af. geef het geen cijfer.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:03 uur

geplaatst: vandaag om 03:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.