MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel

zoeken in:
Vento Vivimus
Voor iedereen die zich deze zomer waagt aan Geert Mak's reis over The Blue Highways de volgende
with a lot of folk and a little dirty blues:

Misschien is ie dubbel op, maar een goed nummer mag best een keer herhaald worden, toch?

Vento Vivimus
Wat is het hier rustig de laatste dagen! Iedereen met vakantie ?

Dan heb ik ook wel zin in een feestje. Met The Pistol Annies moet dat wel lukken natuurlijk.

Ze zijn met drieën, noemen zichzelf Hope, Holler & Lone Star en ze worden muzikaal stevig ondersteund. Het zou me niet verbazen als ook Jack White op de achtergrond stiekem een stukje meespeelt.

Country's new generation of strong female voices is on a roll in 2013 – and Pistol Annies remain at its forefront.

Nu maar hopen dat er zich hier binnenkort weer iemand meldt.

Live best oke, maar ik kan me voorstellen dat het t type bandje is dat op plaat veel gladder klinkt? 7tje!

Vento Vivimus
ThirdEyedCitizen schreef:
Live best oke, maar ik kan me voorstellen dat het t type bandje is dat op plaat veel gladder klinkt? 7tje!

Dat blijkt nogal mee te vallen. Zo kreeg het album op Metacritic een 8,7. En dat is voor een country georiënteerd album heel behoorlijk. Maar je kunt natuurlijk altijd nog het beste je eigen oordeel vellen.

Wel lekkere meiden.

Ik wou t niet zeggen, t gaat hier tenslotte om de muziek.

Vento Vivimus
ThirdEyedCitizen schreef:
Ik wou t niet zeggen, t gaat hier tenslotte om de muziek.

Inderdaad, zo is t maar net, maar helaas toch nog steeds geen nieuwe video's van anderen ! Het blijft rustig, te rustig als je t mij vraagt. Daarom probeer ik het nog maar n keer. Hopelijk komt er dan weer wat meer life in the brewery.

Op 27 augustus komt ie dan eindelijk toch uit: 'Say Grace' t lang verwachte nieuwe album van Sam Baker. Voor wie niet zo lang kan wachten is er nu wel al n video:

Is dit een solo topic geworden? Sam Baker vind ik wat op Guy Clark lijken al vind ik die veeeel beter. Voor deze een mager vijfje.

life in the brewery

Het gaat hier op de Servaasshow lijken, ik wacht wel even tot de storm is overgewaaid.

Vento Vivimus
Shangri-la schreef:
Is dit een solo topic geworden?

Ik hoop het niet. Is in ieder geval niet mijn bedoeling. Ik constateerde alleen dat wanneer je mijn intermezzi van vorige week niet meetelt LTB de laatste video plaatste op 3 augustus & dat is volgens mij nu al weer ruim een week geleden. Wilde het vuurtje alleen brandend houden, maar als dat een probleem is, wacht ik wel weer totdat iemand weer iets nieuws presenteert. Hoe meer zielen ...

Ik heb de laatste weken last gehad van een verstopt oor, waardoor ik de muziek en dus ook dit topic even links heb laten liggen. Maar is bijna weer goed, dan ga ik alle clips alsnog beluisteren. En verder is het ook wel logisch dat het in deze vakantiemaanden wat minder is qua belangstelling, zal vanzelf wel weer aantrekken binnenkort denk ik.

Ik ben net terug van Haldern Pop en ga dinsdag een weekje op vakantie naar Ierland, dus van mij zal er waarschijnlijk geen bijdrage komen. Zal wel proberen alle geplaatste filmpjes te beluisteren.

Ik ben weer terug vaan een maand USA en heb een hoop nieuwe dingen in m'n koffer...

Vast bij ieder bekend maar hier nog niet gepasseerd:

Vento Vivimus
In loving memory of .... THE GRIEVOUS ANGEL...

Alleen ik had er n quizje van gemaakt ... Beginnen met Emmylou Harris' versie en dan vragen van wie the Original is ...

Van mij een vette 8.

Welcome back, Ducoz I Ik hoop dat je er een koffer vol van hebt meegenomen.

7. Toch trek ik die stem van Parsons niet echt. Een heel album uitzitten is me vaak al te lang.

spoelie90 schreef:
7. Toch trek ik die stem van Parsons niet echt. Een heel album uitzitten is me vaak al te lang.

Dat album duurt net 25 minuten, dat haal je wel toch..?

Ja, vanochtend maar eens gedraaid. 25 minuten is qua lengte natuurlijk te doen, maar ik vind Safe at Home niet zijn sterkste materiaal bevatten.

Dat ben ik met Spoelie eens, Safe at Home is niet zijn beste werk. GP en Grievious Angel zijn van een veel hoger niveau.

Ik vind dit echt één van de mooiste nummers uit 2013 tot nog toe:
(en voor het album geldt hetzelfde)

Ik moet een beetje aan een combo van Ray LaMontagne en Iron and Wine denken.
De roots verzuipt een beetje in het arrangement wat nogal druk is. Dat wil overigens niet zeggen dat ik het niet goed vind. Maar verre van het beste nummer dat ik in 2013 heb gehoord. Maar mijn smaak stuiterd dan ook heen en weer... 6.

Vento Vivimus
spoelie90 schreef:
Ik vind dit echt één van de mooiste nummers uit 2013 tot nog toe:
(en voor het album geldt hetzelfde)

Ben ik helemaal met je eens. Jason Isbell maakte een van de sterkste americana/roots albums van 2013
so far. De vergelijking met de combo's van Ray LaMontain & Sam Beam vind ik wat ver gezocht.
Tenminste ik hoor hem er niet zo 1-2-3 aan af.

Ik doel in ieder geval op de laatste plaat van Sam.

Vento Vivimus
Ik neem aan dat je dat niet meteen als een aanbeveling bedoelt, want met maar 42 stemmen en een score van 3,31 kan 'Ghost on Ghost' Sam's laatste album op dit forum helaas niet rekenen op veel waardering.

In mijn ogen onterecht. Ik kan me wat dat betreft veel beter vinden in de recensie die ik las op AllMusic:

Bringing the scale back down to something human while injecting some jazz and sunshine into the I&W sound proves to be a very good strategy for Beam, and it makes Ghost on Ghost one of the most satisfying albums the group has done to date.

& met name die jazz/soul invloeden hoor ik niet terug op Jason Isbell's laatste album waarop ik toch vooral een singer/songwriter hoor die met beide benen in de southern rock traditie staat.

Jazz vind ik eigenlijk totaal misplaatst bij Ghost on Ghost, lichtelijk maar dan in de vorm van een vroege Sinatra of wat McCartney doet op zijn laatste studio album. Pop met lichte jazz invloeden. Wat Beam doet vind ik meer richting Soul gaan, drukkere arrangementen met veel blazers e.d.

De manier van zingen van Isbell vind ik veel weg hebben van een combinatie van Sam Beam en Ray Lamontange. De muziek vind ik niet letterlijk lijken op eerder genoemden maar heeft wel iets weg van hun manier van musiceren. Een mengeling van soul en roots in een hedendaags jasje zonder te kunnen worden bestempeld als Countrysoul.

Ik vind Ghost on Ghost overigens wel lekker. Ben niet zo'n fan van Isbell, vond ... And the 400 Unit ook niet zo bijzonder(2009).
Wellicht dat ik het album een dezer dagen ga belusiteren, werk in een platenzaak dus hij zal binnenkort wel binnen komen..

Voor het geval iemand zich afvroeg waar ik was gebleven (en dat heeft hopelijk één iemand toch wel gedaan ); ik heb de afgelopen tien weken in de USA doorgebracht en dus niet echt de tijd gevonden om hier actief te zijn. Ga daar weer eens verandering in proberen te brengen de komende tijd.

Dan tref je het. Gelijk Isbell op je bord.
Ik had wel gezien dat het een hele tijd geleden was dat je online was geweest hier. Hopelijk heb je nog wat mooist ontdekt daar op muziekgebied!

Hendrik68
Ik was de afgelopen bijna 2 weken ook overzee, alleen mijn boot was al binnen een half uur aan de overkant, maar wat heb ik het elke keer weer naar mijn zin op Texel. Ja Daniel, ik was zeker een van diegenen die zich afvroeg waar je bleef, blij dat je weer terug bent.

Wat heb ik allemaal gemist? Daar gaan we.

- Bear's Den: Begint aardig, maar het niveau daalt gaandeweg het nummer. 5,5.
- Skinny Lister: Als Pogues fan moet je dit wel goed vinden en dat doe ik ook 7,5
- Jonah Tolcin: Helaas een wat minder nummer van hem, maar ik weet wat hij wel kan. Voor dit nummer een 5,5.
- Pistol Annies: Apart kunnen ze prima zingen maar de samenzang en de instrumentale begeleiding gaan finaal de mist in. Totaal niet op elkaar ingespeeld. 4.
- Sam Baker: Werkelijk geniaal dit nummer. Ik ken zijn voorgeschiedenis en dan is het knap dat hij uberhaupt nog kan zingen, maar wat een nummer dit zeg. 8,5.
- International Submarine Band; Oude bekende, maar altijd leuk om te horen. Parsons was nou eenmaal een genie, hoewel hij hier nog aan het begin stond. 8 voor dit nummer.
- Jason Isbell: Ik ga het album zeker beluisteren, maar niet vanwege dit nummer. Ik zie niet wat dit het beste nummer van 2013 moet maken. Ik vind het erg vlak en de zang bepaald niet overtuigend. 5.

Welkom terug Daniel!
Waarin de USA en waarom ging je lange reis heen?

Ducoz schreef:
Waarin de USA en waarom ging je lange reis heen?

Ben jij stiekem een Kazach die via Google Translate zijn bijdrages op dit forum levert?

Buckner: geen uitschieter, zeker niet op vocaal gebied.

Ik was de afgelopen weken gewoon in Nederland. Ik lijk zowaar een uitzondering.

Buckner Zijn keuzes op vocaal gebied vind ik bijzonder origineel. Ik vind z'n zang eigenlijk wel wonderschoon. Zo. Go Devotion + Doubt!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:42 uur

geplaatst: vandaag om 21:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.