Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 15 augustus 2013, 10:19 uur
Ik heb net als Hendrik nog wat in te halen, bij deze:
Statesboro Revue: ik ben te spreken over de stem van de leadzanger, wil hier wel is wat meer van horen. 7,5.
Willie Sugarcapps: begint zeer veelbelovend, maar tegen het einde iets te uitgesponnen voor mijn smaak. Ben toch wel benieuwd naar dat album. 7
Bear's Den: redelijk liedje, blijf steken op 6,5.
Skinny Lister: niet mijn ding, 5.
Jonah Tolchin: nummer spreekt me niet echt aan, de manier waarop hij het brengt wel. 6,5
Pistol Annies: komt niet bij me aan, 4,5.
Sam Baker: zeer aardig, maar kan er toch niet zo enthousiast van worden als Hendrik, 6,8.
International Submarine Band: haalt het niet bij de beste nummers van zijn solo albums, maar toch wel een 7,3 waard dit.
Jason Isbell: 7,8 ik ga dat album zeker beluisteren binnenkort.
Richard Buckner: Ik heb ooit is een album van hem toegevoegd hier op de site maar daarna uit het oog verloren. Mooi nummer dit, 7,5.
Statesboro Revue: ik ben te spreken over de stem van de leadzanger, wil hier wel is wat meer van horen. 7,5.
Willie Sugarcapps: begint zeer veelbelovend, maar tegen het einde iets te uitgesponnen voor mijn smaak. Ben toch wel benieuwd naar dat album. 7
Bear's Den: redelijk liedje, blijf steken op 6,5.
Skinny Lister: niet mijn ding, 5.
Jonah Tolchin: nummer spreekt me niet echt aan, de manier waarop hij het brengt wel. 6,5
Pistol Annies: komt niet bij me aan, 4,5.
Sam Baker: zeer aardig, maar kan er toch niet zo enthousiast van worden als Hendrik, 6,8.
International Submarine Band: haalt het niet bij de beste nummers van zijn solo albums, maar toch wel een 7,3 waard dit.
Jason Isbell: 7,8 ik ga dat album zeker beluisteren binnenkort.
Richard Buckner: Ik heb ooit is een album van hem toegevoegd hier op de site maar daarna uit het oog verloren. Mooi nummer dit, 7,5.
0
Hendrik68
geplaatst: 15 augustus 2013, 19:48 uur
Richard Buckner: Wat Spoelie zegt, maar aan het einde stijgt het niveau wel naar een aanvaardbaar niveau waardoor ik toch nog een 6 kan geven.
0
geplaatst: 15 augustus 2013, 19:56 uur
Stiekem vind ik dat van, zeker, jullie een vreemde conclusie.. 
Probeer 't album Devotion + Doubt eens, misschien nemen die tijweles met wat toewijding verdwijnen
't is een mooi album, in het begin lijkt 't wat raar maar het is eigenlijk wat Masimo zegt.. Hoeft uiteraard niet, zat andere mooie dingen 

Probeer 't album Devotion + Doubt eens, misschien nemen die tijweles met wat toewijding verdwijnen
't is een mooi album, in het begin lijkt 't wat raar maar het is eigenlijk wat Masimo zegt.. Hoeft uiteraard niet, zat andere mooie dingen 
0
Hendrik68
geplaatst: 15 augustus 2013, 20:04 uur
Die staat niet op Spotify. Ik heb de eerste paar nummers van Our Blood beluisterd en daar werd ik ook niet erg vrolijk van. Zal dan wel niet mijn smaak zijn. Maar het zou niet voor het eerst zijn als ik later op een bepaalde mening moet terugkomen.
0
geplaatst: 15 augustus 2013, 20:45 uur
Het album Our Blood heb ik een tijdje geleden een paar keer beluisterd en daarna weer verwijderd van m'n hdd.
0
geplaatst: 15 augustus 2013, 21:54 uur
Gregory Alan Isakov is hier een tijdje geleden al eens voorbijgekomen. De man heeft een nieuw album. Een aanrader.
0
geplaatst: 16 augustus 2013, 13:37 uur
Vanavond geen tijd, daarom nu alvast even.
Neo-Folkie: Sam Amidon:
Neo-Folkie: Sam Amidon:
0
Hendrik68
geplaatst: 16 augustus 2013, 14:45 uur
Amidon is hier al veelvuldig besproken. De afgelopen tijd heb ik regelmatig een nummer van Amidon beluisterd en er zit genoeg aardigs bij. Memorabel wordt het echter nergens voor mij. Bovenstaande documentaire toont aan dat hij wel talent heeft, maar talent alleen is niet voldoende. Een 6.
Isakov is een beetje hetzelfde verhaal. The Weatherman is kleurrijk qua instrumentatie maar het kabbelt me teveel voort. Bovenstaand filmpje is daar een voorbeeld van. Niet slecht, maar niet meer dan dat. Ook een 6.
Isakov is een beetje hetzelfde verhaal. The Weatherman is kleurrijk qua instrumentatie maar het kabbelt me teveel voort. Bovenstaand filmpje is daar een voorbeeld van. Niet slecht, maar niet meer dan dat. Ook een 6.
0
geplaatst: 17 augustus 2013, 19:32 uur
The Sadies, Canadese alt.Country/Psychedelische band.
Ze hebben laatst ook een nummer met Neil Young opgenomen, maar die kon ik zo snel eventjes niet vinden....
Ik moet altijd sterk aan the Byrds en Buffalo Springfield denken als ik een van hun platen opzet, maar dan in een modern jasje.
Amidon doet me lichtelijk aan Nick Drake denken, maar dan niet zo sterk. Ik sluit me aan bij wat Hendrik zegt. 5,5
Gregory Alan Isakov noem ik graag een klasse apart. Maakt prima folk met een arty inslag. De balans tussen poppy en folk muziek heeft hij goed in de hand, al wil het soms net wat zoet worden. Voor mij een 7.
0
geplaatst: 17 augustus 2013, 21:07 uur
Gregory Alan Isakov: ik vind hem een prachtige stem hebben, dat vorige album is me goed bevallen en ben dan ook benieuwd naar dit album. Het nummer kabbelt inderdaad voort, maar ik kan dat op z'n tijd wel hebben, zeker als het gedragen wordt door een stem als deze. 7,5
Sam Amidon: het eerste nummer wat hij speelt vind ik best mooi, al vind ik zijn zang zeker in het begin net iets te vlak (wordt later wel beter). Laatste nummer vind ik niks, voor Short Life een 7.
The Sadies, ze hebben die jaren '60 sound wel verdomd goed te pakken, maar het liedje doet me niet veel, 6,5. Ik heb wel het gevoel dat andere liedjes van ze me meer zullen aanspreken, zal er toch is achteraan gaan binnenkort.
Sam Amidon: het eerste nummer wat hij speelt vind ik best mooi, al vind ik zijn zang zeker in het begin net iets te vlak (wordt later wel beter). Laatste nummer vind ik niks, voor Short Life een 7.
The Sadies, ze hebben die jaren '60 sound wel verdomd goed te pakken, maar het liedje doet me niet veel, 6,5. Ik heb wel het gevoel dat andere liedjes van ze me meer zullen aanspreken, zal er toch is achteraan gaan binnenkort.
0
geplaatst: 17 augustus 2013, 21:12 uur
dit nummer van Amidon - 7.3, vind de nieuwe plaat in zn geheel wel erg goed
The Sadies - 6.8
The Sadies - 6.8
0
geplaatst: 17 augustus 2013, 22:16 uur
Van Sam Amidon ben ik geen fan, bij the Sadies is het vanaf het intro raak! 8
0
geplaatst: 18 augustus 2013, 17:29 uur
Ha grappig, Amidon en Gregory Alan had ik allebei al eens eerder gepost hier. Ik vind de laatste plaat van Amidon best wel een beetje tegenvallen. Het is een beetje... saai. Vind z'n eerdere werk een stuk afwisselender. Grappig dat hij nu opeens door meer mensen wordt opgepakt (hij stond vandaag op Lowlands bijvoorbeeld). Hij verdient het in mijn ogen zeker.
Dat nummer van Gregory Alan vind ik aardig, maar niet heul bijzonder. Een 6,5.
The Sadies. Best tof. Lekker uptempo en altcountry. Een 7,3.
Dat nummer van Gregory Alan vind ik aardig, maar niet heul bijzonder. Een 6,5.
The Sadies. Best tof. Lekker uptempo en altcountry. Een 7,3.
0
Hendrik68
geplaatst: 18 augustus 2013, 19:49 uur
The Sadies: Dit nummer is best wel aardig. Een 6,5. Het album waar dit vanaf komt bevalt me minder. Daar wordt de sound een beetje een maniertje en dat irriteert op den duur. Maar voor een paar nummers is dit zeker niet verkeerd.
0
geplaatst: 19 augustus 2013, 14:44 uur
Ik gooi er dan maar weer eens eentje in. The Wooden Sky uit Canada.
0
geplaatst: 19 augustus 2013, 19:39 uur
Mooi hoor Daniël. Mooie hoes ook! 8
Inzending van deze kant
Mooie '60s folk
Inzending van deze kant
Mooie '60s folk
0
geplaatst: 20 augustus 2013, 14:00 uur
Arthur Lee Harper is wel erg suikerzoet... 5
Wooden Sky komt me bekend voor. Eerder voorbij gekomen? Het doet me verder denken aan the Deep Dark Woods (die ook weer een nieuw album hebben aangekondigd). 7,5
Edit: ja, eerder geplaatst.
Wooden Sky komt me bekend voor. Eerder voorbij gekomen? Het doet me verder denken aan the Deep Dark Woods (die ook weer een nieuw album hebben aangekondigd). 7,5
Edit: ja, eerder geplaatst.
0
Hendrik68
geplaatst: 20 augustus 2013, 14:21 uur
Wooden Sky kon ik me nog herinneren. Toen vond ik het wel aardig en dat is met dit nummer eveneens het geval. 6,5. Voor een goed album zijn wel wat meer nummers van een wat hoger niveau nodig. Ik ga het zeker wel checken.
Athur Lee Harper: Erg suikerzoet inderdaad, maar niet heel slecht of zo. Ik ga een halfje boven Spoelie zitten 5,5.
Athur Lee Harper: Erg suikerzoet inderdaad, maar niet heel slecht of zo. Ik ga een halfje boven Spoelie zitten 5,5.
0
Vento Vivimus
geplaatst: 21 augustus 2013, 02:27 uur
Het is wat laat om een uitgebreide reactie te geven op wat ik hier deze week voorbij zag komen, dus die houden jullie nog tegoed. maar voordat ik vanavond in slaap viel, of is het nu gisteravond, luisterde ik naar Warp & Weft het nieuwe album van Laura Veirs dat eergisteren, maandag dus, verscheen.
De volgende video moet die release ondersteunen en door de positieve reacties hier op About Farewell van de verwante Alela Diane durf ik die hier wel te posten.
De volgende video moet die release ondersteunen en door de positieve reacties hier op About Farewell van de verwante Alela Diane durf ik die hier wel te posten.
0
Hendrik68
geplaatst: 21 augustus 2013, 03:59 uur
Onderhoudend en vrolijk wel. Kan me niet voorstellen dat dit een album lang boeit, maar je weet maar nooit. 6,5.
0
geplaatst: 21 augustus 2013, 12:26 uur
oh lekker nummertje, vooral dat licht roestige gitaartje erdoor. . 7.4
0
geplaatst: 21 augustus 2013, 22:19 uur
The Wooden Sky: ik luister veel naar muziek uit Canada de laatste tijd, deze was ik nog niet tegengekomen. Prima liedje dit, 7.
Arthur: ik ken het album waar dit vandaan komt en vind het prachtig. Geproduceerd door Lee Hazlewood trouwens. Ik kan me goed voorstellen dat het voor sommigen net iets over het randje is, maar van mij een 8.
Laura Veirs: ook niet verkeerd dit, refrein en outro bevallen me wel, 7.
Arthur: ik ken het album waar dit vandaan komt en vind het prachtig. Geproduceerd door Lee Hazlewood trouwens. Ik kan me goed voorstellen dat het voor sommigen net iets over het randje is, maar van mij een 8.
Laura Veirs: ook niet verkeerd dit, refrein en outro bevallen me wel, 7.
0
Hendrik68
geplaatst: 22 augustus 2013, 14:32 uur
Van de week getipt over Chet O'Keefe. Geen idee of die al eerder voorbij is gekomen. Als John Prine sterft staat de opvolger alvast klaar.
0
geplaatst: 22 augustus 2013, 15:29 uur
Weer terug van vakantie (weekje Ierland), tijd voor een inhaalslag.
Chet O’Keefe – 6,5. Wat een lieve tekst, verder doet het me niet zo veel.
Laura Veirs – 7,3. Album staat in mijn afspeellijst maar ik ben er nog niet aan toegekomen.
Arthur Lee Harper – 7. Zoet, maar wel het soort waar ik van hou.
The Wooden Sky – 7,5. Hier wil ik wel meer van horen..
The Sadies – 6,8. Het zit prima in elkaar, maar het raakt me niet echt.
Sam Amidon – 5,5. Nieuwe album vind ik maar zo- zo, live was het best leuk. Short Life vind ik een beetje saai, As I Roved Out was live wel grappig (hij speelde het als eerste en er waren veel verbaasde gezichten in het publiek).
Gregory Alan Isakov – 9. Ik ben dol op the Weatherman, heb het de afgelopen weken veel geluisterd. Ik vind zijn stem echt heel fijn om te horen en dit nummer is één van mijn favorieten van het album. Het is zo lekker zwierig..
Chet O’Keefe – 6,5. Wat een lieve tekst, verder doet het me niet zo veel.
Laura Veirs – 7,3. Album staat in mijn afspeellijst maar ik ben er nog niet aan toegekomen.
Arthur Lee Harper – 7. Zoet, maar wel het soort waar ik van hou.
The Wooden Sky – 7,5. Hier wil ik wel meer van horen..
The Sadies – 6,8. Het zit prima in elkaar, maar het raakt me niet echt.
Sam Amidon – 5,5. Nieuwe album vind ik maar zo- zo, live was het best leuk. Short Life vind ik een beetje saai, As I Roved Out was live wel grappig (hij speelde het als eerste en er waren veel verbaasde gezichten in het publiek).
Gregory Alan Isakov – 9. Ik ben dol op the Weatherman, heb het de afgelopen weken veel geluisterd. Ik vind zijn stem echt heel fijn om te horen en dit nummer is één van mijn favorieten van het album. Het is zo lekker zwierig..
0
geplaatst: 23 augustus 2013, 00:25 uur
staralfur schreef:
Gregory Alan Isakov – 9.
Gregory Alan Isakov – 9.

Laura Veirs: 6.
Het album van Chet O'Keefe heb ik vanmiddag even beluisterd. Dat beviel me best aardig, maar ik zou dit nummer niet geplaatst hebben. Iets te gemoedelijk is me dit. 6
0
geplaatst: 24 augustus 2013, 10:35 uur
Over een paar weken komt het nieuwe album van Deer Tick uit, tot die tijd luister ik nog maar eens naar Baltimore Blues No. 1.
0
geplaatst: 25 augustus 2013, 00:31 uur
War Elephant vind ik wel een goed album, maar hun meest recente was niet veel soeps. Hopelijk was dat een incident. Voor dit nummer wel een 7
0
geplaatst: 25 augustus 2013, 14:25 uur
Deer Tick: Nog nooit wat van gehoord, maar het stemgeluid van die McCauley valt me positief op, net als bij het eerder geplaatste nummer van Middle Brother een paar maanden geleden. Nummer ook zeer in orde, 7,3.
Bij Chet O'Keefe blijf ik steken op 6,5.
Bij Chet O'Keefe blijf ik steken op 6,5.
0
geplaatst: 25 augustus 2013, 19:40 uur
Hier, een van mijn absolute favoriete artiesten..
Deer Tick vind ik tof, heb die plaat + de laatste staan. De laatste is inderdaad niet zo best, maar altijd nog genoeg te genieten. 7.5
Deer Tick vind ik tof, heb die plaat + de laatste staan. De laatste is inderdaad niet zo best, maar altijd nog genoeg te genieten. 7.5
0
Hendrik68
geplaatst: 25 augustus 2013, 20:38 uur
Deer Tick heb ik nooit wat aan gevonden en ik vind dit nummer ook niet best. De melodie is in het begin redelijk catchy maar verveelt gaandeweg het nummer. De zang is ook nogal vervelend.
Donovan. Tja hoe bekend ook, ik heb me eigenlijk nooit in zijn muziek verdiept. Uiteraard ken ik de klassieker Universal Soldier en vast nog wel een paar. Dit nummer kende ik in ieder geval nog niet. Dit nummer leert mij dat ik absoluut eens wat van de man moet gaan proberen, want dit is geweldig, van begin tot eind. Dikke 9.
Donovan. Tja hoe bekend ook, ik heb me eigenlijk nooit in zijn muziek verdiept. Uiteraard ken ik de klassieker Universal Soldier en vast nog wel een paar. Dit nummer kende ik in ieder geval nog niet. Dit nummer leert mij dat ik absoluut eens wat van de man moet gaan proberen, want dit is geweldig, van begin tot eind. Dikke 9.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.