MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel

zoeken in:
ThirdEyedCitizen schreef:
We moeten streng zijn, je mag hem morgen nog eens plaatsen. Tenminste, mij maakt het niet uit, maar genoeg mensen in dit topic die er wel mee zitten.

Oh 1 video per 24 uur zie ik. Excuus!

Werd de laatste tijd niet echt aan gehouden. Alleen op deze pagina zie ik alleen al 2x 29 sept en 2x 1 okt.
Stoort mij persoonlijk ook niet zo. Zo blijft de vaart er een beetje in. Liefhebbers bezoeken dit topic toch vrijwel dagelijks? En om dagelijks 2 of 3 cijfers te geven kost niet zoveel tijd. Maar ik wil 'm wel weghalen hoor. Wil niet te boek staan als een dwarsligger.....

De Daniël schreef:
Ja, dat nieuwe album. Ik weet het dus nog niet helemaal. Ik vond ze toffer toen ze in die alt-country vaarwateren zaten.

Ik sluit mij hierbij aan. Het nieuwe album overtuigt nog niet en ik geef de voorkeur aan het oudere werk. 6.

Mctijn schreef:
Alleen op deze pagina zie ik alleen al 2x 29 sept en 2x 1 okt.

servaas...

Ik hield me in, laten we t nou niet persoonlijk maken. Verder snap ik dat enthousiasme wel, t wordt er alleen niet overzichtelijker op.

En inmiddels zijn er (ruim) 24 uur verstreken...

Dan mag ik mijn nummer posten

Dat mag je zeker. Ik vind het iets te zoete folk-pop en kan er niets mee. 4

Hendrik68
Spoelie en Ducoz hebben wel een idee hoe ik erover denk.......

Haha, ja Hendrik is een grote fan van Jose Gonzalez

Overigens grappig dat je wat van Junip post, terwijl je wat weken eerder Jose Gonzalez een 5 geeft... zelfde zingert.

Hendrik68
O zo. Nou dat het dezelfde zanger is wist ik niet. Wat ik bedoel is waar we het al vaker over hebben gehad. Dit nummer is dikke prima, maar laat die man in zijn eigen taal gaan zingen. Ik heb liever iemand die ik niet versta maar wel geloof dan andersom. Kortom het aloude probleem. Daniel Norgren kwam er prima mee weg en zo zijn er wel meer. Toch is dit te goed voor een onvoldoende. 6.

Rolf Wikstrom bijvoorbeeld, is een artiest die de blues zingt in het Zweeds, ik versta er soms iets van, maar te weinig om het geheel te begrijpen, maar het klinkt heerlijk oprecht.

Ik vind het folkgehalte minimaal, maar dat doet niets af aan het feit dat het me prima bevalt. 7,5

Ducoz schreef:

Overigens grappig dat je wat van Junip post, terwijl je wat weken eerder Jose Gonzalez een 5 geeft... zelfde zingert.

De stem is natuurlijk niet het enige dat een nummer maakt. Heartbeats is gewoon een redelijk cover naar mijn mening. Hij heeft betere nummers gemaakt

Junip: dit nummer vind ik nog wel aardig maar een heel album trek ik niet. Het blijft niet echt hangen. 7

spoelie90 schreef:
Ik vind het folkgehalte minimaal, maar dat doet niets af aan het feit dat het me prima bevalt. 7,5

Altijd lastig om muziek in hokjes te stoppen. Ik hoor de onderliggende folk-laag wel. De rijke productie duwt dit alleen grotendeels weg, ben ik het wel mee eens.

staralfur schreef:
Junip: dit nummer vind ik nog wel aardig maar een heel album trek ik niet. Het blijft niet echt hangen. 7

100% eens. De rest is aardig, maar niet opvallend.

Ik heb Junip 2 keer op een festival gezien en beide keren ben ik in slaap gevallen, zo saai was het.

staralfur schreef:
Ik heb Junip 2 keer op een festival gezien en beide keren ben ik in slaap gevallen, zo saai was het.

Alcohol zal deels de reden zijn geweest
Kan me de laatste keer dat ik in slaap ben gevallen tijdens een concert niet herinneren

Mctijn schreef:
(quote)

Alcohol zal deels de reden zijn geweest
Kan me de laatste keer dat ik in slaap ben gevallen tijdens een concert niet herinneren

Ik drink nooit alcohol tijdens festivals

(op Haldern speelden ze midden in de nacht, zal wel bijgedragen hebben denk ik)

Dit was godnondeju vandaag, slechts 10 euro...

http://www.paradiso.nl/web/Agenda-Item/Deer-Tick-2.htm

De Daniël schreef:
Desalniettemin ga ik ze morgenavond wel zien in Paradiso.

Dat had je Ducoz even moeten zeggen dus...

Hij had het toch kunnen lezen? Gister gezien dus. Was harder dan ik had verwacht (eigenlijk verviel vrijwel elk nummer in keiharde climaxen), maar dat was opzich ook wel eens lekker tussen al het getokkel door. De zaal ging tegen het einde ook behoorlijk los, was tof. Opvallend: de drummer had een heel goede stem, misschien nog wel beter dan de frontman. Wat een luxe.

Ontopic: junip, ik heb het gevoel dat dit al vaker voorbij is gekomen. Het is best prima, maar ook niet echt voor dit topic. Een 7. Ik merk sowieso dat er de laatste tijd weinig nieuws meer voorbijkomt. Zijn we door onze voorraden heen? Ikzelf moet in ieder geval weer even actief op zoek gaan naar nieuwe goede folk-dingen.

De Daniël schreef:
Ikzelf moet in ieder geval weer even actief op zoek gaan naar nieuwe goede folk-dingen.
Johnny Flynn en Piers Faccini hebben net hun nieuwe plaat uit. Wellicht iets voor je?

Er is een nieuwe Sadies uit, Internal Sounds.
De nieuwe Lanterns on the Lake is vandaag uit(wel een wa ander geluid dan de vorige, veel harder)
Nieuwe Johnny Flynn, met een Amerikaanser geluid
Nieuwe Israel Nash, op de psychedelische uitgesponnen tour
Er is een nieuwe Julianna Barwick die kouder en sferischer dan ooit klinkt
Nieuwe Bill Callahan waarin de fluit domineert.
De nieuwe Blitzen Trapper is geland en grijpen terug naar de geluiden ten tijden van Furr

Genoeg te vinden

Hendrik68
Begint veelbelovend maar op een gegeven moment blijft het hangen. Wel een leuke muzikale achtergrond. 6,3.

Ducoz schreef:
Er is een nieuwe Sadies uit, Internal Sounds.
De nieuwe Lanterns on the Lake is vandaag uit(wel een wa ander geluid dan de vorige, veel harder)
Nieuwe Johnny Flynn, met een Amerikaanser geluid
Nieuwe Israel Nash, op de psychedelische uitgesponnen tour
Er is een nieuwe Julianna Barwick die kouder en sferischer dan ooit klinkt
Nieuwe Bill Callahan waarin de fluit domineert.
De nieuwe Blitzen Trapper is geland en grijpen terug naar de geluiden ten tijden van Furr

Genoeg te vinden
Nieuwe Bonnie 'Prince' Billy!!!

Ohja, die ook nog!

Ik vind het ook te lang hetzelfde, en datzelfde is niet heel spannend. Een Guthrie-coveralbum is wel interessant.

De nieuwe van Oldham is denk ik wel de beste sinds The Letting Go (2006).

Een Guthrie coveralbum van nummers die hij schreef maar nooit opnam, dat maakt het nog interessanter.
Maar de manier van hoe het hier gebracht wordt is wel kenmerkend voor Jay Farrar. Hij herhaald soms tot vervelends toe sommige zinnen, maar hier valt dat wel mee. Hij zingt kenmerkend, en ik vind dat hij een mooie klank in zijn stem heeft. Hij is overigens de zanger van Son Volt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:15 uur

geplaatst: vandaag om 07:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.