MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel

zoeken in:
Okkervil River: akkoordenschemaatje is vrijwel hetzelfde als 'Het is een nacht' van Meewis. Tot zover de flauwe vergelijking. Dit is best mooi. 7,3

servaas
Voor zover ik weet geen familie van Herman:

Goed zo! Laten we de goede oude gewoontes weer oppakken.

Mooi ingetogen nummer, toch ontbreekt er iets aan waardoor ik niet heel erg enthousiast ben, Voorlopig een 7 en ik zal het nog een aantal draaibeurten de kans geven.

Niks bijzonders, het pakt me totaal niet.

Een 5je.

servaas
Voor de liefhebbers van bijvoorbeeld The Felice Brothers zijn er nu ook weer opnieuw The Pines:

Dark so Gold is al weer eventjes uit, maar werd hier nog niet genoemd. Vandaar. En hoewel de video alleen de hoes laat zien is dit zonder meer het prijsnummer:

Sunderland schreef:
Hier de afsluiter van een magistraal concert wat ik vorig jaar zag in de Patronaat van Okkervil River. Het nummer kende ik niet maar is sindsdien my favourite. Het levert me nog steeds kippevel op. Excuus voor de matige kwaliteit maar live heeft het meer power dan de versie op het album.

Okkervil River met Westfall.

(embed)

Grappig, daar was ik ook, maar dat nummer is me niet in het bijzonder opgevallen.

Ponty Mython
Een erg fijne folk remix van Nick Cave's Grinderman project:

servaas

Mooi paasei toch?

Ja, best wel fijn. Maar het hangt ook een beetje tegen het saaie aan. Gelukkig komt dan tegen het einde die mondharmonica erin. Een mooie 7.

Prima, maar evenaart nergens het origineel van Townes.. De tweede stem af en toe maakt 't minder puur, iets wat het lied wel vereist. Had 't mooier gevonden als die tweede stem weggelaten was.

Erg mooie banjo, desondanks. Qua instrumentatie (daarbij dan ook drums en mondharmonica) zit 't wel snor, de zang had alleen wat anders gemogen, wat mij betreft..

6jekomma5je

Helemaal mijn ding. Ik zal eens wat meer van hen gaan beluisteren en het origineel gaan opzoeken.

7,5

servaas
New harvest:

Titeltrack van hun laatste album dat afgelopen maand verscheen.

servaas
Masimo schreef:
Had 't mooier gevonden als die tweede stem weggelaten was.

Erg mooie banjo, desondanks. Qua instrumentatie (daarbij dan ook drums en mondharmonica) zit 't wel snor, de zang had alleen wat anders gemogen, wat mij betreft..

Helemaal mee eens Masimo! Die tweede stem hangt er een beetje bij. Maar desondanks blijf ik het afspelen, moet de rest toch wel ok zijn, toch? Maar ja zo n sterk nummer krijg je natuurlijk niet gauw kapot.

Middle Brother - Million Dollar Bill

Band met leden van Deer Tick, Dawes en Delta Spirit

Prachtig! Ik ga zeker op zoek naar het album.

Vooral de tweede zanger heeft 'n prachtige stem.. Is dit Goldsmith? Mooi is 't.

Leuk! Heb hem ook maar toegevoegd aan mijn Spotify playlist.

Megafaun- The Longest Day

Geen idee of die al eens voorbij is gekomen, ik vind het een erg goede (en veelzijdige) band

Zéér mooie muziek. Heb hun laatste cd alleen nog niet geluisterd. Ga hem nu meteen opzoeken!

Die laatste cd is echt heel goed, vind 'm denk ik de beste.

Sunderland schreef:
Leuk! Heb hem ook maar toegevoegd aan mijn Spotify playlist.

Iets leuker nog dan Middle Brother.

servaas
Ook pas nieuw :'Scrimshaw' het derde album van sing-a-song writer Nels Andrews

servaas
Mark Lavon (Levon) Helm - Marvell (Arkansas), 26 mei 1940 - New York, 19 april 2012

Toen:

en nog niet zo lang geleden:

en niet te vergeten natuurlijk:

Hommage:

servaas
Genoeg getreurd !!! Life goes on ....

Wedden dat het volgende nummer dit topic weer tot leven brengt ...

Ik ben er niet helemaal kapot van. Neigt me teveel naar country en de stem is het niet helemaal voor mij.

Ik vind het best ok.

Jammer van de galm af en toe, is niet nodig, maakt 't zelfs minder, minder puur; iets wat country gaaf kan maken. Slide mocht af en toe wat meer de boventoon voeren, maakt 't wel tof. Zelfs in het solo-stukje knalt 'ie er nog niet helemaal uit, en dwingen de gitaren 'm wat meer naar de achtergrond.

Verder prima nummer, maar zonde van verschillende keuzes..

Ik ben erg gecharmeerd van hun nieuwe album "Cynic's New Year" (te vinden op Spotify)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:34 uur

geplaatst: vandaag om 21:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.