Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 5 maart 2012, 13:53 uur
Okkervil River: akkoordenschemaatje is vrijwel hetzelfde als 'Het is een nacht' van Meewis. Tot zover de flauwe vergelijking. Dit is best mooi. 7,3
0
geplaatst: 26 maart 2012, 20:15 uur
Goed zo! Laten we de goede oude gewoontes weer oppakken.
Mooi ingetogen nummer, toch ontbreekt er iets aan waardoor ik niet heel erg enthousiast ben, Voorlopig een 7 en ik zal het nog een aantal draaibeurten de kans geven.
Mooi ingetogen nummer, toch ontbreekt er iets aan waardoor ik niet heel erg enthousiast ben, Voorlopig een 7 en ik zal het nog een aantal draaibeurten de kans geven.
0
servaas
geplaatst: 28 maart 2012, 13:17 uur
Voor de liefhebbers van bijvoorbeeld The Felice Brothers zijn er nu ook weer opnieuw The Pines:
Dark so Gold is al weer eventjes uit, maar werd hier nog niet genoemd. Vandaar. En hoewel de video alleen de hoes laat zien is dit zonder meer het prijsnummer:

Dark so Gold is al weer eventjes uit, maar werd hier nog niet genoemd. Vandaar. En hoewel de video alleen de hoes laat zien is dit zonder meer het prijsnummer:

0
geplaatst: 28 maart 2012, 17:34 uur
Sunderland schreef:
Hier de afsluiter van een magistraal concert wat ik vorig jaar zag in de Patronaat van Okkervil River. Het nummer kende ik niet maar is sindsdien my favourite. Het levert me nog steeds kippevel op. Excuus voor de matige kwaliteit maar live heeft het meer power dan de versie op het album.
Okkervil River met Westfall.
(embed)
Hier de afsluiter van een magistraal concert wat ik vorig jaar zag in de Patronaat van Okkervil River. Het nummer kende ik niet maar is sindsdien my favourite. Het levert me nog steeds kippevel op. Excuus voor de matige kwaliteit maar live heeft het meer power dan de versie op het album.
Okkervil River met Westfall.
(embed)
Grappig, daar was ik ook, maar dat nummer is me niet in het bijzonder opgevallen.
0
Ponty Mython
geplaatst: 3 april 2012, 13:38 uur
Een erg fijne folk remix van Nick Cave's Grinderman project:
0
geplaatst: 12 april 2012, 13:11 uur
Ja, best wel fijn. Maar het hangt ook een beetje tegen het saaie aan. Gelukkig komt dan tegen het einde die mondharmonica erin. Een mooie 7.
0
geplaatst: 12 april 2012, 13:23 uur
Prima, maar evenaart nergens het origineel van Townes.. De tweede stem af en toe maakt 't minder puur, iets wat het lied wel vereist. Had 't mooier gevonden als die tweede stem weggelaten was.
Erg mooie banjo, desondanks. Qua instrumentatie (daarbij dan ook drums en mondharmonica) zit 't wel snor, de zang had alleen wat anders gemogen, wat mij betreft..
6jekomma5je
Erg mooie banjo, desondanks. Qua instrumentatie (daarbij dan ook drums en mondharmonica) zit 't wel snor, de zang had alleen wat anders gemogen, wat mij betreft..
6jekomma5je
0
geplaatst: 12 april 2012, 19:10 uur
Helemaal mijn ding. Ik zal eens wat meer van hen gaan beluisteren en het origineel gaan opzoeken.
7,5
7,5
0
servaas
geplaatst: 14 april 2012, 15:22 uur
New harvest:
Titeltrack van hun laatste album dat afgelopen maand verscheen.

Titeltrack van hun laatste album dat afgelopen maand verscheen.

0
servaas
geplaatst: 14 april 2012, 15:35 uur
Masimo schreef:
Had 't mooier gevonden als die tweede stem weggelaten was.
Had 't mooier gevonden als die tweede stem weggelaten was.
Helemaal mee eens Masimo! Die tweede stem hangt er een beetje bij. Maar desondanks blijf ik het afspelen, moet de rest toch wel ok zijn, toch? Maar ja zo n sterk nummer krijg je natuurlijk niet gauw kapot.

0
geplaatst: 15 april 2012, 15:26 uur
Middle Brother - Million Dollar Bill
Band met leden van Deer Tick, Dawes en Delta Spirit
Band met leden van Deer Tick, Dawes en Delta Spirit
0
geplaatst: 15 april 2012, 17:24 uur
Vooral de tweede zanger heeft 'n prachtige stem.. Is dit Goldsmith? Mooi is 't.
0
geplaatst: 16 april 2012, 16:38 uur
Megafaun- The Longest Day
Geen idee of die al eens voorbij is gekomen, ik vind het een erg goede (en veelzijdige) band
Geen idee of die al eens voorbij is gekomen, ik vind het een erg goede (en veelzijdige) band

0
geplaatst: 16 april 2012, 19:12 uur
Zéér mooie muziek. Heb hun laatste cd alleen nog niet geluisterd. Ga hem nu meteen opzoeken!
0
geplaatst: 16 april 2012, 23:22 uur
Sunderland schreef:
Leuk! Heb hem ook maar toegevoegd aan mijn Spotify playlist.
Leuk! Heb hem ook maar toegevoegd aan mijn Spotify playlist.
Iets leuker nog dan Middle Brother.
0
servaas
geplaatst: 18 april 2012, 12:10 uur
Ook pas nieuw :'Scrimshaw' het derde album van sing-a-song writer Nels Andrews

0
servaas
geplaatst: 19 april 2012, 23:59 uur
Mark Lavon (Levon) Helm - Marvell (Arkansas), 26 mei 1940 - New York, 19 april 2012
Toen:
en nog niet zo lang geleden:
en niet te vergeten natuurlijk:
Hommage:

Toen:
en nog niet zo lang geleden:
en niet te vergeten natuurlijk:
Hommage:

0
servaas
geplaatst: 27 april 2012, 17:20 uur
Genoeg getreurd !!! Life goes on ....
Wedden dat het volgende nummer dit topic weer tot leven brengt ...

Wedden dat het volgende nummer dit topic weer tot leven brengt ...

0
geplaatst: 28 april 2012, 11:37 uur
Ik ben er niet helemaal kapot van. Neigt me teveel naar country en de stem is het niet helemaal voor mij.
0
geplaatst: 28 april 2012, 14:40 uur
Jammer van de galm af en toe, is niet nodig, maakt 't zelfs minder, minder puur; iets wat country gaaf kan maken. Slide mocht af en toe wat meer de boventoon voeren, maakt 't wel tof. Zelfs in het solo-stukje knalt 'ie er nog niet helemaal uit, en dwingen de gitaren 'm wat meer naar de achtergrond.
Verder prima nummer, maar zonde van verschillende keuzes..
Verder prima nummer, maar zonde van verschillende keuzes..

0
geplaatst: 29 april 2012, 11:49 uur
Ik ben erg gecharmeerd van hun nieuwe album "Cynic's New Year" (te vinden op Spotify)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.