Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 26 oktober 2013, 20:01 uur
Jong manneke uit Amerika die fantastische country ala Gram Parsons maakt. Zijn stem doet er soms ook aandenken.
Hendrik, ik beoordeel je filmpje zo!
Edit:
Het Zesde Metaal vind ik dan net een deur te ver, qua accent. Maar opzich kan ik het wel hebben, maar niet zo goed als Dieleman. 7 van mij.
0
geplaatst: 26 oktober 2013, 22:58 uur
Tot en met de nudiesuit een kloon van Gram Parsons ja. Ik vind er niet veel aan, 5.
Het Zesde Metaal klinkt leuk voor een keer, maar dat taaltje weerhoudt me ervan om hier meer van te luisteren. 6
Het Zesde Metaal klinkt leuk voor een keer, maar dat taaltje weerhoudt me ervan om hier meer van te luisteren. 6
0
Hendrik68
geplaatst: 27 oktober 2013, 11:47 uur
Op zich een prima nummer. 6.5. Het hele album uitluisteren is echter een redelijk zware zit, want het is her en der wel erg flauwtjes. Maar niet slecht.
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 11:48 uur
Ploegsteert
Daniel Romano vind ik vrij inwisselbaar en saai.
Daniel Romano vind ik vrij inwisselbaar en saai.
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 13:23 uur
Daniel Romano: Hoe hard ik ook probeer, vaak is dit nog niet zo mijn smaak, zie ook Parsons en Flying Burito Brothers. 5.8
Opvallend hierbij is dat iemand als Emmylou ook behoorlijk traditioneel uit de hoek komt (zelfs samengewerkt met Parsons, toch) en dat ik het daar wel prima trek. Mja, die stem dan he.
Opvallend hierbij is dat iemand als Emmylou ook behoorlijk traditioneel uit de hoek komt (zelfs samengewerkt met Parsons, toch) en dat ik het daar wel prima trek. Mja, die stem dan he.

0
geplaatst: 27 oktober 2013, 13:57 uur
Daniel Romano: ik vind het niet veel aan. 4
Het Zesde Metaal: leuke kennismaking, muzikaal dik in orde maar ik weet niet of ik een heel album volhoud. 6,8
Het Zesde Metaal: leuke kennismaking, muzikaal dik in orde maar ik weet niet of ik een heel album volhoud. 6,8
0
geplaatst: 28 oktober 2013, 17:40 uur
Zesde metaal: mooie kennismaking, 7,3
Daniel Romano: hier is Nico Dijkshoorn zo gek van. Ik kan het zelf ook goed verdragen, heb hier wel een 7 voor over. Misschien dat album is opzoeken.
Ik wil meteen de volgende plaatsen. Weer is eentje uit de oude doos, heb nog wel een paar liedjes waarvan ik vind dat ze toch is in dit topic voorbij moeten zijn gekomen. Speciaal voor spoelie, the Ballad of Spider John van Willis Alan Ramsey:
Daniel Romano: hier is Nico Dijkshoorn zo gek van. Ik kan het zelf ook goed verdragen, heb hier wel een 7 voor over. Misschien dat album is opzoeken.
Ik wil meteen de volgende plaatsen. Weer is eentje uit de oude doos, heb nog wel een paar liedjes waarvan ik vind dat ze toch is in dit topic voorbij moeten zijn gekomen. Speciaal voor spoelie, the Ballad of Spider John van Willis Alan Ramsey:
0
Vento Vivimus
geplaatst: 28 oktober 2013, 19:27 uur
Had ik een mooie reactie op Richmond Fontaine willen plaatsen, lees ik een hoop nonsens over een van mijn favorieten van dit moment. Dus dat moet ik toch echt eerst even recht zetten.
Vreemd dat Daniel Romano hier op maar zo weinig steun mag rekenen. Als een artiest zowel in De Volkskrant (Robert van Gijssel), als in het NRC (Jan Vollaard) een uitstekende recensie krijgt, moet er toch wel iets aan de hand zijn. En dat is in het geval van Daniel zeker zo. Zeker geen ééndagsvlieg.
Daarom een korte toelichting
Om een heel recente als voorbeeld te nemen, 'There is Hardship', dat nog niet is uitgebracht & dus waarschijnlijk op zijn volgende album zal staan:
Ondanks de video krijgt Daniel van mij in ieder geval een 9 & op Richmond Fontaine kom ik nog wel terug.
Vreemd dat Daniel Romano hier op maar zo weinig steun mag rekenen. Als een artiest zowel in De Volkskrant (Robert van Gijssel), als in het NRC (Jan Vollaard) een uitstekende recensie krijgt, moet er toch wel iets aan de hand zijn. En dat is in het geval van Daniel zeker zo. Zeker geen ééndagsvlieg.
Daarom een korte toelichting
Deze Canadees werd in 1985 in Welland, Ontario geboren en debuteerde in 2010 met 'Workin' for the Music Men' dat hij onder eigen beheer uitbracht bij 'You've changed', waar in 2011 ook de opvolger 'Sleep beneath the Willow' verscheen.
Zijn tweede album leverde hem een nominatie op voor de canadese Polaris Music Prize. Die prijs won hij uiteindelijk niet, maar het bezorgde hem wel een contract bij een major (New West). Dat heeft voor Daniel het voordeel dat zijn albums nu ook buiten de VS & Canada verschijnen. 'Come cry with me' is in zijn thuisland Canada al weer bijna een jaar oud, maar werd hier pas vorige maand uitgebracht.
Om Daniel een kloon van Gram Parsons te noemen is veel te kort door de bocht. Naast The Grievious Angel, is ook de invloed van The Handsome Family (He lets her Memory go) en zelfs Comander Cody (Chicken Skin) te horen. De drie albums die tot nu op Daniel's naam staan zijn integraal op Spotify te beluisteren. Een bijzonder origineel geluid, maar oordeel zelf zou ik zeggen.
De keuze voor het hoesontwerp van 'Come cry wth me' is natuurlijk een knipoog naar het verleden en heeft er alles mee te maken dat Daniel niet alleen als muzikant, maar ook als beeldend kunstenaar de kost verdient. Zo leverde hij onder meer werk voor M. Ward & Ben Kweller & nu dus voor zijn eigen album. Art work dat heel wat mensen op het verkeerde been zal zetten. Een schot in de roos dus, als je er tenminste de grap van kunt inzien.
Ben ik alleen ongelukkig met de keuze van de video. Er zijn op YouTube meer dan genoeg filmpjes te zien van Daniel zelf.
Zijn tweede album leverde hem een nominatie op voor de canadese Polaris Music Prize. Die prijs won hij uiteindelijk niet, maar het bezorgde hem wel een contract bij een major (New West). Dat heeft voor Daniel het voordeel dat zijn albums nu ook buiten de VS & Canada verschijnen. 'Come cry with me' is in zijn thuisland Canada al weer bijna een jaar oud, maar werd hier pas vorige maand uitgebracht.
Om Daniel een kloon van Gram Parsons te noemen is veel te kort door de bocht. Naast The Grievious Angel, is ook de invloed van The Handsome Family (He lets her Memory go) en zelfs Comander Cody (Chicken Skin) te horen. De drie albums die tot nu op Daniel's naam staan zijn integraal op Spotify te beluisteren. Een bijzonder origineel geluid, maar oordeel zelf zou ik zeggen.
De keuze voor het hoesontwerp van 'Come cry wth me' is natuurlijk een knipoog naar het verleden en heeft er alles mee te maken dat Daniel niet alleen als muzikant, maar ook als beeldend kunstenaar de kost verdient. Zo leverde hij onder meer werk voor M. Ward & Ben Kweller & nu dus voor zijn eigen album. Art work dat heel wat mensen op het verkeerde been zal zetten. Een schot in de roos dus, als je er tenminste de grap van kunt inzien.
Ben ik alleen ongelukkig met de keuze van de video. Er zijn op YouTube meer dan genoeg filmpjes te zien van Daniel zelf.
Om een heel recente als voorbeeld te nemen, 'There is Hardship', dat nog niet is uitgebracht & dus waarschijnlijk op zijn volgende album zal staan:
Ondanks de video krijgt Daniel van mij in ieder geval een 9 & op Richmond Fontaine kom ik nog wel terug.
0
Hendrik68
geplaatst: 28 oktober 2013, 22:52 uur
Willis Alan Ramsey: Ooit wel eens iets van beluisterd Jasper, omdat jij er bij een ander album een link naar plaatste volgens mij. Kan het me echter nauwelijks herinneren. Dit nummer is echter dermate veelbelovend, dat ik het album nodig eens op moet zoeken. Een 7 voor dit nummer.
0
geplaatst: 29 oktober 2013, 10:31 uur
Na eerst weer door zo'n overbodig epistel van servaas gescrolld te hebben:
Willis Alan Ramsey: 7,5. Een stuk beter dan het nummer dat een tijd geleden al eens is langsgekomen. Misschien toch die titel...
Willis Alan Ramsey: 7,5. Een stuk beter dan het nummer dat een tijd geleden al eens is langsgekomen. Misschien toch die titel...
0
Hendrik68
geplaatst: 29 oktober 2013, 14:12 uur
Na eerst weer door zo'n overbodig epistel van servaas gescrolld te hebben
Ja dat hoeft van mij ook allemaal niet. Toch heeft dit me er toe gebracht de plaat eens te draaien. Ik zou namelijk zweren dat ik al had gestemd had, maar dat was op de vorige "Sleep Beneath the Willow". Hendrik was weer eens in de war. Deze plaat kende ik blijkbaar nog niet. Heb ik net gedaan en klinkt best goed eigenlijk. Veel beter dan Sleep Beneath the Willow. De afsluiter is werkelijk magistraal.
Die Willis Alan Ramsey staat helaas niet op Spotify. Jammer.
0
Vento Vivimus
geplaatst: 29 oktober 2013, 18:55 uur
spoelie90 schreef:
zo'n overbodig epistel van Servaas .
zo'n overbodig epistel van Servaas .
Tsja, meer dan 144 tekens is voor sommigen al snel te moeilijk.
0
geplaatst: 29 oktober 2013, 19:20 uur
Het is volledig oninteressant gezwam. Misschien zegt het meer over jou dat je je altijd gehouden voelt tot prietpraat en nooit snel tot de kern komt.
En daarnaast, en dat is niet alleen door mij gezegd hier, meningen en recensies die je ergens anders vandaan plukt: niemand geeft er iets om. Alleen maar storend.
Wat het verder over je ego zegt dat je na menig nominatie zelf nog een nummer van de betreffende artiest moet plaatsen, kun je zelf invullen. Kwal.
0
geplaatst: 29 oktober 2013, 19:39 uur
Zijn de mensen hier al bekend met Loudon Wainwright III?
Ik vind het wel mooi, ik moet ook een beetje aan Neil Young en Joni Mitchell denken. Het moet in het Canadese bloed zitten...
Nu is dat niet direct bij dit nummer het geval, daar ik voor een wat jolig nummer heb gekozen.. maar vind en gij zult zoeken. De man heeft zo extreem veel moois gemaakt.
YouTube - Loudon Wainwright - Absence Makes The Heart Grow Fonder
Over Ramsley:
Alleer eerst, wat ziet die foto er gek modern(ondanks de kleur) uit voor een foto uit het begin van de 70s!
Ik vind het wel mooi, het is denk ik wel echt mijn ding. 8
Ik vind het wel mooi, ik moet ook een beetje aan Neil Young en Joni Mitchell denken. Het moet in het Canadese bloed zitten...
Nu is dat niet direct bij dit nummer het geval, daar ik voor een wat jolig nummer heb gekozen.. maar vind en gij zult zoeken. De man heeft zo extreem veel moois gemaakt.
YouTube - Loudon Wainwright - Absence Makes The Heart Grow Fonder
Over Ramsley:
Alleer eerst, wat ziet die foto er gek modern(ondanks de kleur) uit voor een foto uit het begin van de 70s!

Ik vind het wel mooi, het is denk ik wel echt mijn ding. 8
0
geplaatst: 29 oktober 2013, 19:56 uur
Loudon Wainwright III, daar word ik nu vrolijk van!
Doet mij erg denken aan Old Crow en dat is alleen maar goed. Een 8.
Daniel Romano, een vriend van me was er best wel wild van, maar voor mij is het iets te gladde country allemaal. Een 6.
Willis Alan Ramsey, wat een magnifieke (en ondergesneeuwde!) artiest is dat zeg. Niet voor niets had ik er al eerder een nummer van geplaatst hier. Voor dit nummer een mooie 8.
Doet mij erg denken aan Old Crow en dat is alleen maar goed. Een 8. Daniel Romano, een vriend van me was er best wel wild van, maar voor mij is het iets te gladde country allemaal. Een 6.
Willis Alan Ramsey, wat een magnifieke (en ondergesneeuwde!) artiest is dat zeg. Niet voor niets had ik er al eerder een nummer van geplaatst hier. Voor dit nummer een mooie 8.
0
geplaatst: 29 oktober 2013, 20:27 uur
Loudon Wainwright III: Bekende naam natuurlijk, maar buiten the Swimming Song nooit iets van geluisterd. Dit moedigt daartoe wel aan. 8
0
Hendrik68
geplaatst: 29 oktober 2013, 20:39 uur
Loudon Wainwright: Prima nummer dit 7.5. Niks op aan te merken. Ook ik word hier vrolijk van.
0
Vento Vivimus
geplaatst: 29 oktober 2013, 20:53 uur
Uitstekende keuze Loudon Wainwright. van mij opnieuw een: 9.
Alleen ... deze Canadees is dus echt een Amerikaan. Hoewel ooit getrouwd met een Canadese en met tenminste twee beroemde Canadese nazaten een nauwe band met Canada is deze afstammeling van Peter Stuyvesant een Amerikaan uit New York State.
Loudon trok, als veel van zijn leeftijdsgenoten, naar Canada om de dienstplicht - en daarmee de oorlog in Vietnam - te ontlopen, maar dit is natuurlijk ook weer volkomen oninteressant gezwam.
Alleen ... deze Canadees is dus echt een Amerikaan. Hoewel ooit getrouwd met een Canadese en met tenminste twee beroemde Canadese nazaten een nauwe band met Canada is deze afstammeling van Peter Stuyvesant een Amerikaan uit New York State.
Loudon trok, als veel van zijn leeftijdsgenoten, naar Canada om de dienstplicht - en daarmee de oorlog in Vietnam - te ontlopen, maar dit is natuurlijk ook weer volkomen oninteressant gezwam.
0
geplaatst: 29 oktober 2013, 21:34 uur
Nog 1x dan:
We zeggen helemaal niet (ik tenminste niet) dat je nooit iets zinnigs te melden hebt, een feitje hier of daar is leuk, maar overdrijf het niet. Zoals eerder gezegd staan jou langere verhalen vaak vol met quotes van (online) magazines en bekende mensen, gewoon niet zo interessant. We willen JOUW mening horen en niet die van 1 of andere zichzelf belangrijk vindende kut recensent. Dat jij bepaalde waarde hecht aan deze recensenten kan ik nog wel snappen, ik heb ook zo mijn favorieten. Echter, in een topic waar puur om je mening en waardeoordeel voor een artiest en nummer wordt gevraagd, daar hoort zoiets dergelijks niet thuis. thats all. Goed ik speel het verder niet graag op de man en dit moet je dus ook helemaal niet kwaad opvatten, zie het meer als opbouwende kritiek.
Loudon Wainwright III ken ik en is best ok: 7
We zeggen helemaal niet (ik tenminste niet) dat je nooit iets zinnigs te melden hebt, een feitje hier of daar is leuk, maar overdrijf het niet. Zoals eerder gezegd staan jou langere verhalen vaak vol met quotes van (online) magazines en bekende mensen, gewoon niet zo interessant. We willen JOUW mening horen en niet die van 1 of andere zichzelf belangrijk vindende kut recensent. Dat jij bepaalde waarde hecht aan deze recensenten kan ik nog wel snappen, ik heb ook zo mijn favorieten. Echter, in een topic waar puur om je mening en waardeoordeel voor een artiest en nummer wordt gevraagd, daar hoort zoiets dergelijks niet thuis. thats all. Goed ik speel het verder niet graag op de man en dit moet je dus ook helemaal niet kwaad opvatten, zie het meer als opbouwende kritiek.
Loudon Wainwright III ken ik en is best ok: 7
0
geplaatst: 29 oktober 2013, 21:54 uur
Loudon Wainwright is zo'n artiest die ik eigenlijk alleen maar van naam ken. Ik vind dit een heel leuk liedje en ik heb inmiddels ook al wat meer geluisterd via Spotify. Bevalt goed! 7,5
0
geplaatst: 30 oktober 2013, 13:26 uur
Getuige de eerste 15 seconden van dit filmpje kun je de man humor niet ontzeggen.
0
geplaatst: 30 oktober 2013, 20:10 uur
Grappig, ik heb gister met Hendrik gepmmt over Andi Almqvist.
Ik weet het commentaar dat hij gaat leveren al, al koos ik voor Red Rooms.
Een 6,9 van mij
Ik weet het commentaar dat hij gaat leveren al, al koos ik voor Red Rooms.
Een 6,9 van mij

0
geplaatst: 30 oktober 2013, 20:13 uur
Sommige nummers hebben ook wel wat Engels/Iers die hij speelt. Misschien komt dat hier omdat hij dat concert samen speelde met Richard Thompson.. ik heb het op CD, hier op de site als 'Live-So damn Happy'. Ik heb soms alleen het idee, zowel tekstueel als qua optreden dat ik naar een comedy act zit te lusiteren. Dat vind ik jammer.
0
geplaatst: 30 oktober 2013, 20:28 uur
Nog even op Daniel Romano terugkomend, ik kom net dit filmpje tegen en moet zeggen dat ik hier wel vrij enthousiast over ben. Misschien goed voor de mensen die net als ik niet zo gecharmeerd waren van de twee die hier al reeds geplaatst waren..
Ontopic: Andi Almqvist kom ik later op terug.
Ontopic: Andi Almqvist kom ik later op terug.
0
geplaatst: 30 oktober 2013, 20:31 uur
Ik denk dat die skeptici(of hoe schrijf je dat..) de afsluiter van het album, eveneens live, ook goed kunnen waarderen..
YouTube - Daniel Romano - Come Cry With Me - A New Love (Can Be Found
YouTube - Daniel Romano - Come Cry With Me - A New Love (Can Be Found
0
Hendrik68
geplaatst: 31 oktober 2013, 00:30 uur
Grappig, ik heb gister met Hendrik gepmmt over Andi Almqvist.
Ik weet het commentaar dat hij gaat leveren al
Ik weet het commentaar dat hij gaat leveren al
Nou had dat dan even opgeschreven dan, want je wist dat ik vanavond geen tijd had. Buiten mijn voor de hand liggende reactie komt het nummer sowieso niet helemaal los vind ik. 5.
0
Vento Vivimus
geplaatst: 31 oktober 2013, 18:52 uur
And now ... time for some English folk:
Fabian Holland - Fabian Holland - Rooksmere/Proper - 07-10-2013
Fabian Holland - Fabian Holland - Rooksmere/Proper - 07-10-2013
Tijd voor meer volkomen oninteressant gezwam:
Fabian groeide op in Engeland en verhuisde op zijn zestiende naar de Abruzzen in Italië. He later returned to the UK to pursue his music career; he now lives on his narrow boat on London’s canal network. Zijn debuut verscheen begin oktober & is integraal te beluisteren via Spotify. & voor een recensie moet je hier zijn.
Fabian Holland's website.
Fabian groeide op in Engeland en verhuisde op zijn zestiende naar de Abruzzen in Italië. He later returned to the UK to pursue his music career; he now lives on his narrow boat on London’s canal network. Zijn debuut verscheen begin oktober & is integraal te beluisteren via Spotify. & voor een recensie moet je hier zijn.
Fabian Holland's website.
0
Hendrik68
geplaatst: 31 oktober 2013, 19:56 uur
Ik kende hem al een beetje deze Holland dankzij een tip van een medeuser. Dit is zeker niet slecht. Deze man speelt sowieso prima gitaar,het liedje is prima. Het enige dat ik hier op aan te merken heb is dat zijn stem wat erg jongensachtig is, wat weinig karakter heeft. Maar dat mag de pret niet drukken. Een 7 voor deze knul.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.