Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 31 oktober 2013, 21:01 uur
Loudon Wainwright: 7,3
Andi Almqvist: 7
Fabian Holland: doet me weinig dit nummer, 5,5. Stem te dun voor mijn smaak, dat vooral.
Andi Almqvist: 7
Fabian Holland: doet me weinig dit nummer, 5,5. Stem te dun voor mijn smaak, dat vooral.
0
geplaatst: 31 oktober 2013, 21:48 uur
Goh, je wordt in ieder geval beknopter Servaas. Het heeft geholpen.
0
geplaatst: 31 oktober 2013, 21:52 uur
Fabian Holland: klinkt prima, fijne stem en gitaarspel. 7.
Andi Almqvist: ook dit luistert lekker weg, vind het een tikkeltje beter dan Holland. 7,3
Andi Almqvist: ook dit luistert lekker weg, vind het een tikkeltje beter dan Holland. 7,3
0
geplaatst: 1 november 2013, 01:33 uur
Fabian Holland; Niet verkeerd. Vreemde stem, vooral dat ie een stuk sneller zingt dan de muziek gaat. Maargoed, 7 voor nu.
0
Hendrik68
geplaatst: 1 november 2013, 19:19 uur
Ik ging er van uit dat de meesten van jullie John Mellencamp wel kennen. De onvervalste rocker uit de Mid-West die vooral in de jaren 80 grote successen vierde met Jack & Diane en R.O.C.K. in the USA. Maar ook Mellencamp schakelde over op de roots. Weliswaar pas in 2008 maar toch. Het album Life, Death, Love & Freedom wordt door rootskenners (waaronder zelfs Ron Jans) beschouwd als een van de beste, zo niet allerbeste roots CD van 2008. Gek genoeg heeft nog helemaal niemand, behalve LTB, van de vaste Rootstopicbezoekers op dit album gestemd. Hoog tijd voor een kennismaking. Hier is het openingsnummer.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 1 november 2013, 19:26 uur
Wel een mooi nummer van hem, maar Mellencamp is niet aan mij besteed. Enige tijd geleden eens wat van hem beluisterd. Ik houd niet van zijn stem. Hier zingt hij minder uitbundig, maar het is nog steeds niet mijn type stem.
0
Hendrik68
geplaatst: 1 november 2013, 19:41 uur
Dat je het liedje niet trekt ok, maar de stem lijkt anders wel erg veel op de door jou zo bewonderde Ryan Bingham. Hoe dan ook, welkom in dit topic.
0
geplaatst: 1 november 2013, 19:59 uur
oja dat moest ik nog eens opzoeken, bij deze heb ik er zin in: Mellencamp; 8
Stijn, hallo. Meedoen nu he
Stijn, hallo. Meedoen nu he

0
Vento Vivimus
geplaatst: 1 november 2013, 20:16 uur
Hendrik68 schreef:
Gek genoeg heeft nog helemaal niemand, behalve LTB, van de vaste Rootstopicbezoekers op dit album gestemd. Hoog tijd voor een kennismaking. Hier is het openingsnummer.
Gek genoeg heeft nog helemaal niemand, behalve LTB, van de vaste Rootstopicbezoekers op dit album gestemd. Hoog tijd voor een kennismaking. Hier is het openingsnummer.
Die constatering klopt niet helemaal, Hendrik. In een vorig leven heb ik hier wel degelijk op dit album gestemd. Net als op de opvolger uit 2010 trouwens, die ik zelfs nog iets beter vind en dat vond John zelf blijkbaar ook, want hij titelde dat album 'No better than this'.
Helaas heeft de huiscensor gemeend de ca.1.500 stemmen die ik sinds maart 2007 op dit forum uitbracht te moeten uitgummen. Ik ga die omissie voor wat 'the Cougar' betreft vanavond nog herstellen.
Mellencamp is als goede whiskey, he gets better by the years. Voor deze Longest Days krijgt hij van mij een 8, mooi, maar nog altijd 2 punten minder dan voor deze regelrechte klassieker van dat laatste album die niet minder dan een 10 verdient.
0
Hendrik68
geplaatst: 1 november 2013, 20:49 uur
Ik kan natuurlijk niet ruiken wat jij in je vorige leven allemaal hebt gestemd. Maar aangezien jij een leeftijd hebt waarbij je ook de jonge jaren van Mellencamp hebt meegemaakt is dat niet verwonderlijk. Maar blij dat jij dit ook zo goed vindt. Ik vind Save some time to dream ook fantastisch en als je naar mijn top10 kijkt dan weet je ook dat mijn voorkeur naar de laatste uitgaat. Maar beide albums zijn fantastisch. Ik dacht dat dit nummer de users alhier iets meer aan zal spreken. Overigens is Mellencamp met T Bone Burnett aan de slag gegaan met een nieuw album dat begin volgend jaar moet verschijnen.
0
Vento Vivimus
geplaatst: 1 november 2013, 21:10 uur
Hendrik68 schreef:
Overigens is Mellencamp met T Bone Burnett aan de slag gegaan met een nieuw album dat begin volgend jaar moet verschijnen.
Overigens is Mellencamp met T Bone Burnett aan de slag gegaan met een nieuw album dat begin volgend jaar moet verschijnen.
A "Southern gothic musical", noemt AllMusic, deze 'Ghost Brothers Of Darkland County'
"Mellencamp's songs, sung by the likes of Elvis Costello, Neko Case, Sheryl Crow, Dave and Phil Alvin, Taj Mahal, Ryan Bingham, Clyde Mulroney, Rosanne Cash, and Kris Kristofferson".
Het album blijkt in de VS al in juni te zijn verschenen. Ik heb de titel wel een aantal keren voorbij zien komen op verschillende amaricana/roots sites, maar dacht dat het de een of andere obscure americana verzamelaar was.
Op de website van mijn platenboer zie ik dat het in juni ook hier is uitgebracht (incl. dvd). Had ik even gemist. Dank je voor de tip.
De waardering ligt overigens iets onder die van de twee albums waarover we het hadden, maar de setlist ziet er imposant uit.
0
Hendrik68
geplaatst: 1 november 2013, 21:15 uur
Ja klopt, maar dat bedoelde ik niet. Ghost Brothers of Darkland County is al een poosje uit en is een stuk minder dan zijn solo albums.Op Ghost Brothers zingt hij maar op 1 nummer dat ik hier al eens geplaatst had, voor de rest alleen gastartiesten, o.a. Elvis Costello en Ryan Bingham. Nee hij is nu, tussen alle perikelen rond Ghost Brothers door, aan het werk gegaan met een nieuw eigen album, dat dus begin 2014 zou moeten uitkomen.
0
geplaatst: 3 november 2013, 16:36 uur
John Mellencamp: mooi liedje, 7,5. Heb ik inderdaad nog nooit een album van gehoord, ga ik wat aan doen binnenkort.
Clarice Falcao. Leuk deuntje, niet veel meer dan dat voor mij, een 6.
Clarice Falcao. Leuk deuntje, niet veel meer dan dat voor mij, een 6.
0
geplaatst: 3 november 2013, 19:51 uur
Clarice Falcao:
Ik vind het niet erg als men in een andere taal zingt. Maar dit genre is nogal gevoelig om te ontaarden in hoempapa muziek als er een te vrolijke dame zingt.
Hoewel ik de het orgeltje(?) dat ik hoor wel mooi vind en sommige dingen die ik qua instrumentatie hoor best mooi vind, knap ik volledig af op de zang/taal. Ik zie dat ze in het Portugees zingt, maar mijn eerste indruk was Roemeens oid..
Van mij een 5.
0
Hendrik68
geplaatst: 3 november 2013, 20:17 uur
Clarice Falcao: 6 van mijn kant. Kan met zowel de kritiek van Jasper als Ducoz leven,maar echt slecht is het zeker niet.
Damian Jurado: Leuk liedje wel, lekker begeleiding, de zang is alleen wat te karig. Ook de reden dat ik hem ooit na een paar keer proberen verder niet meer gevolgd heb.
Jammer van de weinige reacties op Mellencamp. Een absolute grootheid in de States. Als een nummer als deze al zo beroerd wordt gevonden dat men niet eens meer reageert dan zal ik de handdoek in het Rootstopic moeten gooien.
Damian Jurado: Leuk liedje wel, lekker begeleiding, de zang is alleen wat te karig. Ook de reden dat ik hem ooit na een paar keer proberen verder niet meer gevolgd heb.
Jammer van de weinige reacties op Mellencamp. Een absolute grootheid in de States. Als een nummer als deze al zo beroerd wordt gevonden dat men niet eens meer reageert dan zal ik de handdoek in het Rootstopic moeten gooien.
0
geplaatst: 3 november 2013, 20:34 uur
Hendrik68 schreef:
Clarice Falcao: 6 van mijn kant. Kan met zowel de kritiek van Jasper als Ducoz leven,maar echt slecht is het zeker niet.
Ik dacht dat ik gereageerd had joh! Ik kijk vaak vanaf mij telefoon en dan post hij soms niet omdat mijn verbinding niet altijd even goed is... dus bij deze nog een keer:
Mellencamp:
Hij staat eigenlijk al lang op mijn lijstje om te checken. Dit nummer benadrukt dat nog eens. Het doet me een beetje aan Guy Clark vs Otis Gibbs denken, dat is niet verkeerd.
Ik ben alleen bang voor de jaren waarin Mellencamp het meest actief was (79 t/m 93), niet dat hij daarna niets heeft gemaakt.. in tegen deel... Geen clinische producties en opgepompte Bruce Springsteen drums met patserige saxofoon solos?
Van mij een 7,5

0
geplaatst: 3 november 2013, 20:36 uur
John Mellencamp: goede kennismaking, ik ga op zoek naar meer. 7,5
Clarice Falcao: vrolijk deuntje maar blijft totaal niet hangen. 5,5
Damien Jurado: wat mij betreft zijn beste nummer. Eén van mijn favoriete singer-songwriters.
Clarice Falcao: vrolijk deuntje maar blijft totaal niet hangen. 5,5
Damien Jurado: wat mij betreft zijn beste nummer. Eén van mijn favoriete singer-songwriters.
0
Hendrik68
geplaatst: 3 november 2013, 21:29 uur
Ik dacht, ik doe even zielig en dan komen de reacties vanzelf. Et voila. Dank u allen.
O ja Ducoz. Om het niet al te onoverzichtelijk te maken heb ik het stuk wat ik hierbij had getypt geknipt en geplakt in het John Mellencamp topic.
O ja Ducoz. Om het niet al te onoverzichtelijk te maken heb ik het stuk wat ik hierbij had getypt geknipt en geplakt in het John Mellencamp topic.
0
geplaatst: 4 november 2013, 09:47 uur
Fabian Holland: had het album al eens geluisterd. Hoor niet waarom dit onderscheidend is ten opzichte van honderden anderen in het genre. 5,5
John Mellencamp: 7
Clarice Falcao: hier word ik kriegelig van. 4
Damien Jurado: die heeft mij nog nooit weten te overtuigen. 6
John Mellencamp: 7
Clarice Falcao: hier word ik kriegelig van. 4
Damien Jurado: die heeft mij nog nooit weten te overtuigen. 6
0
geplaatst: 5 november 2013, 13:36 uur
Ik ben niet helemaal overtuigd door zijn stem en het duurt me te lang. 6.
0
geplaatst: 5 november 2013, 14:20 uur
inhaalslag:
Clarice Falcao: 6.5
Damien Jurado: 6
Christian Kjellvander: Lekker duister, vind zn stem hier in ieder geval niet super. 6.9
Clarice Falcao: 6.5
Damien Jurado: 6
Christian Kjellvander: Lekker duister, vind zn stem hier in ieder geval niet super. 6.9
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 5 november 2013, 20:15 uur
Hendrik68 schreef:
Dat je het liedje niet trekt ok, maar de stem lijkt anders wel erg veel op de door jou zo bewonderde Ryan Bingham. Hoe dan ook, welkom in dit topic.
Vind je dat echt? Bingham heeft een heerlijke rauwe whiskystem en een heel ander timbre. Ik hoor de gelijkenis niet.
Ik kijk hier af en toe wel even mee.
0
geplaatst: 5 november 2013, 21:35 uur
Sean Rowe: Heb het al eens eerder gehoord, vind het wat gelikt en bombastisch. Er zit een irritant galm effectje op zijn stem en de strijkers maken het geheel ook niet beter. Na wat andere nummers op Youtube te hebben gehoord; nee dit wordt hem echt niet voor me. 4
0
Hendrik68
geplaatst: 5 november 2013, 21:48 uur
Vind je dat echt?
Jazeker vind ik dat en ik sta hier bepaald niet alleen in. Lijkt me persoonlijk overduidelijk. die van Bingham is wat rauwer, dat klopt, maar voor de rest allebei redelijk gelijkwaardig. Maakt ook niet uit verder. Ik vind ze allebei geweldig.
Sean Rowe vind ik geen klap aan, maar dit nummer is nou net toevallig zo ongeveer het enige mooie nummer op het album waar dit vanaf komt. Een 6.5 hiervoor. Voor de rest snel vergeten deze man.
0
geplaatst: 5 november 2013, 23:52 uur
Jammer dat je er niets aan vind, ik kan me echter wel voorstellen dat het niet helemaal in jou straatje ligt. Maar wat mij betreft is er genoeg te genieten op Salesman and the Shark, ik vind het zelfs een zeer goed album.
Wat vind je van dit nummer dan, Hendrik, eveneens van dat album:
Wat vind je van dit nummer dan, Hendrik, eveneens van dat album:
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.