Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel
zoeken in:
0
Hendrik68
geplaatst: 6 november 2013, 00:00 uur
Gaat wel. Mijn laatste zin "voor de rest snel vergeten deze man" is ook wat overdreven. Ik heb het album 3 sterren gegeven. Voldoende dus, maar niet meer dan dat. Het is me een beetje te serieus allemaal. Maar ik zou zeggen. ga naar het albumtopic en lees mijn reacties.
0
geplaatst: 6 november 2013, 00:03 uur
Dat doe ik zeker.
Toen dit album uit kwam vond ik het overigens verschrikkelijk, maar het rijpt met de tijd.. laten we maar zeggen
Toen dit album uit kwam vond ik het overigens verschrikkelijk, maar het rijpt met de tijd.. laten we maar zeggen

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 6 november 2013, 12:38 uur
Sean Rowe vind ik wel erg goed. Vanaf de eerste keer dat ik 'm hoorde, al kan ik me voorstellen dat mensen even moeten wennen aan zijn stem (of het gewoon niet trekken). Een tikkeltje te theatraal is hij misschien wel.
0
geplaatst: 6 november 2013, 14:11 uur
"Te theatraal" was mijn eerste gedachte, maar ik schrijf Sean Rowe nog niet helemaal af. Vooralsnog een 5.5.
0
geplaatst: 6 november 2013, 15:42 uur
staralfur schreef:
"Te theatraal" was mijn eerste gedachte, maar ik schrijf Sean Rowe nog niet helemaal af. Vooralsnog een 5.5.
Beluister anders een wat van zijn eerste album, die ken ik nog niet maar score technisch wordt die hier op de site beter beoordeeld.
0
geplaatst: 6 november 2013, 15:43 uur
Of beluister live-versies. Die zijn allemaal veel mooier.
Hendriks Zweattle smaakt me wel. Doet me denken aan Richard Buckner.
Hendriks Zweattle smaakt me wel. Doet me denken aan Richard Buckner.

0
geplaatst: 6 november 2013, 16:46 uur
Damien Jurado: dit nummer is een paar maanden geleden al is voorbij gekomen hier in een live versie. Net als toen een 7,8. Zijn laatse album (maraqopa) vond ik dik in orde.
Christian Kjellvander: 6,8, ga toch het album is proberen, ben wel benieuwd naar de rest.
Sean Rowe: heerlijke stem. Flying is mijn favoriet van dat album, voor dit liedje een 7,3.
Christian Kjellvander: 6,8, ga toch het album is proberen, ben wel benieuwd naar de rest.
Sean Rowe: heerlijke stem. Flying is mijn favoriet van dat album, voor dit liedje een 7,3.
0
Hendrik68
geplaatst: 6 november 2013, 21:15 uur
Niemand nog gepost? Dan heb ik er nog wel eentje. Austin Lucas heet deze ontsnapte punker uit Indiana. Hij heeft een prachtig album afgeleverd: Stay Reckless, uit het iets steviger roots/country segment. Dit nummer is een van de rustigste. Kon geen officiele video van een nummer van dit album vinden, dus moeten we het hier mee doen. Maar volgens mij een prima filmpje.
0
geplaatst: 6 november 2013, 21:41 uur
Ik moet hier denk ik echt een studio nummer, misschien wat aangekleder, van horen.
Hij heeft opzich best een aardige stem, typisch Amerikaans maar dat siert het genre wel.
Voor de rest ziet hij er ook uit als een punker ala Blink 182/ NOFX. Van zijn looks moet hij het in ieder geval niet hebben
Mooie tekst toch ook wel.
7,5 voor nu.
Hij heeft opzich best een aardige stem, typisch Amerikaans maar dat siert het genre wel.
Voor de rest ziet hij er ook uit als een punker ala Blink 182/ NOFX. Van zijn looks moet hij het in ieder geval niet hebben
Mooie tekst toch ook wel.
7,5 voor nu.
0
Hendrik68
geplaatst: 7 november 2013, 11:15 uur
Ik moet hier denk ik echt een studio nummer, misschien wat aangekleder, van horen.
De studioversie is een heeel stuk aangekleder, de officiele versie is gewoon een rocknummer.
0
geplaatst: 7 november 2013, 11:32 uur
Ducoz schreef:
Beluister anders een wat van zijn eerste album, die ken ik nog niet maar score technisch wordt die hier op de site beter beoordeeld.
(quote)
Ik luister nu naar 'Magic', het bevalt al iets beter.
Austin Lucas: album staat ook in de playlist, van dit (live) filmpje word ik niet heel enthousiast. Ik kom er nog op terug.
0
geplaatst: 7 november 2013, 12:54 uur
Leuk nummer, Hendrik. Alleen niet echt onderscheidend in deze versie. Het album zoek ik nu op. Dat is nog voor later vandaag. 7.2
Wat betreft zijn punk roots, dat heeft weinig met skatepunk ala Blink-182 te maken, maar meer het ruigere hardcore/thrashcore werk. Voor de nieuwsgierigen, luister bij Youtube maar eens naar Guided Cradle, de band waar hij momenteel ook gitaar speelt. Dat vindt niemand hier leuk, gok ik, ik kan er zelf nog wel op losgaan moet ik toegeven. Ruige jongen dus haha.
Wat betreft zijn punk roots, dat heeft weinig met skatepunk ala Blink-182 te maken, maar meer het ruigere hardcore/thrashcore werk. Voor de nieuwsgierigen, luister bij Youtube maar eens naar Guided Cradle, de band waar hij momenteel ook gitaar speelt. Dat vindt niemand hier leuk, gok ik, ik kan er zelf nog wel op losgaan moet ik toegeven. Ruige jongen dus haha.
0
geplaatst: 7 november 2013, 13:00 uur
ThirdEyedCitizen schreef:
Niet echt iets waar ik thuis naar zou luisteren, maar ik ben heel vaak op zulke muziek losgegaan tijdens mijn middelbareschooltijd. Kan het nog steeds wel waarderen, af en toe.
0
geplaatst: 8 november 2013, 17:36 uur
Een 7 voor Austin Lucas. Beer van een vent met zo'n breekbaar liedje (deze versie ten minste), ik hou er wel van.
Over breekbare liedjes gesproken, hier is Aaron Embry:
Over breekbare liedjes gesproken, hier is Aaron Embry:
0
geplaatst: 8 november 2013, 17:41 uur
pff doe maar niet. Misschien moet ie goochelaar worden, de hoed heeft ie al. 3.5
0
geplaatst: 8 november 2013, 21:01 uur
Nou, zo dramatisch is het ook weer niet toch Frank?
Ik vind het niet fantastisch, er lijtk een soort van jazzy nummertje aan ten grondslag te liggen. Daarnaast vind ik dat hij te overdreven zingt en daardoor komt het geforceerd over. Soms weet hij, in combinatie met zijn piano gepiel toch wel een mooie passage te voorschijn te toveren (
).
Een 6.
Ik vind het niet fantastisch, er lijtk een soort van jazzy nummertje aan ten grondslag te liggen. Daarnaast vind ik dat hij te overdreven zingt en daardoor komt het geforceerd over. Soms weet hij, in combinatie met zijn piano gepiel toch wel een mooie passage te voorschijn te toveren (
).Een 6.
0
geplaatst: 8 november 2013, 21:06 uur
Laten we het op een rotbui van mij zijde houden vandaag, ben er echt niet voor in de stemming. In een betere bui zou ik 1 puntje hoger geven.
Qua gefundeerde kritiek, die zang is inderdaad niet sterk. Hij zou OF iets minder hard piano moeten spelen, of iets harder en krachtiger moeten zingen. Waarschijnlijk dat laatste.
Qua gefundeerde kritiek, die zang is inderdaad niet sterk. Hij zou OF iets minder hard piano moeten spelen, of iets harder en krachtiger moeten zingen. Waarschijnlijk dat laatste.
0
geplaatst: 9 november 2013, 00:06 uur
Ik vind dit het meest interessant van wat er de afgelopen tijd gepost is. 7,5
0
geplaatst: 9 november 2013, 00:13 uur
Aii, nee, ik sluit me dan weer bij Frank aan, en dan wellicht zelfs bij zijn slechte bui. Te geforceerd. Komt op mij juist helemaal niet oprecht breekbaar over. Soms lijkt het haast een parodie. Sommige passages op de piano vind ik bij vlagen wel mooi, maar de stem verpest het bijzonder voor mij.
0
geplaatst: 9 november 2013, 13:00 uur
Beetje vroeg vandaag, sorry daarvoor, maar ik ben nu nog thuis.
Deze man schijnt kleine bekendheid te hebben gekregen door Django Unchained van Quintin Tarrantino, maar heb er zelf eigenlijk nog nooit van gehoord, terwijl hij toch al 9 albums uitgebracht heeft. Een 2013 album is net uit, maar daar kon ik nog geen materiaal van vinden. Dus dan maar dit:
Deze man schijnt kleine bekendheid te hebben gekregen door Django Unchained van Quintin Tarrantino, maar heb er zelf eigenlijk nog nooit van gehoord, terwijl hij toch al 9 albums uitgebracht heeft. Een 2013 album is net uit, maar daar kon ik nog geen materiaal van vinden. Dus dan maar dit:
0
Hendrik68
geplaatst: 9 november 2013, 13:31 uur
Hij zou OF iets minder hard piano moeten spelen, of iets harder en krachtiger moeten zingen. Waarschijnlijk dat laatste.
Dat laatste. Want muzikaal is dit uitstekend. Piano met mondharmonica kan een geweldige combinatie zijn. John Fullbright bewees dit laatst ook in Tivoli. Ook Lohues kan dit als geen ander. Het is de zang die een klein beetje te aanstellerig is, dat is erg jammer. Daarom een 6,5. Een wat meer karaktervolle stem had met gemak een 8 opgeleverd.
Brother Dege: Het nummer uit Django Unchained (To Old to die young) hoef je hiermee niet meer te proberen, want die klinkt nagenoeg hetzelfde. Deze muziek past me uiteraard prima. De stem doet me soms denken aan Jon Bon Jovi in Wanted Dead or Alive. Ook hiervoor een 6,5.
0
geplaatst: 10 november 2013, 11:18 uur
Aaron Embry: muzikaal erg fijn, maar die stem verpest het voor mij. 5
Brother Dege: bevalt stukken beter! 7,5
Brother Dege: bevalt stukken beter! 7,5
0
geplaatst: 10 november 2013, 18:23 uur
We zijn meer dan 24 uur verder.. en ik kan niet wachten 
The Deep Dark Woods, vorig jaar zijn ze ook al eens langs gekomen. Ik zou mij toen in de band gaan verdiepen, maar is er nog niet van gekomen; Morgen koop ik er even 3 albums van! Sinds dien zijn er volgers van dit topic gegaan en gekomen.. dus nu:
Brother Dege: Ik vind het opzich wel tof, maar toch net niet helemaal mijn ding. 7

The Deep Dark Woods, vorig jaar zijn ze ook al eens langs gekomen. Ik zou mij toen in de band gaan verdiepen, maar is er nog niet van gekomen; Morgen koop ik er even 3 albums van! Sinds dien zijn er volgers van dit topic gegaan en gekomen.. dus nu:
Brother Dege: Ik vind het opzich wel tof, maar toch net niet helemaal mijn ding. 7
0
geplaatst: 10 november 2013, 18:50 uur
Toevallig vanmiddag nog het nieuwe album van The Deep Dark Woods geluisterd, het is een echt groeiplaatje hoewel ik het oudere werk wel beter vind. Dit nummer geef ik een 7,8.
0
Hendrik68
geplaatst: 11 november 2013, 10:53 uur
Deep Dark Woods: Ook mijn kennis van deze band is vaag. Heb het wel eens geprobeerd op Spotify, maar dat is blijkbaar niet erg blijven hangen. Kan niet ontkennen dat dit wel aardig klinkt, 6,8.
0
geplaatst: 11 november 2013, 10:56 uur
Brother Dege: 6,5. Op welke manier zat dit in die film dan? Die heb ik een paar maanden geleden gezien, maar dit zegt me verder niks meer.
DDW: Hun nieuwste album is helaas niet hun sterkste, dit is een stuk beter. 8
DDW: Hun nieuwste album is helaas niet hun sterkste, dit is een stuk beter. 8
0
geplaatst: 11 november 2013, 16:27 uur
Brother Dege: 6,5
Deep Dark Woods: mooi, moet ik is wat van gaan opzoeken, 7,5 hiervoor.
Deep Dark Woods: mooi, moet ik is wat van gaan opzoeken, 7,5 hiervoor.
0
geplaatst: 11 november 2013, 20:26 uur
Shovels & Rope. Ik ken het zelf ook nog maar net, was een tip van een Duitse vriendin. Ik vind het best ok klinken.
0
geplaatst: 11 november 2013, 20:31 uur
Klinkt niet verkeerd, al heb ik het idee dater iemand met een natte krant op een pan staat te rammen..
Laat ik het zo zeggen, de drums klinken gewoon in heel het nummer ruk. Net zoals die samba ballen. De drums zijn veel de droog en datzelfde geld voor de samba ballen. Daardoor klinkt het een beetje alsof er twee dingen door elkaar heen spelen inplaats dat ik naar 1 nummer luister.
Van mij een 6. Meer dan niet verkeerd klinken doet het dan ook niet, mede door de productie.
Laat ik het zo zeggen, de drums klinken gewoon in heel het nummer ruk. Net zoals die samba ballen. De drums zijn veel de droog en datzelfde geld voor de samba ballen. Daardoor klinkt het een beetje alsof er twee dingen door elkaar heen spelen inplaats dat ik naar 1 nummer luister.
Van mij een 6. Meer dan niet verkeerd klinken doet het dan ook niet, mede door de productie.
0
Hendrik68
geplaatst: 11 november 2013, 21:08 uur
Lekker plaatje dit wel. Heerlijk ritme. Ik vind het drumgeluid eigenlijk wel grappig. Ach ja, zo denkt een ieder weer anders. Ik geef dit nummer een 7. Ook van deze band heb ik het gevoel dat ik ze eerder gehoord heb.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.