MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel

zoeken in:
dat wist ik niet en dan heb je gelijk. Ik zocht ook iets recent, dat lukte nog niet.

Hendrik68
Ken de man in het geheel niet. Alleen de naam heb ik wel eens voorbij horen komen. Daar gaat verandering in komen. Hoe miserabel het filmpje ook is, het nummer is heerlijk en zijn stem is geweldig. Dikke 8. Heb direct een paar nummers van het album waar dit vanaf komt gedraaid. Vrij simpel zo op het eerste gehoor, maar o zo effectief en je wordt er heel vrolijk van.

Gaan we dit toch posten. Eerst was ik nog niet zo zeker van deze band, maar dat is inmiddels over:

Hendrik68
Ja mensen die bij het album hebben gekeken weten al wat ik van deze band vind. Niet wereldschokkend maar wel erg lekker om naar te luisteren. Een 7.

Ander album he, deze is wat softer maar wel meer uptempo. Overigens denk ik wel dat deze band weinig variate in hun werk heeft.

Hendrik68
Ja ander album, klopt. Ik draaide It's Crazy en hun laatste van de week vlak achtereen. Ik wilde na hun nieuwste ook een album uit het verleden proberen en probeerde deze. Ook geen verkeerd album , maar verschilt qua niveau nauwelijks van hun laatste. Oerdegelijk.

Giant Sand: 7,5
Slobberbone: 7
Hank Williams III: 6
Bob Woodruff: 6,5 (ik heb die tweede clip geluisterd)
Drag the River: 7

Hank Williams III: 6,7
Bob Woodruff: lekker nummer dit (The year we tried...), 7,5
Drag the River: 6,5

Een klassiekert

Drag the River.
Ik ben eigenlijk verbaasd dat ik dit nog niet kende. De hoes van het album en de muziek komt me zo bekend voor. Inderdaad niet te moeilijk doen en geen vuiltje aan de lucht. Een 7,5.

Vento Vivimus
Inderdaad een klassieker! Zo .. down from the mountain! & ken uw klassieken!, dat moet ook Diana Jones gedacht hebben, want wie haar laatste album Museum of Appalachia Recordings opzet kan moeilijk om de gedachte heen dat de Carter Family weer een reünie beleeft.

Toen ik haar stem voor het eerst hoorde deed die me vooral denken aan de portiers van het satirisch TV-programma Toren C, maar daarmee deed ik Diana toch echt tekort.

Haar 'old time mountain music' komt eerder in de buurt van die van Iris DeMent, Gillian Welch en Greetje Pieters en laat maar weer eens horen hoe belangrijk de Ierse folk is geweest voor de ontwikkeling van de moderne Amerikaanse country & blue grass.

Een pittige inleiding voor weliswaar een van de opvallendste americana albums van 2013, maar .. ik kan de verdere introductie natuurlijk veel beter overlaten aan Steve Earle & aan Diane zelf.

Hendrik68
Carter Family: Altijd leuk, muziek uit de oude doos. 7

Diana Jones: Uitstekend, wat een gevoel, ga er nog dit jaar achteraan: 8

Carter Family: Dat soort spul is bij mij nogal afhankelijk van mijn stemming. Hou het vandaag op 6.8
Diana Jones: Lekker hoor. Eens opzoeken. 7.7

Hendrik68
Ik zei bij Diana Jones dat ik er nog dit jaar achteraan zou gaan. Ik zie bij haar album echter al een bericht van mij staan. Haar stem was me gisteren niet zo in negatieve zin opgevallen als dat hij op CD doet. Ik heb hem net weer op staan en nu weet ik het weer. Mooi album, maar haar stem maakt het wel een zware zit.

Ik ga mee met mn voorgangers:

Carter Family: kan dit wel waarderen op zn tijd, 7tje

Diana Jones: ook een 8 van mij, erg mooi gebracht dit.

Meteen maar een nieuwe, Tyler Childers is de naam:

Een klein beetje saai is het wel.. hoor wel wat leuke dingen langs komen maar niet genoeg dat mij overtuigd om dit te gaan beluisteren, dat kan natuurlijk ook aan het altijd terugkomende fenomen van een live video liggen.... 6

Hendrik68
Beetje mee eens. De man brengt geen wervelende live performance, maar als je je ogen dicht doet is het best wel mooi. Voor mij net wel genoeg om er verder mee te gaan. 7.

Carter Family doe je mij geen plezier mee, te gedateerd.
Diana Jones: de aanwezigheid van Steve Earle is altijd een pluspunt. Verder gaat het wat langs me heen. 6
Tyler Childers: goeie stem, maar de act lijkt me wat over de top (vooral z'n mimiek). 6

Ik dacht dat ik dit al eens gepost had maar blijkbaar niet. Hun nieuwe album genaamd 'Cane Sugar' bevalt me zeer.

Fijne mix van countryrock, soul en swamp blues.

Hendrik68
Een mix die mij normaal gesproken wel bevalt , maar dit klinkt allemaal niet heel spannend. Iets te simpel dit. 6je.

Ook niet echt mijn ding.. overal wel aardig, maar nergens echt bijzonder... 6,4

Saai inderdaad. Het klinkt allemaal té makkelijk en te simpel. Leuk voor een feestje zo'n bandje.
Al doe ik dat sliden niet na
5,5

Ik trek dit prima, wel wat behouden, maar thats fine. 7

Net op tijd voor een leuk Sinterklaas cadeau komt Live & Humble uit. Reden genoeg voor een beetje extra aandacht.

Hendrik68
Misschien dat sommigen zich afvragen of dit wel in dit topic thuishoort, maar ik vind dit een geweldig stukje muziek. Dikke 8 voor deze mannen.

meer bluesrock dan country- maar word hier ook wel blij van. To hell with hokjes denken, Amerikaans is dit wel. 8 ook hier.

Honey Island Swamp Band: 6,5
The Steepwater Band: 7,5

Vento Vivimus
T is weer weekend, dus gelukkig weer even tijd om deze locatie te frequenteren. Helaas nog geen tijd gevonden om wat uitvoeriger stil te staan bij de Honey Island & Steepwater Band. Dus mijn puntjes houd ik nog even voor me.

Opvallend dat ik de volgende dinosauriër hier nog niet voorbij heb zien komen,. Volkomen ten onrechte natuurlijk & groot voordeel: ook Robbie verzorgt zijn eigen introductie:

Robbie Fulks - Gone Away Backward - Bloodshot - 27-08-13

Sleepwater Band 4, kan ik echt helemaal niks mee, doorsnee vervelende powerrock
Robbie Fulks 7.9, Misschien over een album wat eentonig als het zo doorgaat, maar zo een los nummertje is erg sterk

Hendrik68
Robbie Fulks is best wel een apart figuur. Hij maakte zelfs een Michael Jackson cover CD. Dit filmpje komt van zijn laatste album. Ik heb dat album 2 keer gehoord, maar vond ik nog niet heel overtuigend. Wel vorige week Georgia Hard beoordeeld, wel heel goed. Ik ga zijn laatste album zeker nog eens proberen. Aan dit filmpje ligt het zeker niet. Prachtig, 7,5.

Honey Island Swamp Band: 6,5
Steepwater Band: 6,5
Robbie Fulks: 7

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:37 uur

geplaatst: vandaag om 18:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.