MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel

zoeken in:
Al een tijdlang lees ik hier mee, maar nooit eerder greep ik zelf naar de virtuele pen. Eens moet de eerste keer zijn, dus hierbij mijn hopelijk niet te versmaden eerste muzikale bijdrage:

The Will Callers: Doe je niet slecht voor je eerste entry. Muziek is lekkere boogie, de stem zit voor mij een klein beetje geforceerd tintje aan. Evengoed; 7.

Als ik de jaren 70 worship op hun nieuwe album 'What Else is Left' hoor, ben ik daar een stuk minder kapot van op het eerste gehoor, helaas.

Hendrik68
Ik sluit me aan bij bij TEC ook een 7 van mijn kant. Lekker stevig nummer, dat ligt mij wel de laatste tijd. Leuk na Eightynine weer een nieuwe user in dit topic. Hopen dat jullie regelmatig terugkeren.

Mooi dat hier ook eens andere users langskomen de laatste tijd.
7,5

We komen terug! Nu voor The Will Callers. Alles prima, lekkere energie, niet blijvend. 7

Wees gerust, ik heb natuurlijk niet voor één bericht de moeite genomen om een account aan te maken.

Hun album 'What Else is Left' heb ik nog niet geluisterd. Wel zag ik al dat dit nummer daar niet opstaat, iets dat ik niet begrijp, want ik vind het een vrij sterk, stevig nummer.

A propos, zitten hier meer users uit het Hoge Noorden?

Hendrik68
Jazeker zijn die er. Hoewel, in mijn geval is dat Drenthe en dat is natuurlijk niet heel hoog. Ben wel in het hele Hoge Noorden geboren, dat dan weer wel.

Present. Een Friese Drent (of Drentse Fries?) die woont in Groningen.

Haha, Groningen hier.

Ik haak weer aan, na een weekje traditionele Ierse muziek is het weer tijd voor wat anders. The Will Callers: ben niet zo kapot van de stem maar muzikaal vind ik het erg lekker. 7.

Een nieuwe dag, nieuwe kansen (jaja, ik weet het, het is al bijna middag). Om te bewijzen dat ik niet alleen van het stevigere werk ben, een kaal en ongemakkelijk voortkabbelend liedje van een man met een baard (hoe kan het ook anders):

Mooi dat hier meer Groningers zitten. Hoe denken jullie over het aanbod aan alt-country en rootsconcerten in de Stad? Vinden jullie het ook zo teleurstellend dat naast Take Root er zo weinig gebeurt en je voor een fatsoenlijk concert al naar Bakkeveen, Amen of een ander godvergeten dorp moet?

Eens. Ik ben vorig jaar nog eens naar Oentsjerk (!) gevlogen om John Fullbright live te zien. Al was dat het zeker waard.

Och, als Groninger ben je wel gewend om flink te moeten reizen door Nederland. Een concertje in Amsterdam schrikt mij niet echt af. Sowieso weinig te klagen hier, iedere maand boekt de Vera prima bands.

ot. Doc Feldman. Leuk gepingel, leuke stem, goede baard. 6

Voor er hier een discussie losbarst over mijn losbandigheid, ik ben inmiddels op de hoogte gesteld van de ongeschreven regels in dit topic. Excusez-moi, het zal niet weer gebeuren.

Hendrik68
In Groningen komen anders toch bijna wekelijks wel acts die de moeite waarde zijn. Dat kan ik van mijn woonplaats Emmen niet zeggen. Dat de Simple Minds (niet echt roots) volgend jaar naar Emmen komen daar praat iedereen nu al over, zo bijzonder dat er eens wat gebeurt alhier. Nieuwe buitenlandse acts komen hier nooit. Zo'n Gripka komt wel in Amen en Bakkeveen, maar echt niet in Emmen. De optredens in Spijkerboor vinden tegenwoordig grotendeels in Borger plaats, dat is mooi voor mij, want weer een stukje dichterbij. Op 10 januari komt Amy Speace bijvoorbeeld naar Borger, mis het niet. Ook ik ben wel gewend aan het verre reizen naar concerten. Daarom ben ik heel selectief met het bezoeken ervan. Je kan nou eenmaal niet alles hebben of bezoeken. Maar ik zou maar blij wezen met Bakkeveen, Amen, Spijkeboor en Borger. Of vlak over de grens het Heimathaus in Twist.

Maar goed Doc Feldman dus. Zou ik wel wat meer van willen horen. Stem is goed, liedje aardig, alleen jammer dat de versnelling in de laagste stand staat. 6,5.

Emmen is dan ook niet voor niets een krimpregio... Nee, flauw, wat ik bedoel is dat je van een stad als Groningen toch wel wat meer mag verlangen, dan eens een keer een optreden van Sean Rowe in de Spieghel. Ik verbaas mij er gewoon over, omdat er toch een flink potentieel is, blijkende uit het jaarlijks uitverkopen van Take Root. Natuurlijk knijp ik mijn handen dicht met initiatieven in Bakkeveen, Amen etc., maar deze zijn niet gemakkelijk te bezoeken voor de autoloze liefhebber.

Doc Feldman voor mij net iets interessanter, fijne stem. 7,3 voor hem, 6,8 voor the Will Callers. Welkom nieuwe gebruikers trouwens! En o ja, Gelderland hier.

Doc Feldman 6,3.. niet slecht maar wat traag
Will Callers 8,3.. al hoef ik er geen heel album van te horen denk ik

Doc Feldman: interessante stem, ik ga op zoek naar meer. 7,5.

Jasper schreef:
En o ja, Gelderland hier.

Ik vind zijn recent uitgebrachte 'Sundowning at the Station' wondermooi. Het doet me denken aan de loner-folk van Strand of Oaks, nog zo'n favoriet van mij. Luister bijvoorbeeld eens naar het nummer 'Bless this Mess'. Veel mooier wordt het niet.

Die heb ik vanmiddag gehoord, ik snap de vergelijking met Strand of Oaks. Ga het zeker vaker luisteren.

Doc Feldman: 8. Ik hoor potentie. Kan het album zo snel niet vinden op Rdio, maar ik wil dit nog wel eens luisteren.

Randstad. Hoera!

Doc Feldman is prima. Ik mag de rust in z'n muziek wel. De afstand tussen de opnameapparatuur en de heer Feldman en het geluid van voorbijgaande auto's voegen daar wel wat aan toe. Dat vind ik wel charmant, zulke opnames. Toch, laten we eerlijk zijn, is het niet overdonderend, daarvoor heeft het denk ik te weinig een eigen gezicht, of gebeurt er te weinig interessants. Prima, maar niet meer dan dat.

En ook onregelmatig bezoekende users mogen hier nieuwe leden welkom heten, toch? Welja: ook namens mij een hartelijk welkom, Ludwig en eightynine (alhoewel de laatste al wel een tijdje op de site aanwezig is, zie ik)

Ik heb een paar dagen geen internet gehad, dus ik heb het een en ander in te halen..!

Deze Canadese vrienden zullen vast wel eens langs zijn gekomen. Als je dit mooi vind raad ik trouwens aan om het solo album van de zanger, Tony Dekker eens te beluisteren (net uit)

The Great Lake Swimmers

Hendrik68
Tony Dekker's soloalbum is echt een prachtplaat. Staat ook op de Luisterpaal. Dat soloalbum verschilt niet met wat we in dit filmpje voorgeschoteld krijgen, dus een mooie 7,5 van mij. Terwijl dit soort muziek mij toch normaal niet zo best ligt. ben er best verbaasd over eigenlijk. Ik zal me eens na laten kijken. Iets in mij zegt ook dat we deze band al eens eerder hebben gehad en dat ik er toen niks aan vond.

Ik ken betere nummers van ze, dit doet me niet veel. 5

Ik heb Great Lake Swimmers al vaker geprobeerd, vind het niet heel denderend. Dit nummer geef ik een 5,5.

Begin dit jaar had ik Mount Moriah al een paar keer geluisterd maar toen vond ik het maar matig. De afgelopen weken kwam het voorbij in de shuffle en toen is het kwartje gevallen. Geen heel bijzondere muziek, maar het doet het goed op de achtergrond.

Die slidegitaar (die overigens in deze liveversie nog 10x beter tot z'n recht komt)

Hendrik68
Allebei een poos niks geplaatst en nu in dezelfde minuut. Hoe krijgen jullie het voor elkaar. Laat ze allebei s.v.p. staan. Maakt toch niet uit voor een keer.

Mount Moriah heeft wel iets catchy in zich en het geheel luistert lekker weg 6,5.

Elliot Murphy gaat al heel lang mee, maar ik kan me niet heugen ooit iets van deze man gehoord te hebben. Net als de vorige ook vrij catchy zonder heel bijzonder te worden. Ook een 6,5.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:49 uur

geplaatst: vandaag om 16:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.