MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel

zoeken in:
Ik plaatste een tijdje geleden ook een nummer van Tim Easton en die werd toen goed ontvangen. Ik heb hem een paar keer live gezien en het is misschien wel een van mijn favoriete live solo-artiesten. Zijn platen verdienen ook zeker meer aandacht dan ze nu doen op Musicmeter. Ik weet zeker dat de meesten hier er erg van zouden kunnen genieten. Favoriete album is Since 1966, waar dit nummer ook vanaf komt. Ammunition is ook een puik album. Voor dit nummer een dikke 8.

Hendrik68
Mariee Sioux: Die fluit is juist prima, voor de rest niet heel bijzonder: 6

Dave Van Ronk: Wil niet partijdig zijn, maar ik vond mijn filmpje een stuk beter, het genre dat hij hier bespeelt bevalt me totaal niet: 4,5.

Tim Easton: Een van de betere filmpjes dit jaar. Mijn nummer 1 van dit jaar, Barnswallow van Charlie Parr is ook zo lekker rauw met die mooi ritmes. Hoewel dat meer naar blues neigt kan je met die plaat in je achterhoofd Tim Easton onmogelijk slecht vinden. En dat doe ik dus ook niet. In 2011 kwam ik nog niet vaak in dit topic, maar ook het filmpje van Daniel was geweldig toen. Helemaal mijn ding dit. Voor dit filmpje een 9.

De 24 uur zijn voorbij, maar iemand die vanavond een filmpje wil plaatsen, van mij mag je. Ik heb echter iets gevonden dat ik graag met jullie wil delen. Pas kort geleden ontdekt, dus te kort voor mijn eindejaarslijst,maar hij had een kans gemaakt. Vikesh Kapoor. Hier het titelnummer van zijn album The Ballad of Willy Robbins.

Jaaa, mooi en erg sfeervol. Een 8.

Vind het ook wel wat hebben, alleen als zijn srtem de hoogte in gaat is het ietsje minder. 7.8

Mooi nummer, ik had al wat over deze plaat gelezen op alt.country.nl en die waren er ook al lovend over. Ik ben benieuwd naar de rest van de plaat. Voor dit nummer een 7,5.

Edit: Ik zit de rest nu ook te beluisteren en vind het erg goed, het doet me een beetje denken aan de plaat van Barna Howard.

Hendrik68 schreef:
De 24 uur zijn voorbij, maar iemand die vanavond een filmpje wil plaatsen, van mij mag je.

Je moet onderhand weten dat de users hier niet veel kunnen met de poppy kant van het genre, hoewel tegenstrijdig, want alle moderne folk die hier gepost wordt is vaak nog toegankelijker. Zelf vind ik dit niet slecht, al zou ik het zelf niet opzetten. 6.8

Vikesh Kapoor: 8,5. Erg goed! Van de rest maak ik binnenkort wel weer een inhaalslag

Mariee Sioux: 6,5
Dave Van Ronk: 6
Tim Easton: 7,3

Vikesh Kapoor: niet het titelnummer toch Hendrik? Hoe dan ook, wel heel mooi dit, ga er zeker achteraan. 7,5. Trouwens, Shangri-la noemt Barna Howard, er is een duidelijke link tussen beide mannen, beide albums zijn namelijk op het kleine label Mama Bird uitgekomen. Van de site: "Mama Bird is an independent, Portland-based record label committed to timeless songwriting".
Vind ik wel een mooie uitgangspositie voor een label

Angel Snow: wel een aardig refreintje, 6,5.

Ik heb de twee andere releases op Mama Bird zo net toegevoegd aan de site, ze staan er noig niet op.
Achter meneer Kapoor ga ik aan, meeste albums kosten via bandcamp van Mama Bird 12 dollar.

Ik klikte toevallig vanmiddag ook even dat label aan. Mooi spul wel. Barna Howard heeft trouwens net z'n tweede album af, daar kijk ik ook wel naar uit.

Kijk, dat is mooi nieuws!

Dave van Ronk: 6
Tim Easton: 7,5. Mooi! Ik moet maar eens wat meer van deze man gaan beluisteren.
Vikesh Kapoor: de vergelijking met Barna Howard wekte m'n interesse, ik vind het erg mooi! Ik ga op zoek naar meer. (Ook leuk om te lezen dat Howard met een tweede album komt, ben erg benieuwd!)
Angel Snow: beetje saai, 5,5

Angel snow vind ik een beetje een 13 in een dozijn zangeres, maar niet echt slecht. 6

Dit zijn die andere twee albums op Mama Bird die nog niet op de site stonden

Denver - Denver (2012)
Quiet Life - Wild Pack (2013)

Laten we deze winderachtige avond dan maar beginnen met een nummer van een van bovenstaande albums

Ik ga dit album denk ik gelijk maar bestellen

Edit: ik heb 'm besteld

YouTube - Quiet Life - "Promised Land"

Interessant zeker, maar ook een beetje veilig? Ik weet niet hoe ik het anders moet verwoorden. Sowieso niet slecht. 7.

Bedankt voor de tips, ik heb vandaag het album van Denver geluisterd op Spotify (beviel best goed!) en morgen is Quiet Life aan de beurt. Dit voorproefje is zeker niet verkeerd.. ik geef het een 7,3.

De sound bevalt me wel, het nummer twijfel ik nog een beetje over. Maakt me wel benieuwd naar meer, 7,3.

Ik vind dit nummer erg fijn. De rest van het album klonk zo op het eerste gehoor wel aardig, maar minder dat dit nummer. Mooie hoes, trouwens.

Hendrik68
Angel Snow: Klinkt zeker niet verkeerd, maar of ik er meer van wil horen betwijfel ik. Voor dit filmpjeeen 6,5.

Quiet Life: Prachtig. Misschien heeft TEC wel gelijk dat het wellicht wat veilig klinkt, maar is dat erg in dit geval? Absoluut niet. Heerlijk sfeervol, is de rest van het album ook zo goed dan is dit een verplichte aanschaf. Dikke 8.

Vergeef me dat ik achter elkaar post, maar het is hier stil!

Allereerst, beste wensen en dat 2014 veel moois mag brengen op muzikaal vlak!

Jim White: het begin vond ik maar zo-zo, gelukkig ging het daarna de goede kant op - mooie opbouw!. Zijn naam had ik al eerder voorbij zien komen, maar ik wist niet wat voor muziek het was. Gaat zeker op de luisterlijst.

Ducoz schreef:
Vergeef me dat ik achter elkaar post, maar het is hier stil![/embed]

Ik heb al een tijdje een nummer klaarstaan dat ik wil delen met jullie, maar ik vergeet het steeds of ik ben te laat.

Ook allemaal de beste (muzikale) wensen trouwens

Plaats de joue maar hoor, ik wil ook wel weer 's iets ontdekken!

Quiet Life: 7,5
Jim White: 7,5

Goeie ronde, beiden maken me nieuwsgierig. Allemaal ook de beste wensen natuurlijk.

Laat ik hier ook maar weer eens meedoen (noem het maar een goed voornemen).

Jim White krijgt van mij een 8. Hier moet ik meer van horen.

Nog zo'n Suffe Jan liefhebber. Ok ok, tis al goed, ik hou mijn mond. Sorry.

Quiet Life: 7. Prima voor inde vroege ochtend met een kop koffie. Verder op de dag mag het van mij wel wat meer pit hebben.
Jim White. 5,5. Er gebeurt hier wmb veel en veel te weinig.

Ducoz schreef:
Plaats de joue maar hoor, ik wil ook wel weer 's iets ontdekken!

Misschien is dit bij jullie al bekend, voor mij is het een mooie ontdekking. Kate Wolf.

Prachtige tekst en stem. Misschien een beetje zoet maar dat is op z'n tijd best lekker.

Ja, kate wolf ken ik wel. Ik heb er alleen nog niets van in de kast staan maar 't is ook lastig te vinden. (er is een leuke verzamelaar maar die is enkel op LP...)
Ik geef een 7,5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:01 uur

geplaatst: vandaag om 07:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.