MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel

zoeken in:
Ik laat het bij 1x draaien. Niet echt mijn smaak. 6

Kate Wolf was ik van plan om eens zelf te plaatsen dus je bent me op voor, ik vind het prachtig. Dit nummer is trouwens ook mooi gecovered door Nanci Griffith op het album Other Voices, Other Rooms. 8

Misschien niet het beste nummer van dat album, maar het hele album is wel de moeite waard.
(Ook Alela Diane en Mariee Sioux doen mee op het album, The Island Moved in then Storm)

- eerste keer dat ik er iets van hoor! Heeel mooi! - 8,5

Hendrik68
Ja Ducoz het zal je niet verbazen denk ik, maar je laatste 2 filmpjes van Jim White en Matt Bauer doen me nagenoeg niks. Het is niet slecht en vooral bij die laatste wordt er leuk gemuciseerd. Het is vooral de zang die irritatie opwekt in beide gevallen. Een soort van vooraf ingestudeerde emotie, daar houd ik niet van. Ik houd van krachtige stemmen en niet van gefluister. Ik hang er geen stemmen aan, het is gewoon mijn stijl niet.

Kate Wolf daarentegen: Wow, dat ik daar nog nooit van gehoord had, geweldig. Ducoz, jij zegt dat haar albums zo moeilijk te vinden zijn.Ik kijk net even op WOWHD en daar staan haar eerste en laatste album op plus nog een verzamelaar. Fantastisch nummer, als elk nummer zo is heeft ze er een fan bij. Jammer dat ze al dood is. Voor dit filmpje een 9,5..

Nou Hendrik, dan staat je nog een hoop moois te wachten van Kate Wolf.

Hendrik68
Nou ben ik toevallig net bezig wat van haar te draaien via Spotify. Daar zijn de meeste nummers echter verborgen. Dat schiet niet op. Ik schrijf hierboven dat het eerste en laatste album bij WOWHD te bestellen zijn. Die eerste die ik bedoel heet Breezes. Ik lees echter net op Wiki dat de familie betreurt dat die onder de naam van Wolf is uitgebracht. Blijft dus eigenlijk alleen de laatste over: Poet's Heart. Ga ik die maar eens bestellen binnenkort. Dat haar werk niet beter verkrijgbaar is zeg. Erg jammer.

Ja, eigenlijk wordt het wel tijd voor heruitgaven van haar cd's. Er staan er wel wat op Amazon maar die zijn niet echt goedkoop.

Jim White: 6,7
Kate Wolf vind ik geweldig, zeker het album 'Close to You' waar dit nummer vandaan komt. Wat mij betreft één van de beste vrouwelijke liedjesschrijvers ooit. 9 hiervoor.
Matt Bauer : 5,5

Het is stil hier, buiten redelijk wat beoordeerlers om niet echt veel posters. Jammer!
Ik ben nog steeds voor het idee dat er twee filmpjes per dag mogen worden gepost, dus voel vrij om zelf ook nog wat te plaatsen.

Ik vind dit niet het beste nummer van de plaat, dat zeg ik vaak maar meestal kiezen ze alleen de nummers die als single of videoclip zijn uitgegeven om op Jijbuis te plaatsen en sinds ik nog steeds tegen live versies ben

Moeten we natuurlijk wel de kans krijgen om wat te posten, moet het perse om een bepaalde tijd? Ik kijk hier vaak 's nachts en dan staat er meestal al wat.

Nouja we werken al enkele jaren met 20.00 en vervolgens 24 uur, dus dan blijft dat 20.00.
Hoe nauw dat nog wordt genomen weet ik niet.
Maar hoe wrang het ook klinkt, als je 'snachts kijkt en wil posten is de kans erg klein dat er dan inderdaad nog niet iets staat omdat het gemiddelde mens dan slaapt, tenzij je vanuit een ander wereld deel kijkt natuurlijk.
Vandaar 2 op een dag/per avond, dan heeft iedereen kans om wat neer te zetten. En ook vanuit zelfbescherming voordat het dalijk een onemanshow ala servaas wordt en iedereen me dalijk haat..
Maar dagen achter elkaar post er niemand wat.

Dat er dagen niets gepost word is misschien wel een enkele keer gebeurd maar de laatste tijd word er toch regelmatig iets op gezet. Ik vind gewoon dat iedereen een eerlijke kans moet krijgen.

Het is toch lang en breed 20 uur geweest en als je iedere keer om 1:30 kijkt dan is de kans op plaatsen 0,0.
Maar dat neemt niet weg dat ik niet benieuwd ben naar wat jij allemaal hebt ondekt en waar ik weer euro's aan moet gaan besteden

Ik ben overigens de slechtste niet, ik wil hem best weg halen en voor een andere dag bewaren hoor als je iets hebt om te plaatsen!

gaat hier naar mijn mening toch behoorlijk constant nu met elke dag wat. Tsjah en feestdagen ertussen enzo, dan is het wat rustiger. Iedereenn moet weer een beetje in een ritme komen denk ik ook. Voor nu:
Kate Wolf: 8
Matt Bauer: 6
Denver: Mag wel een stukje rauwer he. hmm 6.8

Jim White: mooi! 8
Kate Wolf: zoetig inderdaad, maar niet té. Een 7
Matt Bauer: matig, vooral die stem. Een 5,5
Denver: lekker wel. Een 6,5. Maar ik vermoed al dat dit niet het beste van de plaat zal zijn.

He, staat er nog niets op? Daar gaan we snel verandering in brengen:

Denver: er staan inderdaad betere nummers op dat album, ik geef het een 6,5
David Migden: klinkt leuk! 7,3

Hendrik68
Denver: 7,als er betere nummers op het album staan moet ik die maar eens proberen binnenkort.
David Migden ook een 7.Beetje bluesy, daar hou ik wel van. De laatste minuut kost hem een half punt.

Denver: 7,3
David Migden: ligt me wat minder dit, 6,3.

Matt Bauer: 7
Denver: 6,5
David Migden: 6,5

David Midgen geef ik een 6.
Ik heb opzich niets tegen bluesy folk, maar helemaal fan er van ben ik niet(misschien is het meer die steelguitar, ik weet het niet). Je ontkomt er vaak niet aan omdat de roots van de folk muziek diep in eerdergenoemd genre zit geworteld. Maar opzich wel een fris windje zo.

Jim Ford heeft twee versies van dit nummer opgenomen, deze en een snellere versie.
Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar de snelle. DIe is misschien iets meer Country.

Ik kwam bij Jim Ford doormiddel van een toffe cover van Wooden Wand.
Die is een stuk gruiziger ala Crazy Horse
YouTube - Wooden Wand & the Briarwood Virgins - Big Mouth, U.S.A.

Van Jim Ford had je tig goeie nummers kunnen kiezen, maar dit vind ik niet meer dan redelijk. 6,5 voor de snelle versie.

Ik word niet bepaald enthousiast van beide versies, de snelle bevalt íets beter. Die krijgt een 5,5.

staralfur schreef:
Ik word niet bepaald enthousiast van beide versies, de snelle bevalt íets beter. Die krijgt een 5,5.

Had ik de versie van Wooden Wand moeten posten als filmpje..?

Hendrik68
Ik ben in het bezit van de CD Harlan County, het debuut van Jim Ford. Dat album kan ik iedereen aanraden. Een soort van rock/soul met her en der wat southern invloeden. Enige minpuntje (voor mij dan) is dat het soms iets te veel naar soul doorslaat. Prachtige stem had deze man. Dit nummer vind ik wel iets minder dan het meeste van Harlan County, maar nog altijd een 7.

Jim Ford: vind de snellere versie nog iets beter: 7/ 7,5
Van de voorgaande dagen ben ik het meest onder de indruk van Kate Wolf, krijgt van mij een 9

Jim Ford: Ik vind de countrysoul van het eerste nummer het mooist, ik geef het een 7,5

Leif Vollebekk - Takk Somuleidis

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:19 uur

geplaatst: vandaag om 05:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.