Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel
zoeken in:
0
Hendrik68
geplaatst: 8 januari 2014, 21:48 uur
Leif Vollebek: Een 7. Ben benieuwd hoe dit op plaat allemaal overkomt. Live is het altijd wat vertekend, maar dit belooft wel wat.
0
geplaatst: 8 januari 2014, 21:54 uur
Ik vind zijn gitaar spel ook helemaal niet sterk en het barst in het begin van de fouten.
Maar vocaal heeft hij welw at te melden, mooie stem hoor.
Het doet me daarin wel wat aan Devendra Banhart denken. 7 van moi.
YouTube - Devendra Banhart - This Beard Is For Siobhan
Maar vocaal heeft hij welw at te melden, mooie stem hoor.
Het doet me daarin wel wat aan Devendra Banhart denken. 7 van moi.
YouTube - Devendra Banhart - This Beard Is For Siobhan
0
geplaatst: 8 januari 2014, 22:14 uur
De enige studioversie die ik kon vinden staat op Grooveshark. Niet echt geschikt om te plaatsen, maar een linkje kan geen kwaad:
Takk Somuleidis by Leif Vollebekk on North Americana - Free Music Streaming, Online Music, Videos - Grooveshark
Takk Somuleidis by Leif Vollebekk on North Americana - Free Music Streaming, Online Music, Videos - Grooveshark
0
geplaatst: 8 januari 2014, 23:40 uur
Ja zijn album North America staat al even op mijn lijstje, maar voor zo ver ik weet is hij alleen op plaat... 

0
geplaatst: 8 januari 2014, 23:52 uur
Leif Vollebekk, prachtige naam.. gelukkig valt de muziek niet tegen. Zal het nog wat vaker moeten luisteren maar ik vind zijn stem best wel fijn. De vergelijking met Devendra Banhart snap ik wel trouwens.
0
geplaatst: 8 januari 2014, 23:54 uur
In die hoge stukken probeert 'ie wel heel erg Jeff Buckley na te doen...
0
geplaatst: 9 januari 2014, 01:43 uur
Ik weet het nog niet, zijn stem komt op mij een beetje geforceerd over. Voor nu een 6.
0
geplaatst: 9 januari 2014, 12:44 uur
David Migden, hier ga ik niet meer van luisteren. Een 6.
Jim Ford, kan ik ook niet zo veel mee. Een 6.
Vollebek, ik heb veel naar zijn eerste album geluisterd. Daar stonden mooie nummers op. Dit filmpje vind ik wel aardig, maar zijn stem komt mij hier ook wat geforceerd over. Al heeft 'ie dat op het album ook wel af en toe. Die nieuwe cd ben ik zeker benieuwd naar!
Jim Ford, kan ik ook niet zo veel mee. Een 6.
Vollebek, ik heb veel naar zijn eerste album geluisterd. Daar stonden mooie nummers op. Dit filmpje vind ik wel aardig, maar zijn stem komt mij hier ook wat geforceerd over. Al heeft 'ie dat op het album ook wel af en toe. Die nieuwe cd ben ik zeker benieuwd naar!
0
geplaatst: 9 januari 2014, 19:49 uur
Ik heb de afgelopen week veel naar Dear Companion van Meg Baird geluisterd, vond het lastig om er één nummer uit te pikken omdat het een echt luisteralbum is, met een prachtig sfeertje.
Ik wilde eigenlijk de titeltrack delen, maar die staat niet op youtube. Wel op Spotify trouwens:
Ik wilde eigenlijk de titeltrack delen, maar die staat niet op youtube. Wel op Spotify trouwens:
0
geplaatst: 9 januari 2014, 19:52 uur
Ik heb die toevallig in bestelling staan, geen idee of ie ooit gaat komen want het slagings percentage loopt steeds verder terug.. maar een 7,5 van mij.
Ik ken de plaat trouwens al wel, mooi album.
Ik ken de plaat trouwens al wel, mooi album.
0
Hendrik68
geplaatst: 9 januari 2014, 20:45 uur
Meg Baird. Ik kan me goed voorstellen dat je de titeltrack wilde delen, want die vind ik een 7 waard. Je filmpje is aanmerkelijk minder vind ik, maar ook weer niet slecht. Een 6.
0
geplaatst: 10 januari 2014, 01:51 uur
Meg Baird: Muzikaal ligt het filmpje mij wel, alleen die gedubde stem vind ik niet zo geslaagd. 6
Die titeltrack daarentegen vind ik wel mooi gezongen. 7,5
Die titeltrack daarentegen vind ik wel mooi gezongen. 7,5
0
geplaatst: 10 januari 2014, 11:03 uur
Jim Ford: ik heb een zwak voor artiesten met dit soort stemmen die ook nog een goed liedje kunnen schrijven. Inderdaad niet z'n beste nummer, maar toch zeker wel 7,5 waard. Lichte voorkeur voor de rustige versie.
Leif Vollebekk: niet iets waar ik direct achteraan zal gaan, maar de manier waarop hij het brengt spreekt me wel aan. 6,8
Meg Baird: 6,5 voor zowel All I Ever Wanted als Dear Companion.
Leif Vollebekk: niet iets waar ik direct achteraan zal gaan, maar de manier waarop hij het brengt spreekt me wel aan. 6,8
Meg Baird: 6,5 voor zowel All I Ever Wanted als Dear Companion.
0
Hendrik68
geplaatst: 10 januari 2014, 22:30 uur
Er heeft vanavond niemand gepost, dus ben ik zo vrij om het meest rare filmpje in dit topic ooit aan u voor te stellen. Op deze site is het album van de band aangemerkt als Folk. Kortom, dan is het toegestaan in dit topic. Ik zou er waarschijnlijk nooit van hebben gehoord als ik niet toevallig een zeer positief stuk het Dagblad van het Noorden over het album "Als alles eraf is" had gelezen. Jullie moeten zelf maar oordelen wat dit is. Waarschijnlijk regent het 1-en. Ik heb het album nu een paar keer gehoord en net als de recensent van het DvhN raak ook ik langzaam verslaafd. Maar vraag me niet waarom. Vooral de dreigende sfeer met enorme rake teksten. Bijzonder is dit zeker, zo ook de naam van de band. Ik stel aan u voor: Plan Kruutntoone met het nummer Trekker.
0
geplaatst: 11 januari 2014, 00:38 uur
Ik vind het niets inderdaad, de kift ft de josti band? Haha sorry Hendrik, om niet de laagste te zijn: 2, 5
0
geplaatst: 11 januari 2014, 00:59 uur
Ik heb geprobeerd op de tekst te letten, maar de muziek maakte me dat erg lastig. Een 3 voor de moeite (en de leuke zinnen die ik af en toe kon onderscheiden).
0
geplaatst: 11 januari 2014, 01:30 uur
Erg slecht dit, dan honderd keer liever De Kift. Van mij een 2.
0
Vento Vivimus
geplaatst: 11 januari 2014, 02:15 uur
Ook minimaal een 8 van mij. Doet mij muzikaal denken aan (een mix van) Einstürzende Neubauten, de oude Baptist Generals & natuurlijk De Kift & tekstueel zijn de 50'ers niet ver weg.
Plan Kruutntoone zoekt
Uitstekend debuut van een band die nog durft te zoeken. Ik ben benieuwd hoe dit plan zich (verder) ontvouwt, maar dit belooft veel !
...krijg ik zomaar een schuur in Hongerige wolf, voor een dag of wat, om in te wonen, te werken...
Plan Kruutntoone zoekt
Uitstekend debuut van een band die nog durft te zoeken. Ik ben benieuwd hoe dit plan zich (verder) ontvouwt, maar dit belooft veel !
...krijg ik zomaar een schuur in Hongerige wolf, voor een dag of wat, om in te wonen, te werken...
0
geplaatst: 11 januari 2014, 11:28 uur
Als 'ie de tekst gewoon had voorgelezen, had ik er nog beter naar kunnen luisteren. Een 1 zal ik er niet voor geven, maar het komt in de buurt...
0
geplaatst: 11 januari 2014, 11:40 uur
Ik ben hier wel benieuwd naar. Heel erg De Kiftig qua zang natuurlijk, en dan net een tikkeltje minder goed, laten we eerlijk zijn. Qua geluid zit het wat meer richting de oude albums van De Kift (Krankenhaus). Ik kan het wel waarderen. Instrumentatie is lekker dreigend. Enige: zegt 'ie nou 'de' vuilnis?

Hendrik68 schreef:
Er heeft vanavond niemand gepost, dus ben ik zo vrij om het meest rare filmpje in dit topic ooit aan u voor te stellen.
Die uitdaging ga ik aan! Er heeft vanavond niemand gepost, dus ben ik zo vrij om het meest rare filmpje in dit topic ooit aan u voor te stellen.

0
geplaatst: 11 januari 2014, 20:33 uur
Als we met Nederlandse artiesten strooien leg ik deze eens op.
Ik weet het zo net nog niet, maar t is belusiterbaar.
Hij speelt ook veel Townes van Zandt, dat vertaald hij dan naar het Nederlands.
YouTube - Mathijs Leeuwis - Caroline
Ik weet het zo net nog niet, maar t is belusiterbaar.
Hij speelt ook veel Townes van Zandt, dat vertaald hij dan naar het Nederlands.
YouTube - Mathijs Leeuwis - Caroline
0
Hendrik68
geplaatst: 12 januari 2014, 15:00 uur
Mathijs Leeuwis: Nooit van gehoord. Mooie kennismaking dit. Roots uit het Brabantse land, als ik ophet accent af ga tenminste. 7,5. De Townes bewerking is zeker niet onaardig. Daarnaast juich ik elke aandacht voor Townes natuurlijk van harte toe.
0
Hendrik68
geplaatst: 13 januari 2014, 10:26 uur
Los Alamos: Altijd lekker dit. Hier kan ik de hele dag wel naar luisteren als het moet, zonder dat dit ook maar ergens baanbrekend is. Hier worden we vrolijk van. 7.
0
geplaatst: 13 januari 2014, 18:34 uur
Los Alamos klinkt leuk, maar ik denk niet dat ik dit vaak zelf zou opzetten (6,8). Hetzelfde geldt eigenlijk voor Matthijs Leeuwis (ik ben niet zo van het Nederlandstalige). (6,5)
0
geplaatst: 13 januari 2014, 20:20 uur
Er staat verdomt weinig van deze man op het internet.
Dan maar dit niet al te bjizondere live nummer.
Arno Loriaux komt uit Den Haag en klinkt alsof Tom Waits een kindje heeft gekregen met Mark Langan. ZIjn muziek tapt uit een traditioneel vaatje en klinkt op plaat een beetje als Dylan/Cohen(muzikaal).
Arno Loriaux - He'll Leave No Stone Unharmed (2012)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.