Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 13 januari 2014, 21:22 uur
Plan Kruutntone: ik ga niet mee met de 1en en 2en die hier worden gegeven, zo slecht vind ik het niet. Kan de overgave van de zanger wel waarderen, maar kom toch ook niet verder dan een 5.
Mathijs Leeuwis: 6,8, zeer redelijk.
Los Alamos: 6,5
Arno Loriaux: Nederlanders die in het Engels zingen, daar heb ik weinig mee. Wel een aparte stem deze man, maar de manier waarop hij die stem gebruikt bevalt me niet echt. 4,5
Mathijs Leeuwis: 6,8, zeer redelijk.
Arno Loriaux: Nederlanders die in het Engels zingen, daar heb ik weinig mee. Wel een aparte stem deze man, maar de manier waarop hij die stem gebruikt bevalt me niet echt. 4,5
0
geplaatst: 13 januari 2014, 22:21 uur
Tom Waits en Mark Lanegan kan ik best waarderen maar deze man vind ik een vreselijke stem hebben. Ik vind het trouwens ook een saai nummer, ik geef het een 3.
0
geplaatst: 13 januari 2014, 23:06 uur
Dat is het ook, maar er is niet veel beters op YouTube te vinden. Hij heeft bv ook een album met hank williams covers. Op het album hier op de site staat een herbewerking van Pretty Boy Floyd. De stem verandert niet, maar het materiaal is een stuk beter.
0
Hendrik68
geplaatst: 14 januari 2014, 11:21 uur
Arno Loriaux: Net als Jasper ben ik een meestal geen liefhebber van mensen die in een andere taal zingen dan hun eigen taal. Maar soms heb je van die artiesten die desondanks toch overtuigen. Dat is hier niet het geval. Met zijn stem is er best wat mogelijk, maar dan moet hij zich niet als halve Amerkaan gaan gedragen, want dan sla je de plank mis. En dan komt hij ook nog uit Den Haag. Een mooier accent heb je in het westen niet. Dus waarom in 's hemelsnaam in het Engels? Een 5.
0
geplaatst: 14 januari 2014, 18:52 uur
Americana? Ja! Toegangkelijk? Nee! Succes ermee. Zelf vind ik dit erg fijn, maar wie weet ben ik in het topic wel de enige. Ben benieuwd.
0
geplaatst: 14 januari 2014, 18:56 uur
Supreme Dicks 
Of het echt americana is weet ik niet, maar ik weet wel dat The Emotional Plague een sterk staaltje claustrofobische psychedelica en avant-garde is. Hopelijk pikken meer mensen deze band op. Verdient in ieder geval wat meer aandacht!

Of het echt americana is weet ik niet, maar ik weet wel dat The Emotional Plague een sterk staaltje claustrofobische psychedelica en avant-garde is. Hopelijk pikken meer mensen deze band op. Verdient in ieder geval wat meer aandacht!
0
geplaatst: 14 januari 2014, 18:59 uur
Naja misschien niet, maar op die plaat flirten ze er dikwijls mee. Schijnbaar structuurloze psychedelische rock met invloeden van andere subgenres, of zo. Plaat is moeilijk te vinden, maar voor de liefhebber, stuur me maar een pm.
0
geplaatst: 14 januari 2014, 23:35 uur
kom maar door! geen noot geluisterd, maar als jullie twee er positief over zijn en ik lees claustrofobische psychedelica en stuurloze rock. Yes. Moet ik hebben
0
geplaatst: 15 januari 2014, 08:09 uur
Arno Loriaux: saai en de stem vind ik vervelend. 4,5
Supreme Dicks: hier kan ik helemaal niets mee. 3
Supreme Dicks: hier kan ik helemaal niets mee. 3
0
Hendrik68
geplaatst: 15 januari 2014, 11:08 uur
Supreme Dicks: Als achtergrondmuziekje gaat het, maar verder doet het men niks. Wel een originele keus trouwens: 4.5.
0
geplaatst: 15 januari 2014, 12:50 uur
Mathijs Leeuwis: 7,5
Arno Loriaux: 5. Soms lijdt de kwaliteit onder de kwantiteit bij Ducoz.
Supreme Dicks: ik kan me vinden in de mening van Hendrik.
Arno Loriaux: 5. Soms lijdt de kwaliteit onder de kwantiteit bij Ducoz.
Supreme Dicks: ik kan me vinden in de mening van Hendrik.
0
geplaatst: 15 januari 2014, 18:50 uur
Soms download ik at random wat nieuwe platen en laatst had ik de nieuwste van Railroad Earth binnengehaald omdat de omschrijving (“folk-pop- Celtic-bluegrass-roots-and-rock act from Jersey") me wel aansprak. Ik weet nog niet precies wat ik er van moet vinden, maar een aantal nummers blijven hangen dus dat is alvast een goed teken. Ook word ik er vrolijk van en krijg ik zin om te dansen. Van het nieuwe album staat nog niets op youtube, dus plaats ik een ouder nummer - Mighty River. Blijkbaar bestaat Railroad Earth al meer dan 10 jaar, ik had er nog nooit van gehoord.
Dit is trouwens het nummer dat waarvan ik het refrein + vioolriedeltje al een paar dagen in m'n hoofd heb:
Dit is trouwens het nummer dat waarvan ik het refrein + vioolriedeltje al een paar dagen in m'n hoofd heb:
0
geplaatst: 15 januari 2014, 19:17 uur
Nou ik weet t wel hoor, hier hou ik wel van. Al is het me bij wijlen te John Denver-achtig? Met name dat 2e nummer? Naja 7.4
0
Hendrik68
geplaatst: 16 januari 2014, 11:09 uur
Railroad Earth: Ik vind het wel wat meer dan aardig dit. Ik vind dat 2e nummer misschien nog wel beter. Voor het filmpje een 7 in ieder geval. Lekkere melodieen en die viool ertussendoor dat mag ik wel. Hier ga ik zeker achteraan.
0
geplaatst: 16 januari 2014, 19:29 uur
Ik ga snel mijn beoordeelachterstand goedmaken, maar ik post voor nu even alleen een nieuwe. Het gaat om Samantha Crain, een Amerikaanse singer-songwriter. Normaal ben ik niet enorm gecharmeerd van vrouwelijke zangers, maar dit kan ik erg goed hebben. Ze staat 12 februari in Paradiso kleine zaal en daarna spelen The Deep Dark Woods. Koop je een kaartje voor laatstgenoemde (maar 8,50!) kun je ook nog eens kijken naar Crain. Het moet toch niet gekker worden. In de grote zaal staat overigens Michael Prins (ja, die van dat singer-songwriter programma) en hij is natuurlijk al uitverkocht. Hopelijk komen er nog wel nog tien mensen naar de kleine zaal... 

0
geplaatst: 16 januari 2014, 19:58 uur
Ik heb heel lang getwijfeld of ik dit nummer, dat Daniel nu post, zou posten.
Ik vind het een tof nummer, en wellicht het beste dat van haar op Youtube staat. Ik twijfel nog om er heen te gaan in Rotown(als dat niet al is geweest). Maar ik was bang dat men over de stem zou struikelen.
Ik vind het een mooi nummer, maar het steek eigenlijk nergens boven het gros uit; het is best wel een standaard folk-roots nummertje. Maar niet verkeerd, en ze zingt over een plaats in de USA
Ik geef het een 7
Ik twijfel nog even om te gaan naar the Deep Dark Woods. Wil ze graag zien en voor 8,50 kan ik dat niet na laten. Maar ze spelen pas om 21.30. Als je dan daarna terug moet naar de omgeving van Rotterdam dan wordt het treinen halen kielekiele
Ik vind het een tof nummer, en wellicht het beste dat van haar op Youtube staat. Ik twijfel nog om er heen te gaan in Rotown(als dat niet al is geweest). Maar ik was bang dat men over de stem zou struikelen.
Ik vind het een mooi nummer, maar het steek eigenlijk nergens boven het gros uit; het is best wel een standaard folk-roots nummertje. Maar niet verkeerd, en ze zingt over een plaats in de USA

Ik geef het een 7
Ik twijfel nog even om te gaan naar the Deep Dark Woods. Wil ze graag zien en voor 8,50 kan ik dat niet na laten. Maar ze spelen pas om 21.30. Als je dan daarna terug moet naar de omgeving van Rotterdam dan wordt het treinen halen kielekiele
0
Hendrik68
geplaatst: 16 januari 2014, 20:56 uur
Samantha Crain: Ik ga enigszins met Ducoz mee. Niet slecht maar niet bovengemiddeld. 6. Geef mij dan maar Santa Fe van Drive By Truckers.
0
geplaatst: 16 januari 2014, 22:03 uur
Supreme Dicks: 5. Die sfeer heeft wel wat. Mooie hoes, ook dat. Staat toch te ver van me af.
Railroad Earth: lekker hoor, 7,3.
Samantha Crain: redelijk deuntje maar haar stem staat me niet aan: 5,5.
Railroad Earth: lekker hoor, 7,3.
Samantha Crain: redelijk deuntje maar haar stem staat me niet aan: 5,5.
0
geplaatst: 17 januari 2014, 15:23 uur
staralfur
Alleen vandaag is het tweede album van Meg Baird vijf euro op CDwow!
WOW HD Nederland - wowhd.nl
Alleen vandaag is het tweede album van Meg Baird vijf euro op CDwow!
WOW HD Nederland - wowhd.nl
0
geplaatst: 17 januari 2014, 16:20 uur
Bedankt voor de tip maar ik koop (bijna) geen cd's meer.. de LP van Dear Companion staat in mijn discogs lijstje, als ik weer wat meer geld te besteden heb ga ik die zeker bestellen.
0
Hendrik68
geplaatst: 17 januari 2014, 23:09 uur
Op vrijdag heb ik aan het begin van de avond weinig tijd, dus moet ik later kijken of er nog een kans is. En jawel, jullie zitten met zijn allen in de kroeg en dus kan ik een mooi plaatje op zoeken. Sinds kort (een half uur) ben ik helemaal in de ban van een band uit Alabama die ik op zeker een keer live wil zien. Rock, folk, bluegrass, country, cajunachtige ritmes en dat alles met een southern touch. Ik wilde het nummer Alibis kiezen maar daarvan vond ik alleen een live opname. Daarom een nummer gekozen van het album Victims, Enemies & Old Friends. Ze zijn van alle markten thuis. Maar aangezien het hier altijd al wemelt van de gevoelige ballads heb ik gekozen voor een nummer waarbij ik onmogelijk op mijn stoel kon blijven zitten. Heerlijk ritme met een onweerstaanbare basloop en een pedal steel die in de verte meejammert: heerlijk. Ik presenteer u Doc Dailey & Magnolia Devil met het nummer The only reason that I know.
0
geplaatst: 18 januari 2014, 13:12 uur
Klinkt interessant, ik ben (nog) niet overtuigd van de stem maar ik ga het zeker vaker luisteren. 7
Samantha Crain: niet slecht maar blijft totaal niet hangen. 5
Samantha Crain: niet slecht maar blijft totaal niet hangen. 5
0
geplaatst: 18 januari 2014, 19:50 uur
Ik weet niet of het al eens langs is gekomen, ik wil dit eens delen:
De EP Scenery of Farewell is vrijwel geheel zo. Normaal is het een kruising tussen punk en rootsmuziek; veel geschreeuw en alles.
YouTube - Two Gallants - Las Cruces Jail
Moet trouwens erg wennen aan het nieuwe design van de site, wat jullie?
De EP Scenery of Farewell is vrijwel geheel zo. Normaal is het een kruising tussen punk en rootsmuziek; veel geschreeuw en alles.
YouTube - Two Gallants - Las Cruces Jail
Moet trouwens erg wennen aan het nieuwe design van de site, wat jullie?
0
Hendrik68
geplaatst: 18 januari 2014, 20:13 uur
Two Gallants: Vreemd dat ik ze niet ken. Ik zie heel veel stemmen bij hun albums, maar er gaat me niet direct een lichtje branden. Hebben ze een radiohit gehad of zo destijds? In ieder geval klint dit aardig. Heerlijk begin, zanger heeft een prettige stem. De toevoeging van Ducoz over een kruising tussen punk en roots maakt mij extra nieuwsgierig naar het Youtubefilmpje. Dat is echter veel te schel gezongen. Voor het reguliere flmpje toch zeker wel een 7.
0
geplaatst: 19 januari 2014, 00:21 uur
Two Gallants: ik had de naam al eens voorbij zien komen maar nog niet de moeite genomen het te checken (ik dacht dat het een simpel indie-rock bandje was). Het filmpje klinkt goed en ik ga de EP zeker luisteren als dat een beetje in het verlengde ligt. Dat tweede filmpje vind ik niks, die zang trek ik niet.
0
geplaatst: 19 januari 2014, 22:52 uur
Doc Dailey & Magnolia Devil: die mix die Hendrik beschrijft doet het bij mij ook vaak goed. Dit nummer belooft wel wat, geef het een 7,3. Heb ook wat andere nummers gehoord, daar wil ik wel is voor gaan zitten. Ik zie dat ie op spotify staat, ga ik binnenkort achteraan.
Two Gallants: intro is prachtig, het liedje blijft daar iets bij achter voor mij, 6,8.
Nieuwe: een paar weken geleden overleed Phil Everly, de helft van de Everly Brothers. Ik heb lang gedacht dat dat geen muziek voor mij was, totdat iemand mij een paar jaar geleden tipte om eens naar het album "Roots" te luisteren. Ik werd positief verrast. Van dat album hier het nummer "Mama Tried":
.
Two Gallants: intro is prachtig, het liedje blijft daar iets bij achter voor mij, 6,8.
Nieuwe: een paar weken geleden overleed Phil Everly, de helft van de Everly Brothers. Ik heb lang gedacht dat dat geen muziek voor mij was, totdat iemand mij een paar jaar geleden tipte om eens naar het album "Roots" te luisteren. Ik werd positief verrast. Van dat album hier het nummer "Mama Tried":
.
0
geplaatst: 19 januari 2014, 23:39 uur
Ja dat is een tof nummer. The Grateful Dead, een van mijn grote liefdes, hebben het ook 100derde keren gespeeld.
De everly's zijn de Simon and Garfunkel van de country. Een 8 van mij.
De everly's zijn de Simon and Garfunkel van de country. Een 8 van mij.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.