Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 20 januari 2014, 01:29 uur
Mooi nummer, ik vind het zelfs mooier dan het origineel van Merle Haggard en die was al erg goed. Ik geef het ook een 8. De nummers daarvoor spreken mij helaas iets minder aan.
0
Hendrik68
geplaatst: 20 januari 2014, 10:26 uur
Ik ben groot liefhebber van de Everly Brothers, dit nummer is daarom wel aan mij besteed, die samenzang met die country touch dat is iets waar ik niet gauw genoeg van krijg. Een 8.
Eh Lura, heel blij dat je het topic eindelijk gevonden hebt, maar zo werkt het natuurlijk niet he? We hebben de regel dat we een keer per 24 uur een filmpje plaatsen. Je bent vrij om vanavond een filmpje van Rosanne Cash te plaatsen en dan hoor je de meningen vanzelf. Ik heb hem al wel beluisterd overigens en vind hem aardig, maar geen hoogvlieger. Ook de Townes cover is niet hoogstaand.
Eh Lura, heel blij dat je het topic eindelijk gevonden hebt, maar zo werkt het natuurlijk niet he? We hebben de regel dat we een keer per 24 uur een filmpje plaatsen. Je bent vrij om vanavond een filmpje van Rosanne Cash te plaatsen en dan hoor je de meningen vanzelf. Ik heb hem al wel beluisterd overigens en vind hem aardig, maar geen hoogvlieger. Ook de Townes cover is niet hoogstaand.
0
geplaatst: 20 januari 2014, 10:41 uur
Railroad Earth: 7,5
Samantha Crain: 5
Doc Dailey: 8
Two Gallants: 5
Everly Brothers: 7,5
Samantha Crain: 5
Two Gallants: 5
Everly Brothers: 7,5
0
geplaatst: 20 januari 2014, 12:28 uur
Hendrik68 schreef:
Ik heb hem al wel beluisterd overigens en vind hem aardig, maar geen hoogvlieger. Ook de Townes cover is niet hoogstaand.
Ik heb hem al wel beluisterd overigens en vind hem aardig, maar geen hoogvlieger. Ook de Townes cover is niet hoogstaand.
Kom op zeg, Henk, geen hoogvlieger?? Het is verreweg het beste wat ik dit jaar tot nu toe gehoord heb. Nog maar eens goed gaan beluisteren, Henk.
0
geplaatst: 20 januari 2014, 12:42 uur
Helaas zijn er, zover ik weet, geen goede video's te vinden van Tom Flannery. Totaal onbekend op dit forum van muziekkenners. Platen als Song about a train, The Anthracite Shuffle of bijvoorbeeld Drinking With Nick Drake mag in geen enkele serieuze platencollectie ontbreken. Ga deze man beluisteren als je hem nog niet kent!
YouTube - Tom Flannery - Miner Boy - Song About a Train/Folsom Prison Blues (medley) live
YouTube - Tom Flannery - Miner Boy - Song About a Train/Folsom Prison Blues (medley) live
0
Hendrik68
geplaatst: 20 januari 2014, 12:44 uur
Kom op zeg, Henk, geen hoogvlieger?? Het is verreweg het beste wat ik dit jaar tot nu toe gehoord heb. Nog maar eens goed gaan beluisteren, Henk.
Waarom vraag je dan wat wij van het album van Rosanne Cash vinden. Dan moet je het als een stelling brengen: "De nieuwe Rosanne Cash is geweldig en iedereen die dat niet vindt luistert niet goed". Want dat zeg jij namelijk.
0
geplaatst: 20 januari 2014, 12:45 uur
Omdat jij wel vaker snel een conclusie trekt over een album en daar later op terug komt.
0
geplaatst: 20 januari 2014, 13:01 uur
Dan ben ik wel benieuwd wat Lura had gezegd als Hendrik er wel over te spreken was...
0
Hendrik68
geplaatst: 20 januari 2014, 14:55 uur
Het is lastig zoeken naar een briljante speld in de hooiberg van country zangeressen. Het overgrote deel bezit een prachtige stem, ook deze Rosanne Cash. Maar daarmee onderscheidt je je niet, wel behaal je met dit soort stemmen bijna altijd wel een voldoende. Een lekker riedeltje eronder en elk countrystation in de States draait je. Helemaal als je de dochter van bent. Je hebt echter ook liedjes nodig die het verschil maken en daar heb je er op haar nieuwe CD gewoon veel te weinig van, eigenlijk geen. En dan kan ik 30 keer luisteren, maar mijn mening zal er niet van veranderen. Dit is geen muziek die na veel draaien moet bezinken en dan pas een plaats krijgt. Daarmee overschat je dit soort muziek schromelijk. Dit soort platen heb je na 2, 3 keer wel door. Maar nogmaals, je hoort mij nergens zeggen dat het slecht is, ik zeg dat het wel aardig klinkt en niet dat ik het een schijtplaat vind. Maar als ik had gezegd dat ik het geweldig vond dan was je het volmondig met me eens geweest zonder verder te vragen.
0
geplaatst: 20 januari 2014, 15:30 uur
poeh wat veel.
Samantha Crain: 5.7
Two Gallants: Ken ik wel. Ik vind juist hun Punk/Blues beter. Heel kleine 7 hiervoor.
Everly Brothers: Niet mijn ding. 4.5
Tom Flannery: 6
Samantha Crain: 5.7
Two Gallants: Ken ik wel. Ik vind juist hun Punk/Blues beter. Heel kleine 7 hiervoor.
Everly Brothers: Niet mijn ding. 4.5
Tom Flannery: 6
0
geplaatst: 20 januari 2014, 15:41 uur
Wat heeft Johnny Cash in hemelsnaam met het niveau van de songs van zijn dochter te maken? Allereerst zingt zij, nu zal ik op heel wat teentjes gaan staan, een stuk beter dan haar vader. Zeer overschat die Johnny Cash. Dat jij het album niet bijzonder vindt, net als je waarschijnlijk de rest van haar albums, dat is je goed recht. Wel vreemd dat ze praktisch allemaal zeer goede recensies krijgen van gerenommeerde recensenten. Wie zal er dichter bij de waarheid zitten, zij of jij, Henderik68?
0
geplaatst: 20 januari 2014, 15:44 uur
geneuzelAls z'n mening 'm goed recht is, waarom haal je er dan ineens (wat mij betreft nietszeggende) recensenten bij?
0
geplaatst: 20 januari 2014, 15:44 uur
spoelie90 schreef:
Dan ben ik wel benieuwd wat Lura had gezegd als Hendrik er wel over te spreken was...
Hier word ik altijd zo kregelig van. Mensen aan wie een boodschap niet gericht is, de boel op scherp proberen te zetten.
0
geplaatst: 20 januari 2014, 15:46 uur
Masimo schreef:
geneuzel
Als z'n mening 'm goed recht is, waarom haal je er dan ineens (wat mij betreft nietszeggende) recensenten bij?
geneuzelAls z'n mening 'm goed recht is, waarom haal je er dan ineens (wat mij betreft nietszeggende) recensenten bij?
Als er een keer iemand met een argument komt is het geneuzel. Wise guy.
0
geplaatst: 20 januari 2014, 16:07 uur
Lura schreef:
Hier word ik altijd zo kregelig van. Mensen aan wie een boodschap niet gericht is, de boel op scherp proberen te zetten.
Wanneer je niet wilt dat anderen zich erin mengen, is een forumtopic de verkeerde plaats om dergelijke berichten te droppen. Als je dit aanstootgevend vindt, adviseer ik je om een privéconversatie te beginnen.
En is er eigenlijk nog sprake van 'op scherp zetten' als jij er zelf al zo met de botte bijl inhakt?
Misschien moet je het allemaal niet zo persoonlijk nemen.
0
Hendrik68
geplaatst: 20 januari 2014, 16:39 uur
Ho, ho Lura, het gaat hier over het laatste album van Cash en niet over al haar albums. Ik ken Black Cadillac bijvoorbeeld ook heel goed en die is een paar graadjes beter dan dit nieuwe album. Ik noem een nummer als I was watching you, zo'n nummer vind ik niet terug op haar laatste album. Jij probeert me bovendien steeds aan te praten dat ik haar nieuwe slecht vindt, voor de derde keer: ik vind hem aardig. Misschien ga ik nog wel stemmen en dan zal het een 3 hooguit 3,5 worden. Dat is dik voldoende. Behalve Black Cadillac ken ik haar werk oppervlakkig, dus daar heb ik geen mening over. Jij hebt het over het niveau van Rosanne t.o.v. haar pa. Waar maak ik die vergelijking? Nergens, ik zeg alleen dat de naam wel een voorsprong geeft bij de countrystations. En recensenten? Mijn mening over een plaat verandert echt niet door een recensent. Al zijn er honderden lovende recensies. Ik gebruik recensies soms voor aanvullende informatie. Je hebt ook recensenten die uit principe geen Nederlandstalige muziek recenseren omdat ze de taal niet pruimen. Wat is een recensent dan nog waard. Helemaal niks toch?
Dus voor de laatste keer: Die Rosanne Cash is een prima zangeres met 1 prachtig album en een voor mij oppervlakkig bekend overig oeuvre en een laatste album die mij wel bevalt, maar niet van mijn stoel doet blazen. Helemaal niets negatiefs dus. Ik rust mijn Kees.
Dus voor de laatste keer: Die Rosanne Cash is een prima zangeres met 1 prachtig album en een voor mij oppervlakkig bekend overig oeuvre en een laatste album die mij wel bevalt, maar niet van mijn stoel doet blazen. Helemaal niets negatiefs dus. Ik rust mijn Kees.
0
geplaatst: 21 januari 2014, 01:43 uur
Tom Flannery geef ik een 6, en het nieuwe album van Rosanne Cash heb ik ook geluisterd en goed bevonden.
0
geplaatst: 21 januari 2014, 08:05 uur
Hendrik68 schreef:
Ik ken Black Cadillac bijvoorbeeld ook heel goed en die is een paar graadjes beter dan dit nieuwe album. Ik noem een nummer als I was watching you, zo'n nummer vind ik niet terug op haar laatste album. Dus voor de laatste keer: Die Rosanne Cash is een prima zangeres met 1 prachtig album en een voor mij oppervlakkig bekend overig oeuvre en een laatste album die mij wel bevalt, maar niet van mijn stoel doet blazen. Helemaal niets negatiefs dus. Ik rust mijn Kees.
Ik ken Black Cadillac bijvoorbeeld ook heel goed en die is een paar graadjes beter dan dit nieuwe album. Ik noem een nummer als I was watching you, zo'n nummer vind ik niet terug op haar laatste album. Dus voor de laatste keer: Die Rosanne Cash is een prima zangeres met 1 prachtig album en een voor mij oppervlakkig bekend overig oeuvre en een laatste album die mij wel bevalt, maar niet van mijn stoel doet blazen. Helemaal niets negatiefs dus. Ik rust mijn Kees.
Wat is er zo bijzonder aan I was watching you? De piano in dat nummer? Sorry hoor, maar voor mij gewoon een doorsneenummer van haar. Ga eerst de rest van haar albums maar eens beluisteren, dan zal je meer dan waarschijnlijk Black Cadillac niet meer haar beste album vinden.
De cover van Two girls vind ik trouwens beter dan het origineel.
0
geplaatst: 21 januari 2014, 14:37 uur
Het zal wel, zucht. Gaan we nu weer gezellig muziekjes draaien?
Haar vorige plaat (2011 geloof ik) was country met een beetje punk, dit EPtje genaamd Boy Crazy is vaak punk met een beetje country. Kijken of jullie dat wel leuk vinden. In februari komt er blijkbaar een nieuwe plaat uit. Erg benieuwd
Haar vorige plaat (2011 geloof ik) was country met een beetje punk, dit EPtje genaamd Boy Crazy is vaak punk met een beetje country. Kijken of jullie dat wel leuk vinden. In februari komt er blijkbaar een nieuwe plaat uit. Erg benieuwd
0
geplaatst: 21 januari 2014, 14:49 uur
Lydia Loveless: nieuwe album staat op mijn te luisteren lijstje, maar ik ben er nog niet aan toegekomen. Dit nummer vind ik best aardig, maar niet meer dan dat. 6.
Tom Flannery geef ik een 5,5.. het is niet slecht maar het blijft niet hangen.
Tom Flannery geef ik een 5,5.. het is niet slecht maar het blijft niet hangen.
0
Hendrik68
geplaatst: 21 januari 2014, 14:58 uur
Tom Flannery: Live filmpjes geven niet vaak weer hoe goed (of slecht) iemand is. Dit filmpje nodigt niet uit voor een nadere kennismaking in ieder geval. 5.
Lydia Loveless: Ja hier hou ik wel van. Kan dit overigens niet echt punk noemen, maar het is lekker rauw en ruig. 7.
Lydia Loveless: Ja hier hou ik wel van. Kan dit overigens niet echt punk noemen, maar het is lekker rauw en ruig. 7.
0
geplaatst: 21 januari 2014, 14:59 uur
Zucht, wat zijn sommige mensen toch hoogdravend...
Tom Flannery, op basis van deze live-uitvoering word ik ook niet echt warm gemaakt. Vlak en saai. Dat 'ie aan het voorlezen is, draagt ook niet echt bij aan de beleving. Een 5.
Lydia Loveless, inderdaad een beetje country-punk en dat is niet echt mijn smaak... Een 5.
Tom Flannery, op basis van deze live-uitvoering word ik ook niet echt warm gemaakt. Vlak en saai. Dat 'ie aan het voorlezen is, draagt ook niet echt bij aan de beleving. Een 5.
Lydia Loveless, inderdaad een beetje country-punk en dat is niet echt mijn smaak... Een 5.
0
geplaatst: 21 januari 2014, 17:21 uur
Ik kan trouwens zeggen nu, dat haar nieuwe album minder ruig is dan het EPtje. denk Neko Case ofzo, maar net iets rauwer.
0
geplaatst: 21 januari 2014, 20:34 uur
Heb al een tijdje niks gepost hier, maar luister en lees nog steeds alles mee 
Zal dus nog even een paar dingen van een cijfer voorzien:
Two Gallants: 6,9 goed, maar voor mijn gevoel zit er nog meer in
Everly Brothers: 3 verschrikkelijk, veel te gladjes
Lydia Loveless: 6, zowel de muziek als de zang wel goed, maar vind ze niet bij elkaar passen.
Zelf heb ik in dit topic Whip nog niet langs zien komen, artiest die best wat vaker beluisterd zou mogen worden. Heb het ooit in het voorprogramma van Great Lake Swimmers gezien en vond het destijds eigenlijk beter dan het hoofdprogramma, het is het solo-project van Jason Merritt, de zanger van Timesbold (ook nog niet gezien in dit topic). Het is wel jammer dat het op plaat nergens zo fijn wordt als toen live, het is allemaal wat gepolijster en wat minder excentriek (live herinner me ik veel belletjes en allerhande psychedelische geluidjes)... Toch vind ik ook op plaat het nog steeds fijn

Zal dus nog even een paar dingen van een cijfer voorzien:
Two Gallants: 6,9 goed, maar voor mijn gevoel zit er nog meer in

Everly Brothers: 3 verschrikkelijk, veel te gladjes
Lydia Loveless: 6, zowel de muziek als de zang wel goed, maar vind ze niet bij elkaar passen.
Zelf heb ik in dit topic Whip nog niet langs zien komen, artiest die best wat vaker beluisterd zou mogen worden. Heb het ooit in het voorprogramma van Great Lake Swimmers gezien en vond het destijds eigenlijk beter dan het hoofdprogramma, het is het solo-project van Jason Merritt, de zanger van Timesbold (ook nog niet gezien in dit topic). Het is wel jammer dat het op plaat nergens zo fijn wordt als toen live, het is allemaal wat gepolijster en wat minder excentriek (live herinner me ik veel belletjes en allerhande psychedelische geluidjes)... Toch vind ik ook op plaat het nog steeds fijn

0
Hendrik68
geplaatst: 21 januari 2014, 20:40 uur
Een Billy Idol cover zowaar. Doet mij niet heel veel eerlijk gezegd. 5.5. Is Jason trouwens familie van Tift?
0
geplaatst: 22 januari 2014, 07:53 uur
De Daniƫl schreef:
Vandaar dat ik bij het plaatsen erbij gezet heb, dat er geen goede youtube-filmpjes van de man te vinden zijn. Het is gewoon maar een willekeurig filmpje. Op Spotify staan een drietal albums . Luister voor de aardigheid eens naar Song about a train. En lees eens bijgaande biografie op Allmusic, misschien kan dat wel de interesse wekken. De man verdient het echt! Of is men, zucht, daar te lui voor?

Tom Flannery | Biography | AllMusic
0
geplaatst: 22 januari 2014, 17:33 uur
Jason Merritt: klinkt best goed, mijn interesse is gewekt. 7.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.