Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel
zoeken in:
0
servaas
geplaatst: 18 mei 2012, 11:44 uur
Iemand die al een tijdje meeloopt:

Interesse in meer Ray Wylie ?:

Interesse in meer Ray Wylie ?:

0
servaas
geplaatst: 21 mei 2012, 16:42 uur
Volgens mij heb ik iedereen hier nu eindelijk weggejaagd !

Voor de aanhouders deze:

0
servaas
geplaatst: 25 mei 2012, 18:08 uur
Hello, cruel world !!!!
Gretchen Peters heeft gelukkig geen indianentooi of blauwe jurk nodig om HET album van 2012 te maken, gelukkig !!!

Gretchen Peters heeft gelukkig geen indianentooi of blauwe jurk nodig om HET album van 2012 te maken, gelukkig !!!

0
Ponty Mython
geplaatst: 28 mei 2012, 12:37 uur
Jim White speelt op 15 juni 2012 in de kleine zaal in Paradiso. Zeker een tripje waard voor de echte Americana liefhebber. Hij is naast een briljant artiest ook nog eens een meesterlijke verhalenverteller. Ik ben er in ieder geval bij! 

0
geplaatst: 31 mei 2012, 12:53 uur
Mmm Jim White, vind het een beetje zouloos en flauw overkomen.
Luister dit nummer de laatste tijd vaak:
Luister dit nummer de laatste tijd vaak:
0
servaas
geplaatst: 31 mei 2012, 18:56 uur
Deep Dark Woods? If you like that, you'll dig this:

En Jim White maakte natuurlijk de mooiste kerstplaat ever:
Where in the world did you come from my dear?
Did some mysterious voice tell you I'd still be here?
I bought this ticket to Mobile, but I been stranded all day...
p.a. said the bus broke down ten miles away from the station.
So seldom a door...so seldom a key...
so seldom a lock like the love between you and me.
But seldom comes happiness without the pain of the devil in the details
since I saw the smile on your face as I was crying in a Greyhound station
on Christmas Day...in 1998.

En Jim White maakte natuurlijk de mooiste kerstplaat ever:
Where in the world did you come from my dear?
Did some mysterious voice tell you I'd still be here?
I bought this ticket to Mobile, but I been stranded all day...
p.a. said the bus broke down ten miles away from the station.
So seldom a door...so seldom a key...
so seldom a lock like the love between you and me.
But seldom comes happiness without the pain of the devil in the details
since I saw the smile on your face as I was crying in a Greyhound station
on Christmas Day...in 1998.

0
geplaatst: 3 juni 2012, 20:48 uur
Mooie uitvoering van de traditional The Ballad Of Barbara Allen door Marien Dorleijn van Moss, die door velen is uitgevoerd (waarvan Art Garfunkel wel een van de bekendste is denk ik). De heren van de Ierse folkband De Dannan hebben hem gedaan op deze prachtige plaat, waar schandelijk genoeg maar 2 stemmen voor zijn (waarvan een van mij...
)
)
0
geplaatst: 8 juni 2012, 12:39 uur
Na het 'Even Voorstellen' gelijk door naar het Americana topic. @De Daniel: ken je ook de versie van Frank Turner? Ook zeker de moeite waard. Dus bij deze:
0
geplaatst: 11 juni 2012, 01:49 uur
Ik zal ook weer eens een duit in het laatje doen, ik ben ze hier nog niet tegengekomen en ik vind dat ze wel een plaatsje in dit topic verdienen.:
0
geplaatst: 11 juni 2012, 11:16 uur
0
geplaatst: 11 juni 2012, 11:18 uur
Handsome Family, fijne muziek
Heb ze leren kennen via Andrew Bird, die vaak hun nummers covert.
Onder andere:
Heb ze leren kennen via Andrew Bird, die vaak hun nummers covert. Onder andere:
0
geplaatst: 11 juni 2012, 13:42 uur
Bij mij doet de embed het niet (link in quote wel), maar Andrew Bird vind ik erg goed. Mooie cover. Bij het concert in Paradiso heeft 'ie volgens mij niks gecoverd van Handsome Family - maar wel van Townes van Zandt. Ook goed, toch? Ik merk wel dat ik de naam Townes van Zandt in dit topic angstvallig veel laat vallen.. 
Op z'n nieuwe (RecordStoryDay)-EP staat er overigens wél een: So Much Wine.
Oh, en een
voor Frank Turner hier boven. (en een
voor Deep Dark Woods)

Op z'n nieuwe (RecordStoryDay)-EP staat er overigens wél een: So Much Wine.
Oh, en een
voor Frank Turner hier boven. (en een
voor Deep Dark Woods)
0
geplaatst: 11 juni 2012, 14:55 uur
Woow. Weightless Again is een heel mooi nummer!
Ik ken Townes van Zandt (nog) niet goed, maar met Tecumseh Valley heeft hij wat mij betreft de meest trieste songtekst op papier gezet...
Ik ken Townes van Zandt (nog) niet goed, maar met Tecumseh Valley heeft hij wat mij betreft de meest trieste songtekst op papier gezet...
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 11 juni 2012, 15:07 uur
Dan heb je nog veel moois te ontdekken. Townes was een gigant. Eén van de beste singer-songwriters ooit.
0
geplaatst: 11 juni 2012, 15:35 uur
Townes is ook een favorietje hier, je zou dit hele topic met nummers van hem kunnen vullen. 

0
geplaatst: 11 juni 2012, 20:14 uur
Bedankt voor de tips! Al weer heel wat albums aan mijn Spotify playlist toegevoegd! 

0
geplaatst: 11 juni 2012, 21:40 uur
Masimo schreef:
Bij mij doet de embed het niet (link in quote wel), maar Andrew Bird vind ik erg goed. Mooie cover. Bij het concert in Paradiso heeft 'ie volgens mij niks gecoverd van Handsome Family -
Bij mij doet de embed het niet (link in quote wel), maar Andrew Bird vind ik erg goed. Mooie cover. Bij het concert in Paradiso heeft 'ie volgens mij niks gecoverd van Handsome Family -
Hij speelde Don't Be Scared op het eind, dat is oorspronkelijk ook van the Handsome Family.
Ik ben Townes van Zandt aan het ontdekken nu, wat een geniale singer- songwriter!
0
geplaatst: 12 juni 2012, 10:13 uur
Ik open vandaag met Slaid Cleaves, die hier volgens mij ook nog niet voorbij is gekomen.
Breakfast in Hell!
A standout song on Broke Down is “Breakfast In Hell”, a traditional storytelling ballad about the legendary Canadian lumberjack Sandy Gray. “It was fun to try to write in that mode,” Cleaves says. “The story was just handed to me; it’s like a perfect folk song. I was up at Gurf’s house in Canada and we took a boat ride on the Georgian Bay to this place called Sandy Gray Falls. He had heard the story of this local legend and researched it in the local library and found a little article about what had happened in 1867. There was a huge log jam on the Musquash River on a Sunday. They usually didn’t log on Sundays, but Sandy Gray said, ‘Boys, we’re going to break this jam or it will be breakfast in hell,’ He died trying, but they broke the jam.”
Bron
Breakfast in Hell!
A standout song on Broke Down is “Breakfast In Hell”, a traditional storytelling ballad about the legendary Canadian lumberjack Sandy Gray. “It was fun to try to write in that mode,” Cleaves says. “The story was just handed to me; it’s like a perfect folk song. I was up at Gurf’s house in Canada and we took a boat ride on the Georgian Bay to this place called Sandy Gray Falls. He had heard the story of this local legend and researched it in the local library and found a little article about what had happened in 1867. There was a huge log jam on the Musquash River on a Sunday. They usually didn’t log on Sundays, but Sandy Gray said, ‘Boys, we’re going to break this jam or it will be breakfast in hell,’ He died trying, but they broke the jam.”
Bron
0
geplaatst: 13 juni 2012, 14:17 uur
Servaas, ik wil niet vervelend doen o.i.d.
Maar de reden dat ik dit topic steeds weer verlaat is jou manier van posten...
Mag het wat soberder? Met gewoon 1 videotje per keer en het aantal emoticons moet echt drastisch omlaag, het is gewoon een beetje vervelend.
Eigenlijk was de regel van dit topic zelfs 1 video per 24 hr, daarna de volgende user..
Maar de reden dat ik dit topic steeds weer verlaat is jou manier van posten...
Mag het wat soberder? Met gewoon 1 videotje per keer en het aantal emoticons moet echt drastisch omlaag, het is gewoon een beetje vervelend.
Eigenlijk was de regel van dit topic zelfs 1 video per 24 hr, daarna de volgende user..
0
geplaatst: 13 juni 2012, 14:20 uur
Wilde het ook gaan posten.. Misschien een afspraak met elkaar maken om lief en braaf soms ook op elkaar te reageren - het chaotische name-dropping waar dit topic vaak in vervalt knalt de sympathie van het topic wel weg. Toch jammer, want er zit zoveel in! 
Bijdragen worden heus gewaardeerd, maar gematigd zijn ze nóg leuker!

Bijdragen worden heus gewaardeerd, maar gematigd zijn ze nóg leuker!
0
geplaatst: 13 juni 2012, 17:32 uur
Ik had het al eens opgenoemd geloof ik, gewoon 1 nummertje per 24 uur is het leukste. En al die smileys, tja.... van mij hoeft het niet zo nodig.
0
geplaatst: 13 juni 2012, 19:51 uur
Is er ook nog iemand met een oordeel over Breakfast in Hell? Ik was er zelf wel tevreden mee 

0
geplaatst: 13 juni 2012, 23:07 uur
Ik ook.

Slaid Cleaves is voor mij een van de betere storytellers in het americana genre. Dit album en "For the Brave and Free" zijn mijn twee favorieten. Liedjes van Woody Guthrie zorgen natuurlijk voor extra bonuspunten!
0
geplaatst: 14 juni 2012, 01:36 uur
Van Slaid Cleaves kon ik alleen Broke Down, wat ik een erg goede plaat vind. Dit nummer klinkt ook heel aardig.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.