MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel

zoeken in:
Sterk, ja. Fijne stem, prima voor 't vertellen van 'n verhaal, indeed. Enige stotende was het 'oeh-ah' stukje van achtergrondmannen wat 'n beetje frappant overkwam..

Verder, prima.

Dan maar eens een nieuwe bijdrage van mijn kant die ik volgens mij nog niet gezien heb hier, een van mijn favoriete songwriters:

Ik ken Ron Sexsmith eigenlijk alleen maar van zijn duet met Ane Brun (Song No. 6). Dit klinkt zeker niet verkeerd!

Dat plaatje van Ron Sexsmith spreekt me niet erg aan. Ik kende hem toevallig van naam, omdat hij ook een liedje doet op het tributealbum voor Guy C...

Hopelijk MORGEN weer een video!

Aantal berichten verwijderd (en enigszins aangepast) en de gebruiker aangesproken.

spoelie90 schreef:
Hopelijk MORGEN weer een video!

Eén van mijn favoriete singer- songwriters: M. Ward. Ik kan uren luisteren naar zijn warme stem
Ik vind Transistor Radio en Transfiguration of Vincent de beste platen.

Aah, dit is wel een erg fijn nummer van M. Ward. Ik heb het al eerder eens een kans gegeven, maar werd er toen nog niet echt door gepakt. Misschien toch maar weer eens doen!

Ik ken hem ook niet, maar heb er wel eens wat over gelezen. Dit is wel een aardig nummer, dus ga het vandaag maar eens opzoeken op Spotify.

Niet precies 24 hr. maar ik wou deze graag met jullie delen!

Wel fijn inderdaad. Ook maar eens wat meer van opzoeken
Ideaal om mee te leren of te lezen o.i.d.

Prachtig album inderdaad. Een weekje geleden ontdekt en direct besteld!

Wel allemaal wat dromerig (zowel M. Ward als SKM) maar beide toch zeker de moeite waard.

Mooi nummer, dat van Sun Kil Moon. Ik moet die nieuwe plaat maar eens gaan uitchecken.

Niet dromerig. Wel vrolijk:
(en onderbelicht op deze site)

Dat klinkt best fijn, ik zal het album eens opzoeken in Spotify

Grappig. Dat album heb ik vorige week gekocht via Amazon.

Leuk bandje dus.

The Lumineers
Leuke kennismaking.

Leuke kennismaking.
ik zal het album eens opzoeken in Spotify
Leuk bandje dus.

Edward Sharpe & The Magnetic Zeros hebben op 29 mei hun tweede album uitgebracht.
Voorlopig hoogtepuntje:

Het klinkt bij vlagen best lekker, maar toch niet helemaal mijn ding.
Als je dat ligt, spoelie, moet je Father John Misty eens proberen.

Ik stuur deze video even mee voor jou, scheelt weer zoeken.(is dus geen officiële invoer en iemand mag morgen gewoon een nieuwe video plaatsen).

Dat album draai ik nu, klinkt wel goed inderdaad. Ik wist wel dat Tillman solo verder ging, maar ik had dit nog niet ontdekt, bedankt!

New Riders of the Purple Sage

"The group emerged from the psychedelic rock scene in San Francisco, California in 1969, and its original lineup included several members of the Grateful Dead"

Vind ik minder

Vind die laatste ook niet zo bijzonder. Ik mis de spanning. Spanning die Bert Jansch, waar ik de laatste tijd weer veel naar luister, wel heeft voor mij. Vooral in dit nummer over heroine:

Klinkt niet onaardig...

Een van mijn favoriete nummers ooit.. Prachtig mooi.

Bert Jansch

Bert Jansch was een held en een vernieuwer, favorietje van mij.

Mooie tekst

Misschien wel bekend hier, maar zo mooi dat ik hem toch even wil plaatsen:

Kennen doe ik het zeker, ik had het alleen nog nooit beluisterd... maar ik zie dat er weer een artiest roept om verder te worden 'ontdekt' door Ducozzz

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:45 uur

geplaatst: vandaag om 02:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.