Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel
zoeken in:
0
Hendrik68
geplaatst: 28 januari 2014, 01:53 uur
Waarom moet iemand zich op zijn tenen getrapt voelen? Je vindt iets leuk of niet. Als jij Joe Henry niet trekt dan is dat zo, geeft toch niks? Hij wordt door een aantal users hier op de site enorm gewaardeerd, dat wel. Ikzelf vind eigenlijk alleen dit album erg goed. Waarschijnlijk door de samenwerking met de Jayhawks waardoor hij meteen in dit topic thuishoort. Daarna is hij een beetje een andere richting ingeslagen, beetje jazzy zelfs soms. Dat trek ik dan weer minder.
0
geplaatst: 28 januari 2014, 18:20 uur
Jamestown Revival: mooi, 7,5. Maakt me wel benieuwd naar dat album dat er aan gaat komen. Zet hem op m'n lijstje.
Roo Panes: 6,5
Joe Henry: 7 gewoon een zeer degelijk couplet-refrein liedje, dat gaat er wel in hier.
Roo Panes: 6,5
Joe Henry: 7 gewoon een zeer degelijk couplet-refrein liedje, dat gaat er wel in hier.
0
Hendrik68
geplaatst: 28 januari 2014, 20:26 uur
Zal ik dan gewoon nog maar een filmpje plaatsen?
Josh Halverson heet deze indiaanse Texaan.
Josh Halverson heet deze indiaanse Texaan.
0
geplaatst: 28 januari 2014, 20:54 uur
Joe Henry blijft niet echt hangen maar Josh Halverson vind ik wel leuk, album staat inmiddels in m'n spotify-lijst.
Prima hoor, dan plaats ik morgen (of overmorgen) een filmpje
Hendrik68 schreef:
Prima hoor, dan plaats ik morgen (of overmorgen) een filmpje

0
geplaatst: 28 januari 2014, 20:55 uur
Ik was al van plan om Josh Halverson eens te proberen. Na dit filmpje zeker, klinkt goed. 7
Joe Henry een 6,5
Joe Henry een 6,5
0
Hendrik68
geplaatst: 30 januari 2014, 03:20 uur
Je kunt je afvragen of Colleen Raney met dit nummer wel in het topic thuishoort. Maar dit album krijgt het etiket folk mee en dus is er geen twijfel over mogelijk. Daarnaast is Colleen prachtig om naar te kijken, ook niet onbelangrijk. Het belangrijkste echter lijkt het me of het een goed nummer is of niet. Nou dat is het zeker wel, heerlijke warme stem. 7,2.
0
geplaatst: 30 januari 2014, 10:19 uur
Colleen Raney: ze heeft een mooie stem maar ik vind het nummer nogal saai.
0
geplaatst: 30 januari 2014, 12:29 uur
Josh Halverson, ja dit vind ik prima. Lekkere folk/rootssfeer, goede snik in de stem.
Colleen Raney, hier kan ik totaal niets mee. Dertien in een dozijn liedje.
Dan plaats ik een nieuwe. Folk/rock van een Iers/Tjechies duo: The Swell Season.
Colleen Raney, hier kan ik totaal niets mee. Dertien in een dozijn liedje.
Dan plaats ik een nieuwe. Folk/rock van een Iers/Tjechies duo: The Swell Season.
0
Hendrik68
geplaatst: 30 januari 2014, 13:46 uur
Low Rising: Iers Tsjechisch, dat is wel apart, klinkt inderdaad wel enorm Europees, maar wel lekker. Ik zeg wederom een 7,2.
0
geplaatst: 30 januari 2014, 14:13 uur
Tja, Glen Hansard. Een aantal van mijn vrienden zijn fan van hem (zowel solo als met de Frames, ze gaan er zelfs speciaal voor naar Dublin) en die kunnen maar niet begrijpen dat ik, een Ierland- fanaat, dit niet kan waarderen
Het is een beetje een haat-liefde-verhouding. Ik ben heel sociaal wel eens mee geweest naar een festivaloptreden (afgelopen zomer nog op Haldern Pop) maar ook dan kan het me niet echt boeien. Hooguit een paar nummers en dan ben ik er klaar mee.
Dit nummer vind ik nog wel te doen, maar dat komt vooral door de prima instrumentatie.
Het is een beetje een haat-liefde-verhouding. Ik ben heel sociaal wel eens mee geweest naar een festivaloptreden (afgelopen zomer nog op Haldern Pop) maar ook dan kan het me niet echt boeien. Hooguit een paar nummers en dan ben ik er klaar mee.Dit nummer vind ik nog wel te doen, maar dat komt vooral door de prima instrumentatie.
0
geplaatst: 30 januari 2014, 14:52 uur
Hendrik68 schreef:
Je kunt je afvragen of Colleen Raney met dit nummer wel in het topic thuishoort.
Je kunt je afvragen of Colleen Raney met dit nummer wel in het topic thuishoort.
Dit nummer is niet representatief voor het werk op haar laatste album, maar ik vind het zelf het mooiste nummer op dat album. Alhoewel het een zeer consistent album is. Ze komt uit Amerika, maar heeft Ierse roots en maakt Ierse folk.
@ staralfur De een noemt het saai, de ander ingetogen
The swell season ken ik als groot folkliefhebber natuurlijk al, net als Colleen Raney geen dertien in een dozijnmuziek.
0
geplaatst: 30 januari 2014, 14:58 uur
staralfur schreef:
Tja, Glen Hansard. Een aantal van mijn vrienden zijn fan van hem (zowel solo als met de Frames, ze gaan er zelfs speciaal voor naar Dublin) en die kunnen maar niet begrijpen dat ik, een Ierland- fanaat, dit niet kan waarderen
Wat is, als Ierland-fanaat, je favoriete Ierse muziek, Staralfur? Aangezien je Colleen Raney niks vindt, dan ben ik daar eigenlijk wel nieuwsgierig naar. Wat is bijvoorbeeld je favoriete Ierse zanger en zangeres? Zelf luister ik al sinds eind jaren zestig naar Ierse muziek.
0
geplaatst: 30 januari 2014, 15:11 uur
Ik zou niet echt een favoriet kunnen aanwijzen, ik vind het gewoon heerlijk om naar een traditionele sessie te gaan luisteren of te zingen en dansen met de locals.
Om toch een paar namen te noemen van artiesten waar ik thuis wel eens naar luister: Colm Mac Con Iomaire (vooral bekend als violist van, grappig genoeg, the Frames), Lisa Hannigan, Hozier, Fionn Regan, Declan de Barra. En mijn ouders hebben me aardig wat van the Dubliners meegegeven toen ik klein was, maar dat vind ik vooral leuk om mee te zingen in de pub
Om toch een paar namen te noemen van artiesten waar ik thuis wel eens naar luister: Colm Mac Con Iomaire (vooral bekend als violist van, grappig genoeg, the Frames), Lisa Hannigan, Hozier, Fionn Regan, Declan de Barra. En mijn ouders hebben me aardig wat van the Dubliners meegegeven toen ik klein was, maar dat vind ik vooral leuk om mee te zingen in de pub

0
geplaatst: 30 januari 2014, 15:21 uur
Voordat het off-topic wordt, ik stuur je een persoonlijk berichtje.
0
geplaatst: 30 januari 2014, 21:25 uur
Glen Hansard
6,5. Solo vind ik hem wel beter. Ook een goeie EP uitgebracht recent.
Colleen Raney: 7
6,5. Solo vind ik hem wel beter. Ook een goeie EP uitgebracht recent. Colleen Raney: 7
0
geplaatst: 2 februari 2014, 14:41 uur
Goed zeg, deze live versie! De studio-versie vind ik wat té country, maar dit is mooi.
0
geplaatst: 3 februari 2014, 09:00 uur
Sturgill Simpson: via labelgenoten Treetop Flyers al eens wat van beluisterd. Wel aardig. 6,5
Morrison & West: 7
Morrison & West: 7
0
geplaatst: 3 februari 2014, 10:28 uur
Sturgill Simpson: klinkt goed! 7,5
Morrison & West vind ik ook wel leuk, 7.
Morrison & West vind ik ook wel leuk, 7.
0
Hendrik68
geplaatst: 3 februari 2014, 16:10 uur
Om het hier niet dood te laten bloeden
Ik ben bang dat ik de komende tijd ook her en der steken moet laten vallen. Soms ontdek ik er 3 per week en dan weer 3 weken niks. Heb ook wat minder tijd de komende maanden. Ik zal me echter in blijven zetten voor dit topic.
Sturgill Simpson: lekker strak nummer: 7
Morrison & West: Klinkt ook lekker, bluegrass doet het altijd wel goed bij mij. Hoewel ook dit duo niet echt boven het maaiveld uitsteekt blijft het mooi om naar te luisteren. 6,7.
0
geplaatst: 3 februari 2014, 17:36 uur
Ik ga binnenkort ook wel weer wat beoordelen. Aangezien ik aangenomen ben als recensent (Written In Music), krijg ik het ook wat drukker af en toe. Weet je wel, zo'n eikel die zijn mening mag opschrijven en die dan als graadmeter moet dienen voor de lezers, om te beoordelen of ze het album wel of niet moeten kopen, zo'n recensent.
.
.
0
geplaatst: 3 februari 2014, 18:52 uur
ThirdEyedCitizen schreef:
Ik ga binnenkort ook wel weer wat beoordelen. Aangezien ik aangenomen ben als recensent (Written In Music), krijg ik het ook wat drukker af en toe. Weet je wel, zo'n eikel die zijn mening mag opschrijven en die dan als graadmeter moet dienen voor de lezers, om te beoordelen of ze het album wel of niet moeten kopen, zo'n recensent.
.
. Ga je de roots-albums recenseren? Die check ik regelmatig!
0
geplaatst: 3 februari 2014, 19:08 uur
Ook. Ik heb me voorgenomen niet teveel te spammen, maar dit was mijn eerste recensie Les Claypool?s Duo De Twang ? Four Foot Shack | Alternative | Written in Music - writteninmusic.com . Dat is Les Claypool van Primus, die opeens een countryblues album opnam.
Ook is de kans groot dat ik de nieuwe Drive-By Truckers en Angel Olsen mag doen, maar niets is zeker natuurlijk.
Ook is de kans groot dat ik de nieuwe Drive-By Truckers en Angel Olsen mag doen, maar niets is zeker natuurlijk.
0
Hendrik68
geplaatst: 4 februari 2014, 10:43 uur
Dit filmpje is nog voor gisteravond. Hoewel niet helemaal roots wil ik jullie deze band toch niet onthouden. Het is een Canadese variant van Southern Rock met soms ook roots invloeden. Als de muziek jullie niet ligt, kijk dan in ieder geval naar de clip, die is best wel grappig. Het zijn fans van Saskatchewan Roughriders, hun naam: The Sheep Dogs.
0
geplaatst: 4 februari 2014, 11:02 uur
The Sheepdogs: Ja, dit mag ik wel.. doet me een beetje denken aan the Black Keys. Album gaat op de luisterlijst.
0
geplaatst: 4 februari 2014, 13:25 uur
The Sheepdogs zijn een favoriet bandje van mij. Lekkere Southern rock. Vooral hun laatste album is erg mooi!
0
geplaatst: 4 februari 2014, 13:30 uur
Als tegenwicht van de meestal roots en americana getinte video's, een folkvideo. Het zal voor de meesten even wennen zijn, maar het album van The Gloaming is werkelijk prachtig, tenminste als je net als ik van het genre houdt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.