Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 24 juni 2012, 13:09 uur
Steve Earle ben ik momenteel ook per album aan het ontdekken. Ben nu bij Train a Comin', en die bevalt me het beste tot nu toe.
0
geplaatst: 24 juni 2012, 13:19 uur
Ik ken Steve Earle alleen maar van het nummer "The Galway Girl", wat ik erg veel heb gezongen toen ik in Ierland woonde. Misschien moet ik toch maar es wat meer van de beste man opzoeken...
De muziek van zijn zoon ken ik dan weer wel..
De muziek van zijn zoon ken ik dan weer wel..
0
geplaatst: 25 juni 2012, 01:41 uur
Tijd voor een nieuwe, dit nummer komt van de prachtplaat The animal years van Josh Ritter.:
0
geplaatst: 25 juni 2012, 09:41 uur
Ik ben fan! Maar een nummer als Harrisburg vind ik (live) nog net wat beter dan deze. 

0
geplaatst: 25 juni 2012, 09:52 uur
Ja, Harrisburg is nog mooier. Josh Ritter maakt leuke liedjes en live is het een feest 

0
geplaatst: 25 juni 2012, 20:54 uur
Las laatst dat Old Crow Medicine Show in juli een nieuw album uitbrengt.
Als het van dit niveau is...
Als het van dit niveau is...
0
geplaatst: 25 juni 2012, 23:15 uur
Old Crow Medicine Show, geweldig lekker
Methamphetamine vind ik ook zo'n nummer dat niet stuk te krijgen is.
Methamphetamine vind ik ook zo'n nummer dat niet stuk te krijgen is.
0
geplaatst: 26 juni 2012, 21:56 uur
Fantastisch nummer van Liege & Lief, hét meesterwerk van Fairport Convention. (Al komt Unhalfbricking daar erg dicht bij). Goede keuze!
0
geplaatst: 27 juni 2012, 08:18 uur
Fairport Convention, zo'n artiest die bij m'n ouders in de kast staat, maar die ik nog verder moet ontdekken. Wat ik er van gehoord heb bevalt me wel.
0
geplaatst: 28 juni 2012, 14:39 uur
Mooi nummer van Fairport Convention, kende hem nog niet. We zijn dus aanbeland bij de Engelse folk, dan mag Steeleye Span natuurlijk ook niet ontbreken.
0
geplaatst: 28 juni 2012, 14:41 uur
Ook zo'n topband die gigantisch mooie platen gemaakt heeft, helemaal in mijn straatje. 

0
geplaatst: 29 juni 2012, 01:49 uur
Nu we toch zo lekker met folk bezig zijn heb ik hier nog een topper uit het genre met de twee geweldige gitaristen Bert Jansch en John Renbourn:
0
geplaatst: 29 juni 2012, 19:10 uur
Heb er een paar gemist, maar die van Steeleye Span klinkt wel lekker. Die andere twee heb ik minder mee.
0
geplaatst: 30 juni 2012, 01:52 uur
Ik weet niet of ze eerder zijn geweest maar ik plaats hem toch even omdat ik the Gourds een warm hart toedraag, het is altijd een feestje met die gasten:
0
geplaatst: 30 juni 2012, 19:05 uur
Op zoek naar dit nummer op Spotify kwam ik het volgende verzamelalbum tegen van het Pickathon Festival uit 2007. Erg leuk!
0
geplaatst: 30 juni 2012, 20:30 uur
De Daniël schreef:
Best lekkere muziek voor op een feestje, bedankt voor de tip!
Best lekkere muziek voor op een feestje, bedankt voor de tip!
Inderdaad, en als je nog meer muziek voor een feestje zoekt raad ik je de bluegrass cd The Mountain van Steve Earle & Del McCoury Band aan, het dak gaat eraf:
0
geplaatst: 1 juli 2012, 21:20 uur
Prima Amerikaanse Band: The Horse Thieves - Dakota Wind
Album: Valley of Decision
0
geplaatst: 2 juli 2012, 01:41 uur
Mooi nummer, ik vind de zang wel wat weg hebben van Bright Eyes.
0
geplaatst: 2 juli 2012, 18:33 uur
Even heel iets anders...
Ik wil dit toch even met jullie delen, net gezien op Rock Werchter.
Noorse dames die folk/pop maken met Noorse volksmuziek, live een stuk beter dan op plaat..
(Geweldige live band)
Ik wil dit toch even met jullie delen, net gezien op Rock Werchter.
Noorse dames die folk/pop maken met Noorse volksmuziek, live een stuk beter dan op plaat..
(Geweldige live band)
0
geplaatst: 3 juli 2012, 00:48 uur
Wel apart, met die klezmer invloeden maar ik weet niet of het mijn ding is, dan zal ik er meer van moeten gaan luisteren.
0
geplaatst: 3 juli 2012, 01:12 uur
Probeer hun debuutalbum (A Bar in Amsterdam + Tea With Cinnamon).
Live echt geweldig!
Live echt geweldig!
Loved the music, But, there all so beautiful, I don't know if I should watch them or listen to the music.
0
geplaatst: 3 juli 2012, 21:13 uur
Een voorstel aan de deelnemers van dit topic; is het een idee om dit topic op dezelfde manier aan te pakken als het "maak kennis met 2012" topic?
0
geplaatst: 3 juli 2012, 21:16 uur
Lijkt me goed! Misschien dan wel iets meer tijd, zodat iedereen genoeg tijd heeft te waarderen?
0
geplaatst: 3 juli 2012, 22:54 uur
Ik heb geen idee wat die regels zijn, als iemand ze voorlegt dan wil ik wel 'ns kijken!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.