Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 3 juli 2012, 23:16 uur
Prima. Het oorspronkelijke idee was ook 1x per 24 uur een video plaatsen en deze te waarderen. Dat ging een tijdje goed totdat er eerst er een beetje de klad er in kwam en daarna een bombardement aan video's voorbij kwam. Toen kon ik het niet meer bijhouden. 
Dus als we daarmee een beetje orde kunnen aanbrengen, dan graag.

Dus als we daarmee een beetje orde kunnen aanbrengen, dan graag.
0
geplaatst: 4 juli 2012, 10:47 uur
Duidelijk. Ik stel voor dat we wel iets meer tijd nemen dan 24 uur.
0
geplaatst: 4 juli 2012, 10:57 uur
Wat mij betreft is dat prima, maakt het wat oordelijker.
Mijn inziens ging het faliekant mis toen Servaas het topic ging bombaderen..
Mijn inziens ging het faliekant mis toen Servaas het topic ging bombaderen..
0
geplaatst: 4 juli 2012, 15:45 uur
Dus wat gaat het worden, is het misschien iets om een nummer 48 uur te laten staan? Dan heeft iedereen de tijd.
0
geplaatst: 4 juli 2012, 16:28 uur
Daarbij de regel dat niet tweemaal dezelfde user achter elkaar mag posten? Of is dat al een regel? 

0
geplaatst: 4 juli 2012, 17:05 uur
Lijkt mij een goede regel, mar wie begint er vanavond? En wat voor volgorde houden we aan? Of is het first come first serve?
0
geplaatst: 4 juli 2012, 17:49 uur
Ik wacht wel, er komen nog genoeg gelegenheden. Wie is de bedenker van het plan? Misschien kan die beginnen...
0
geplaatst: 4 juli 2012, 19:34 uur
Ik stel ook voor om de bedenker van het plan aan te stellen als eerste opgooier, daarna de volgorde van comments af te gaan..
1. L_T_B
2. Masimo
3. Spoelie90
4. Ducoz
5. Sunderland
6. Shangri-La
7. Staralfur
8. De Daniël
9. Ieder die mee wil doen, anders beginnen we opnieuw?
48 uur de tijd met posten, een score verloop van 1/10.
Als alle posters zijn geweest wordt er per nummer een gemiddelde berekend om zo een top samen te stellen, met een top per maand(op gemidelde).
Lijkt jullie dat wat?
EDIT: We spelen niet in de volgorde die hier boven wordt genoemd!
Note: 2 keer achter elkaar posten is niet toegestaan!
1. L_T_B
2. Masimo
3. Spoelie90
4. Ducoz
5. Sunderland
6. Shangri-La
7. Staralfur
8. De Daniël
9. Ieder die mee wil doen, anders beginnen we opnieuw?
48 uur de tijd met posten, een score verloop van 1/10.
Als alle posters zijn geweest wordt er per nummer een gemiddelde berekend om zo een top samen te stellen, met een top per maand(op gemidelde).
Lijkt jullie dat wat?
EDIT: We spelen niet in de volgorde die hier boven wordt genoemd!
Note: 2 keer achter elkaar posten is niet toegestaan!
0
geplaatst: 4 juli 2012, 20:12 uur
Ik zou dit niet op volgorde doen. Gewoon wie het eerst komt wie het eerst maalt, anders zit je nodeloos te wachten.
Wel met de stilzwijgende afpraak die ook geldt bij het Maak kennis met ... 2012-topic; als je eenmaal hebt geplaatst dat je niet de volgende dag weer plaatst, zonder een ander een kans te geven.
So, who dares?
Wel met de stilzwijgende afpraak die ook geldt bij het Maak kennis met ... 2012-topic; als je eenmaal hebt geplaatst dat je niet de volgende dag weer plaatst, zonder een ander een kans te geven.
So, who dares?
0
geplaatst: 4 juli 2012, 20:15 uur
Oke dan gooi ik op:
My Morning Jacket - At Dawn
Pas ontdekt en live gezien, fenomenale band.
Ook heel erg veelzijdig.
My Morning Jacket - At Dawn
Pas ontdekt en live gezien, fenomenale band.
Ook heel erg veelzijdig.
0
geplaatst: 4 juli 2012, 21:15 uur
Ik ken eigenlijk veel te weinig van deze band, kom niet verder dan het (schitterende) Z.
Dit nummer geef ik een 7,5
Dit nummer geef ik een 7,5
0
geplaatst: 4 juli 2012, 23:27 uur
Valse start voor mij. Ik heb helemaal niets met MMJ en ook dit nummer kan mij totaal niet pakken.
4,5
4,5
0
geplaatst: 5 juli 2012, 19:29 uur
Ook niets voor mij dit
Na dat onheilspellende intro best teleurstellend.
5
Na dat onheilspellende intro best teleurstellend.
5
0
geplaatst: 5 juli 2012, 20:39 uur
In het 2012 topic zie ik dat er ook op eigen inzet kan worden gestemd.
In dat geval stem ik een 8.
In dat geval stem ik een 8.
0
geplaatst: 5 juli 2012, 21:37 uur
Machtig spannend intro - een totaal ander vervolg, ook niet onaardig, maar ook niet groots: ik mis iets aan het einde. De inlossing van beloftes van het intro, dathad ik nog gewild - maar dat blijft uit, waardoor het niet gepromoveerd wordt tot de categorie 'sterk', maar blijft hangen in categorie 'degelijk'.
6
6
0
geplaatst: 5 juli 2012, 21:44 uur
Best een mooie song, deed me een beetje aan Fleet Foxes denken. Vond de intro juist niet zo speciaal, maar het vervolg des te meer.
7,0
7,0
0
servaas
geplaatst: 5 juli 2012, 23:26 uur
Voor het nummer: 4
Voor de band: 7,5
Proloog: YouTube - My Morning Jacket - "The Way That He Sings" 10/12 Letterman (TheAudioPerv.com)
En nu, waarom? (Motivatie noemen we zo iets in de wetenschap)
At Dawn van My Morning Jacket? Beetje een valse start om dit topic opnieuw te beginnen, want ook op Musicmeter moet je de albums die Yim Yames - die eerst nog gewoon Jim James heette, - en zijn companen sinds dat uitstekende debuut uit 1999 eerder zoeken in het vakje 'pop/rock' dan in het vakje roots/rock of southern rock zoals we die bijvoorbeeld kennen van de Drive-by Truckers, Jason Isbell, The Bottle Rockets, Yarn of van heel lang geleden The Allman Brothers Band. .
Hoewel van oorsprong afkomstig uit Louisville Kentucky zijn de roots bij My Morning Jacket steeds verder te zoeken. Na hun uitstekende debuut The Tennesse Fire uit 1999 - waarop je de handtekening van ome Neil (Young) niet kunt missen - ontwikkelde de band zich steeds meer richting rock om uit te groeien tot een van de beste rockbands uit de Verenigde Staten van de zeroties (Het eerste decennium van deze nieuwe eeuw), wat je heel duidelijk afluistert aan hun dubbelive album 'Okonokos' uit 2006.
Ook de keuze voor de openingstrack 'At dawn' zelf is ongelukkig. Waarschijnlijk wilde Yim c.s. het album met een knaller beginnen maar helaas verdronk de track in (te veel) galm. Over the hill, op het kitscherige af zelfs.
Nu wisten we van het debuut dat de heren van My Morning Jacket de echopedaal graag veel indrukken, maar helaas doet die galm het nummer als openingstrack van het album nou net de das om. Wat dat betreft is de live versie op alweer Okonokos een verademing. Veel minder galm, waardoor het nummer zelf veel beter tot zijn recht komt.
**** omdat ik de video hier blijkbaar niet mag laten zien. Hier de link naar de akoestische versie:
Intermezzo : YouTube - At Dawn
Zeker de moeite waard toch of niet? ****
Ook is de openingstrack ongelukkig gekozen omdat er op dit album verschillende tracks staan die het predikaat 'americana/roots' meer vedienen dan de titeltrack. Luister bijvoorbeeld eens naar 'The way that he sings', 'Bermuda Highway' of een andere favoriet 'The Xmas Curtain', dat een jaar eerder, net voor de kerst, al als ep werd uitgebracht. Weer een nummer waarvan je een uitstekende liveversie vindt op (opnieuw) 'Okonokos'
Het mag duidelijk zijn: voor de introductie van My Morning Jacket op dit forum beschouw ik 'At Dawn' als een gemiste kans. Mensen die geinteresseerd zijn in de muziek van deze Morning Jackets zou ik eerder wijzen op hun overrompelende debuutalbum 'The Tennessee Fire' uit 1999 - waarop je ook hun eerste single in Nedeland 'I will be there when u die' vindt en dat is nu toch zeker een absolute popklassieker! Of naar hun dubbellivealbum 'Okonokos' uit 2006 dat ik al een paar keer noemde.
Tip: Mocht je ooit zelf een exemplaar van dit uitstekende livealbumaan willen schaffen, let er dan wel op dat ook de live dvd erbij zit !! Want die is finger lickin' good ! !
**** Hier zou eigenlijk een video moeten staan, helaas mag ik alleen een link laten zien:
Intermezzo: YouTube - The Roots - Dear God 2.0 ft. Monsters Of Folk
Als zelfs The Roots je nummers coveren, nou dan ben je iemand! Wel de moeite waard toch? Jammer dat de spelregels zo streng zijn! ***
Trouwens ook voorman Jim James is meer dan het volgen waard. Zo vormde hij samen met M. Ward en Conor Oberst, die we ook kennen als voorman van Bright Eyes - de groep waaruit ze ook het vierde bandlid Mike Morgis rekruteerden - in 2009 kort The Monsters of Folk en bracht hij begin dit jaar, 2012, samen met Wil Johnson (Centro-Matic), Anders Parker en Jay Farrar (Uncle Tupelo), het album 'New Multitudes' uit, waarop zij een hommage brachten aan Woody Guthrie, zoals Jeff Tweedy ,ook ooit begonnen bij Uncle Tupelo, samen met zijn band Wilco en de britse folkie Billy Bragg dat deden op 'Mermaid Avenue' waarvan pas het derde deel verscheen.
**** Een nummer van 'New Multitudes' zou hier wel mooi geweest zijn toch? ::
Inntermezzo: YouTube - New Multitudes - "Talking Empty Bed Blues" (Live at WFUV)
Liefhebbers vinden meer opnames van deze studiosessie op YouTube ****
Yim Yames en My Morning Jacket een uitstekende keuze, maar dan graag volgende keer een andere track, want 'At Dawn' is toch vooral een gemiste kans om een uitstekende band hier voor te stellen. Helaas, want de heren van My Morning Jacket hadden beter verdiend. Dus volgende keer graag iets meer desk research voordat iemand weer een track het internet op slingert!.
Graag had ik mijn verhaal hierboven gelardeerd met een paar illustratieve video's, dat had het zeker wat verlevendigd, maar helaas, daarvoor zijn ze blijkbaar allergies. Maar geen nood want op YouTube, Spotify en/of Grooveshark vind je zelf muziek genoeg.
En omdat ik het zeker niet mag overslaan, hier de manier waarop toen nog Jim James en zijn My Morning Jacket, door VPRO's Lola dit Musica in 1999 op de Nederlandse televisie werden geintroduceerd:
Epiloog: YouTube - My morning jacket - I will be there when you die
En daar waren we toen allemaal wel even kaduuk van. ***
(voor de goede orde: dit zijn geen smileys, dit is mijn digitale handtekening!)
Overigens vind ik 48 uur wel wat erg lang, ik hoor iedere dag wel weer iets dat ik de moeite van het noemen waard vind en waarover ik een stukje zou kunnen schrijven! !
Voor de band: 7,5
Proloog: YouTube - My Morning Jacket - "The Way That He Sings" 10/12 Letterman (TheAudioPerv.com)
En nu, waarom? (Motivatie noemen we zo iets in de wetenschap)
At Dawn van My Morning Jacket? Beetje een valse start om dit topic opnieuw te beginnen, want ook op Musicmeter moet je de albums die Yim Yames - die eerst nog gewoon Jim James heette, - en zijn companen sinds dat uitstekende debuut uit 1999 eerder zoeken in het vakje 'pop/rock' dan in het vakje roots/rock of southern rock zoals we die bijvoorbeeld kennen van de Drive-by Truckers, Jason Isbell, The Bottle Rockets, Yarn of van heel lang geleden The Allman Brothers Band. .
Hoewel van oorsprong afkomstig uit Louisville Kentucky zijn de roots bij My Morning Jacket steeds verder te zoeken. Na hun uitstekende debuut The Tennesse Fire uit 1999 - waarop je de handtekening van ome Neil (Young) niet kunt missen - ontwikkelde de band zich steeds meer richting rock om uit te groeien tot een van de beste rockbands uit de Verenigde Staten van de zeroties (Het eerste decennium van deze nieuwe eeuw), wat je heel duidelijk afluistert aan hun dubbelive album 'Okonokos' uit 2006.
Ook de keuze voor de openingstrack 'At dawn' zelf is ongelukkig. Waarschijnlijk wilde Yim c.s. het album met een knaller beginnen maar helaas verdronk de track in (te veel) galm. Over the hill, op het kitscherige af zelfs.
Nu wisten we van het debuut dat de heren van My Morning Jacket de echopedaal graag veel indrukken, maar helaas doet die galm het nummer als openingstrack van het album nou net de das om. Wat dat betreft is de live versie op alweer Okonokos een verademing. Veel minder galm, waardoor het nummer zelf veel beter tot zijn recht komt.
**** omdat ik de video hier blijkbaar niet mag laten zien. Hier de link naar de akoestische versie:
Intermezzo : YouTube - At Dawn
Zeker de moeite waard toch of niet? ****
Ook is de openingstrack ongelukkig gekozen omdat er op dit album verschillende tracks staan die het predikaat 'americana/roots' meer vedienen dan de titeltrack. Luister bijvoorbeeld eens naar 'The way that he sings', 'Bermuda Highway' of een andere favoriet 'The Xmas Curtain', dat een jaar eerder, net voor de kerst, al als ep werd uitgebracht. Weer een nummer waarvan je een uitstekende liveversie vindt op (opnieuw) 'Okonokos'
Het mag duidelijk zijn: voor de introductie van My Morning Jacket op dit forum beschouw ik 'At Dawn' als een gemiste kans. Mensen die geinteresseerd zijn in de muziek van deze Morning Jackets zou ik eerder wijzen op hun overrompelende debuutalbum 'The Tennessee Fire' uit 1999 - waarop je ook hun eerste single in Nedeland 'I will be there when u die' vindt en dat is nu toch zeker een absolute popklassieker! Of naar hun dubbellivealbum 'Okonokos' uit 2006 dat ik al een paar keer noemde.
Tip: Mocht je ooit zelf een exemplaar van dit uitstekende livealbumaan willen schaffen, let er dan wel op dat ook de live dvd erbij zit !! Want die is finger lickin' good ! !
**** Hier zou eigenlijk een video moeten staan, helaas mag ik alleen een link laten zien:
Intermezzo: YouTube - The Roots - Dear God 2.0 ft. Monsters Of Folk
Als zelfs The Roots je nummers coveren, nou dan ben je iemand! Wel de moeite waard toch? Jammer dat de spelregels zo streng zijn! ***
Trouwens ook voorman Jim James is meer dan het volgen waard. Zo vormde hij samen met M. Ward en Conor Oberst, die we ook kennen als voorman van Bright Eyes - de groep waaruit ze ook het vierde bandlid Mike Morgis rekruteerden - in 2009 kort The Monsters of Folk en bracht hij begin dit jaar, 2012, samen met Wil Johnson (Centro-Matic), Anders Parker en Jay Farrar (Uncle Tupelo), het album 'New Multitudes' uit, waarop zij een hommage brachten aan Woody Guthrie, zoals Jeff Tweedy ,ook ooit begonnen bij Uncle Tupelo, samen met zijn band Wilco en de britse folkie Billy Bragg dat deden op 'Mermaid Avenue' waarvan pas het derde deel verscheen.
**** Een nummer van 'New Multitudes' zou hier wel mooi geweest zijn toch? ::
Inntermezzo: YouTube - New Multitudes - "Talking Empty Bed Blues" (Live at WFUV)
Liefhebbers vinden meer opnames van deze studiosessie op YouTube ****
Yim Yames en My Morning Jacket een uitstekende keuze, maar dan graag volgende keer een andere track, want 'At Dawn' is toch vooral een gemiste kans om een uitstekende band hier voor te stellen. Helaas, want de heren van My Morning Jacket hadden beter verdiend. Dus volgende keer graag iets meer desk research voordat iemand weer een track het internet op slingert!.
Graag had ik mijn verhaal hierboven gelardeerd met een paar illustratieve video's, dat had het zeker wat verlevendigd, maar helaas, daarvoor zijn ze blijkbaar allergies. Maar geen nood want op YouTube, Spotify en/of Grooveshark vind je zelf muziek genoeg.
En omdat ik het zeker niet mag overslaan, hier de manier waarop toen nog Jim James en zijn My Morning Jacket, door VPRO's Lola dit Musica in 1999 op de Nederlandse televisie werden geintroduceerd:
Epiloog: YouTube - My morning jacket - I will be there when you die
En daar waren we toen allemaal wel even kaduuk van. ***
(voor de goede orde: dit zijn geen smileys, dit is mijn digitale handtekening!)Overigens vind ik 48 uur wel wat erg lang, ik hoor iedere dag wel weer iets dat ik de moeite van het noemen waard vind en waarover ik een stukje zou kunnen schrijven! !
0
geplaatst: 6 juli 2012, 01:36 uur
Waarom nou weer zo'n heel lang betoog met allemaal links? Hou het toch simpel a.u.b.
0
servaas
geplaatst: 6 juli 2012, 02:14 uur
Shangri-la schreef:
Waarom nou weer zo'n heel lang betoog met allemaal links? Hou het toch simpel a.u.b.
Wees nou blij dat zo'n video inspireert tot zo'n reactie! Ik dacht dat dit forum daarvoor was opgericht?
Heette dit topic niet ''Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel'?
Helaas heb ik nog steeds niet leren denken in 140 tekens en ik ben bang dat het ook niet meteen in de Metro past !
Modern Times ...
.
YouTube - Charlie Chaplin: Modern Times Part 1/9
Bob Dylan had er ook al moeite mee.
YouTube - Bob Dylan - Modern Times
Misschien is het de leeftijd?

0
geplaatst: 6 juli 2012, 09:23 uur
Ik snap je enthousiasme, maar het houden van een betoog inclusief heel wat andere video's (en zelfs een cover) vind ik wat té. Het haalt de leesbaarheid uit dit topic, en een simpel "Ik vind My Morning Jacket een goede band maar ik had persoonlijk een ander nummer gekozen - probeer deze cd" (aangezien je dat meermaals hebt genoemd) was voldoende geweest wat mij betreft.
0
geplaatst: 6 juli 2012, 10:13 uur
Is het niet wat om deze man z'n eigen topic te geven? Dan kan hij posten wat hij wil en ziet hij vanzelf wie hem volgt of niet... Dit was weer een verhaal van niks, maar soms plaatst hij best aardige dingen.
0
geplaatst: 6 juli 2012, 13:30 uur
Jeetje Servaas, je geeft zelf toch ookal aan dat we nét zijn begonnen?
Het topic heet echter ook FOLK, americana, roots en beoordeel?
Ik heb mijn kaarten nog lang niet verspeelt en heb ik nog zat mooie dingen in petto.
Maar als jij alle opties al gaat opgeven door ze te plaatsen in je bericht, zoals Monsters of Folk en New Multitudes sluit je die mogelijkheid uit.
Het hoeft toch allemaal niet?
Ik ben wel blij dat je aandacht hebt gestoken in je 'betoog', maar helaas weinig kritieke punten raakt.
Hoewel de intentie goed was, waar ik vna uit ga, ga je de leesbaarheid van het topic inderdaad tegen met dit soort betogen..
Misschien een tip voor je, wat ik dan zeker zal volgen, is dat je een eigen topic start zoals Mjuman dat deed met 'Mjuman's onbekende en onbeminde wave souds'.
Dan kan je je eigen ding bespreken met zoveel woorden als je zelf wil of voorhanden hebt.
Deal?
Overigens heb ik alle albums van My Morning Jacket en de solo EP van Yim Yames, dus gelieve niet te oordelen over 'deskwerk' als je niets van de situatie af weet
Het topic heet echter ook FOLK, americana, roots en beoordeel?
Ik heb mijn kaarten nog lang niet verspeelt en heb ik nog zat mooie dingen in petto.
Maar als jij alle opties al gaat opgeven door ze te plaatsen in je bericht, zoals Monsters of Folk en New Multitudes sluit je die mogelijkheid uit.
Het hoeft toch allemaal niet?
Ik ben wel blij dat je aandacht hebt gestoken in je 'betoog', maar helaas weinig kritieke punten raakt.
Hoewel de intentie goed was, waar ik vna uit ga, ga je de leesbaarheid van het topic inderdaad tegen met dit soort betogen..
Misschien een tip voor je, wat ik dan zeker zal volgen, is dat je een eigen topic start zoals Mjuman dat deed met 'Mjuman's onbekende en onbeminde wave souds'.
Dan kan je je eigen ding bespreken met zoveel woorden als je zelf wil of voorhanden hebt.
Deal?
Overigens heb ik alle albums van My Morning Jacket en de solo EP van Yim Yames, dus gelieve niet te oordelen over 'deskwerk' als je niets van de situatie af weet

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.