menu

Genres / Overigen / J-pop (K-pop/C-pop) album van de week

zoeken in:
avatar van Sfeermaker

hadden we dit trouwens al eens voorbij zien komen? heel bizar, vaporwave jpop, weet niet echt wat ik ervan moet vinden maar alleen het feit dat het bestaat is al fascinerend Especia heet het groepje:


Vaporwave? Gewoon synthpop, exact zoals het in de jaren '80 gemaakt werd. Klinkt een beetje zoals deze, met min of meer dezelfde titel. Princess - Say I'm your number one . Een hele leuke ontdekking, dank daarvoor. Ik ben gek op die licht melancholische wave uit de '80s. No1 Sweeper, sterk lied!

---

Ja, een nieuwe Kyary Pamyu Pamyu

sxesven
Google gerust eens especia vaporwave, want de observatie is er niet één van mij alleen, en/maar het is vooral ook de visuele esthetiek die dat idee sterk benadrukt, muzikaal is het inderdaad meer 'gewoon' synth-pop Evengoed wel interessant dat visueel zo sterk een redelijk niche-genre in zoiets mainstreams wordt opgenomen.

tip_of.yourstar
Een streepje jpop nieuws...

Ayumi Hamasaki brengt op 8 april A One uit, haar 16de album alweer. Afgaande op de singles en de samples die al online staan, lijkt het dit keer niet echt een hoogvlieger te worden. Warning, No Future en The Show Must Go On zullen wellicht de prijsnummers worden voor mij.
http://news.merumo.ne.jp/img/2625501

Koda Kumi lijkt het dan weer wel waar te maken met haar nieuwe album Walk of My Life (is deze week uitgekomen). De singles Hotel, Dance in the Rain en Walk of My Life bevallen mij enorm, de rest van het album heb ik nog niet gehoord.
http://i.imgur.com/dG6MYE5.jpg

avatar van Poeha
Hmm...altijd weer leuk...nieuwe artiesten (voor mij althans) in dit genre. Ga van beiden de singles vanavond eens beluisteren.

avatar van Sfeermaker
Mijn zoektocht naar leuke muziek uit het Verre Oosten is nog maar net begonnen. Ik ben niet vies van het hardere werk van de japanse powerrock/metal dames groepjes, de krankzinnige muziekmix van babymetal en de mierzoete koreaanse danstracks. En guess wat, all girls . Voorlopig is dit mijn top 10.

1. Babymetal - Megitsune
2. Bestie - Love options
3. Doll$boxx - Take my chance
4. Kavka Shishido - Love corrida
5. Especia - No1 sweeper
6. Girls' Generation - Gee
7. Kyary Pamyu Pamyu - Invader invader
8. Babymetal - Ii ne
9. Cyntia - Run to the future
10. Kara - Step


sxesven



catch me if you can teaser, hard!


avatar van McSavah
Hoe hard wordt dempagumi's Denden Passion in Kawaki. (2014) - MovieMeter.nl gebruikt? Te gekke film ook.

avatar van McSavah
Godsamme hoe geniaal is 愛の地球祭 / Ai no Chikyūsai / Charity Earth Festival van Team Syachihoko En de volgende track is bijna even goed En die erna, hyper

sxesven
syachihoko = syachihoko album is zoooooooooooooo fucking awesome, hopelijk de volgende ook zo baas!

kawaki nog niet gezien, eens doen, denden passion _____________O______________ overigens is het nieuwe dempa-album zo mogelijk nog beter dan World Wide Dempa sowieso heersen alle singles en bijbehorende b-sides al tot in de eeuwigheid, en daarbij zijn de albumtracks dit keer nog overdonderender dan vorige maal, zoals het briljante FD2, kan zo gauw ff geen linkje meer vinden helaas want wordt blijkbaar actief van yt/tumblr etc verwijderd...

volgende week nieuwe dempasingle samen met shoko nakagawa, punch line!, staat reeds in bestelling, echt een fucking tof nummer weer!




17 juni de nieuwe single Otsukare Summer, alvast enthousiast

nieuwe GG single helaas teleurstellend, stampend refreintje wel lekker maar het hangt verder echt een beetje als los zand bij elkaar

schattig nieuwe k-groepje:




is ook een nieuwe exid, helaas ook niet echt boeiend imo, toch jammer aangezien shinsadong tiger bij t-ara altijd goud aflevert...

sxesven
8 mei nieuw mini-album van BESTie, Love Emotions

+ cl solo album is af, benieuwd wat het wordt!

avatar van Poeha
Da's goed nieuws over BESTie.

sxesven
teaser image:

http://i.imgur.com/5fG5UZp.jpg

zin in: j-pop album top 10, één per artiest, fringe-albums er een beetje buiten gehouden (UA, Cuushe, bijvoorbeeld):

1. Dempagumi.inc - WWDD (2015)
2. Utada Hikaru - Deep River (2001)
3. Kyary Pamyu Pamyu - Pika Pika Fantajin (2014)
4. Ayumi Hamasaki - I am... (2002)
5. Shiina Ringo - Ze-Chyou Syuu (2000)
6. Team Syachihoko - Himatsubushi (2015)
7. YUKI - Prismic (2002)
8. Saori@destiny - Wow War Techno (2009)
9. Sweet Black feat. Maki Goto - Sweet Black (2009)
10. Shoko Nakagawa - Big Bang!!! (2008)

avatar van Poeha
En wat voor een teaser image

sxesven
haha, ja, om blij van te worden

also, nieuwe team syachihoko, dayum! McSavah, ff checken maar




MADNESS!

sxesven
shokotan/dempa singletje is echt fantastisch weer

zijn wat teasers beschikbaar voor de nieuwe bestie, qua looks zit het snor maar van de snippets aan muziek wordt ik toch echt niet warm







eunjung (t-ara) solo:




aardige ballad, wederom niet denderend, echt bizar hoe matig al die solo's zijn t.o.v. t-ara zelf...

teaser van de nieuwe boa klinkt dan wel weer aardig:




binnenkort een eigen album, naar verluid volledig zelf geschreven, ben benieuwd!

tevens doen er geruchten over een taeyeon solo de ronde, zou tof zijn.

de nieuwe lim kim mocht op aardig wat aandacht rekenen, ook buiten k-pop-kringen, niet in de laatste plaats om de niet onaardige beat:




fijn liedje! love game is niet onaardig maar iets minder interessant:



sxesven
is ie dan




cool cool cool

avatar van Poeha
Nou, ik denk dat ik hem eerst nog eens een paar keer moet horen om er echt iets over te zeggen. Maar tot nu toe vind ik het maar een middelmatige song (helaas).

avatar van Poeha
Miss A - Only You



NC.A - My Student Teacher


sxesven
Poeha schreef:
Nou, ik denk dat ik hem eerst nog eens een paar keer moet horen om er echt iets over te zeggen. Maar tot nu toe vind ik het maar een middelmatige song (helaas).

eerste anderhalve minuut had ik echt zoiets van meh, maar daarna tof wmb, wel jammer dat de blazertjes alweer tevoorschijn getoverd moeten worden...

sxesven
nieuwe BoA, niet onaardig zo op het eerste gehoor




NC.A liedje basic maar wel leuk, fijne stem. Miss A ook heel aardig.

andere k-koek, bastarz is wel tof euj



sxesven
nieuwe Girl's Day



avatar van Poeha
Verdorie ben ik de hele week al aan het F5'en, komt Sven met de primeur
Een van m'n favoriete K-pop groepen.

Linus Van Pelt
sxesven schreef:
nieuwe Girl's Day

(embed)


sxesven
conceptfoto's voor het nieuwe kara-album: KARA 7th Mini Album CONCEPT PHOTOS - Album on Imgur

also, schijnbaar binnenkort nog meer nieuwe 4minute + solo hyuna

sxesven
zootje teasers van nieuwe kara, klinkt super, zin in!















sxesven


sxesven
hype!



Gast
geplaatst: vandaag om 06:30 uur

geplaatst: vandaag om 06:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.