MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Hebben jullie dat nou ook?

zoeken in:
Carow schreef:
Ach, het is dat ik 12 euro per maand krijg, anders stond mijn hele kamer nu vol met boeken

Werk is een schone zaak, daar kun je heel veel boeken mee verdienen.

(Bol rekent trouwens € 1,95 aan verzendkosten )

L_T_B schreef:
... dat je mensen hoort praten over zakgeld, en dat je nu daadwerkelijk beseft dat je eigenlijk toch al best oud bent.

broekie

aERodynamIC schreef:
(quote)

broekie

Wat is zakgeld?

@ L_T_B. Al zou ik twee boeken daar kopen, laat zeggen Wuthering Heights van Emily en Jane Eyre van Charlotte Brontë, dan ben je in totaal als nog 8 euro kwijt. Koopje toch?

En over werken.. alleen de naam al . Maar even serieus, dat heb ik al genoeg, schoolwerk, alleen krijg ik daar geen cent voor . Als ik een euro zou krijgen voor elk uur dat ik bezig ben met school zou ik me een rijke vrouw voelen.

Als ik geld zou krijgen voor al die keren dat ik voor NIKS naar school zou gaan zou ik in de top 3 van van de rijkste mensen ter wereld staan.
Maar dat schijnt een kwaaltje van het eindexamenjaar te zijn

och, ik las laatst in de krant dat leerlingen gemiddeld 'maar' 29 uur per week met school bezig zijn. Dan blijft er daarnaast nog een zee van tijd over waarin je lichamelijk arbeid om kunt zetten in financieel gewin (...). Daarentegen heb ik natuurlijk geen flauw benul van de hoeveelheid schoolwerk die jij moet verzetten.

Als een vervent lezeres heb je die 'toppers' toch al lang in je verzameling? Of ben je pas sinds kort toegekomen aan 'echte' literatuur. Ik kan dit natuurlijk alleen maar aanmoedigen. Zelf probeer ik al een tijdje door de dagboeken van Sylvia Plath heen te komen. Misschien een idee om meteen The Bell Jar ook aan te schaffen? Drie literaire topwerken voor 10 euro!

@ JustMe Tja... daar ben ik (gelukkig) nog niet, maar als het nog drukker wordt dan dat ik het nu heb ga ik de leerplicht vervloeken...

@ L_TB... ik ben een vervent lezeres, en ik lees eigenlijk te veel denk ik. Nederlandse literatuur lees ik al iets langer, maar met Engelse literatuur ben ik net begonnen. En er is maar een manier om Engelse literatuur te lezen: in het Engels. Jammer genoeg heeft de grootste bieb in de omgeving (en die zit op een half uur fietsen) een piepklein Engels afdelinkje. En bij mij op school is het ook niet veel soeps. Dus ik denk erover om dat soort boeken gewoon zelf aan te schaffen . Maar lezen blijft voor mij gewoon mijn grootste hobby, dus meestal lees ik iets makkelijkere boeken. (voor engels moet ik me nogal concentreren)

En over die 29 uur per week.. ik weet wel zeker dat ik daar ruim over heen kom. Ik zit bijna iedere dag van half 9 tot 4 in zo'n benauwde klas, dus dat is ongeveer al 37 uur. (inclusief Z-lessen) Plus de tijd voor huiswerk, laat zeggen zo'n 2 uur per dag, dan kom ik tot een eindsom van... 47 uur per week! Een week heeft 168 uur, min die 47 uur wordt 121, min het aantal uren slaap... is 56 uur per week, wordt dat 65 uur per week. Gedeeld door 7 wordt dat zo'n 9 uur per dag vrijetijd, waar nog 1,5 uur vanaf gaat vanwege reistijd. Dan kom ik tot de conclusie dat gemiddeld 7,5 uur per dag best wel veel vrije tijd is

Electro_
Carow schreef:
ik
ik
ik

lol

Dat je de nieuwe Internet Explorer tegen vind vallen...?

Dat je daarvoor Firefox hebt

Ja tuurlijk maar even checken kan geen kwaad

Dat je niet eens weet dat er een nieuwe IE is en dat je geenszins geneigd bent er naar te gaan kijken.

Carow schreef:

En over die 29 uur per week.. ik weet wel zeker dat ik daar ruim over heen kom. Ik zit bijna iedere dag van half 9 tot 4 in zo'n benauwde klas, dus dat is ongeveer al 37 uur. (inclusief Z-lessen) Plus de tijd voor huiswerk, laat zeggen zo'n 2 uur per dag, dan kom ik tot een eindsom van... 47 uur per week! Een week heeft 168 uur, min die 47 uur wordt 121, min het aantal uren slaap... is 56 uur per week, wordt dat 65 uur per week. Gedeeld door 7 wordt dat zo'n 9 uur per dag vrijetijd, waar nog 1,5 uur vanaf gaat vanwege reistijd. Dan kom ik tot de conclusie dat gemiddeld 7,5 uur per dag best wel veel vrije tijd is

Bovendien zit je dan wel vanf 9 tot 4 in de klas, maar daarvan besteed je maar een paar uur effectief aan school.

Toen ik nog op de middelbare school zat, zat ik ook altijd van half 9 tot kwart over 3 op school. Maar de uren dat ik ook echt iets deed zijn op de vingers van een vuurwerkstunter te tellen.

Ik heb maar een paar uur per dag les.....althans, ik ga maar een paar uur per dag. Ik zit in mijn examenjaar dus de effectiviteit van de lessen is behoorlijk afgenomen. En zeker nu ik facultatieve periode heb ga ik maar een paar uur per dag naar school. Ik volg alleen de belangrijkste lessen van de belangrijkste vakken. En die zijn op 1 hand te tellen.

Maar toch heb ik bijzonder weinig vrije tijd en is de tijd dat ik thuis zit vrij weinig te noemen. Misschien komt dat omdat ik twee baantjes heb, goed voor 25 uur in de week, en te veel hobby's . Dus ik mag eigenlijk al niet klagen over mijn financiele situatie

JonnieBrasco
... dat het je nu pas opvalt dat de Toto-rage voorbij lijkt te zijn? (*JB trekt voorzichtige conclusie*)

Nu hebben we de Rihanna rage .

JonnieBrasco
Ah, dat ben ik nog nooit tegengekomen, behalve dat ik regelmatig de topic "Wat vinden jullie van Rihanna?" zie staan. Maar die blijft voor mij een black-box.

... dat je, net als woensdagavond, een eindje gaat fietsen, maar dat je bij thuiskomst tot de conclusie komt dat je met een vriend had afgesproken om naar het concert van the Hackensaw Boys in Doornroosje te gaan, en dat je daar nu flink van baalt?

(ik ga ze volgende week nog minimaal één keer zien, dat is dan in ieder geval een kleine pleister op de wond)

Yak
... dat je vandaag nog liep te dubben of je morgen naar Motorpsycho zou gaan in de P'so, uiteindelijk jezelf vermanend toespreekt "gewoon heengaan, man!" en dat dan blijkt dat het optreden vanavond was?

...dat ik de bovenstaande reacties hier nooit gezet zou hebben, omdat ze te dom voor woorden zijn.

... dat de rits van je mooiste rok er plotseling mee ophoudt, vlak voordat je ergens een moet.

... en je helaas niet in het bezit bent van een handige moeder die zo'n ding gelijk weer vervangt.

dat je gister snikkend een Elizabeth George boek hebt weggelegd, maar toch blij was omdat hij uit 2004 komt volgens de bieb, en er dus ws binnenkort een nieuwe komt...En hij uit 2005 blijkt en baalt dat je zolang op het vervolg van de cliffhanger moet wachten...

Nee, dat heb ik nou nooit.

Carow schreef:
... dat de rits van je mooiste rok er plotseling mee ophoudt, vlak voordat je ergens een moet.
nee, dat heb ik nooit

ettettummu schreef:
(quote)
nee, dat heb ik nooit

Nee, alleen van je minder mooie rokken zeker?

Dat je nijdig wordt als je jongeren hoort lachen met K3 terwijl ze zelf naar die commerciële R&B shit luisteren.

illuvatar schreef:
Dat je nijdig wordt als je jongeren hoort lachen met K3 terwijl ze zelf naar die commerciële R&B shit luisteren.
Ik wil ook met K3 lachen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:18 uur

geplaatst: vandaag om 03:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.