MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wandelen

zoeken in:
Mssr Renard
Casartelli; ik denk dat ik gewoonweg beter moet worden in weer interpreteren. Een veel te grote blinde vlek voor mij.

Over jullie gezamenlijke wandeling: een grote groep gezellige mensen is net even te veel prikkels voor mij.

Mssr Renard schreef:
Overigens zaten we meer in de rats over onbegaanbare modderstromerige paden die stijl naar beneden of naar boven gaan. Ik denk dat de beelden van extreme regenval in andere landen en die van Limburg niet lang geleden, ons nog teveel zijn bij gebleven.

Ik heb 2 weken terug de Heuvellandvierdaagse gelopen in Zuid-Limburg. Twee dagen uitstekend weer, maar op de tweede dag ging het 's avonds regenen en dat hield pas de volgende middag op. Flink kennis gemaakt dus met modderstromerige paden en behoorlijk wat mensen onderuit zien gaan op steile stukken op en af.

Ineens is wandelen dan een heel andere sport, want je moet zo erg letten op waar je je voeten neerzet dat genieten van het uitzicht op het tweede plan komt. En soms zelfs op het derde, als iemand voor je neus een schuiver maakt en je die persoon weer omhoog moet helpen.

Toch vond ik het ergens ook wel mooi er zo'n dag tussen te hebben, want op een andere manier ben je ook compleet uit je hoofd. En als je geluk hebt, droog je tijdens de wandeling ook weer op.

Overigens was dit voor het eerst dat ik aan zo'n evenement meedeed sinds de Nacht van Gulpen in 1997. Maar toen was ik nog tiener en was wandelen nog geen hobby. Was leuk om eens mee te maken (al heb ik de optredens in de feesttent na afloop stuk voor stuk overgeslagen - de Limburgse hoscultuur is niet mijn ding), maar de volgende wandeling wordt toch met wat minder gezelschap.

https://lh3.googleusercontent.com/pw/AIL4fc9V5qehQVtqZ2J1lvvhdWSQZ2IcZ9rK5ojI7tW0eh2SMG5m8WNReppTyTM7oHT_RhjZTFqLwLQYMxu84Yz9PWZT4fmJt9ZXUdHTeQFLekMgvulN5RqEDTJULJ3J397Zz1FsZb33ew0Q9BpEAh7hdqT_Ss_pbiBaveOwwQyUe7jc_5dLQxj7_qQ93Bxkkb98uKHcSqoDNHw0EnefvDBVTs35Rt1uOkGqPbKdZmV0SVhbSzfWc26b3NlhAXQPel0wqQIZBbFTStsCAC_L1SNkKA3yhrQoEP_dd3kK4NAXk-ohnwNwAid2DTY6CzDXSqiXYlfdoRui9mxoAC12ZosJpmrdHdWJlWHOIR07R-5vwoWIdIPccWLmCeBLWo2DOZNmPt85AOe_fUO9LnnNOCZloQGHhU0DlpjLuM5b8Dnn4Omy_7corQP7-6lPZzRGjMktDegBpR43mtWvPz8elrMjaz2RDZaoUDzuyOjXhBHEGyv7ySWuRQlL0htGQUxH3kSwBUf11PgV9sG9g7JWAcgA1yo-6kKXZab67Cup8hOHwJe-KZjNiFxCI-JMGHX48YVi5MrozTyc0SvbJZW8S-EZEfJBVAiYom8F3hRI23JXmAzMmcQbEh2NAUappmwX2gXlG2CJ2phJXbaNTrNm_4784t29uQaTFAox_G0Y8cxZmQwVC_5YR7szofZzYpbVek6IdWJFAxn2iSVP3iLvlYGtP8GY8cmhZt75cdGF9FFuT3zwWyINhvBFnV3e_gRvywH-DXEWxZ8W_l0tJTu4TVaI5Q93OKNS1j28rJFygbN3u4ukM6L2JiFycAMHIYs9Y2QMA758_i2yxdS2-Kix2N2HUhcUJ_tPJn-_6Q-I37wpI81qljS4oHPALOexDQIK8oJgnXt1jltUuSScslUQOTkVY01mHjtvDSHh3Er6aZX-m2jmIyKE_B7tygHz45NqoVE=w1256-h943-s-no?authuser=0

https://lh3.googleusercontent.com/pw/AIL4fc--JG6yC-kSW6curdcan59JFcAbGDu_ay8-Z8TpHEJ7Cmh3JYmimw6QCi0swj7zZ0HP6itqix9OqMEiIeMhDH5FEDbcOtlIJUtNUg71my2Ip1ShgIoNpcqKZrOHOQR-JqtBtybxPdKpZ59o-FgZworZynVdoSuIDXuAhK9JixPxRDxslU50BldhSq-MDqxpAPe3nTzyn7Wpha_NE8uAz4zKVnoZe2xMSIBxGFTMnH_r2sK-f_LJdHBRT_40DcpdZlcF8t-itLFDU-wBg6CSczAYAZ5TKiMd-ixAM1cUK65vxgZGxPLWfEZLf0td_yfsApo60SKHBTqaxdSAn9rAX61H-H86lxUtantAxgNrmQl02t0WrULle8Q0WScHz6SLLUEXWkbG_q8oE_XSk6pTQ3CpKNY_UTHDnCEW1sR9LWdkc_uDj29TRxzdn2b6VdWTpEWK6iGKrGBxpE66JALhBF3bSGpFFWM3DzWmKtSLszdTvlUsXJaY5nMd4qcLYjMk4j0u7Lq1vxvhAcONfRflwSJepx24DDRgBnkHQr1vqn2FjLLGmyecgBBxoO93XeDkj8ojuTTnuElQSeh-G2pxp6tYXc5Zzwp7GRChKQfboBuguZgL1968jjoPnacg08yl3DH3CTn2ygirYIFlYP4z7kiF1uvvMOlipqbxTlDQ30mwmRfsd1KbjqCeZXmuT5SpZvmj4iwdV-NJJBTPy4YuoARfGNssj39oWX35RqImab2hKCM5m-jyOl7Nr4pHuS4hf7ijUaPYv4fSkbZ5nBnK2dRWtpjdXGMTe87tWQmDAnfGscjpdjrbwTM1HXUZWGd_uT-nQ8bT12BmYawh7fwfnDyGcyLmExfrRPXYAfLDDV1_gSLgpxwIIYyKHd9F_rypZ7GngoQHCI23gu-EQET0z2bSdxN_1p09QtPnnwqOiWWq7en_kv8T8mJQh2MQ70k=w1256-h943-s-no?authuser=0

https://lh3.googleusercontent.com/pw/AIL4fc-LJKnIsHfZeW55iZVRtvqT5bQVnxg0nUq_oD9yaYNyf59fsi3j8E_me5-sQgk7BBNjQ2ZBYv6cI0f4eVhXhXDoGcCf4b-SL8RNvPs9iSBbRqqG5bC5a1kUJNljEW0XzM0HdfEBPm-2I6Mcv9aCSAVlcNAsCPcq70P7tsM9xvpWJlUnVPEFx5_pL06-rz57QXIVCO193EIzdTKaHf4UMDPBRlsyiu-yGJ8MTrvD5oG0-ga7P0NkK00hGwt5uSkrGhZzVD8TNAUu1YGJ8DZVBabyoMxtFamZoSJXW1LWgTf9iKuDLyK6ZXcuC6ilXfw3tYKmzNn30Gf7RL-DDktkKM4Ef8PnnyGcmfhD-y61AzoscjtEuc1FltqFIGrulwrKwTN_GUUWNki2pzjJcZuCMY3tXsASGwfHJKcqyibYMAWtkhfckcD-InnF_QHHzCvCN9-uP5P-msx5tAw5qMqZTe5OxH70E1Wg1LtEt6SgE0ehZvct6WeJzMH52bab79q7H9A-o5AOhUaAlN_Q4cM4Dp1OINhFqg0Wz14SXvIYXPI11vTDzvNd3NfZPY0R8yU7le6jhW-VxpUbdSh-sOJXgcDWtZZfk3kAmpfG-JChJO-cLrG2Fg_HdOx8HnqMPrF223tcmpN55GveCbEEUv_WUsJQB6G38JSd3JnwA-NOoz8Uvgf3Fnqio-RJKU1iiP2I_CIGNoUQL4XmkGso-7-Xa2RguO4eM9BQd6192yD4UpDd4lVntlVkFc5wxVNN7N1-rPECs5yaHwID4mcLKoR3N-FQLLG0P0pALVOkvV6A4ru6QLLr8NHz8vRze6Whj45C-9-Hc9YFuDz8a-phvUs56uEc76RK9RxMz8dozderxzzvruE5PZdb_-N4rqVvFAnvR9444ZK9RQqUlL0S4_ZUFsB1KKMWwxBrgDDFTJjcrCYHWVjasA1xd3BEnb1mv5E=w1256-h943-s-no?authuser=0

https://lh3.googleusercontent.com/pw/AIL4fc-SjrgO-i69ac2XdOIPKgKFRKP669qfciodAt7fGevlaLbX2eoQ8EQY8LpcdjzCfBXRowGp5mR0-pt-u4I9H9wqemE4O3UcDOWwRvBJRRr3yrVR6oOQ9KesypuuUFTE1qd8iWv2bs0FDW35OUYl_pSJJZRBPFuuVxhnnTrLwHU7tdFr-dKb7u1zWwcMZ5FYecnhem0DFqZF04ts7GQ-mdxhIZSkMrykLfeEqo6CtHQq5epaqE3ANgcPEwQj56x9w6xjuC4ZlvNqXWIIhjfUdhoPGPmGXJwczVkJrBsi6ua7NH9vg4v9lqyY-jicKwW2zxl4sQn_7BaP61X5XfT2QTdGMUCQz0E4v9fwitjtOn-Sp3u6CR6KFsD_GhlmMKdVp-y1eGFwoQMZZA0IaRmtYtKKy99Wqvg8Me_LFAnSWY7Jq2Q5_NBiYDGPCRDHZV9zI6N9hCVkmfagSANtiwBV0AUg44CyTSsz-Z8PshbJ6stsX1okeso9uMmL7QCwYnY3GGUYR3Sw2onGsrYovIDDpAm9lPZmKxP1H3VZapKBshugXxiPSCMDdLhKa_ur9dGVy8pxAnHaQxFqou_-Nsb8BIUkRdrn3JTDJhQ44r-LCB_HUgkjV2DReCttbu-erA4zL08nNCaZFdCzWKFWYO4mw6ilAheedcCuxnpfHQsopqj3t1MgTml5r6Io22kGp6ppAPDWe7VkVRPjFR31JnZyBtmgNrKIlOXVMGdCvYPbxxaWBHjkBLM0y2Lc4CquciNOR9QY26imVBFBGhFHC5MgTFn3QGOvRh8ipg9dDzUUso4j5FxJIopw3m6qIRMW5GuTfy1MX1l9MDAIDWUdnUF41w3pcWgTP_jYz9MJjWInyAeg00YZdbHq_uH0M7FmiBke_HSL-1knxOVJ8G99kfZt0IDhBqEwY30aeHRzLIK7Ai1y2BQZh5i2N4WgDjwntxs=w1256-h943-s-no?authuser=0
https://lh3.googleusercontent.com/pw/AIL4fc_0I4QkWNWkoxPBvfan3ZFULTM_glJ97NgJTfH7oCotibMaEU2VFHHLC652ad6MswoAMAbxAq4FuZhnVmghnIRx_UMqOH3zdSwoRdkpIhbAl3c8nPd6YotuPJd_W9H61hktkJZkzjjoYcXNaboHaqSVrW8hOigGDFjzpO1PvFrquJyB-8sBIpgMSIiWAxxeT9Zk1-owxukZiE4qgdBKNBQZDCaptman45b83DrmhiefzJQTr5H9R6TxlasKD0aKfj0umkHETVw94UtgvRvhipr59PLiDGvkcbyjRYlC9iAQ-X5ReX3VcCzylqEJXJcv4yKh4ijwU7ve79crblrU3MnIfjXVgiXFL41TQPG6m9n4iEM_yeC7-4dOn4U5tEQzHMlhyuhIBFFQdWdGXTtrvHm2kHhAuArH94NU6GuVVbgxNubxf6w8qt434YP6k6pSrmfQECK6_Qu7fvQ3fwQg7lA7jcUTG7qp-29da7hJKCpmuY2l8_2LeUmysgmAPePq6DO3KFqhRPkfrofqLKSz5QJ-QzT56_oF8__zIqYIMmrEQUUNpnHdJMyB4CGdNU0b80mX98_8EWFl_DmojkPRfjRz14XzKJVMgu8n0xhRujQUIyRor18s8OwLk7ndUcGtHQ6gxtd0Ju_5TiffV1wUqKb6OUcKIqSlrhQSIcB9II1BZFp9YQxiB0Ez5W-32Rc_0wdlOVc7c5VHzOSVrsYRt3Eg2fhcsD9LhR7n6pId6QO7KsnG_wHaiXLOI3qGkO06Ahb2hjwKG79Sg5TzJDWJirlFR4Ow5GP61kA8nw-PgmClqV-6zQEW5ZSkUN_jUOljDjDt3RtfJHunTqmy-pv9CpXPtwBbIqqtKgaAK2V6OgLcPaZnhghbcni5Qnsmc0izxgKudVhZvyS6QQk1aRvrLp2qpblEGoAp7duTmos5NHh4PB8N5CRNsJtyUg4Dih4=w1256-h943-s-no?authuser=0

Mssr Renard
herman schreef:
Ik heb 2 weken terug de Heuvellandvierdaagse gelopen in Zuid-Limburg

Zuid-Limburg: een stukje buitenland in Nederland. Het is toch altijd weer zo mooi om daar te zijn.

Ik vind het dapper dat je met zoveel mensen hebt gelopen. Wel fijn ook inderdaad dat je ook elkaar kunt helpen, dat maakt het dan toch minder gevaarlijk. Vier dagen in dat gebied achter elkaar lopen is wel echt fantastisch. Wij hebben dat ooit eens middels het Krijtlandpad (3 dagen) gedaan en de laatste tijd meestal 2 dagen.

Kan me ook zo voorstellen dat de feestjes je gestolen kunnen worden. Ik vind de Hollandse feestjes ook niet je van het hoor. Liever een mooi, rustig klassiek, folk- of chamberjazz-concert na afloop. Dat zou wat zijn.

Onweerwolf
Mssr Renard schreef:
Ik ben gewoon niet zo goed in foto's maken.

Die foto van Deventer by night vind ik anders erg tof. Daar had ik zeker over naar huis geschreven.

Mssr Renard
Onweerwolf schreef:
(quote)

Die foto van Deventer by night vind ik anders erg tof. Daar had ik zeker over naar huis geschreven.

Bedankt.

En dat zonder filter toe te passen. Maar is het niet te korrelig? Dat is het commentaar wat ik lees over Fairphone.

Onweerwolf
Ik hou sowieso niet van filters en ander gekunstel. Ik vind hem niet korrelig maar wellicht als je hem uitvergroot maar dat is met mijn foto's ook wel het geval. Hou je toch met telefoons.

Mssr Renard schreef:
Kan me ook zo voorstellen dat de feestjes je gestolen kunnen worden. Ik vind de Hollandse feestjes ook niet je van het hoor. Liever een mooi, rustig klassiek, folk- of chamberjazz-concert na afloop. Dat zo wat zijn.

Ja, dat zou wel heel tof zijn. Maar de meeste mensen gaan blijkbaar liever in polonaise door de tent bij Big Benny of Dries Roelvink. Een van de avonden zelf nog wel naar een concert gegaan van Bai Camara (blues, singersongwriter) in het Openluchttheater in Valkenburg, dat was wel de moeite waard. En ook een hele mooie plek voor livemuziek.

Onweerwolf
herman schreef:

(afbeelding)

Windows XP, limited edition.

En jeetje Herman, wat een url's..

Onweerwolf schreef:
(quote)

Windows XP, limited edition.

En jeetje Herman, wat een url's..

Haha ja Google Photos... en die hebben niet zo'n heel handige deelfunctionaliteit.

Overigens vind ik die foto van Deventer ook erg fraai.

Mssr Renard
herman schreef:
(quote)

Haha ja Google Photos... en die hebben niet zo'n heel handige deelfunctionaliteit.

Overigens vind ik die foto van Deventer ook erg fraai.

Ik gebruik: ImgBB — Upload Image — Free Image Hosting , die biedt de mogelijkheid dat een foto na x tijd weer wordt verwijderd, en je kunt simpel uploaden vanaf google photos (of vanaf je device, wat je maar wilt).

Ik post de foto eens in het foto-topic. Kijken wat de critici ervan vinden.

Casartelli (moderator)
herman schreef:
Ik heb 2 weken terug de Heuvellandvierdaagse gelopen in Zuid-Limburg. Twee dagen uitstekend weer, maar op de tweede dag ging het 's avonds regenen en dat hield pas de volgende middag op. Flink kennis gemaakt dus met modderstromerige paden en behoorlijk wat mensen onderuit zien gaan op steile stukken op en af.
Ah. Ja, zo'n massaal evenement is allicht ook wel een factor in hoe snel onverharde, hellende paden wat link worden bij regen.

Mssr Renard schreef:
Dit is het origineel. Ik ben gewoon niet zo goed in foto's maken. En het schijnt bovendien dat de Fairphone een slechte camerafunctie heeft. Dat het beeld wat scheef staat is jammer, maar dan moet je je hoofd maar een beetje schuin houden.
Het was maar een grapje, ik waardeer alle foto's die hier geplaatst worden.

WVTRVE
herman Je foto's zijn niet zichtbaar!

Mssr Renard schreef:
Over jullie gezamenlijke wandeling: een grote groep gezellige mensen is net even te veel prikkels voor mij.

'Groot' is momenteel vijf personen? En of die allemaal even gezellig zijn moeten we ook nog maar afwachten... Ofwel: ga gewoon lekker mee

Zelf heb ik er overigens net een week vakantie in Engeland opzitten en daar hebben we in totaal ook wel een kilometer of honderdtwintig gelopen. Dat was deels in Londen (in totaal ca. 35 kilometer verdeeld over twee dagen: één door o.a. Notting Hill en Kensington Gardens/Hyde Park en één door Greenwich en (een deel van) de River Thames Walk), Exeter en Plymouth.

Leuker waren de wandelingen bij Exeter (Estuary Walk en Green Circle Walk) en bij Plymouth (Tavistock-Yelverton en rond het Burrator Reservoir, inclusief een beklimming van de Sheepstor).

Sowieso laat dat deel van Engeland zich goed vergelijken met Zuid-Limburg want de hoogteverschillen kunnen best fors zijn, maar wel gevarieerd en erg mooi. Gelukkig verder prima wandelweer gehad, met alleen gisteren een klein buitje.

Ohja, en nu eens een keer mét foto's:

https://tweakers.net/i/VMZ_9jkn7ZYFrXcorX44bUw7AeI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Z4Pfghy56EiMNWrXnz1LrjJv.jpg?f=user_large
https://tweakers.net/i/vFWy4zTCQMl8CxnyGNyN9HIc12c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YF43z50kjiPnDH9dIKyDq3Hw.jpg?f=user_large
https://tweakers.net/i/oswJZ3UkCM5BwgFIg-Q135iGVBU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9adotWdphdkMc3EEnqmBCLSy.jpg?f=user_large
https://tweakers.net/i/AT9AsZfZgBSr6iAU6Jo7EJAggGc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aG5nQgsrWHjukWqkgrpN66La.jpg?f=user_large
https://tweakers.net/i/ih7UdrMlApU85VttEhvpLYu06rw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xtsiCmn7iqBldJfpHwdn65Th.jpg?f=user_large
https://tweakers.net/i/9X3sQ0Cm55sLIdmesOJ17MICP1I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/y7MG4hVv5Va4Y5eAcROjw26c.jpg?f=user_large
https://tweakers.net/i/GVCSt3J1-qGNr7sTb8GJhNmQV54=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YleGr6oDCIe17BA1JY5MKJEM.jpg?f=user_large
https://tweakers.net/i/BXC0gYEQo_0uQdN3pDkAVAG7GAo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/16gy9zg9YGrzD2M3JylEjjkv.jpg?f=user_large

Onweerwolf
Het verbaasde mij hooglijk maar ook in Den Haag kun je blijkbaar best aardig wandelen:

https://i.vgy.me/AYJUfJ.png

Hyacintenbos.

Mssr Renard
Onweerwolf schreef:
Het verbaasde mij hooglijk maar ook in Den Haag kun je blijkbaar best aardig wandelen:

(afbeelding)

Hyacintenbos.

Ik kom uit Den Haag, en was daar een bescheiden pseudo-stadshistoricus (voor een jaar of als hobbyist en heb in die hoedanigheid wat rondleidingen geschreven en gegeven.

Den Haag (en omgeving ook) heeft prachtige wandelgebieden. Nog best veelzijdig ook, omdat het grenst aan de uitgestrekte veengebieden aan de Oostkant en aan de Noordkant bossen en duingebieden. In de stad zelf heel veel wandelparken, door de stad opgeslokte buitenplaatsen (waaronder bijvoorbeeld het Catshuis) en binnen en om de stad veel duingebieden. In het Zuiden dan weer veel kassen, maar daar is het dan weer gaaf fietsen.

Ik mis Den Haag wel om te struinen, in vergelijk met Amsterdam waar ik nu woon.

De mooiste wandelingen (vind ik) kun je doen in de gebieden van het Haagse Bos, Clingendael en Meijendel, ook omdat ze zo aaneengesloten liggen.

Onweerwolf
Ik was 20+ jaar niet meer in Den Haag geweest. Ik dacht dat alles daar van beton was.

Ik ben de dag erna wel door de binnenstad van Den Haag gefietst omdat ik bij de Bever moest zijn. Dat was wel afzien. 40 stoplichten achter elkaar.

Maar inderdaad, het wandelen was er prima te doen en ook ten oosten van de Randstad in het Groene Hart is het verrassend mooi en dat wist ik, als zeer bekrompen oost/noorderling, dus niet.

Mssr Renard
En zo keken wij als gedoodverfde randstedelingen onze ogen uit in de IJsselvallei of de gebieden te noorden van de steden Groningen en Leeuwarden. Zoveel ruimte en rust.

Claustrofobisch word ik van de Randstad (soms). Gelukkig ligt Waterland hier op een meter vandaan. Maar die heb je al befietst, herinner ik mij.

Mooi fietsen of hiken (als tip) kun je aaneensluitend van Scheveningen richting Ijmuiden / Haarlem. Enige stadjes zijn dan Katwijk en Noordwijk.

Onweerwolf
op 27 juni 2022 ben ik er langs gefietst maar niet er doorheen, als ik het goed zie.

https://i.vgy.me/YYdpsx.png

Maar ik hou het in het achterhoofd want Volendam staat ook nog op mijn verlanglijstje.

Volendam heeft zijn charme - maar die zie je nauwelijks door alle toeristen. Edam en Monnickendam zijn dan leuker.

Ik werk zelf in (centrum) Den Haag, en ik kan me vinden in wat Michiel erover schrijft...

Mssr Renard
Op 14 augustus reed ik deze 90(?) kilometer door Waterland en omstreken. Volendam was het enige vervelende stukje. Er is een soort boulevard voor fietsers/wandelaars maar stond volledig vol met bierdrinkers. Een kleine smet op een verder rustige en mooie fietsdag.

Verder precies wat Brunniepoo zegt en daar voeg ik graag het uiterst charmante Jisp en het werkelijk prachtige Broek in Waterland aan toe.

https://i.ibb.co/NZN6JzT/Schermafbeelding-2023-08-26-122319.jpg

Onweerwolf
Ik ga het meenemen in de 2024 ruwe planning. Ik wil iig naar Dronten, Hazerswoude, Biesbosch en St. Geertruid en uiteraard weer De Veluwe, dus we gaan het zien.

Mssr Renard
Niks moet, we zijn nog gezond en er zijn nog vele jaren om vooruit te plannen. Mits het niet te gevaarlijk wordt met weer-extremen.

Wij plannen inmiddels iets in Duitsland voorbij Enschede. Daar schijnt het ook allemaal fantastisch mooi te zijn, en nog dichterbij dan Zuid-Limburg.

Mssr Renard schreef:
Op 14 augustus reed ik deze 90(?) kilometer door Waterland en omstreken. Volendam was het enige vervelende stukje. Er is een soort boulevard voor fietsers/wandelaars maar stond volledig vol met bierdrinkers. Een kleine smet op een verder rustige en mooie fietsdag.

Verder precies wat Brunniepoo zegt en daar voeg ik graag het uiterst charmante Jisp en het werkelijk prachtige Broek in Waterland aan toe.

Wij gingen van Amsterdam naar Hoorn. Oorspronkelijk stond een omweg naar Marken ook op het programma, maar dat redden we niet meer, dus een vervolgtocht zal Amsterdam-Marken en dan een stuk door de Zaanstreek worden (en Broek in Waterland). Overigens viel de (nieuwe) IJsselmeerdijk ons nogal tegen, omdat je het water nauwelijks ziet...

Mssr Renard
Brunniepoo schreef:
(quote)

Wij gingen van Amsterdam naar Hoorn. Oorspronkelijk stond een omweg naar Marken ook op het programma, maar dat redden we niet meer, dus een vervolgtocht zal Amsterdam-Marken en dan een stuk door de Zaanstreek worden (en Broek in Waterland). Overigens viel de (nieuwe) IJsselmeerdijk ons nogal tegen, omdat je het water nauwelijks ziet...

Ons stuk van de nieuwe dijk (tussen Uitdam en Durgerdam) is nog steeds niet klaar. Volgens mij is het uiteindelijk ook niet meer de bedoeling dat je erover heen fietst of loopt als het klaar is (om het te beschermen denk ik).

Het stuk dat jij hebt gelopen doet mij denken aan een wandeltocht door 'het land van Dik Trom': een tocht die wel degelijk over de dijk (klimmen over hekjes en veel modder aan je schoenen), maar dat was dus een hele tijd terug, want wat lees ik nu: Trage Tocht Oosthuizen-Edam - wandelzoekpagina.nl

Gottegot wat jammer zeg, want dat was echt een leuke route. Nu ja, tegen extreem weer helpen stevige dijken, en daar mag je niet over lopen, denk ik.

Marken is met de bus makkelijk te bereiken en kun je een fijne rondwandeling maken, ook naar de beroemde vuurtoren. Dat scheelt een heel lang en wat saaie heen-en-weer-tocht over de dijk die naar Marken gaat: Vuurtorenroute (groen) - Wandelnetwerk Noord-Holland - wandelnetwerknoordholland.nl

Ik neem aan dat je het over fietsen hebt, want de dorpen die je noemt liggen nogal een stuk uit elkaar.

Klopt, mensen die vijftig kilometer of meer op één dag lopen zijn niet goed bij hun hoofd

Mssr Renard
Brunniepoo schreef:
Klopt, mensen die vijftig kilometer of meer op één dag lopen zijn niet goed bij hun hoofd

Ik had daarnet ook gelijk een gesprek hierover met mijn vrouw. Kun je straks nog wel over de dijken lopen? Want ik herinner me inderdaad dat het stuk dijk tussen Volendam en Monnickendam (bij Katrijp) dat je daar onderlangs moet fietsen (dat is nogal saai en monotoon, terwijl je juist dat uitzicht wilt. Ik snap dat de dijk stevig moet zijn en blijven, maar lopen is niet schadelijk toch?

Gewoon even een hardop-gedachte, die ik ook gewoon zelf kan uitzoeken via de juiste interpagina's.

Wandelen zit er even niet in voor me - heb een kapselontsteking overgehouden aan de Vierdaagse.
Toch op vakantie gegaan naar het binnenland van Normandië en daar met mijn eigenwijze hoofd een 8km route bij de Roche d'Oëtre gedaan. Het begon met steile, slingerige afdaling (mix van trappen en stenen en het had eerder die week flink geregend), laat dit nu niet bepaald m'n ding zijn. Daarna werd het gelukkig wat minder heftig en was het met een rustig tempo en regelmatig pauzeren goed te doen. Eenmaal weer terug bij de airbnb moest ik het wel bezuren.

Prachtige omgeving, zeker een aanrader! Ook niet zo gruwelijk druk als bij de kust...

https://i.vgy.me/zhajUk.jpg

https://i.vgy.me/4ZUxuV.jpg

https://i.vgy.me/1qB7nU.jpg

Mssr Renard
Normandië (en ook Bretagne) lijken mij ook fantastisch. Mooie foto's ook. Gave uitzichten.

Mssr Renard schreef:
Normandië (en ook Bretagne) lijken mij ook fantastisch. Mooie foto's ook. Gave uitzichten.

Het was mijn eerste echte vakantie in Frankrijk, het was redelijk uit mijn comfort zone. Als ik de Noordzee niet oversteek ben ik het meest gericht op Duitsland, om meerdere redenen.

Normandië is een flink eind rijden maar qua landschap was het zeker waard!

Gast
geplaatst: vandaag om 07:06 uur

geplaatst: vandaag om 07:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.