MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wandelen

zoeken in:
Mssr Renard
staralfur schreef:
(quote)

Het was mijn eerste echte vakantie in Frankrijk, het was redelijk uit mijn comfort zone. Als ik de Noordzee niet oversteek ben ik het meest gericht op Duitsland, om meerdere redenen.

Normandië is een flink eind rijden maar qua landschap was het zeker waard!

Op Parijs na (2 keer) ben ik nog nooit in Frankrijk geweest. Misschien te ver? Hoedanook wilden we daarheen (Bretagne) met onze huwelijksreis, maar met Covid ging dat allemaal niet door. Uiteindelijk 100+ kilometer hike in het Lahn-dal in Duitsland als huwelijksreis, en dat was geweldig!

Duitsland is wel echt mijn lievelingsland. Zoveel te ontdekken (en naast Nederland, België, Luxemburg) hoef ik niet zo nodig de rest van de wereld te verkennen. Al had Brunniepoo wel gave foto's van Engeland mee teruggenomen. Dus wie weet.

Het doet me goed te lezen dat je hebt gereden en niet gevlogen. Al vraag ik me af of dat wel mogelijk is.

Casartelli (moderator)
Mssr Renard schreef:
Wij plannen inmiddels iets in Duitsland voorbij Enschede. Daar schijnt het ook allemaal fantastisch mooi te zijn, en nog dichterbij dan Zuid-Limburg.
Münsterland is best mooi, maar wel echt geschikter om te fietsen dan om te wandelen.

Mssr Renard schreef:
(quote)

Op Parijs na (2 keer) ben ik nog nooit in Frankrijk geweest. Misschien te ver? Hoedanook wilden we daarheen (Bretagne) met onze huwelijksreis, maar met Covid ging dat allemaal niet door. Uiteindelijk 100+ kilometer hike in het Lahn-dal in Duitsland als huwelijksreis, en dat was geweldig!

Duitsland is wel echt mijn lievelingsland. Zoveel te ontdekken (en naast Nederland, België, Luxemburg) hoef ik niet zo nodig de rest van de wereld te verkennen. Al had Brunniepoo wel gave foto's van Engeland mee teruggenomen. Dus wie weet.

Het doet me goed te lezen dat je hebt gereden en niet gevlogen. Al vraag ik me af of dat wel mogelijk is.

Duitsland is ook echt een favoriet van me - dichtbij, ik kan de taal redelijk goed en het is er over het algemeen allemaal goed geregeld. Qua wandelroutes ook echt een groot aanbod!

Ik ben, zeker na covid, fan geworden van autovakanties. Goed, je bent wat langer onderweg maar de vakantie begint zodra je instapt. Vorig jaar met eigen auto naar Ierland geweest, dat was echt een avontuur. Ik was alleen naar Normandië, dan is zo'n lang stuk wel meer een uitdaging. Het scheelt dat ik autorijden leuk vind en dat m'n auto cruise control heeft.

Mssr Renard
Casartelli schreef:
(quote)
Münsterland is best mooi, maar wel echt geschikter om te fietsen dan om te wandelen.

Waar wij ons oog hebben laten vallen ligt volgens mij wat noordelijker, richting Teutoburgerwald. Ik kom er nog op terug, want er zijn wel veel wandelwegen uitgezet.

Mssr Renard
staralfur schreef:
(quote)

Duitsland is ook echt een favoriet van me - dichtbij, ik kan de taal redelijk goed en het is er over het algemeen allemaal goed geregeld. Qua wandelroutes ook echt een groot aanbod!

Ik ben, zeker na covid, fan geworden van autovakanties. Goed, je bent wat langer onderweg maar de vakantie begint zodra je instapt. Vorig jaar met eigen auto naar Ierland geweest, dat was echt een avontuur. Ik was alleen naar Normandië, dan is zo'n lang stuk wel meer een uitdaging. Het scheelt dat ik autorijden leuk vind en dat m'n auto cruise control heeft.

Bij ons is dat dan de treinvakantie (wel soms wat druk op grote stations), en als je reserveert in de ICE dan is de reis nog best aangenaam. Lekker lezen, muziek luisteren, wat wegdromen.

Casartelli (moderator)
Mssr Renard schreef:
Waar wij ons oog hebben laten vallen ligt volgens mij wat noordelijker, richting Teutoburgerwald. Ik kom er nog op terug, want er zijn wel veel wandelwegen uitgezet.
Teutoburgerwald is wel meer je Duitse wandelgebied uit het boekje inderdaad - al heb ik er vorig jaar ook nog naar tevredenheid gefietst.

En over een maandje heb ik een tweedaagse wandeling Oldenzaal - Bad Bentheim gepland, dus daar ondergraaf ik mijn eigen stellingname ook een beetje. Is wel losjes op het Marskramerpad gebaseerd.

Mssr Renard schreef:
(quote)

Teutoburgerwald is prachtig! Paar jaar geleden geweest, oa Hermannsdenkmal en Externsteine bezocht.

Mssr Renard
Nou, met deze aanprijzingen zitten we wel goed.

Overigens 'moet' ik wel eens naar het Teutoburgerwald, want keizer Augustus is daar eens een legioen kwijtgeraakt. Veel over gelezen, dus 'wil' dat wel eens ervaren dat gebied.

Ik zet 'wil' en 'moet' wel even tussen haken, anders klink ik gelijk zo inhalig.

Teutoburgerwoud: heb ik een kleine 25 jaar geleden een gave trektocht van drie dagen (inclusief wildkamperen) gemaakt. Zéér de moeite waard - al kun je zo'n tocht beter in de lente of zomer doen dan in de winter

Veel plezier aan de wandelaars vandaag! Ik had al een tijdje een andere afspraak staan, anders had ik waarschijnlijk wel willen aansluiten.

Ik heb net voor mijn verjaardag (zie de andere afspraak) twee wandelboekjes gekregen: wandelen buiten de binnenstad van Nijmegen (hier heb ik al een paar wandelingen van gemaakt) en wandelen in het Rijk van Nijmegen vol met trage tochten. Leuk om inspiratie op te doen! Vooral van die laatste wil ik wel een aantal wandelingen maken.

Vandaag was dus de eerste MuMe-wandelmeeting een feit! De tocht ging van Ermelo naar Harderwijk, uiteraard met een omweg via o.a. het Leuvenumse Bos, de Leuvenumse Beek, de Hierdense Beek en het Beekhuizerzand. In totaal net geen 20km gelopen, en slechts een paar spatjes regen gehad (en best nog wel wat zon). Met dank aan tochtleider Casartelli en medewandelaars Jazper, Brunniepoo en WVTRVE.

Voor klachten over de kwaliteit van de foto's kunt u zich in het andere topic melden, alwaar we er helemaal niets mee zullen doen

https://i.imgur.com/Cisqkx8.jpg

https://i.imgur.com/792gVAe.jpg

https://i.imgur.com/RDX9pK2.jpg

https://i.imgur.com/YDIWa65.jpg

https://i.imgur.com/ecEjLM2.jpg

https://i.imgur.com/On5UEm7.jpg

https://i.imgur.com/MyHlfIH.jpg

https://i.imgur.com/YUGy5AJ.jpg

https://i.imgur.com/MICUd7n.jpg

En krijg net deze binnen van ondergetekende die Jazper succesvol wist te photobomben (en niet voor het eerst overigens)

https://i.imgur.com/iwkybt7.jpg

Mooi, maar die laatste is natuurlijk veel te symmetrisch!

WVTRVE
GrafGantz schreef:
De tocht ging van Ermelo naar Harderwijk, uiteraard met een omweg via o.a. het Leuvenumse Bos, de Leuvenumse Beek, de Hierdense Beek en het Beekhuizerzand.

https://i.imgur.com/CDMpUOe.png
Hemelsbreed was het 5 kilometer! Wie heeft ons ook alweer verleid om om te lopen?

Abby Road but then its the Stuifzandpad

https://i.imgur.com/WJuVSXE.jpg
Was een geslaagde wandeling heren, maar nu ben ik toch ook wel een beetje moe!

Casartelli (moderator)
Het was mij ook naar de zin. Die Komoot is wel gul met de hoogtemeters.

WVTRVE schreef:
Hemelsbreed was het 5 kilometer! Wie heeft ons ook alweer verleid om om te lopen?

We hebben als lemmingen achter Casper aan gelopen, onze ondergang tegemoet

WVTRVE
Casartelli schreef:
Het was mij ook naar de zin. Die Komoot is wel gul met de hoogtemeters.

Klopt, je zult het eerder als 30 meter verschil moet zien, en zelfs dat is nog betwijfelbaar, maar kan de hoogtemeeting er helaas niet uithalen (behalve met paint en een gummetje, maar dat is ook weer overdreven).

GrafGantz schreef:
(quote)

We hebben als lemmingen achter Casper aan gelopen, onze ondergang tegemoet

Harderwijk op zondag is niet bepaald spannend, maar om het nou als ondergang te beschouwen...

Ik heb me ook prima vermaakt vandaag. Volgende keer bij madmadder in Nijmegen, begrijp ik?

Voor de meelopers, die roestige toren bij Van der Valk is dus gewoon vrij toegankelijk om van het uitzicht te genieten, maar het zijn wel 262 treden om naar bijna 50m hoogte te komen: Voordat je verdergaat naar Google Maps:

Casartelli (moderator)
GrafGantz schreef:
Voor de meelopers, die roestige toren bij Van der Valk is dus gewoon vrij toegankelijk om van het uitzicht te genieten, maar het zijn wel 262 treden om naar bijna 50m hoogte te komen: Voordat je verdergaat naar Google Maps:
Als nou niet die misleidende houten toren aan het andere eind van de parkeerplaats gestaan had...

Ik lees overigens constant toe-kantoren in plaats van toekan-toren. Vreemd woord.

Mssr Renard
Ik kan me die toren ook herinneren van onze hik van Garderen naar Harderwijk.

Ik vond de omgeving rond Harderwijk wat saai en vlak terwijl wat zuidelijker (waar jullie ook liepen) het wat mooier en bossiger is.

We wilden eigenlijk ook eens het Veluwemeer eens zien, maar waren te moe en wilden gewoon huiswaarts. Hebben jullie die nog gezien?

Casartelli (moderator)
Mssr Renard schreef:
We wilden eigenlijk ook eens het Veluwemeer eens zien, maar waren te moe en wilden gewoon huiswaarts. Hebben jullie die nog gezien?
De route stond hier al, dus...

Heb ook niet de indruk dat het erg aantrekkelijk wandelen is in de strook tussen Veluwe en Veluwemeer - al was landgoed De Essenburgh aan de benedenloop van de Hierdense Beek een aantal jaar terug wel aardig.

Mssr Renard
Casartelli schreef:
(quote)
De route stond hier al, dus...

Heb ook niet de indruk dat het erg aantrekkelijk wandelen is in de strook tussen Veluwe en Veluwemeer - al was landgoed De Essenburgh aan de benedenloop van de Hierdense Beek een aantal jaar terug wel aardig.

Ik bedoel natuurlijk als afsluiter (nadat de tracker is stopgezet). Gewoon even kijken. Ik houd zelf heel veel van verre uitzichten over het water, en omdat ik de voormalige Zuiderzee nog nooit van die kant ben benaderd leek het me wel wat. Maar misschien is het ook wel heel saai en verschilt het weinig van de stukken IJsselmeer bij mij om de hoek.

Overigens blijf ik het deeplinken hier op Musicmeter rampzalig, want ik kwam op een totaal andere post terecht, terwijl je waarschijnlijk het kaartje bedoelde hieronder (voor jou: hierboven). Verwarring alom, maar wij laten ons niet verwarren.

Mssr Renard schreef:

Jawel, vanuit de auto. De snelweg loopt pal langs Strand Nulde

Casartelli (moderator)
Mssr Renard schreef:
Ik bedoel natuurlijk als afsluiter (nadat de tracker is stopgezet). Gewoon even kijken. Ik houd zelf heel veel van verre uitzichten over het water, en omdat ik de voormalige Zuiderzee nog nooit van die kant ben benaderd leek het me wel wat. Maar misschien is het ook wel heel saai en verschilt het weinig van de stukken IJsselmeer bij mij om de hoek.
Toen we na 19 km bij station Harderwijk waren, was de inspiratie bij althans een deel van de groep wel een beetje op en telden we onze zegeningen dat we de onweersbuien tot dusverre ontweken hadden. Een enkeltje centrum Harderwijk was volgens het bordje ter plaatse nog 15 minuten, voor de Veluwemeerkust van Harderwijk mocht er vast nog rustig 10 minuten bij op. En hoewel het centrum mooi is (ja, echt) heeft de waterkant ter plaatse een vrij hoog pretparkgehalte.
Mssr Renard schreef:
Overigens blijf ik het deeplinken hier op Musicmeter rampzalig, want ik kwam op een totaal andere post terecht, terwijl je waarschijnlijk het kaartje bedoelde hieronder (voor jou: hierboven). Verwarring alom, maar wij laten ons niet verwarren.
Bij mij linkt-ie gewoon waar hij heen moet linken. Heb jij je berichten misschien andersom geordend?

Casartelli (moderator)
GrafGantz schreef:
De snelweg loopt pal langs Strand Nulde
Én langs Strand Horst. Het snelwegstrandtoerisme langs de A28 is wel een curieus hoofdstuk in de geschiedenis van de Nederlandse planologie.

Mssr Renard
Casartelli schreef:
Bij mij linkt-ie gewoon waar hij heen moet linken. Heb jij je berichten misschien andersom geordend?

Ik weet ook (inmiddels) dat het daaraan ligt. Je kunt kiezen voor oudste bericht boven of beneden, ik heb ze graag boven en tik mijn bericht dan daarboven. Dat komt omdat ik als ik een stukje tik bij een album , ik de albuminformatie graag dichtbij heb. Op het forumgedeelte is dat wat vreemder, en werken deep-links dus niet meer. Ik denk omdat de pagina-nummering dan ook niet meer klopt. Ik schrijf mijn stukje namelijk op pagina 1 en jij waarschijnlijk op pagina 36.

Maar ik vind het wel vermakelijk, want nu snap ik wat je bedoelt (het kaartje) maar in veel gevallen heb ik geen idee waar mensen nou precies naar linken.

Mssr Renard
Casartelli schreef:
(quote)
Én langs Strand Horst. Het snelwegstrandtoerisme langs de A28 is wel een curieus hoofdstuk in de geschiedenis van de Nederlandse planologie.

Nou, dat klinkt niet alsof ik daar nou graag wil zijn. Dan bekijk ik de Zuiderzee wel vanaf mijn stekje.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:28 uur

geplaatst: vandaag om 21:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.