Overig / Algemeen / Wandelen
zoeken in:
1
geplaatst: 3 oktober 2023, 20:24 uur
Mssr Renard schreef:
Ja er werd dat weekend flink herdacht. Overal liepen buiteblandse miliairen en reden jeeps. Er waren ook luchtshows. Typisch iets voor ons om niet op de hoogte te zijn. Maar niemand liep elkaar in de weg. Ik ben schijnbaar wat milder geworden als het op drukte aankomt. Nu nog milder worden jegens ATB'ers die over voetpaden crossen.
(quote)
Ja er werd dat weekend flink herdacht. Overal liepen buiteblandse miliairen en reden jeeps. Er waren ook luchtshows. Typisch iets voor ons om niet op de hoogte te zijn. Maar niemand liep elkaar in de weg. Ik ben schijnbaar wat milder geworden als het op drukte aankomt. Nu nog milder worden jegens ATB'ers die over voetpaden crossen.
Ik kan je (en iedereen) ook aanbevelen om in het gebied Rheden/De Steeg/Ellecom tot Dieren en Eerbeek een wandeling te zoeken en maken, net weer even anders Veluwe met meer heuvelachtig gebied en uiterwaarden.
1
Mssr Renard
geplaatst: 3 oktober 2023, 20:26 uur
pureshores schreef:
Ik kan je (en iedereen) ook aanbevelen om in het gebied Rheden/De Steeg/Ellecom tot Dieren en Eerbeek een wandeling te zoeken en maken, net weer even anders Veluwe met meer heuvelachtig gebied en uiterwaarden.
(quote)
We wilden sowieso eens een lang weekend in Arnhem slapen en dan meerdere wandelingen in de buurt maken. Ook wilden we eens langs de IJssel naar/richting Zuthpen.
De route van Dieren naar Velp (Veluwezoom) hebben we in elk geval wel al eens gelopen.
Bedankt voor de tips.
3
geplaatst: 4 oktober 2023, 13:31 uur
Arnhem, daar heb ik toevallig afgelopen zaterdag met svendra twee kortere wandelingen gemaakt: één bij Wolfheze (vooral bos) en één in NP Veluwezoom (zand). Beide erg mooi en de afwisseling maakte het extra de moeite waard. Geen foto's gemaakt.
2
Casartelli (moderator)
geplaatst: 4 oktober 2023, 15:02 uur
Niet heel verrassend heb ik afgelopen weekend het goede weer ook benut - hoewel, de wandeltweedaagse was maanden geleden al gepland. Oldenzaal - De Lutte - Bad Bentheim was de route. De Oldenzaalse 'bergen' (met name Tankenberg en Paasberg) hebben hun geheel eigen charme en het Lutterzand met de steilrandjes bij de Dinkel is binnen Nederland helemaal een one-of-a-kind. Het spotten van enkele ijsvogels aldaar verhoogde de feestvreugde. De tweede dag bevatte wat meer asfalt dan de eerste en de horeca onderweg in Duitsland werkte ook niet helemaal mee. Het landschap was, hoewel iets in de schaduw van de eerste dag, nog steeds fraai genoeg. Bad Bentheim had ik wel eerder met de fiets bezocht, maar het was de eerste keer dat ik het kasteel op de rots daadwerkelijk bezocht. Zo'n slenterbezichtiging gaat er natuurlijk lekker in met al 2x22 km in de benen. De Flammkuchen op het panoramaterras van het kasteelrestaurant gingen er overigens nog beter in.
Geen foto's, voor alle fans wel de routes:
Dag 1: Routemaker - Viewer - wandelnet.viewer.routemaker.nl (incl bonusrondje Lutterzand, niet op de kaart)
Dag 2: Routemaker - Viewer - wandelnet.viewer.routemaker.nl
Geen foto's, voor alle fans wel de routes:
Dag 1: Routemaker - Viewer - wandelnet.viewer.routemaker.nl (incl bonusrondje Lutterzand, niet op de kaart)
Dag 2: Routemaker - Viewer - wandelnet.viewer.routemaker.nl
0
Mssr Renard
geplaatst: 4 oktober 2023, 15:10 uur
Casartelli, in die omgeving speelt toch ook de film De Beentjes van Sint-Hildegard zich af?
Dat was voor ons (ergens tijdens de lockdowns) een trigger om Twente eens wat meer te ontdekken. Maar wij zaten toch noordelijker, bij Ootmarsum en andere overblijfselen van de stuwwallen. Ik ben even kwijt hoe de 'berg' heette die wij beklommen.
Hoe dan ook: pittige wandeling die je hebt gemaakt, en de omgeving spreekt me erg aan, ook zonder foto's.
Dat was voor ons (ergens tijdens de lockdowns) een trigger om Twente eens wat meer te ontdekken. Maar wij zaten toch noordelijker, bij Ootmarsum en andere overblijfselen van de stuwwallen. Ik ben even kwijt hoe de 'berg' heette die wij beklommen.
Hoe dan ook: pittige wandeling die je hebt gemaakt, en de omgeving spreekt me erg aan, ook zonder foto's.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 4 oktober 2023, 15:21 uur
Mssr Renard schreef:
Casartelli, in die omgeving speelt toch ook de film De Beentjes van Sint-Hildegard zich af?
Allicht ergens in/om Twente, maar ik heb de film zelf niet gezien en heb dat dus ook niet paraat.Casartelli, in die omgeving speelt toch ook de film De Beentjes van Sint-Hildegard zich af?
Mssr Renard schreef:
Maar wij zaten toch noordelijker, bij Ootmarsum en andere overblijfselen van de stuwwallen. Ik ben even kwijt hoe de 'berg' heette die wij beklommen.
De Kuiperberg of de Galgenberg zijn de meest voor de hand liggende opties. Die kant waren we vier jaar geleden al eens op gegaan (tweedaagse Tubbergen - Ootmarsum - Oldenzaal, gewoon ouderwets achter de geelrode stickers van het Twentepad aan). Volkomen terecht dat de regio je aanspreekt.Maar wij zaten toch noordelijker, bij Ootmarsum en andere overblijfselen van de stuwwallen. Ik ben even kwijt hoe de 'berg' heette die wij beklommen.
8
geplaatst: 7 oktober 2023, 16:13 uur
Wandeling Nijmegen - Duivelsberg en weer terug
Lengte: 17,3 km (start en einde in Hunnerpark, Nijmegen)
Uit het boekje 'Wandelen buiten de binnenstad van Nijmegen'
Blijkbaar beviel het klimmen en dalen van vorige week me goed, want vandaag koos ik nog eens voor een route met veel hoogtemeters. Ik koos voor het Berg en Dalpad, en ik was positief verrast dat de route me over zo ontzettend veel onverharde paadjes stuurde, want de vier andere wandelingen die ik tot nu toe uit dit boekje deed waren vooral verhard.
Nog ruim 4 kilometer langer dan de wandeling van vorige week en ook nog een derde meer aan hoogtemeters (361 in totaal). De route begon door Nijmegen-Oost, een wijk waar ik tegenwoordig amper nog kom dus het was best leuk om hier weer eens doorheen te wandelen. Het eerste natuurgebied dat ik aan deed was Hengstdal. Hier was alles nog licht glooiend en dacht ik: oh is dit het nou, qua klimmen en dalen?
Maar toen diende Heerlijkheid Beek zich aan en dat was al een stuk meer klimmen door de bossen met af en toe mooie uitkijkjes over de Ooijpolder, op sommige plekken kun je zelfs Arnhem zien liggen. Op een gegeven moment verlaat je de bossen en loop je een stukje verhard door Beek heen, om vervolgens de Duivelsberg aan te doen. Het is hier flink steil allemaal, vooral het dalen vond ik af en toe best uitdagend, maar ik heb me kostelijk vermaakt hier qua lichamelijke inspanning. Af en toe vang je een mooie glimp op van het zicht vanaf de stuwwal, maar het meeste van het wandelen vindt plaats tussen de bomen.
Bovenop de Duivelsberg at ik een pannenkoek bij het restaurant dat toch wel bekend staat als de tent waar je de beste pannenkoeken van Nijmegen en omstreken kunt eten. De pannenkoek stelde zeker niet teleur, en daarna liep ik een andere route over de Duivelsberg, door Heerlijkheid Beek en Ubbergen terug naar het Hunnerpark.
Het was vooral bos vandaag, en dat is heus wel leuk, maar persoonlijk loop ik liever door wat meer open terrein. Maar het was een heerlijke wandeling hoor, en ook op een fijne manier lekker inspannend. Fijn dagje zo weer beleefd.
Cijfer route: 8,0
https://i.ibb.co/mT3GgT2/nijmegen-duivelsberg-3.jpg
https://i.ibb.co/b1kD3Yv/nijmegen-duivelsberg-5.jpg
https://i.ibb.co/RgYtBQW/nijmegen-duivelsberg-7.jpg
https://i.ibb.co/SQ2FNfz/nijmegen-duivelsberg-24.jpg
https://i.ibb.co/CvtffSk/nijmegen-duivelsberg-30.jpg
https://i.ibb.co/Gs8vxTw/nijmegen-duivelsberg-45.jpg
Lengte: 17,3 km (start en einde in Hunnerpark, Nijmegen)
Uit het boekje 'Wandelen buiten de binnenstad van Nijmegen'
Blijkbaar beviel het klimmen en dalen van vorige week me goed, want vandaag koos ik nog eens voor een route met veel hoogtemeters. Ik koos voor het Berg en Dalpad, en ik was positief verrast dat de route me over zo ontzettend veel onverharde paadjes stuurde, want de vier andere wandelingen die ik tot nu toe uit dit boekje deed waren vooral verhard.
Nog ruim 4 kilometer langer dan de wandeling van vorige week en ook nog een derde meer aan hoogtemeters (361 in totaal). De route begon door Nijmegen-Oost, een wijk waar ik tegenwoordig amper nog kom dus het was best leuk om hier weer eens doorheen te wandelen. Het eerste natuurgebied dat ik aan deed was Hengstdal. Hier was alles nog licht glooiend en dacht ik: oh is dit het nou, qua klimmen en dalen?
Maar toen diende Heerlijkheid Beek zich aan en dat was al een stuk meer klimmen door de bossen met af en toe mooie uitkijkjes over de Ooijpolder, op sommige plekken kun je zelfs Arnhem zien liggen. Op een gegeven moment verlaat je de bossen en loop je een stukje verhard door Beek heen, om vervolgens de Duivelsberg aan te doen. Het is hier flink steil allemaal, vooral het dalen vond ik af en toe best uitdagend, maar ik heb me kostelijk vermaakt hier qua lichamelijke inspanning. Af en toe vang je een mooie glimp op van het zicht vanaf de stuwwal, maar het meeste van het wandelen vindt plaats tussen de bomen.
Bovenop de Duivelsberg at ik een pannenkoek bij het restaurant dat toch wel bekend staat als de tent waar je de beste pannenkoeken van Nijmegen en omstreken kunt eten. De pannenkoek stelde zeker niet teleur, en daarna liep ik een andere route over de Duivelsberg, door Heerlijkheid Beek en Ubbergen terug naar het Hunnerpark.
Het was vooral bos vandaag, en dat is heus wel leuk, maar persoonlijk loop ik liever door wat meer open terrein. Maar het was een heerlijke wandeling hoor, en ook op een fijne manier lekker inspannend. Fijn dagje zo weer beleefd.
Cijfer route: 8,0
https://i.ibb.co/mT3GgT2/nijmegen-duivelsberg-3.jpg
https://i.ibb.co/b1kD3Yv/nijmegen-duivelsberg-5.jpg
https://i.ibb.co/RgYtBQW/nijmegen-duivelsberg-7.jpg
https://i.ibb.co/SQ2FNfz/nijmegen-duivelsberg-24.jpg
https://i.ibb.co/CvtffSk/nijmegen-duivelsberg-30.jpg
https://i.ibb.co/Gs8vxTw/nijmegen-duivelsberg-45.jpg
2
Mssr Renard
geplaatst: 7 oktober 2023, 16:33 uur
madmadder, als je goed je best doet, kun je vanaf de Duivelsberg ook de stuwwal van Montferland zien.
In dat gebied waar je loopt zijn ook overblijfselen van een oude Romeinse auqaduct. Ik kende (toen ik trachtte Bos- en Natuurbeheer te studeren in Velp) iemand die woonde in Beek, en zij was ook werkzaam als vrijwilliger bij de Stichting Das (nog iets), dus ik heb dat gebied helemaal uitgekamd. Prachtig gaaf mooi.
Ook het Pieterpad loopt er doorheen. Ik ben wat dat betreft echt jaloers op jou en Staralfur dat jullie daar in de buurt wonen en er altijd kunnen wandelen en op avontuur kunnen gaan.
In dat gebied waar je loopt zijn ook overblijfselen van een oude Romeinse auqaduct. Ik kende (toen ik trachtte Bos- en Natuurbeheer te studeren in Velp) iemand die woonde in Beek, en zij was ook werkzaam als vrijwilliger bij de Stichting Das (nog iets), dus ik heb dat gebied helemaal uitgekamd. Prachtig gaaf mooi.
Ook het Pieterpad loopt er doorheen. Ik ben wat dat betreft echt jaloers op jou en Staralfur dat jullie daar in de buurt wonen en er altijd kunnen wandelen en op avontuur kunnen gaan.
1
geplaatst: 7 oktober 2023, 16:44 uur
Ja, er is zoveel te zien, ik vind altijd al dat ik superveel mooie dingen zie, maar telkens als ik mijn wandeling inlaad op Komoot en highlights moet beoordelen, kom ik erachter dat als ik net even 50 meter een ander pad in was gelopen ik nog veel meer schoons en interessants had kunnen zien. Dat Romeins aquaduct is er zo een die ik net heb gemist. 
Maar ja, dat zorgt er wel voor dat het zeer uitnodigend is om weer terug te komen.
En ja, de omgeving van Nijmegen heeft heel veel moois te bieden. Toch lijkt het me leuk om op den duur ook wat verder buiten Nijmegen de wijde wereld te ontdekken.

Maar ja, dat zorgt er wel voor dat het zeer uitnodigend is om weer terug te komen.
En ja, de omgeving van Nijmegen heeft heel veel moois te bieden. Toch lijkt het me leuk om op den duur ook wat verder buiten Nijmegen de wijde wereld te ontdekken.
1
Mssr Renard
geplaatst: 7 oktober 2023, 16:46 uur
madmadder schreef:
Toch lijkt het me leuk om op den duur ook wat verder buiten Nijmegen de wijde wereld te ontdekken.
Toch lijkt het me leuk om op den duur ook wat verder buiten Nijmegen de wijde wereld te ontdekken.
Bij Arnhem begint alweer sowieso een heel stuk wijde wereld. En zuidwaarts langs de Maas ook. In de bus op de fiets ben je ook snel in Kleef. Veel mooie, wijde wereld.
2
Mssr Renard
geplaatst: 8 oktober 2023, 20:48 uur
Vandaag wilden we weer eens een lange tocht (zonder route-aanduidingen) maken. We besloten weer eens van Zeist naar Amersfoort te maken, via Den Treek, omdat we er zulke fijne herinneringen aan hadden.
Eerlijk gezegd was het dit keer niet fijn. Het was overal veel te druk (zondag, lekker weer, neem het niemand kwalijk) en het leek bij Boswachterij Austerlitz maar ook bij Den Trek - Henschoten wel alsof alle wandelpaden waar vervangen door ATB-routes. We konden ons niet herinneren dat er zoveel ATB-paden waren. Op sommige stukken hield een (wandel-)pad gewoon plotseling op en deelde je enkele tientallen meters het pad met ATB-ers. Best gevaarlijk.
Maar het was vooral erg druk een luidruchtig. ATB-en is een sport met veel geschreeuw. Ik denk dat ik het enthousiasme van snel roetsjen ook wel snap. Maar voor ons was de lol er wel snel af. Dan is 22 kilometer toch best lang. Een gebied dat we nu niet meer gaan bezoeken, dat is zeker. Ik gun iedereen zijn sport en plezier, maar ik hoef er niet middenin te lopen, zeg maar.
Wel wat mooie paddenstoelen gezien. Maar het is veel te droog en te warm voor paddenstoelen. Dus het is wel een zeldzaamheid. Ik hoop dat het warme weer nu wel is afgelopen intussen, maar ik vrees het ergste.
Nou ja, genoeg gebromd. We gaan binnenkort naar Luxemburg voor wat uitgebreide hikes aldaar en ik heb wat hikes in Nederland op het oog (zonder ATB-routes).
https://i.ibb.co/3T8kvvC/IMG-20231008-144002.jpg
https://i.ibb.co/5WFLrmB/IMG-20231008-155810.jpg
Eerlijk gezegd was het dit keer niet fijn. Het was overal veel te druk (zondag, lekker weer, neem het niemand kwalijk) en het leek bij Boswachterij Austerlitz maar ook bij Den Trek - Henschoten wel alsof alle wandelpaden waar vervangen door ATB-routes. We konden ons niet herinneren dat er zoveel ATB-paden waren. Op sommige stukken hield een (wandel-)pad gewoon plotseling op en deelde je enkele tientallen meters het pad met ATB-ers. Best gevaarlijk.
Maar het was vooral erg druk een luidruchtig. ATB-en is een sport met veel geschreeuw. Ik denk dat ik het enthousiasme van snel roetsjen ook wel snap. Maar voor ons was de lol er wel snel af. Dan is 22 kilometer toch best lang. Een gebied dat we nu niet meer gaan bezoeken, dat is zeker. Ik gun iedereen zijn sport en plezier, maar ik hoef er niet middenin te lopen, zeg maar.
Wel wat mooie paddenstoelen gezien. Maar het is veel te droog en te warm voor paddenstoelen. Dus het is wel een zeldzaamheid. Ik hoop dat het warme weer nu wel is afgelopen intussen, maar ik vrees het ergste.
Nou ja, genoeg gebromd. We gaan binnenkort naar Luxemburg voor wat uitgebreide hikes aldaar en ik heb wat hikes in Nederland op het oog (zonder ATB-routes).
https://i.ibb.co/3T8kvvC/IMG-20231008-144002.jpg
https://i.ibb.co/5WFLrmB/IMG-20231008-155810.jpg
1
geplaatst: 9 oktober 2023, 13:59 uur
Mssr Renard schreef:
Dit neemt inderdaad zotte vormen aan.
Voor de duidelijkheid: Ik zoek altijd het menselijke aspect, ben niet van het zeurende type maar snap hier helemaal niets van. In heftige pakjes op veels te dure fietsen, luid schreeuwend je weg banen door de natuur en daarbij je medemensen die op een totaal ander tempo en met een totaal andere intentie van de natuur genieten de berm en de boom in jagen..ga je nuteloze rondjes op het industrieterrein rijden kerels. (het zijn ook bijna alleen mannnen) lekker rustig voor je, alle ruimte en val je niemand lastig

De maatschapij is aardig gek aan het worden, en deze crossfiets hype voor "volwassen" jongetjes is daar weer een uitstekend voorbeeld van.
0
Mssr Renard
geplaatst: 9 oktober 2023, 14:02 uur
spoon schreef:
Voor de duidelijkheid: Ik zoek altijd het menselijke aspect, ben niet van het zeurende type maar snap hier helemaal niets van. In heftige pakjes op veels te dure fietsen, luid schreeuwend je weg banen door de natuur en daarbij je medemensen die op een totaal ander tempo en met een totaal andere intentie van de natuur genieten de berm en de boom in jagen..ga je nuteloze rondjes op het industrieterrein rijden kerels. (het zijn ook bijna alleen mannnen) lekker rustig voor je, alle ruimte en val je niemand lastig
De maatschapij is aardig gek aan het worden, en deze crossfiets hype voor "volwassen" jongetjes is daar weer een uitstekend voorbeeld van.
(quote)

Bedankt maat. Ik voelde me na het plaatsen van het bericht nogal bezwaard. Dat ik teveel zeurde. Maar het viel me gisteren gewoon zo op, dat er bijna geen plek meer is voor de wandelaar. In elk geval dat stuk wat wij liepen (toevallig).
Ik dacht ook waarom crossen die lui niet net als motorcrossers of crossfietsers op een eigen terrein ergens, wat niet in het bos is? Of genieten ze echt van de omgeving? Kijken ze intussen ook naar paddenstoelen?
Verder blijf ik iedereen zijn lolletje gunnen hoor. Gisteren bij station Amersfoort was een jonge kerel wat grinds aan het doen met zijn step (best knap), dus ging ik daar niet zitten, maar ergens anders. Is toch leuk voor die jongen, dacht ik dan.
1
geplaatst: 9 oktober 2023, 14:15 uur
Ik geloof niet dat ze van de natuur genieten nee. De gesprekken die ik meekrijg (het geschreeuw) gaan meestal over werk.
Ook ik gun iedereen z'n lolletje, maar ik hoor ook ontzettend veel klachten van wandelaars, natuurgenieters, gezinnen met kleine kinderen (die ondersteboven gereden worden) en voor hun is de boswandeling echt stukken minder leuk geworden en dat dus allemaal voor een sullige onnodige "hobby" van types die zich ook blijkbaar in het weekend nog moeten bewijzen..
Boswandelingen en natuurbeleving en de helende werking daarvan zijn al eeuwen oud, en die ATB onzin is naar het aanziet vooral een vervelende hype, lijkt mij niet iets essentieels voor de mensheid of zo. Is ook geen wereldwijd fenomeen dacht ik. Misschien dat deze hype over een aantal jaar vanzelf weer doodbloed (Als ze doorkrijgen hoe belachelijk ze bezig zijn)
Niet boos worden, uitlachen die types
Ook ik gun iedereen z'n lolletje, maar ik hoor ook ontzettend veel klachten van wandelaars, natuurgenieters, gezinnen met kleine kinderen (die ondersteboven gereden worden) en voor hun is de boswandeling echt stukken minder leuk geworden en dat dus allemaal voor een sullige onnodige "hobby" van types die zich ook blijkbaar in het weekend nog moeten bewijzen..
Boswandelingen en natuurbeleving en de helende werking daarvan zijn al eeuwen oud, en die ATB onzin is naar het aanziet vooral een vervelende hype, lijkt mij niet iets essentieels voor de mensheid of zo. Is ook geen wereldwijd fenomeen dacht ik. Misschien dat deze hype over een aantal jaar vanzelf weer doodbloed (Als ze doorkrijgen hoe belachelijk ze bezig zijn)
Niet boos worden, uitlachen die types

0
Mssr Renard
geplaatst: 9 oktober 2023, 14:31 uur
Ik ben er ook niet boos over. Maar ik ga wel bepaalde gebieden vermijden. Ik lach ze ook uit, met hun ontzettend stomme pakjes. En bij de parkeerplaatsen zie ik ze dan weer, want dan zetten ze heel sportief die fiets op de auto. Fiets dan terug naar huis, denk ik dan.
1
geplaatst: 9 oktober 2023, 14:34 uur
Ben jarenlang abonnee geweest van Op Pad totdat alle skeelers en rollerblades/skates daar steeds meer pagina's gingen innemen. Kijk het nog wel eens in en dan zie ik bijv ook artikelen over Suppen. Zag er laatst een artikel over fatbikes. Toen wist ik dat het niet meer goed zou komen. Onlangs nog van een verhard fietspad geping-pling-plingd door een e-bike met - warempel, ongelogen - een zijspan. The horror ...
Op fietspaden langs rivieren in Duitsland (Elbe, Donau, Neckar) zie je ook steeds meer pling-plingende oude e-bikers en telkenmale, wanneer de bocht scherper is dan voorzien en of het fietspad abrupt eindigt, blijkt dat stuurkunde en snelheid niet gelijk opgaan. Veilig verkeer NL weet ook te melden dat steeds meer ouderen betrokken raken bij ongelukken met e-bikes.
Op fietspaden langs rivieren in Duitsland (Elbe, Donau, Neckar) zie je ook steeds meer pling-plingende oude e-bikers en telkenmale, wanneer de bocht scherper is dan voorzien en of het fietspad abrupt eindigt, blijkt dat stuurkunde en snelheid niet gelijk opgaan. Veilig verkeer NL weet ook te melden dat steeds meer ouderen betrokken raken bij ongelukken met e-bikes.
1
geplaatst: 9 oktober 2023, 14:38 uur
Mssr Renard schreef:
Fiets dan terug naar huis, denk ik dan.
Fiets dan terug naar huis, denk ik dan.
hahaha, of naar je werk inderdaad. Pak je diverse problemen aan en val je niemand lastig
Het is niet zo moeilijk mensen

1
Mssr Renard
geplaatst: 9 oktober 2023, 14:48 uur
spoon schreef:
hahaha, of naar je werk inderdaad. Pak je diverse problemen aan en val je niemand lastig
(quote)
Bovendien moet je zo nu en dan een mindere wandeling maken, om de gavere wandelingen meer te kunnen waarderen. Aldus sprak ik.
1
geplaatst: 9 oktober 2023, 14:57 uur
Mssr Renard schreef:
Aldus sprak ik.
Zarathustra, ben jij het?Aldus sprak ik.
0
geplaatst: 9 oktober 2023, 16:52 uur
Ondertussen heb ik de hele dag heidag gehad (aka zitten en luisteren en af en toe praten) en ben ik nu een stuk vermoeider dan na die wandeling van zaterdag. 

1
Mssr Renard
geplaatst: 9 oktober 2023, 17:00 uur
madmadder schreef:
Ondertussen heb ik de hele dag heidag gehad (aka zitten en luisteren en af en toe praten) en ben ik nu een stuk vermoeider dan na die wandeling van zaterdag.
Ja, zo herkenbaar. Ik vind het nog knap dat je dat aangaat. Respect hoor.
Vaak heb je dan na zoveel interactie en de energie die daarin zit, juist behoefte aan lopen.
Dat is waarom ik in pauzes ook vaak een uur ga lopen. Nu ik geen team meer heb, doe ik dat trouwens nog steeds, want het zit er gewoon in.
Maar mijn punt is: hoofd moe en lichaam moe zijn twee verschillende dingen. Maar na heel veel hoofd moe, wil ik dat balanceren met veel lichaam moe.
1
geplaatst: 9 oktober 2023, 17:51 uur
Heb dat ook Mssr Renard, vind zelfs wel lichamelijk moe fijner dan hoofd moe (ook wel één van de redenen dat ik het werk doe dat ik doe). Zojuist ben ik voor krachttraining (armen) gegaan.
Nu maar weer over naar wandelen.
Nu maar weer over naar wandelen.

1
Mssr Renard
geplaatst: 9 oktober 2023, 17:57 uur
Is toch een belangrijk zijweggetje? Waarom wandelen we zo graag? Waarom zoeken we rust?
0
Mssr Renard
geplaatst: 19 oktober 2023, 10:58 uur
Vandaag deze site ontdekt, omdat ik wat voorwerk aan het doen was voor onze hike-vakantie in Luxemburg:
alltrails.com
Best wel compleet. Ik weet niet hoe ze zo compleet zijn, maar het ziet er eigenlijk verzorgder uit dan Routeyou, maar Routeyou stelt je in staat om eigen routes te ontwerpen. Maar soms heb je daar even geen zin, vooral als je het gebied niet goed kent.
Waar wij heen gaan (Echternach) is het ook een doolhof van rotsen, dus is een uitgestippelde route wel handig.
alltrails.com
Best wel compleet. Ik weet niet hoe ze zo compleet zijn, maar het ziet er eigenlijk verzorgder uit dan Routeyou, maar Routeyou stelt je in staat om eigen routes te ontwerpen. Maar soms heb je daar even geen zin, vooral als je het gebied niet goed kent.
Waar wij heen gaan (Echternach) is het ook een doolhof van rotsen, dus is een uitgestippelde route wel handig.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 19 oktober 2023, 12:25 uur
Ik heb een tijdje geleden Komoot ook eens gedownloaded, maar ik zag nog niet onmiddellijk wat ik eraan had. Zie als ik erop zoek hier in het topic wel wat enthousiaste gebruikers, dus misschien nog eens wat aandachtiger teruglezen. Was met name wel op zoek naar een ook in het buitenland wat bruikbare kaart-/route-app.
* denotes required fields.