menu

Overig / Algemeen / Wandelen

zoeken in:
Jeve
Mssr Renard schreef:
(quote)

Hoezo?

M.i. blijft het hier een beetje hangen in welles/nietes. Althans, dat is mijn interpretatie; maar ik begrijp volledig dat het (bij wandelen) gaat om persoonlijke beleving.

Misschien is discussiëren over smaak en beleving niet zinvol. Dat geldt imo hier voor wandelen, net als bij muziekbeleving.
Waar gevoel bij komt kijken is een persoonlijke gebeurtenis voor iedereen anders, perceptie is bij iedereen anders.
Leven en laten leven.

Wat ik in topic leuk zou vinden zijn kiekjes mbt het wandelen. Ikzelf heb geen notie hoe je een zelfgemaakte foto op MuMe kan plaatsen,... iets met een link...

Jeve schreef:
(quote)

M.i. blijft het hier een beetje hangen in welles/nietes. Althans, dat is mijn interpretatie; maar ik begrijp volledig dat het (bij wandelen) gaat om persoonlijke beleving.

Misschien is discussiëren over smaak en beleving niet zinvol. Dat geldt imo hier voor wandelen, net als bij muziekbeleving.
Waar gevoel bij komt kijken is een persoonlijke gebeurtenis voor iedereen anders, perceptie is bij iedereen anders.
Leven en laten leven.

Wat ik in topic leuk zou vinden zijn kiekjes mbt het wandelen. Ikzelf heb geen notie hoe je een zelfgemaakte foto op MuMe kan plaatsen,... iets met een link...

Moet ik mij nu schuldig voelen, omdat er een discussie is ontstaan over verkeersregels en het ervaren van drukte en overprikkeling?

Hier worden juist regelmatig foto's van wandelingen geplaatst. Dan heb je een foto-account nodig (Imgur of photobucket, sommigen gebruiken facebook) en dan kan je deze foto gewoon hier posten. Net als dat je platenhoezen post in andere topics.

Als mijn vrouw en ik weer eens een prachtige wandeling achter de rug hebben dan post ik wel weer een foto. Maar het leven hoeft toch niet altijd maar superleuk te zijn? Soms kunnen dingen toch ook wat zwaarder zijn?

Verder zoek ik toch met niemand ruzie? Volgens mij kan ik het met iedereen wel vinden in dit forum. Alleen wordt soms iets verkeerd begrepen of heeft de uitleg wat nadere context nodig.

dix
Koppen dicht en doorlopen

Jeve
Mssr Renard schreef:
(quote)

Moet ik mij nu schuldig voelen, omdat er een discussie is ontstaan over verkeersregels en het ervaren van drukte en overprikkeling?

Hier worden juist regelmatig foto's van wandelingen geplaatst. Dan heb je een foto-account nodig (Imgur of photobucket, sommigen gebruiken facebook) en dan kan je deze foto gewoon hier posten. Net als dat je platenhoezen post in andere topics.

Als mijn vrouw en ik weer eens een prachtige wandeling achter de rug hebben dan post ik wel weer een foto. Maar het leven hoeft toch niet altijd maar superleuk te zijn? Soms kunnen dingen toch ook wat zwaarder zijn?

Verder zoek ik toch met niemand ruzie? Volgens mij kan ik het met iedereen wel vinden in dit forum. Alleen wordt soms iets verkeerd begrepen of heeft de uitleg wat nadere context nodig.

Ik heb het dan ook niet expliciet over jou in mijn stukje, al heb ik dan weer wel gereageerd op jouw "Hoezo?".

Ik doel op degene(n) die nogal zwart/wit kunnen reageren op jouw posts en de persoonlijke ervaringen die je deelt.
Ik hou het netjes, hoop ik.
Maar er blijven altijd mensen (jij behoort daar imo niet toe) die als een soort olifant in een porseleinkast onbedoeld op iemands beleving, ziel en zaligheid gaan staan.

Ik steek gerust mijn hand in eigen boezem, want tot 10 jaar geleden was ik bepaald ook niet altijd genuanceerd bezig. Maar dingen des levens hebben mij anders doen inzien en gedragen. Lijk wel een psycholoog hier nu, maar dat ben ik niet.
Onzekerheid wordt vaak gezien als zwakte, maar ik vind dat het voorkomt dat je over anderen heen walst.
De kunst is bij wijze van spreken 'het stof van je afslaan, en weer verder wandelen'.

Jeve
Mssr Renard schreef:
(afbeelding)

We kwamen bij Castricum deze sprookjesachtige boomstronk tegen. Een klein trapje naar een klein deurtje met een bel. Prachtig en supervrolijk. Overigens waren er meer toverachtige zaken in de bossen te ontdekken.

Art! Kunst in de natuur.

Jeve schreef:

Ik heb in het kattendraadje eind vorig jaar een soort van manual geplaatst:

Kattendraadje

Jeve
GrafGantz schreef:
(quote)

Ik heb in het kattendraadje eind vorig jaar een soort van manual geplaatst:

Kattendraadje

Imgur... Thanks a lot. Ga es ff proberen binnenkort.

Mssr Renard schreef:
Duitsland heeft al zolang mijn hart gestolen.

Net terug uit het zuidelijkste stukje van Beieren, is ook prima te (berg)wandelen. En ook makkelijk per trein te doen, net ten zuiden van München wordt het al mooi. Het is zelfs mogelijk om direct vanuit het centrum van de stad te starten, daar begint de LAW naar Venetië. Hele stuk kost een maand en dan moet je ook de Alpen in z'n geheel doorkruisen met een flinke dot zware bergtochten, maar wellicht is het eerste deel van München naar het begin van de Alpen iets voor je? Eenmaal aan de rand van de Alpen zijn de mogelijkheden ontelbaar om zelf iets uit te stippelen en zo van dorpje naar dorpje te wandelen. Of gewoon vanaf het station van München nog een stukje zuidelijker met een regionale trein.

Als ik het niet vergeet post ik vanavond wel een paar foto's van de omgeving waar ik was

https://www.traildino.nl/trace/continents-Europe/countries-Italy/trails-Traumpfad_M%C3%BCnchen-Venedig

GrafGantz schreef:
(quote)

Net terug uit het zuidelijkste stukje van Beieren, is ook prima te (berg)wandelen. En ook makkelijk per trein te doen, net ten zuiden van München wordt het al mooi. Het is zelfs mogelijk om direct vanuit het centrum van de stad te starten, daar begint de LAW naar Venetië. Hele stuk kost een maand en dan moet je ook de Alpen in z'n geheel doorkruisen met een flinke dot zware bergtochten, maar wellicht is het eerste deel van München naar het begin van de Alpen iets voor je? Eenmaal aan de rand van de Alpen zijn de mogelijkheden ontelbaar om zelf iets uit te stippelen en zo van dorpje naar dorpje te wandelen. Of gewoon vanaf het station van München nog een stukje zuidelijker met een regionale trein.

Als ik het niet vergeet post ik vanavond wel een paar foto's van de omgeving waar ik was

Traumpfad München-Venedig - traildino.nl

Fantastisch!

Hoe toeristisch is Duitsland en haar wandelgebieden eigenlijk? We wilden ook eens een keer naar Bretagne, maar waren bang dat het ook daar te druk zou zijn.

We kijken nu uit naar onze tijd in Lahn. Helaas hebben we maar een week.

dix
GrafGantz schreef:
Ik heb in het kattendraadje eind vorig jaar een soort van manual geplaatst: Kattendraadje

Ik meende een GrafGrap te herkennen.
Maar dat kattendraadje bestaat dus écht.

Mssr Renard schreef:
(quote)

Fantastisch!

Hoe toeristisch is Duitsland en haar wandelgebieden eigenlijk? We wilden ook eens een keer naar Bretagne, maar waren bang dat het ook daar te druk zou zijn.

We kijken nu uit naar onze tijd in Lahn. Helaas hebben we maar een week.

Duitsland is zeer aan te raden kan ik je verzekeren.
Samen met groepje vrienden op 13 juni 2018 naar concert van Roger Waters geweest in München.
Volgende ochtend met een kater in de auto naar Ohlstadt gereden en daar begonnen aan een meerdaagse hike door het Estergebergte.

Het weer zat erg mee, we konden alles in korte broek en t shirt doen en hebben zelfs nog ergens in lokaal dorp in een meer gelegen in onze boxershorts.
Route weet ik niet exact meer (wandelkaart van de omgeving ligt nog wel in de auto), maar we zijn oa via Bischof, Krottenkopf en Hohe Kisten naar onze eindhalte Wankhaus op de berg Wank gelopen. Daar op het terras nog lekker aan het koude pils, om vervolgens af te dalen naar Garmisch-Partenkirchen.
Vanuit Garmisch de lokale trein terug naar Ohlstadt, lekker pizza gegeten plus voetbal gekeken en in de auto in 1 ruk weer terug naar NL.
Een andere mooie tussenstop is de Weilheimer Hutte onderaan de top van de Krottenkopf.
Zeker met dat mooie weer een schitterende plek om halve liters weg te tikken.
Toen de barman erachter kwam dat wij niet in de hut zouden blijven slapen en nog eens verder moesten voor een (illegale) overnachting in onze tent, besloot hij te stoppen met ons bier te verkopen. Was volgens hem niet vertrouwd om na zoveel drank nog verder te lopen en af te dalen. Dit ging uiteindelijk prima. Nog nooit zo snel afgedaald

Leuke anekdote Stalin. Eigenlijk nooit beseft dat naar het buitenland gaan toch erg fijn is. Er gaat een wereld voor me open (letterlijk).

Duitsland is daarbij zo groot, dat ik er de rest van mijn leven mee zoet ben.

Ik wandel graag in Duitsland, afgelopen zomer nog een weekje de Harz verkend. Alleen op de Brocken was het een beetje druk, verder liep ik urenlang alleen en kon ik volop genieten van de mooie natuur.

Mssr Renard schreef:
Leuke anekdote Stalin. Eigenlijk nooit beseft dat naar het buitenland gaan toch erg fijn is. Er gaat een wereld voor me open (letterlijk).

Duitsland is daarbij zo groot, dat ik er de rest van mijn leven mee zoet ben.

En je hoeft niet eens perse erg ver weg te gaan om mooie dingen te doen en te zien.
Zo is er nu de Dutch Mountain Trail in Zuid Limburg, een route van 100 km.
Dat moet in lang weekend te doen zijn en lijkt mij persoonlijk nog wel eens de moeite waard...

Stalin schreef:
(quote)

En je hoeft niet eens perse erg ver weg te gaan om mooie dingen te doen en te zien.
Zo is er nu de Dutch Mountain Trail in Zuid Limburg, een route van 100 km.
Dat moet in lang weekend te doen zijn en lijkt mij persoonlijk nog wel eens de moeite waard...

We hebben in Limburg echt heel veel gelopen. Delen vh Pieterpad, Krijtlandpad en een aantal Gegarandeerd Onregelmatig-routes. Ook zelf wat routes verzonnen. Het gebied ten oosten van Roermond vinden we ook erg fraai.

We zijn ook eens een flinke tocht gaan maken via Vaals, Duitsland, Moresnet, België en weer terug naar Vaals. In één dag door vier landen heen. Doe dat maar eens na.

In November gaan we lopen in Lahn. Onze eerste trip over de grens (legaal) sinds 2019. Want stiekem zijn we in Achterhoek, Twente en Limburg al een paar keer grensoverschrijdend geweest. Maar als je niemand tegenkomt, mag dat wel.

We hebben er erg veel zin in. En wie weet ga ik dan ook weer meer van Nederland houden.

staralfur schreef:
Ik wandel graag in Duitsland, afgelopen zomer nog een weekje de Harz verkend. Alleen op de Brocken was het een beetje druk, verder liep ik urenlang alleen en kon ik volop genieten van de mooie natuur.

De Harz staat op onze verlanglijst. We hebben grote kaart met alle wandelroutes van Duitsland op het toilet, en ik droom er vaak bij weg. Niet handig op de wc, maar ik ken nu wel bijna alle routes. De Harz schijnt de hoogste meest noordelijke berg van Duitsland te zijn.

Zoals beloofd wat plaatjes van Beieren. Ons hotel in de 2e week lag trouwens direct ten zuiden van het door Stalin genoemde Estergebirge, maar dit volledig terzijde.

https://i.imgur.com/vjG5iCY.jpg
Zicht op Unterammergau vanaf de hellingen boven Oberammergau

https://i.imgur.com/hGWByUL.jpg
Zicht op (een klein deel van) Naturpark Ammergauer Alpen

https://i.imgur.com/IkBXWjy.jpg
In de verte een herfstig Oberammergau

https://i.imgur.com/AlMZRFR.jpg
Wetterstein-massief, op de grens met Oostenrijk

https://i.imgur.com/PYh01AE.jpg
Bij de Brunnsteinhütte (net buiten beeld) hoog boven Mittenwald

Jeve
GrafGantz schreef:
Zoals beloofd wat plaatjes van Beieren. Ons hotel in de 2e week lag trouwens direct ten zuiden van het door Stalin genoemde Estergebirge, maar dit volledig terzijde.

(afbeelding)
Zicht op Unterammergau vanaf de hellingen boven Oberammergau

(afbeelding)
Zicht op (een klein deel van) Naturpark Ammergauer Alpen

(afbeelding)
In de verte een herfstig Oberammergau

(afbeelding)
Wetterstein-massief, op de grens met Oostenrijk

(afbeelding)
Bij de Brunnsteinhütte (net buiten beeld) hoog boven Mittenwald

Mijn deels Duitse hart loopt weer warm bij het zien van jouw foto's...

Fantastisch mooi GrafGantz. Wat voor muziek zou bij dat soort uitzichten passen. Neoklssiek, jazz, folk? Mamnal Hands? Bremer McCoy?

Beieren gaat ook bij ons in de Boeket-reeks.

Mssr Renard schreef:
Fantastisch mooi GrafGantz. Wat voor muziek zou bij dat soort uitzichten passen. Neoklssiek, jazz, folk? Mamnal Hands? Bremer McCoy?

Beieren gaat ook bij ons in de Boeket-reeks.

Geen muziek, want dan hoor je de koebellen niet meer

Ik zie geen enkele koe op die foto’s, Graf.
Of allemaal aan de kant die je niet op de foto zet?

Komende zondag zo'n 18 kilometer wandelen in Grenspark Kalmthoutse Heide, tussen Roosendaal en Antwerpen. Altijd mooi daar, iemand enig idee of de heide nog bloeit of is die tijd alweer voorbij?

Casartelli (moderator)
Inderdaad altijd mooi - ik heb er een paar jaar geleden nog een weekend gelopen. Afgelopen weekend stond in Noord-Drenthe nog redelijk wat heide in de nabloei. Dit weekend in het zuiden in de schaduw nog een laatste plukje wellicht?

GrafGantz schreef:
Komende zondag zo'n 18 kilometer wandelen in Grenspark Kalmthoutse Heide, tussen Roosendaal en Antwerpen. Altijd mooi daar, iemand enig idee of de heide nog bloeit of is die tijd alweer voorbij?

Ik fiets straks van Groningen naar Overijssel en daarbij over meerdere heidevelden; Balloërveld, Gasterse Duinen, Boswachterij Grollo, etc. Een kleine maand geleden deed ik dat ook en toen kon ik het golvende paars nauwelijks zien door de vele fotograven. Ik hoop dat het nu nog bloeit en die fotograven inmiddels zijn verwelkt.

Casartelli (moderator)
Onweerwolf schreef:
Balloërveld, Gasterse Duinen
Ja, exact daar was ik. Heb er ook een paar plaatjes geschoten, waarvoor excuses.

Een aanzienlijk deel van mijn tweedaagse viel samen met het Pieterpad. Afgezien van de bekende markeringen was aan de drukte wel duidelijk te merken om welke stukken dat ging.

Ach, enkele dagen later, op de terugweg, had ik het geluk de schaapskooi tegen te komen dus dat compenseerde wel. Die had ik al jaren niet meer gezien.

Fiets en ik zijn nu in de Gasterse Duinen en helaas is het bij lange na niet meer zo flitsend als van de zomer. Maar het bloeit nog wel.

Onweerwolf schreef:
Balloërveld, Gasterse Duinen

Casartelli schreef:
Ja, exact daar was ik. Heb er ook een paar plaatjes geschoten, waarvoor excuses.

Een aanzienlijk deel van mijn tweedaagse viel samen met het Pieterpad. Afgezien van de bekende markeringen was aan de drukte wel duidelijk te merken om welke stukken dat ging.

Kijk maar uit voor je 't weet, eindig je de volgende keer in een van de vele fotograven

Fiets poseert @ Balloërveld.

https://i.imgur.com/Potj35t.jpg

Helaas, Graf. Hier al 90% uitgebloeid. Het hoort net zo paars te zijn als het paaltje.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:25 uur

geplaatst: vandaag om 04:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.