MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
johan de witt schreef:
Wilco die naar Bora gaat speelt wellicht een rol?
Wel bizar dat ze er zo al over dachten.

Wat een onzin. Jij had hoofdaanname moeten worden had je vast een hoop geld mee kunnen verdienen.

Hindley heeft o,o% kopwerk gedaan. Geen ontsnapping geprobeerd terwijl hij de sterkste was.

vigil schreef:
(quote)

Wat een onzin. Jij had hoofdaanname moeten worden had je vast een hoop geld mee kunnen verdienen

Misschien is ie wel in real life wel HIP (= hoofd inkoop personeel), kan ie veel aannemen, alleen nu ff niet!

Dat van de ploegwagen had ik gemist en dat is inderdaad wel dom. Gewoon even faken dat er iets mis is met het zadel van Wilco.

Hindley was voor de giro al aangewezen als kopman. Het zou raar zijn als ie dan opeens moet gaan knechten terwijl ie de giro kan winnen.

Gemengde gevoelens bij Kelderman in het interview dat ie aan de NOS gaf: Kelderman geniet in roze: 'Was een gekke dag, heb er hard voor gestreden' | NOS

vigil schreef:

Hindley heeft o,o% kopwerk gedaan. Geen ontsnapping geprobeerd terwijl hij de sterkste was.

Hart was absoluut de sterkste vandaag.

Goed interview, logisch dat hij er zo instaat maar ik verwacht geen Lange Frans achtige inzichten

johan de witt schreef:
(quote)

Vandaar dat 'ie de etappe gewonnen heeft?

Gretz schreef:
Gemengde gevoelens bij Kelderman in het interview dat ie aan de NOS gaf: Kelderman geniet in roze: 'Was een gekke dag, heb er hard voor gestreden' | NOS

Uiteraard wil hij voor de camera geen kritiek leveren op zijn ploegleider, maar hij is er duidelijk niet happy mee. De beelden van die wegrijdende auto en het gebaar dat Kelderman daarna maakte (kijk maar eens terug) zijn duidelijk genoeg. Wielrenners zijn wat dat betreft inschikkelijker dan voetballers

Als Sunweb een voetbalteam was geweest, zou de Telegraaf morgen schrijven dat de ploegleider niet meer in zijn positie te handhaven zou zijn

vigil schreef:
Goed interview, logisch dat hij er zo instaat maar ik verwacht geen Lange Frans achtige inzichten

https://www.mupload.nl/img/vld23loalrx5.jpeg

Hindley had allicht toch beter even kunnen wachten in het dal dan...
,,Ik ben hier om Wilco aan de zege te helpen.”
,,Ik gun Wilco ook de overwinning. Ik gun het hem als renner en als mens. Zeker vanwege alle tegenslag die hij heeft meegemaakt.”
,,Ik moet ook realistisch zijn. Het is voor mij heel moeilijk om de Giro te winnen. In de eerste plaats door mijn taak, maar ook omdat mijn tijdrit niet zo goed is.”
,,Ik ga alles voor Wilco geven. Hij heeft de ervaring en rijdt een goede tijdrit. Je weet het nooit, maar ik denk dat hij het redt.”

https://www.ad.nl/dossier-giro/ploegmaat-hindley-gunt-kelderman-het-roze-als-renner-en-als-mens~af19057d/- ad.nl

chevy93 schreef:
(quote)
Vandaar dat 'ie de etappe gewonnen heeft?

Bij wielrennen wint altijd de sterkste? Ook al doet hij geen meter koperen? Fijn inzicht.

Poek schreef:
Hindley was voor de giro al aangewezen als kopman. Het zou raar zijn als ie dan opeens moet gaan knechten terwijl ie de giro kan winnen.

Huh, waarom zegt Hindley dan dat ie er is om Wilco aan de zege te helpen? De slagorde is toch precies andersom?

johan de witt schreef:
(quote)

Bij wielrennen wint altijd de sterkste? Ook al doet hij geen meter koperen? Fijn inzicht.

Lijkt wel veel op de sport die we niet meer mogen noemen - daar won gisteren ook de gelukkigste en niet de sterkste

Mjuman schreef:
Toch wel een buitengewone bizarre tactiek van Sunweb; je kopman hopeloos laten bungelen op het vlakke stuk: ploegleidersauto die wegrijdt - joepdoei, de mazzel redt je er maar mee

Het bewuste moment op video.

Gretz schreef:
(quote)

Huh, waarom zegt Hindley dan dat ie er is om Wilco aan de zege te helpen? De slagorde is toch precies andersom?

Concurrentie niet wijzer maken.

johan de witt schreef:
(quote)

Dennis. Maar die heeft de afgelopen dagen natuurlijk wat vaker rustig aan kunnen doen.

Ik denk verder dat Hindley en Hart behoorlijk gelijkwaardig waren vandaag. Anders was Hindley wel weggesprongen aan het einde. Tegelijkertijd had Hindley het nooit echt moeilijk. Enkel even op de Stelvio, toen Dennis ook voor Hart te hard reed.

johan de witt schreef:
(quote)

Blijkbaar heb ik wel het fijne inzicht om te zien dat het feit dat Hart het kopwerk doet niet automatisch betekent dat hij ook de sterkste is. Het zou niet de eerste keer zijn dat de daadwerkelijk sterkste renner een andere renner het kopwerk laat doen, omdat hij er geen belang bij heeft het kopwerk te doen.

Uiteindelijk weten we zondag wie er gelijk heeft gehad, maar deze tactiek was best wel gek inderdaad. Aan de andere kant, ook wel weer eerlijk. Geen toestanden als Froome die zich in 2012 inhield om Bradley Wiggins aan een tourzege te helpen of Ullrich die in 1996 hetzelfde deed bij Riis. En of de truc op Bilbao en Fuglsang wachten had gewerkt zullen we ook nooit helemaal zeker weten. Kelderman verloor in dat vlakke stuk niet heel veel meer dan hij had verloren als hij op ze had gewacht (uit mijn hoofd een kleine minuut versus 40 seconden). En of het op de limiet op de klim iets had uitgemaakt vraag ik me ook wel af. En dan is er nog de psychologie. Je geeft je toch min of meer over. Maar met Giro met zulke kleine verschillen kan het net het ook net het verschil tussen winst en verlies zijn.

Feit is dat Kelderman en Sunweb niet heel tof uit elkaar zijn gegaan. Kelderman wilde blijven. Sunweb boodt hem geen contract aan (wat de media naar het schijnt eerder wisten dan Kelderman) en tekende Romain Bardet (terwijl het gerucht gaat dat de Tour van volgend jaar maar liefst 80 kilometer aan tijdrit gaat krijgen, die gaat dus daar niet rijden denk ik). Kan me niet voorstellen dat dat niet doorsuddert. Bora tekende hem denk ik om het gat op te vullen dat Majka gaat achterlaten, want die wordt knecht van Pogacar.

Ben trouwens benieuwd wat Froome bij Israel Start Up Nation gaat verdienen. Hij is naar het schijnt nu nog op Sagan (rond de vijf miljoen per jaar voor Sagan, 3,5 miljoen voor Froome) na de bestverdiende wielrenner uit het peloton en kreeg wel een nieuw contract van Ineos, maar dat was zoveel minder dat hij niet tevreden was en tekende bij Israel. En die zijn druk bezig een team bij elkaar te kopen van renners van midden 30 die over hun top heen zijn. In de hoop dat er een of twee een flinke wederopstandig gaat krijgen. Froome zal dat niet zijn. Die zien we nooit meer in de top 10 van een grote ronde.

Dit is klaar, toch? Kelderman maximaal 3e deze Giro?

Zuur dat het dan in de laatste week alsnog misgaat, met dank aan een ontketende Dennis
(afbeelding)

Wel interessant wat Hindley straks gaat doen. Hart schijnt de betere tijdrijder te zijn.

Kelderman gewoon een minuut extra op achterstand op een stuk dat hij sowieso niets zou moeten verliezen. Op deze manier wordt 'ie gewoon op drie, vier minuten gereden.

Na de Tour nog een anticlimax vanuit Nederlands perspectief.

Liever dit dan dat ie de eindzege op enkele (bonificatie)seconden misgrijpt. Maar wel een zure anticlimax, terwijl we voor donderdag nog dachten dat Almeida de enige serieuze bedreiging was.

Het loopt nu opeens weer rap terug naar 1½ minuut.

Zo in t wiel ging dat even perfect maar helaas dat hij nu niet meer kan volgen

Dennis :O

Precies gelijk na 20 etappes

(afbeelding)

Alle teleurstelling vanwege Kelderman opzij zettend, een exact gelijke stand is wel de ultieme ontknoping.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:49 uur

geplaatst: vandaag om 11:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.