menu

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
Pecco Bagnaia

Voor het eerst sinds Rossi weer een Italiaanse wereldkampioen, en dat ook nog op een Ducati, groot feest in Italie denk ik.

Het was natuurlijk niet écht spannend meer, omdat Fabio moest winnen en Pecco dan 15e of lager moest eindigen, maar je weet het nooit. Rins sluit het mooi af voor Suzuki en Honda wint geen enkele race dit jaar.

Eens kijken of Marquez volgend jaar helemaal terug is.

trebremmit schreef:
Pecco Bagnaia

Voor het eerst sinds Rossi weer een Italiaanse wereldkampioen, en dat ook nog op een Ducati, groot feest in Italie denk ik.
Hij pakt de titel met 5 DNF scores en ook nog een 15de plek! Daartegenover staan wel 7 overwinningen, en niemand heeft dit jaar meer GP,s gewonnen dan hij dit jaar, alleen daarom is de titel verdiend! Hij pakte de titel na 20 wedstrijden met 265 punten. Was er een rijder geweest die 20x een 4de plek had gepakt, dan had die 260 punten en bijna de titel gepakt zonder ook maar 1 podium te hoeven scoren. Dat zegt genoeg over het brede niveau van de MotoGP, of juist een gebrek aan nieuwe helden die bijna buitenaards en foutloos een heel seizoen kunnen presteren! Het was wel een spannend seizoen, maar ook rommelig, en er werden gewoon teveel fouten gemaakt, en daarom vind ik de titel van Bagnaia ook niet heel bijzonder, want er was er niet 1 de beste, maar alleen maar degene die in deze foutenregen de minste maakte, en dat was uiteindelijk Pecco

Alvaro Bautista word met Ducati wereldkampioen superbikes vandaag. Een puike prestatie omdat een Ducati rijder (Carlos Checa) in 2011 voor het laatst de titel wist te pakken. Met maar 2 nul scores, en verder enkel eerste en tweede plekken dik verdiend natuurlijk!

Haha, ik vond het gisteren wel mooi dat Verstappen Perez niet voor liet gaan. Maar blijkbaar ben ik een van de weinigen gezien de reacties overal. Overigens vind ik ook niet dat Perez hem voor moet laten gaan als die situatie zich voordoet.

Erg collegiaal is het in ieder geval niet. Dat topsporters over het algemeen egoïstisch zijn is al lang en breed bekend . En schijnbaar/blijkbaar had Max nog een appeltje te schillen met Perez. Maar erg handig of slim lijkt me dit niet. Grote kans dat Perez nu een appeltje te schillen heeft met Max.

Het is niet alleen niet slim, maar ook compleet onnodig en hij benadeeld zijn team ermee. Die zijn er alles aan gelegen om Perez op de tweede plek te krijgen. Maar Verstappen toont hier weer te denken dat hij groter dan het team is. Sowieso vond ik het een domme actie want hij heeft hier niets meer te winnen.

Wat dan wel weer komisch is, is dat vrijwel niemand het over de eerste win van Russel of het sterke tempo van Mercedes heeft.

Maar ach, nu wordt Abu Dhabi tenminste nog wel spannend om te zien.

Hij is ook groter dan het team.

Die Perez moet niet zo hoog van de toren blazen, zonder het geblunder bij Ferrari had hij op een straatlengte achter Leclerc gestaan in de WK stand. Waar hij zelf na Monaco nog hoopte om mee te vechten om het WK zijn de cijfers na 21 races ontluisterend; 139 punten achterstand, 2 overwinningen om 14 van Verstappen, 10 podium om 16 en in de kwalificatie staat het 17-4 voor Verstappen. In races waarbij ze beiden gefinisht zijn 14-3, waarbij Verstappen in Silverstone technisch malheur had, en in Monaco en Singapore zijn snelste ronde niet kon afmaken en dus anders voor Perez had gestart en gefinisht.

Hij is op alle vlakken compleet afgetroefd en dan gaat meneer zeuren om 2 puntjes.

Gewoon voor Leclerc finishen en hij is tweede. Dat is hem dit jaar 8 keer gelukt. 7 keer was Leclerc de betere.

harm1985 schreef:
Hij is op alle vlakken compleet afgetroefd en dan gaat meneer zeuren om 2 puntjes.
Volgens mij mis je het punt... Oliedomme en egoïstische actie van Verstappen. Wat de reden ook is, laat je niet zo kennen, denk aan het teambelang, denk aan Perez die meermaals kastanjes voor je uit het vuur heeft gehaald en laat gewoon zien dat je een waardig kampioen en teamleider bent.

Sneue actie waarmee die zowel het team als zichzelf een slechte dienst bewijst.

Ik moest er echt om lachen, vind het ook vreemd dat mensen hier verbaasd om zijn, Verstappen is altijd al zo geweest, daarom is ie ook zo goed. Er is geen teambelang, alles draait om hem.

trebremmit schreef:
Hij is ook groter dan het team.

Dat denkt hij ja. En zolang hij de overwinningen aan elkaar rijgt zal het team niet al te moeilijk doen. Maar het is ook een teamsport en dit soort acties kunnen nog wel eens nadelig uitpakken. Tevens heeft hij weer aangetoond dat hij naast het racen nauwelijks volwassen geworden en zich nog steeds als dat kind gedraagd zoals hij begon.

Tegelijkertijd moet je die instelling ook wel hebben om kampioen te worden. Net zoals dat hij hem er alsnog bij Hamilton naast zet, wetende dat hij geen ruimte laat. Ook al heeft hij er niets mee te winnen. Als je dat niet doet win je nooit.

Verbazend vind ik het dan ook niet, ik zei het al toen ze die call gaven dat hij die plek niet terug gaat geven. Maar dat maakt de actie niet minder dom en nutteloos wat mij betreft.

Dat denkt ie niet, bij red bull draait het om hem, daarom betalen ze hem ook zo veel. En inderdaad dan moet ie wel presteren, maar dat doet ie al sinds hij daar zit. Volgens mij heeft ie altijd al gezegd dat ie niemand voor laat gaan, en dat doet hij dus ook niet. Beter kunnen ze het hem niet meer vragen en gewoon stoppen met die onzin van het voorlaten, bij Botas en Hamilton was het ook vervelend.

Edgar18 schreef:
(quote)
Volgens mij mis je het punt... Oliedomme en egoïstische actie van Verstappen. Wat de reden ook is, laat je niet zo kennen, denk aan het teambelang, denk aan Perez die meermaals kastanjes voor je uit het vuur heeft gehaald en laat gewoon zien dat je een waardig kampioen en teamleider bent.

Sneue actie waarmee die zowel het team als zichzelf een slechte dienst bewijst.

Er is gewoon nog een race te rijden hè, als Perez voor Leclerc eindigt, wat hij aan zijn stand verplicht is, dan is hij gewin 2e. Alleen in het geval dat hij 5e finisht met de snelste ronde en Leclerc 4e, dan zou het uitgemaakt hebben (of 5e en 6e, etc).

Zeer waarschijnlijk maakt het niet uit, deze 2 punten. Dat Perez een gratis pitstop had kunnen maken voor gebruikte (3 ronden) zachte banden omdat hij voor de SC 26 seconden voor Alonso lag ziet men graag over het hoofd.

De boodschap van Verstappen aan Perez is duidelijk, ken je plek, naai me en ik naai je terug.

Dat Perez op eigen kracht tweede zou moeten worden ben ik met je eens. Als je de beste auto hebt ben je dat wel aan je stand verplicht. In dat licht bezien ga ik met je mee harm1985.

Maar Formule 1 is een teamsport. En voor het team Red Bull - waar Verstappen onderdeel van uitmaakt - is het razend belangrijk om die tweede plek binnen te halen. Verstappen had Perez daar deze race een handje bij kunnen helpen zonder er zelf enig nadeel van te ondervinden. Stel je voor dat tijdens de laatste race Perez en Leclerc er samen afvliegen, dan benadeelt Verstappen hier zijn team enorm.

Daar komt bij dat het gewoon kleutergedrag is. Naai me en ik naai je terug vind ik kinderachtiger dan kinderachtig. Verstappen had hier gewoon verstandig moeten zijn en in moeten gaan op de vraag van zijn team. Dat had een hele hoop gezeur gescheeld.

De ware reden zullen we pas weten als hij zijn autobiografie schrijft, tot die tijd blijft het gissen. Van buitenaf lijkt het erg kinderachtig en egoïstisch maar denk dat Verstappen daar niet zo mee zit. Hij geeft de pers wel weer genoeg schrijfvoer, die zullen wel blij met hem zijn!

Blijf het grappig vinden dat de coureur die het hardst zijn best doet om geliefd te worden (Hamilton), derde eindigt in een stemming om wie de populairste coureur is achter iemand die dat totaal niet boeit (Verstappen).

In NASCAR is 'payback' overigens de normaalste gang van zaken, daar hebben ze geen straffen voor pushing a driver off en zo. Deel je daar een tikje uit, dan kun je hem een keer terug verwachten.

Mocht het overigens om het incident in Monaco gaan, dan is daar een simpele oplossing voor; rode vlag veroorzaken, dan ben je je snelste ronde van die sessie kwijt.

Verstappen heeft voor de race zelf aangegeven om Perez en het team te helpen om die tweede plek binnen te halen. Maar hij toont zich dan weer niet solidair naar zijn team in de race. En dan achteraf zeggen dat hij zijn redenen had is gewoon kinderachtig.

En nee dit is niet vergelijkbaar met Bottas/Hamilton trebremmit. Ze hebben beide kampioenschappen al binnen dus er is voor Verstappen niets meer te winnen met deze actie. Voor het team nog wel en daar rijd je gewoon voor in dienst.

legian schreef:
Verstappen heeft voor de race zelf aangegeven om Perez en het team te helpen om die tweede plek binnen te halen. Maar hij toont zich dan weer niet solidair naar zijn team in de race. En dan achteraf zeggen dat hij zijn redenen had is gewoon kinderachtig.

En nee dit is niet vergelijkbaar met Bottas/Hamilton trebremmit. Ze hebben beide kampioenschappen al binnen dus er is voor Verstappen niets meer te winnen met deze actie. Voor het team nog wel en daar rijd je gewoon voor in dienst.

Nee, in de pers zei hij te gaan helpen, maar niet hoe. Intern heeft hij al geventileerd dat hij niet zomaar aan de kant gaat en tóch vroegen ze het aan hem ten overstaan aan de wereld.

Dat zeg ik toch, hij zegt te gaan/willen helpen maar op het moment zelf is die solidariteit volledig verdwenen. Zeg dan gewoon niets.

We hebben het hier niet over korfbal hè, dit is het hoogste niveau van autosport met allemaal alfamannetjes die hun plek in de rangorde willen duidelijk maken.

Als het inderdaad om die actie in Monaco gaat, dan heeft dat Verstappen op zijn minst pole en waarschijnlijk een overwinning gekost en had Perez niet gelijk gestaan met Leclerc maar zo'n 15 punten erachter.

Perez dacht in Monaco wellicht dat hij ook kon meedoen aan de titelstrijd, terwijl hij feitelijk Verstappen in zijn strijd met Leclerc een oor aannaaide. En dat is Verstappen niet vergeten.

Nogmaals, ik zie twee scenario's in Abu Dhahi, ofwel Perez eindigt met gemak voor Leclerc en wordt tweede, ofwel hij finisht er ruim achter en dan had het resultaat in Brazilië sowieso niet uitgemaakt.

Overigens begon het hele verhaal voorafgaand aan de GP van Mexico al, waar de suggestie werd gewekt dat Verstappen Perez de zege zou moeten schenken als bedankje; nou Perez kwam niet eens in de buurt van Verstappen dat weekend. En zoals Verstappen daar al zei, als Perez gewoon elke race tweede wordt achter mij, dan wordt hij ook gewoon tweede in het WK.

harm1985 schreef:
We hebben het hier niet over korfbal hè, dit is het hoogste niveau van autosport met allemaal alfamannetjes die hun plek in de rangorde willen duidelijk maken.

Oh maar ik ben ook helemaal niet verbaasd en verwachte de actie al. Je wordt geen kampioen door aan andere te denken. Daarvoor heb je een enorm ego nodig. Dat heb ik eerder ook al gezegd.

Maar dat wilt niet zeggen dat zo'n actie als deze niet ongelofelijk kinderachtig is. Het gaat om plek 6, niet een overwinning. Verstappen wint niets met dat ene plekje en zijn team/teamgenoot wint wel wat met dat plekje. De laatste race ingaan met een kleine voorsprong is mentaal fijner dan er met gelijke of achterstand ingaan.

Daarnaast heeft Perez vaak genoeg hetzelfde gedaan in het team/Verstappen belang. En dat Verstappen op zo'n onnozel moment zijn punt duidelijk wil maken is gewoon triest. Hij hoeft ook niet te bewijzen dat hij de betere is, dat heeft iedereen al wel gezien. Het er op deze manier inwrijven en schijnbaar wat wraak nemen toont alleen maar dat hij een slechte winnaar is.

Verder boeit het mij eigenlijk niets. Perez verdiend die tweede plek sowieso niet. Sainz en Leclerc hebben daar veel meer recht op wat mij betreft.

Edgar18 schreef:
En voor het team Red Bull - waar Verstappen onderdeel van uitmaakt - is het razend belangrijk om die tweede plek binnen te halen.

Hoezo? Buiten dat je een mooie poster voor de socials kan maken, levert het ze niks op en kost het ze enkele bonussen.

En dit lijkt me vooral een fout van het team. Dit moet je vooraf bespreken (met een overeenstemmende conclusie voor alle betrokken partijen).

Erg gelachen om alle reacties. Dit is helemaal niet nieuw. Maar ja, Verstappen is van de uitdager de te uitdagen geworden en dat is te merken aan de publieke opinie (ook wat betreft de budgetcap e.d.).

Ik heb genoten van de race en met name van Alonso.

15 overwinningen, ongekend.

R.I.P. Davide Rebellin

luigifort schreef:
R.I.P. Davide Rebellin

Zeer tragisch einde. Net een maandje gestopt met wielrennen, na ruim een jaar geleden nog een dubbele beenbreuk te hebben opgelopen in de Memorial Pantani en daarna toch weer teruggekeerd in het peloton. Kom je zo aan je einde...

Zeer tragisch idd, een maand nadat ie een punt had gezet achter een 30-jarige carrière

luigifort schreef:
R.I.P. Davide Rebellin

Voorgoed "met pensioen". Godspeed Davide Rebellin!

R.I.P. Davide Rebellin

Prachtige carriere gehad en een hij zal voor eeuwig in het collectieve geheugen der wielervolgers blijven.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:23 uur

geplaatst: vandaag om 11:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.