MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
Tim Prins laat zien waarom de beslissing hem niet naar het OS te sturen belachelijk is. Met zo'n voorbereiding toch nog zilver op het EK, achter een van de beste jaarprestaties op de 1000 meter. En dat voor een achtervolgingsploeg die met moeite twintig minuten vond om met elkaar te trainen en geen zin had om zelf het EK te rijden.

Sowieso is dat hele EK zinloos, alle toppers laten zowat verstek gaan met het oog op de spelen.

Geef mij maar een ouderwetse EK of WK allround.

Semirunniy rijdt op de 5000 zijn Noorse tegenstander op een ronde. Maar mag waarschijnlijk niet op de OS starten, vanwege zijn matige resultaat in de B groep in Salt Lake.

Gelukkig staat er straks wel een Spanjaard aan de start in Milaan die amper onder de 7 minuten kan rijden, omdat dat binnen de Olympische gedachte past.

Goed, op de 5000 iemand lappen, dat heb ik nog niet vaak gezien in de 25 jaar dat ik schaatsen kijk. Dat is meer iets voor de 10k.

Onweerwolf
Als Vladek, voorheen Vladimir (wat een heerlijk leuke jongen is 't) alsnog de 5k mag rijden omdat een land zijn plek afstaat dan wordt dat misschien wel de sterkst bezette afstand uit de geschiedenis van het schaatsen. Semirunniy, Eitrem, Jilek, Loubineaud, Ghiotto plus daarachter Bloemen, Dawson, Lorello en, wellicht, Van De Bunt. Wat een line-up! (zou dat zijn).

Poek schreef:
Tim Prins laat zien waarom de beslissing hem niet naar het OS te sturen belachelijk is. Met zo'n voorbereiding toch nog zilver op het EK, achter een van de beste jaarprestaties op de 1000 meter.

Maar Prins kwam helemaal niet in aanmerking voor de 1000 meter. Dit toernooi laat juist zien dat Prins geen realistische kans heeft op de 1500 meter. Stolz, Ning, Sonnekalb en Kongshaug kan hij niet verslaan. En daarbovenop bleken Wennemars en Snel ook nog eens sneller op het OKT. Het toont vooral aan dat Prins het heeft laten liggen op de 1000 meter OKT door te verliezen van een niet al te sterke Nuis.

harm1985 schreef:
Semirunniy rijdt op de 5000 zijn Noorse tegenstander op een ronde. Maar mag waarschijnlijk niet op de OS starten, vanwege zijn matige resultaat in de B groep in Salt Lake.

Gelukkig staat er straks wel een Spanjaard aan de start in Milaan die amper onder de 7 minuten kan rijden, omdat dat binnen de Olympische gedachte past.

De zwakste aan de start van de 5000 meter is Sigurd Henriksen met een beste seizoentijd van 6:12.523.

De enige Spanjaard is de best wel talentvolle Nil Llop.

De zwakste van alle gekwalificeerden is waarschijnlijk de Italiaanse dame Maybritt Vigl, met een 1:15.936 op de 1000 meter.

Onweerwolf schreef:
Als Vladek, voorheen Vladimir (wat een heerlijk leuke jongen is 't) alsnog de 5k mag rijden omdat een land zijn plek afstaat dan wordt dat misschien wel de sterkst bezette afstand uit de geschiedenis van het schaatsen. Semirunniy, Eitrem, Jilek, Loubineaud, Ghiotto plus daarachter Bloemen, Dawson, Lorello en, wellicht, Van De Bunt. Wat een line-up! (zou dat zijn).

Volgens mij is Liu Hanbin vrij ernstig geblesseerd, dus er is een sprankeltje hoop.

Teunnis schreef:
(quote)

De zwakste aan de start van de 5000 meter is Sigurd Henriksen met een beste seizoentijd van 6:12.523.

De enige Spanjaard is de best wel talentvolle Nil Llop.

De zwakste van alle gekwalificeerden is waarschijnlijk de Italiaanse dame Maybritt Vigl, met een 1:15.936 op de 1000 meter.

Mijn opmerking was natuurlijk ietwat gechargeerd. Ik doelde op taferelen zoals 'oma rodel', of Afrikaanse zwemmers die twee keer zo lang over de 50 meter vrije slag doen als de gemiddelde zwemmer.

Goed, Semirunniy is eerste reserve, het zou niet de eerste keer zijn dat er alsnog een afvaller is.

Teunnis schreef:
(quote)

Volgens mij is Liu Hanbin vrij ernstig geblesseerd, dus er is een sprankeltje hoop.

Bedacht me dat er natuurlijk genoeg Chinezen zijn die de Olympische limiettijd hebben gehaald en hij dus gewoon vervangen zal worden door een andere Chinees. Tenzij hij in eerste instantie het denkt te halen, maar op het laatste moment toch af moet zeggen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:32 uur

geplaatst: vandaag om 17:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.