menu

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
Ja dat was een tegenvaller.

Hendrik68
Wat mooi voor Van Vleuten en wat ik heb ik op andere terreinen geweldig genoten van het weekend, maar voor de rest sportief? Wat een drama. Maar goed dat één sport taboe is hier. Dan lijkt de Red Bull het toch af te leggen, de rest van het seizoen. Gat met Mercedes leek voor kort nagenoeg gedicht, maar nu na de safetycar situaties scheuren ze net zo hard weer bij Verstappen weg. Belooft niet veel goeds en we moeten afwachten wat volgend jaar brengt. Misschien laten ze het een beetje bij zitten, omdat in 2021 een aantal veranderingen worden doorgevoerd.

En dan ga je de rest van de middag zitten wachten tot Joop Zoetemelk een opvolger krijgt in MVDP, alles loopt zoals het moet lopen en uit het niets vloeien alle krachten uit zijn lichaam. Wéér geen wereldtitel.
En dan valt Schippers nog eens weg en mijn andere favoriete sport het American Football? Ook daar is mijn ploeg na 3 wedstrijden alweer klaar. Soms kun je maar beter niet van sport houden.

Arbeidsdeskundige
Poles Apart schreef:
Mooie winnaar. En pas 23 en toch ook al eens 2e geweest in Vlaanderen. Echt geen koekenbakker dus.
Ik heb de laatste 60 kilometer nog een aantal keren teruggekeken. Dat heeft mij ervan overtuigd dat deze oersterke Viking en het Deense team (onder andere Valgren Andersen en Cort Nielsen) bijzonder sterk hebben gereden in deze mensonterende weersomstandigheden. Zijn commentaar hoe hij ervoor zorgde een net iets hoger vetpercentage dan zijn concurrenten te hebben was ook geweldig: gewoon af en toe een cake eten.

Kiki heeft het lek weer boven zo te zien. Dat lucratieve eindtoernooi lijkt me nu toch wel een zekerheidje, ze komt in Peking niet alleen veel verder dan vorig jaar maar verslaat ook nog een paar hooggeplaatste speelsters. Lekker punten verzamelen dus

Mocht ook wel weer na 3 maandjes drama tennis

Maar inderdaad, deze tikt flink aan!

Ik wou net zeggen, Kiki lijkt eindelijk weer een beetje vrij te zijn in haar hoofd. Deze week moet veel vertrouwen geven

Zeg nooit tegen een vrouw dat iets moet...

zaaf schreef:
Zeg nooit tegen een vrouw dat iets moet...

Heb jij d'r ook zo een?

Arbeidsdeskundige

Arbeidsdeskundige
Ik heb heel veel respect voor Matthieu van der Poel, omdat hij gisteren in opnieuw zeer regenachtig weer (uiteraard net niet vergelijkbaar met De Hel van Yorkshire) enorm heeft gebeukt op het heuvelachtig parkoers in ronde van het Münsterland. Dat hij zo'n kleine koers aangrijpt om zijn teleurstelling van afgelopen zondag te verwerken en daar dan zo rijd daar neem ik mijn pet heel diep voor af. Vanwege de aanwezigheid van enkele rassprinters, zoals winnaar Hodeg was de winst helaas niet voor hem weggelegd. Al denk ik dat het zo'n koele kikker is dat hij genoemde teleurstelling al lang verwerkt heeft.

Arbeidsdeskundige
Dusan Rajovic boekt een knappe zege in een sprint met veel valpartijen in de Ronde van Kroatië. Morgen is de koninginnerit waar Adam Yates deze ronde naar zich toe kan trekken. Dit weekeinde en volgende week nog even genieten van mooie koersen in Italië als opmaat naar de ronde van de vallende bladeren volgende week zaterdag. Een dag daarna nog even Parijs - Tours meepakken en dan zit dit bewogen wielerseizoen er op.

Hendrik68
Dat fatsoensrakkergedoe bij rugby mag ook wel een onsje minder zeg. De sport leeft bij de gratie van het humeur van de referee en aangezien je niks mag zeggen kan hij doen wat hij wil en het enige dat commentatoren zeggen is dat ze de discipline maar op orde moeten hebben. Er wordt net een Argentijn uitgestuurd, alleen omdat hij met zijn lengte net niet lekker uitkomt. Scrum of penalty op zijn allerergst, maar direct rood, doe even normaal. Argentinië direct uitgeschakeld en alle voordeeltjes blijven naar Engeland gaan. Dan mag je best heel even uit je plaat gaan vind ik persoonlijk.

Sportvrouw van het jaar

Ja het gaat moeilijk worden voor Kiki om dit te overtreffen.

Hendrik68 schreef:
Dat fatsoensrakkergedoe bij rugby mag ook wel een onsje minder zeg. De sport leeft bij de gratie van het humeur van de referee en aangezien je niks mag zeggen kan hij doen wat hij wil en het enige dat commentatoren zeggen is dat ze de discipline maar op orde moeten hebben. Er wordt net een Argentijn uitgestuurd, alleen omdat hij met zijn lengte net niet lekker uitkomt. Scrum of penalty op zijn allerergst, maar direct rood, doe even normaal. Argentinië direct uitgeschakeld en alle voordeeltjes blijven naar Engeland gaan. Dan mag je best heel even uit je plaat gaan vind ik persoonlijk.

Ik heb de beelden een paar keren dicht bekeken: Twitter. Het gaat dus om de tackle van de Argentijn Tomas Lavanini op de Engelsman Owen Farrell. Door historische omstandigheden natuurlijk is er nooit een grote liefde tussen beide landen en zijn hun onderlinge matchen altijd geladen.

Volgens de letter van de reglementen heeft ref Nigels Owens gelijk, je moet ten allen tijde de controle behouden vanaf het inzetten van de tackel tot het neerbrengen van de tegenspeler. Hij raadpleegt dan ook zijn collega's, bekijkt de beelden, vraagt om "verzachtende omstandigheden" en geeft rood.

Het is een moeilijke beslissing maar ik vond het eerder een gele kaart waard met straftijd. Owen Farrel kwam er wel ongeschonden uit en speelde door maar dat mag niet meespelen in de beoordeling van de fase in kwestie.

Gisteren tijdens Japan - Samoa, rond minuut vierentwintig: Japan v Samoa - Rugby World Cup 2019 | rugbyworldcup.com. Meer een kopstoot dan een tackle, bestraft met geel. Ik vond deze overtreding veel smeriger. Thuisland Japan wint ook overtuigend zijn derde wedstrijd: is er daar een sprookje in de maak?

Arbeidsdeskundige
Met de overwinning in de giro del'Emilia laat Roglic zien ook ééndagskoersen te kunnen winnen. Daarmee is hij meteen topfavoriet voor de ronde van de vallende bladeren.

Poek schreef:
Ja het gaat moeilijk worden voor Kiki om dit te overtreffen.

Jup, dan moet ze Linz, Moskou en de WTA finals winnen. Mocht dat lukken dan zal ze 2e of 3e op de wereldranglijst staan en sla ik die prestatie nog wel iets hoger aan als het dubbele goud van Hassan

Met nog vier races te gaan was het gisteren al beslist. Márquez wereldkampioen MotoGP 2019. Alleen de jongeling Fabio Quartararo die dit jaar zijn debuut maakte in de MotoGP kon in de race gisteren weerwerk bieden. Als Quartararo in 2020 meteen bij de start van het nieuwe seizoen zo sterk is als in de laatste races krijgt Márquez er een te duchten concurrent bij.

Arbeidsdeskundige
Fraaie overwinningen van Roglic in Tre Valli Varesine en Van Asbroeck in Mémorial Vandenbroucke

Arbeidsdeskundige
Bijzonder fraaie overwinning van Woods in een met een bijzonder sterk deelnemersveld gevulde Milaan - Turijn. Als favorieten voor de ronde van Lombardije zie ik Roglic, Woods, Valverde en Adam Yates.

Arbeidsdeskundige
Na imponerend rijden van Ineos heeft Bernal gisteren op fraaie wijze Piemonte gewonnen. Het deelnemersrveld was veel minder indrukwekkend dan eergisteren waarin genoemde Colombiaan iets tekort kwam. Verder zit deze koers iets te dicht op de ronde van Lombardije. Genoemde Tour winnaar plaats ik om genoemde redenen iets onder eerder genoemde favorieten voor het winnen van de ronde van Lombardije.

Ik zou het Mollema wel gunnen. Lijkt me ook in goede doen.
Nibali mag ook wel op dat rijtje van je.

Wat te denken van de Vuelta winnaar

Edit: Ow die staat er al tussen

Bauke, nu of nooit!

De Ronde van Mollemardije.

Dat grrrmmblll#$%%@@$4÷=€&=÷%_ Eurosport weer door de bocht: beslissende demarrage tijdens de reclame. Ik dacht dat die un de laatste 20 km niet meer zou komen.

Hele mooie overwinning van een stoemper pur sang.

johan de witt schreef:
Bauke, nu of nooit!

Geweldig!!

Als je ziet wie hij hier allemaal klopt kun je alleen maar diep respect hebben voor Bau.
Echt iemand die het maximale uit zijn carrière heeft gehaald en blijft halen.
Sublieme overwinning!

Yep, mooie winst voor Mollema.

Hij gaat met de jaren slimmer koersen. Kent zijn beperkingen maar durft te gaan wanneer de kansen open liggen en krijgt loon naar werken nu. Verdiend!

En al een paar weken goed, en kort gefinished in die Italiaanse koersen. Dat ie dan de grootste van ze allemaal pakt is fabuleus.

Ook vandaag: de laatste koers van Laurens Ten Dam.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:50 uur

geplaatst: vandaag om 17:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.