MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
Onweerwolf
ABDrums schreef:

WMS:
3. Manganello

Ben ik de enige die dat een enorm vervelend mens vindt? die gun ik het dus echt niet. Geldt ook voor Maltais trouwens. Brrr.

ABDrums schreef:
(quote)

Deze voorspelling blijkt vanavond uitgekomen te zijn. Van Veen gooit een heel prima wedstrijd, wellicht net iets onder het niveau dat hij tegen Anderson en Humphries haalde, maar die verrekte 18-jarige Engelsman had het vanavond in de finale echt op zijn heupen. Zelden zo'n sterk optreden in het darten gezien, en dat dan ook nog op dit podium in de finale presteren. Ongekend goed. Wie wereldkampioen zou worden, stond eigenlijk op voorhand al vast. Het was in alle gevallen weer een mooi toernooi om te volgen!

Jup...maar wat als Gian die 127 in set 2 wel had uitgegooid op D8?

johan de witt schreef:
(quote)

Femke. Kok.

Poeha schreef:
GvV, wat een verademing t.o.v. bijvoorbeeld een MvG of een Van Duyvenbode.

(embed)

Misschien wel de normaalste en vriendelijkste/sympathiekste darter die er op dit moment rondloopt bij de PDC. Samen met good old Gary Anderson natuurlijk

Gretz schreef:
(quote)

Jup...maar wat als Gian die 127 in set 2 wel had uitgegooid op D8?

Dan was het in ieder geval meer een wedstrijd geworden. Maar ik denk toch dat ook in dat geval Van Veen, naarmate de wedstrijd was gevorderd, overklast zou worden door de klasse en kwaliteiten van Littler. Maar goed, we zullen het nooit te weten komen...

kaj_666 schreef:
(quote)
Wel wat minder eten

Zelf niks gepresteerd behalve op gewicht te blijven, knap hoor...

Gretz schreef:
(quote)

Misschien wel de normaalste en vriendelijkste/sympathiekste darter die er op dit moment rondloopt bij de PDC. Samen met good old Gary Anderson natuurlijk
En Ryan Searle. Enorm vriendelijk ook naar de sportjournalisten toe.

Benieuwd hoe de “shorttrack soap” gaat aflopen…beslissing over Schulting tot na EK uitgesteld.

El Ninjo schreef:
Benieuwd hoe de “shorttrack soap” gaat aflopen…beslissing over Schulting tot na EK uitgesteld.

EK = OKT?

GrafGantz schreef:
(quote)

EK = OKT?

Uiterlijk 20 januari moet de volledige selectie bekend zijn. Op de EK in Tilburg van 16 tot en met 18 januari heeft Schulting een laatste kans om zich te bewijzen.

gigage schreef:
(quote)

Zelf niks gepresteerd behalve op gewicht te blijven, knap hoor...

Het is voor jou onvoorstelbaar dat ik niet met Luke Littler zou willen ruilen?

Onweerwolf
Ik zou zelfs mijn hond nog niet met die vadsige dartstokkie laten ruilen.

El Ninjo schreef:

Ik denk dat ze ervoor kiezen om Schulting mee te nemen naar het shorttrack. In ruil daarvoor stelt ze dan haar plek in de prestatiematrix beschikbaar. Daarvoor wordt dan Marrit Fledderus aangewezen, zodat Femke Kok een beter trainingsmaatje heeft. In ruil daarvoor staat Kok haar plek op de 1500 meter af aan Joy Beune. Daar is Kjeld Nuis dan weer zo tevreden over dat hij zich hevig geëmotioneerd terugtrekt en zijn startplekken aan Tim Prins ter beschikking stelt. Vervolgens raakt Marcel Bosker geblesseerd aan zijn helm en mag Nuis alsnog mee om gedoogsteun te verlenen aan een minderheidsploegenachtervolging. Jordan Stolz wordt zo moe van al deze mutaties dat Joep Wennemars drie keer goud wint. Hij bedankt zijn vriendin bij Bert Maalderink uitgebreid voor deze geste.

kaj_666 schreef:
(quote)

Het is voor jou onvoorstelbaar dat ik niet met Luke Littler zou willen ruilen?

Het is voor mij onvoorstelbaar dat na zo'n topprestatie zo'n lullig " hij is te dik" berichtje komt.

Onweerwolf schreef:
juigh, lekker meelopen met de likes.

Rudi S schreef:

Uiterlijk 20 januari moet de volledige selectie bekend zijn. Op de EK in Tilburg van 16 tot en met 18 januari heeft Schulting een laatste kans om zich te bewijzen.

Ja, maar ik kreeg uit de interviews met de overige shorttracksters (die wel al geplaatst zijn) nu niet het gevoel dat ze met open armen terug ontvangen gaat worden in de ploeg...de vraag is natuurlijk of je inderdaad gaat "morrelen" aan een ingewerkte relayploeg die een grote kans op goud heeft of dat je gaat voor de individuele kwaliteiten van Schulting tegenover Diede van Oorschot, waarbij dat laatste me wel duidelijk lijkt maar of dat ook goed genoeg is voor Schulting om ook individueel een medaille te winnen na 1,5 jaar afwezigheid vraag ik me af.

El Ninjo schreef:
de vraag is natuurlijk of je inderdaad gaat "morrelen" aan een ingewerkte relayploeg

Een relayploeg bestaat maar uit 4 personen en die zijn alle 4 al geselecteerd. Schulting is natuurlijk een vreemde eend in de bijt, maar op grond van haar kwaliteiten verdient ze het om ook op shorttrack aan de OS mee te doen.

Justus18 schreef:
(quote)

Een relayploeg bestaat maar uit 4 personen en die zijn alle 4 al geselecteerd.

Ja, maar ten eerste rijd je meestal niet alle rondes op volledige sterkte en is het tijdens het toernooi vaak afhankelijk van de vorm wie de 4e persoon wordt, daar maakt Zoë Deltrap wel de meeste kans op maar als ze onderpresteert op het toernooi zelf dan schuift nr 5 automatisch door en houd je nog steeds een ploeg die op elkaar ingespeeld is over.

gigage schreef:
(quote)

Het is voor mij onvoorstelbaar dat na zo'n topprestatie zo'n lullig " hij is te dik" berichtje komt.

En zo kunnen we ons blijven verwonderen. Graag gedaan!

El Ninjo schreef:
(quote)

Ja, maar ten eerste rijd je meestal niet alle rondes op volledige sterkte en is het tijdens het toernooi vaak afhankelijk van de vorm wie de 4e persoon wordt, daar maakt Zoë Deltrap wel de meeste kans op maar als ze onderpresteert op het toernooi zelf dan schuift nr 5 automatisch door en houd je nog steeds een ploeg die op elkaar ingespeeld is over.

Het klinkt toch een beetje als een vergezocht argument. Ik snap dat ploegsfeer belangrijk is, maar feit blijft dat je voor de relay niet per se 5 rijdsters móét hebben. Om dan iemand met de staat van verdienste die Schulting heeft thuis te laten om iemand mee te nemen die 0,0 kans heeft om individueel ergens een medaille te winnen en die waarschijnlijk ook bij de relay slechts reserve is?? Van een afstandje kan ik hier weinig anders in lezen dan dat Niels Kerstholt goed gebruik heeft gemaakt van de enkelbreuk van Schulting om de rest van het team 'zijn' kamp binnen te loodsen.

Man op bank legt shortrackcoach uit dat wisselen tussen races bij het belangrijkste onderdeel helemaal niet nodig is.

Tijdens de Olympische Spelen lijkt me wisselen inderdaad niet verstandig.

Er is alleen een halve finale en finale. De halve finale is op dezelfde dag als de 1.000 meter heats. De volgende dag geen relay maar 1.000 meter finale. En dan de dag erna finale relay.

Je zou kunnen zeggen, tijdens de halve finale relay geven we Xandra Velzeboer rust, maar het niveau in de halve finale is te sterk om Velzeboer niet op te stellen. Dan is er ook de optie om Michelle Velzeboer rust te geven in de halve finale, maar ook dat lijkt me toch te veel risico voor een halve finale OS. De andere twee rijden de 1.000 meter niet (als Schulting geselecteerd wordt).

Normaal (tijdens World Cups) zijn er drie relaywedstrijden in een weekend vol met andere afstanden.

Wat dat betreft lijkt het me een hele makkelijke keuze (Schulting selecteren), maar je zit met het psychologische aspect. Schulting niet meenemen zorgt voor externe ruis. Schulting meenemen kan zorgen voor interne ruis. En Zoë Deltrap zul te teleurstellen met geen individuele afstanden.

EDIT: Even opgezocht hoe het vier jaar geleden was. Ook toen heeft Nederland de halve finale met dezelfde vier gereden als de finale.

Het lijkt me duidelijk dat de 2 Velzeboertjes en Poutsma zowel de halve als de finale rijden...ik zocht het meer in de wissel Zoë Deltrap - Diede van Oorschot dan....en was daar de vorige keer niet een hoop om te doen geweest omdat degene die helemaal niet opgesteld wordt ook geen medaille wint (of was dat alweer langer geleden toen ze per ongeluk als winnaar van de B finale door al die kwalificaties in de A finale toch brons wonnen en er 1 buiten de boot viel)? Ik meen dat ze dat toen tijdens het WK anders gedaan hebben en iedereen laten rijden zodat ze ook allemaal een medaille hadden.

Hoe dan ook...ik vond de reacties van de shorttrack dames (met name van degene die zeker zijn van hun plaats) op een eventuele terugkeer van Schulting zeg maar nogal zuinigjes en niet overlopen van enthousiasme...ofwel, weet typisch Nederlands, altijd gedoe bij de selecties haha (misschien ook wel bij andere landen hoor, dat krijgen we natuurlijk niet allemaal mee).

Die shorttracksters trainen dagelijks met elkaar en heel collegiaal is het natuurlijk niet van Schulting. Die komt om twee voor twaalf - nadat ze steeds gezegd heeft dat ze zich op de langebaan richt - nog even de Olympische droom verpesten van een schaatsster met net iets minder talent. Topsport is keihard en als Schulting beter is dan moet ze volgens die wetten gaan. Maar dat dat tot animositeit en scheve gezichten leidt, snap ik ook wel weer.

Schulting zoals verwacht ook naar de OS shorttrack.
Van Oorschot blijft thuis.

Wel matig dat ze haar niet ook de 1.000 meter laten doen (ze is aangewezen voor enkel de 1.500 meter). Op die afstand is ze nota bene tweevoudig Olympisch kampioen.

Onweerwolf
Van mij had Schulting wel helemaal bij het shorttrack mogen blijven.

Onweerwolf schreef:

De belangrijkste sport wereldwijd anno 2026 die nog niet olympisch is. Hopelijk komen er in 2032 zolang Littlermania gaande is mogelijkheden

Onweerwolf
De kans dat Eefje de Visser de Top 2000 haalt is nog eindeloos veel groter dan de kans dat het dartsspelletje olympisch wordt.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:36 uur

geplaatst: vandaag om 19:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.