MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
Zoals opa Wennemars al zei: Some people believe speedskating is a matter of life and death. I can assure you, it's much, much more important than that

Ning.

Lukas schreef:
Er is trouwens wel een wonder gebeurd. De nummer 3 van Nederland had volgens de KNSB-statistiek 0% kans op een medaille. De nummer 4 van Nederland pakt nu een medaille.

Perfecte manier om toch een medaille te halen via een vaag Bosker/Prins verhaal

Als Prins hier had mogen rijden hadden we hier geen medaille gehad.

Of ja, toch wel. Met Wennemars.

Benieuwd naar morgen. Ik denk Femke.
Zeker als Takagi in de laatste rit loot.

Ik hoop stiekem een beetje op Rijpma-de Jong. Ik heb me regelmatig kritisch uitgelaten over haar als ze weer eens zuur stond te kijken als ze verloren had, maar ze kan ook zomaar een uitschieter hebben een dan is ze een erg mooie winnares. Zou ook wel loon naar werken zijn.

Bert wrijft het er nog even lekker in bij Joep.

Wél mooi interview met Nuis.

Ja, Rijpma-De Jong heeft ook mijn grote voorkeur.
Maar ik vrees dat het toch weer gaat tegenvallen.

Ze mag tegen Bowe, dat is wel een fijne loting.
Takagi in de laatste rit en Femke alleen in de eerste…
Dat vergroot de kansen voor Antoinette

johan de witt schreef:
en Femke alleen in de eerste…

Oei, dan is de dynamiek nog niet in het stadion.

Nou, lekker dan voor Femke, nu al kansloos dus (niet door de loting, maar door Octopus De Witt)

Het is beetje de spelen van de jankerts (Michelle, Joep) dus ik geef Antoinette een goede kans

https://i.imgur.com/o3OSz0b.jpeg

For me, this picture captured everything my Olympics stood for.
This moment proves you don't have to become less of yourself to achieve something great. That your looks don't define you as a person or as an athlete. That if you work hard and stay determined, it will all come together.

It's so ironic because my winged eyeliner and make-up are something I've been judged for during my whole career, when all it ever did was give me confidence and make me feel feminine and powerful.

The pressure I've felt, the judgment I've dealt with around so many things, the hard work I've been putting in for so many years all came together in this moment.

I never felt the need to prove anything. I did this for me, my younger self, my family and for all women who don't want to be put in a box and just want to be their authentic selves.

A reminder that you can be soft and strong, disciplined and feminine, all at once. Never let anyone dim your light. ?

Love love love

Instagram

Rijpma-de Jong doet toch alleen mee omdat iemand de 4e plaats moet halen … maar ik denk wel dat als ze ooit een kans op goud heeft gehad het wel nu is.

Femke is een outsider maar alleen rijden helpt dan niet denk ik. Maar reed ze het baanrecord in Thialf ook niet in haar eentje?

harm1985 schreef:
Femke is een outsider maar alleen rijden helpt dan niet denk ik. Maar reed ze het baanrecord in Thialf ook niet in haar eentje?

Alleen rijden lijkt me op zich geen probleem. Ze gaat elke andere deelnemer in de eerste helft van het programma toch dik overkruisen en als het goed is nooit meer terugzien. Zelfs tegen de op zich ook niet echt trage Rijpma-De Jong op het OKT reed ze 1437 meter alleen.

Ja, het is haar favoriete afstand en de snelheid zit erin lees ik, dus ze heeft er alle vertrouwen in … we gaan het zien.

Het vervelende voor Groenewoud is - als haar rit tegenvalt - het alleen maar over Beune zal gaan, terwijl je op basis van de drie TP-races (een opening van boven de 19 seconden zelfs) en haar 3km (tot de 1400m nagenoeg gelijk aan Groenewoud) prima kunt concluderen dat ook Beune geen topvorm heeft en in ieder geval geen 1500m-benen heeft. Sowieso is het natuurlijk bijzonder dat je zo'n vraag met zo'n negatieve ondertoon überhaupt voorlegt aan een topsporter. Die krijgt daardoor online alleen maar vervelende berichten naar haar hoofd geslingerd, terwijl het niet echt een eerlijke vraag is. We hebben een kwalificatiemoment gehad en daar hebben drie atleten een startbewijs binnen gehaald. Als die verder niet ziek of geblesseerd zijn gaan zij vanzelfsprekend van start. Ik heb ook niemand vandaag aan Tijmen Snel zien vragen waarom hij überhaupt start.

Verder hebben we vandaag gezien dat de omstandigheden de sprinters onder de 1500m goed gezind zijn. Op basis daarvan zijn Kok, Takagi en Rijpma-de Jong (lekkere loting tegen Bowe) zéér in het voordeel.

https://i.imgur.com/YkqpduA.gif
'En daar gaat een bril stuk, van iemand die ie denk ik verder niet kent.'

Gretz schreef:
(afbeelding)

Doet me denken aan herman bij Parquet Courts op Primavera 2013.

Haha, dat was niet ideaal nee. Het eigenlijke festival moest toen nog beginnen.

Prachtige overwinning was dat inderdaad.

Gretz schreef:
(embed)

Niet normaal die Wennemars

herman schreef:
Haha, dat was niet ideaal nee. Het eigenlijke festival moest toen nog beginnen.

Was dat de editie met Pulp?

Nee dat was 2011. Toen sneuvelde er vast ook van alles, maar niet de bril van Herman.

Om een beetje on topic te blijven: er was ook een jaar dat Tennis op de ATP Stage speelde, maar ik weet niet meer in welk jaar dat was.

Lukas schreef:
Er is trouwens wel een wonder gebeurd. De nummer 3 van Nederland had volgens de KNSB-statistiek 0% kans op een medaille. De nummer 4 van Nederland pakt nu een medaille.

Afgerond 0% he (al denk ik wel dat ze bij Nuis het argument niet gebruikt zouden hebben).

Donner speelde ooit een match tegen Ree en zei "99% zeker dat ik ga winnen." Hij verloor en Willibrord Frequin vroeg na afloop hoe dat zat, hij zou toch winnen?. "Zo zie je maar, toch die ene procent" was zijn uitleg.

Wennemars is terecht boos dat Prins niet mee mocht, kost hem de medaille

Rudi S schreef:
Wennemars is terecht boos dat Prins niet mee mocht, kost hem de medaille

Dat was mijn grap.

Gretz schreef:
(afbeelding)

Nog nooit iemand zó blij gezien met een vierde plek voor zijn kind.

harm1985 schreef:
(quote)

Dat was mijn grap.

Oh sorry, stuur maar een tikkie

harm1985 schreef:
(quote)

Nog nooit iemand zó blij gezien met een vierde plek voor zijn kind.

Op dat moment was het nog een 1e plaats en een OR.
Maar die pa is compleet doorgeschoten ( geen idee wat hij gebruikt).

dix
Gretz schreef:
For me, this picture captured everything my Olympics stood for.

Duidelijk, waar je mee omgaat daar word je mee besmet.
The Orange Woman en ik heb het niet over haar skatesuit.

Lukas schreef:
Nee dat was 2011. Toen sneuvelde er vast ook van alles, maar niet de bril van Herman.

Om een beetje on topic te blijven: er was ook een jaar dat Tennis op de ATP Stage speelde, maar ik weet niet meer in welk jaar dat was.
Zakte herman toen niet door die ligstoel?

Gast
geplaatst: vandaag om 01:21 uur

geplaatst: vandaag om 01:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.