Overig / Algemeen / WK 2006
zoeken in:
0
De Klever
geplaatst: 20 februari 2006, 15:59 uur
Op mijn site heb ik een poll staan over het WK 2006 dat in de zomer gespeeld gaat worden. Er is tot nu toe 233 keer gestemd. Brazilie krijgt verreweg de meeste stemmen..Zonde! Ikzelf denk dat Nederland een goede kans gaat maken komende zomer. Je kan zelf je stem uitbrengen op: WK POLL
NEDERLAND (65 stemmen)
BRAZILIE (81 stemmen)
FRANKRIJK (10 stemmen)
DUITSLAND (23 stemmen)
SPANJE (12 stemmen)
ARGENTINIE (25 stemmen)
ITALIE (17 stemmen)
Wie denken jullie dat het WK gaat winnen?
NEDERLAND (65 stemmen)
BRAZILIE (81 stemmen)
FRANKRIJK (10 stemmen)
DUITSLAND (23 stemmen)
SPANJE (12 stemmen)
ARGENTINIE (25 stemmen)
ITALIE (17 stemmen)
Wie denken jullie dat het WK gaat winnen?
0
dutch2
geplaatst: 20 februari 2006, 16:06 uur
Engeland, hoewel ik het een verschrikkelijk team vind.
0
DutchViking
geplaatst: 20 februari 2006, 16:06 uur
Argentinië, hoewel ook Brazilië grote kanshebber is en Nederland misschien een outsider.
0
geplaatst: 20 februari 2006, 16:11 uur
De Klever schreef:
Ikzelf denk dat Nederland een goede kans gaat maken komende zomer.
Ikzelf denk dat Nederland een goede kans gaat maken komende zomer.
Denken we dat niet altijd, het gaat uiteindelijk toch steeds mis

0
geplaatst: 20 februari 2006, 16:18 uur
Ik wordt zo moe van al die mensen die elke keer menen dat Nederland een WK kan winnen. Ja, ze kunnen ver komen, maar Nederland mist de hardheid/killers-mentaliteit om ooit het WK te kunnen winnen. Het zit gewoon niet ingebakken in onze kaaskoppen... helaas.
Zelfs het WK wat Nederland had moeten winnen in '74 (goed jaar trouwens) werd daardoor verloren.
Ik hou het ook maar op Brazilië, met Engeland en Duitsland (komen altijd ver en zeker in eigen land) als outsiders.
Zelfs het WK wat Nederland had moeten winnen in '74 (goed jaar trouwens) werd daardoor verloren.
Ik hou het ook maar op Brazilië, met Engeland en Duitsland (komen altijd ver en zeker in eigen land) als outsiders.
0
Toine Rorije
geplaatst: 20 februari 2006, 16:20 uur
Ik wacht eerst even de uitspraak van Verdonk af
0
geplaatst: 20 februari 2006, 16:23 uur
HammerHead schreef:
Ik wordt zo moe van al die mensen die elke keer menen dat Nederland een WK kan winnen. Ja, ze kunnen ver komen, maar Nederland mist de hardheid/killers-mentaliteit om ooit het WK te kunnen winnen. Het zit gewoon niet ingebakken in onze kaaskoppen... helaas.
Natuurlijk kan Nederland een WK winnen. Ik word altijd zo moe van dat gezeik over die mentaliteit. Jongbloed had in '74 zo'n beroerde mentaliteit dat ie helemaal geen zin had om dat rollertje van Gerd Müller te pakken. Wat een onzin allemaal zeg.
0
geplaatst: 20 februari 2006, 16:24 uur
inderdaad, als kalou meedoet wordt de kans dat we winnen een stuk kleiner
0
DutchViking
geplaatst: 20 februari 2006, 16:25 uur
Het manco aan Nederland is dat het geen toernooivoetballers zijn. Duitsers, Argentijnen beginnen vaak matig (of verliezen hun eerste wedstrijd), maar als het moet dan staan ze er. Vooral Argentinië heeft nu een hard en ervaren team. Het ligt misschien niet zo zeer aan mentaliteit, maar de absolute wil om te winnen ontbreekt soms bij ‘ons’.
Brazilië gun ik het niet echt, op het WK van vier jaar geleden hebben ze erg veel geluk gehad (weinig tegenstand) en van de schwalbes van een speler als Rivaldo (doet die nog mee?) krijg ik koude rillngen.
Brazilië gun ik het niet echt, op het WK van vier jaar geleden hebben ze erg veel geluk gehad (weinig tegenstand) en van de schwalbes van een speler als Rivaldo (doet die nog mee?) krijg ik koude rillngen.
0
Toine Rorije
geplaatst: 20 februari 2006, 16:25 uur
Conway Twitty schreef:
Ja, idd.

0
De Klever
geplaatst: 20 februari 2006, 16:28 uur
HammerHead schreef:
Ik wordt zo moe van al die mensen die steeds weer vertrouwen in Engeland hebben.....
. Zijn ook nooit succesvol he!We hebben nu een hele goede bondscoach he en zijn niet meer afhankelijk van DICK Advocaat met zn vreemde wissels. Dat kan een groot verschil betekenen!
0
geplaatst: 20 februari 2006, 16:30 uur
DutchViking schreef:
Het manco aan Nederland is dat het geen toernooivoetballers zijn. Duitsers, Argentijnen beginnen vaak matig (of verliezen hun eerste wedstrijd), maar als het moet dan staan ze er. Vooral Argentinië heeft nu een hard en ervaren team..
Het manco aan Nederland is dat het geen toernooivoetballers zijn. Duitsers, Argentijnen beginnen vaak matig (of verliezen hun eerste wedstrijd), maar als het moet dan staan ze er. Vooral Argentinië heeft nu een hard en ervaren team..
Argentinië lag er 4 jaar geleden anders al in de 1e ronde uit. In '98 waren ze aardig op weg, maar werden ze in de kwartfinale verslagen door de slechte toernooivoetballers van Nederland. In '94 gingen ze er in de 1/8e finale uit tegen Roemenië. Nou poeh poeh, wat zijn de Argentijnen goede toernooivoetballers zeg
(In de 2 toernooien die daarvoor kwamen deden ze het wel erg goed, maar dat kwam natuurlijk door Maradona)
0
geplaatst: 20 februari 2006, 16:31 uur
Nee Dutchviking. Rivaldo doet niet meer mee.
Brazilië heeft Rivaldo absoluut niet nodig want die kunnen een elftal op de been brengen waarbij het water me uit de mond loopt. Brazilië is voor mij de te kloppen ploeg. Verder kunnen Engeland, Duitsland, Italië en Argentinië de halve finales halen. Helaas weer geen Nederland en Spanje. En dat is voor wat betreft Nederland wel degelijk een mentaliteitskwestie. Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat nederlanders niet willen winnen, of hun best niet doen. Maar nederlanders komen passie tekort. Absolute over-mijn-dood-en-rottend-lijk-mentaliteit.
Brazilië heeft Rivaldo absoluut niet nodig want die kunnen een elftal op de been brengen waarbij het water me uit de mond loopt. Brazilië is voor mij de te kloppen ploeg. Verder kunnen Engeland, Duitsland, Italië en Argentinië de halve finales halen. Helaas weer geen Nederland en Spanje. En dat is voor wat betreft Nederland wel degelijk een mentaliteitskwestie. Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat nederlanders niet willen winnen, of hun best niet doen. Maar nederlanders komen passie tekort. Absolute over-mijn-dood-en-rottend-lijk-mentaliteit.
0
geplaatst: 20 februari 2006, 16:34 uur
gemaster schreef:
Natuurlijk kan Nederland een WK winnen. Ik word altijd zo moe van dat gezeik over die mentaliteit. Jongbloed had in '74 zo'n beroerde mentaliteit dat ie helemaal geen zin had om dat rollertje van Gerd Müller te pakken. Wat een onzin allemaal zeg.
(quote)
Geen killer instinct en typisch Nederlands dus.
Oh nee, het was gewoon domme pech natuurlijk, veruit de beste ploeg van het toernooi zijn, 1-0 voor komen en dan toch verliezen.
Da's geen pech, dat zit tussen de oren.
0
geplaatst: 20 februari 2006, 16:39 uur
Ik ga ook voor Argentinie, met Duitsland als goede tweede. Brazilie is in potentie het beste natuurlijk, maar vliegt er uit tegen een Europees land als Duitsland of Engeland.
Ik denk dat Nederland krap door gaat in de poule (1 winst, 1 verlies, 1 gelijkspel) en er ook in de kwartfinale uit gaat.
Ik denk dat Nederland krap door gaat in de poule (1 winst, 1 verlies, 1 gelijkspel) en er ook in de kwartfinale uit gaat.
0
DutchViking
geplaatst: 20 februari 2006, 16:41 uur
gemaster schreef:
Argentinië lag er 4 jaar geleden anders al in de 1e ronde uit. In '98 waren ze aardig op weg, maar werden ze in de kwartfinale verslagen door de slechte toernooivoetballers van Nederland. In '94 gingen ze er in de 1/8e finale uit tegen Roemenië. Nou poeh poeh, wat zijn de Argentijnen goede toernooivoetballers zeg
(In de 2 toernooien die daarvoor kwamen deden ze het wel erg goed, maar dat kwam natuurlijk door Maradona)
(quote)
Vier jaar geleden had Argentinië te maken met drie erg zware tegenstanders, maar ze maakten inderdaad een niet al te beste indruk. In 1998 was Nederland beter, klopt, maar wat als die bal van Batistuta voor open doel niet van de binnenkant van de baal was teruggeketst? Nederland speelde een aardig toernooi in 1998, dat was het beste Nederlands elftal sinds 1988. Het zegt meer over de kwaliteiten van dat elftal (dat m.i. een stuk beter is dan Nederland anno 2006) dan over Argentinië destijds, dat met Veron, Simeone, Batistuta, Lopez en al die anderen toch echt een goed elftal had.
Oké, de laatste 3 WK's zijn inderdaad geen goed voorbeeld, maar over het algemeen klopt mijn stelling wel. Brazilië wordt ook altijd gezien als technisch balvaardig, maar heeft in 1998 en 2002 maar bar weinig goed voetbal laten zien. Maar wat de Copa America betreft, winnen de Argentijnen wel meestal (of Brazilië). Daarnaast heb je natuurlijk nog Boca Juniors, een jaar of twee geleden nog het beste team ter wereld.
Argentinië en Brazilië zijn denk ik de enige twee teams die echt een onuitputtelijk arsenaal aan topspelers hebben. Ben benieuwd of Messi wordt geslecteerd, maakte een goede indruk op het door Argentinië gewonnen jeugd-WK.
Het liefst zie ik Nederland natuurlijk winnen, maar met Engeland of Argentinië kan ik ook wel leven.
0
geplaatst: 20 februari 2006, 16:41 uur
In de halve finale gaan we eruit want dan moeten we tegen Italië
.
Brazilië wordt wereldkampioen, da's logisch.
.Brazilië wordt wereldkampioen, da's logisch.
0
geplaatst: 20 februari 2006, 16:43 uur
Ik erger me trouwens bij voorbaat al gruwelijk aan het carnavaleske "we gaan de straat versieren en ons een aantal weken als malloten in het oranje gedragen" gebeuren. Wat dát betreft hoop ik dat Nederland er snel uit ligt.
0
geplaatst: 20 februari 2006, 16:45 uur
herman schreef:
Brazilie is in potentie het beste natuurlijk, maar vliegt er uit tegen een Europees land als Duitsland of Engeland.
Yeah right Brazilie is in potentie het beste natuurlijk, maar vliegt er uit tegen een Europees land als Duitsland of Engeland.
.Brazilie wint dat op z'n sloffen.
0
geplaatst: 20 februari 2006, 16:47 uur
gemaster schreef:
Ik denk dat ze wel een goede kans maken. Hun beste spelers spelen niet voor de echte Europese topclubs en zullen dus nog wat over hebben aan het eind van het seizoen. En Crespo zal zich willen revancheren voor een matig seizoen bij Chelsea.
Verder was hun voorbereiding niet vlekkeloos wat me gekgenoeg ook een goed gevoel geeft. Ze worden wel genoemd als een van de topfavorieten, maar bevinden zich in de relatieve luwte van Brazilie. Vergeet ook niet dat Brazilie zich 4 jaar geleden maar ternauwernood geplaatst had voor het WK...
En over het algemeen is de selectie wel wat meer ervaren dan die 4 jaar geleden, toen ze ook in de poule des doods zaten.
/ps. leuk topic

0
geplaatst: 20 februari 2006, 16:48 uur
Kos schreef:
.
Brazilie wint dat op z'n sloffen.
(quote)
Yeah right
.Brazilie wint dat op z'n sloffen.
Vier jaar geleden alweer vergeten? Brazilie ging met veel geluk door tegen Belgie. Ze hadden er toen net zo goed uit kunnen vliegen...
0
De Klever
geplaatst: 20 februari 2006, 16:49 uur
BoordAppel schreef:
.
Brazilië wordt wereldkampioen, da's logisch.
.Brazilië wordt wereldkampioen, da's logisch.
Nederland gaat er niet weer tegen die Italianen uitliggen he! Frank de Boer en Patrick Kluivert doen deze keer namelijk niet mee!

0
geplaatst: 20 februari 2006, 16:50 uur
DutchViking schreef:
Nederland speelde een aardig toernooi in 1998, dat was het beste Nederlands elftal sinds 1988.
Nederland speelde een aardig toernooi in 1998, dat was het beste Nederlands elftal sinds 1988.
Nou, ik vond het oranje van 1992 eigenlijk ook erg sterk. Wereldkampioen Duitsland werd toen overtuigend aan de kant gezet... Ze speelde subliem aanvallend voetbal, alleen ging de bal er steeds niet in. Het was een periode waarin Van Basten maandenlang droog stond voor het NL 11tal.
0
DutchViking
geplaatst: 20 februari 2006, 16:53 uur
Het elftal van 1992 was inderdaad ook sterk, jammer dat Van Basten die penalty miste tegen het Deense ´campingelftal´. Dan hadden we wellicht onze titel kunnen prolongeren.
0
geplaatst: 20 februari 2006, 16:54 uur
BELGIË!

Neen, natuurlijk niet.
Ze horen de laatste jaren werkelijk bij de slechtste teams van de wereld. Er is wel een jonge generatie opkomst (maar volgens mij zal het nog een tijd duren voor de Rode Duivels het niveau van de jaren 80 en 90 terug halen).
Jullie mogen van geluk spreken dat er in Nederland betere voetballers rondlopen

Neen, natuurlijk niet.
Ze horen de laatste jaren werkelijk bij de slechtste teams van de wereld. Er is wel een jonge generatie opkomst (maar volgens mij zal het nog een tijd duren voor de Rode Duivels het niveau van de jaren 80 en 90 terug halen).
Jullie mogen van geluk spreken dat er in Nederland betere voetballers rondlopen

0
geplaatst: 20 februari 2006, 16:58 uur
DutchViking schreef:
Het manco aan Nederland is dat het geen toernooivoetballers zijn. Duitsers, Argentijnen beginnen vaak matig (of verliezen hun eerste wedstrijd), maar als het moet dan staan ze er.
Het manco aan Nederland is dat het geen toernooivoetballers zijn. Duitsers, Argentijnen beginnen vaak matig (of verliezen hun eerste wedstrijd), maar als het moet dan staan ze er.
Een AGW-tje

Absoluut Geen Waar.
Als Nederland meedoet aan een groot toernooi, hebben "we" altijd de groepsfase overleeft en halen "we" regelmatig tenminste de halve finale. Ons probleem is eerder dat we ons niet altijd plaatsen. Maar als we meedoen, doen we ook echt mee.
Duitsland daarentegen is al een jaar of 10 van de leg en maakt er sinds 1998 (m.u.v. het stom lotingsgeluk van 2002) een gewoonte van om, als ze de groepsfase al overleven, maximaal de kwartfinale te halen.
Dit geldt tevens voor Argentinie...Deze vermeende toernooivoetballers gingen er in 1998 in de kwartfinale uit tegen de niet-toernooi voetballers van Nederland en in 2002,evenals in 2006, al in de eerste ronde.
Wij zijn hier de toernooivoetballers. En allicht Brazilie...maar Duitsland en Argentinie al jaren niet meer.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.