MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / WK 2006

zoeken in:
Ace
De rust die Bert van Marwijk uitstraalt bevalt me wel. Zodra Bommel ter sprake komt verdwijnt inderdaad al zijn objectiviteit, maar ach. Om te laten blijken dat ik niet de rotste ben zal ik mijn favoriet ook prijsgeven: Willem van Hanegem, exponent van 010. Doet vaak alsof hij dom is en is dat zeker niet, komt hilarisch uit de hoek, prachtige vocabulaire!

Liever Wim dan Johan idd. Valt nog wat te lachen met Wim en hij is slimmer dan men denkt idd.

Ace schreef:
De rust die Bert van Marwijk uitstraalt bevalt me wel. Zodra Bommel ter sprake komt verdwijnt inderdaad al zijn objectiviteit, maar ach. Om te laten blijken dat ik niet de rotste ben zal ik mijn favoriet ook prijsgeven: Willem van Hanegem, exponent van 010. Doet vaak alsof hij dom is en is dat zeker niet, komt hilarisch uit de hoek, prachtige vocabulaire!

Youri Mulder en Willem van Hanegem mogen ze wat mij betreft zo een eigen programma geven. Maakt niet uit waarover, desnoods een kookprogramma, ik ga kijken. Toen Tom Egberts midden in een discussie tussen Mulder en Van Hanegem begon over de shirtjes van het Nederlands elftal, kon je alles wat Van Hanegem dacht zo uit zijn blik afleiden. Ik ben Ajacied, maar Van Hanegem is een held.

@Ace:

En dan vind je Mulder niet goed? Ze zijn het bijna altijd met elkaar eens!

Ace
"Ik hield zijn shirt een paar seconden vast", zei Materazzi tegen het Italiaanse dagblad Gazzetta dello Sport over de aanleiding. "Hij bekeek me daarna minachtend en spottend aan. Hij bekeek me superarrogant van boven naar beneden en zei: 'Als je mijn shirt echt wilt hebben, kun je dat later krijgen."

musicboy schreef:
Maar ondertussen is Portugal de meest vermakelijke ploeg van het WK! Schitterend, zag ze afdruipen, de Oranjesmoelen!

Tja, bepaalde Rode Duivels zijn ook zeer bedreven in het aansmeren van kaarten bij tegenstanders. Denk maar aan Staelens of Vercauteren, die met hun vuile trucjes zich bij de Portugezen zouden thuisvoelen. Voetbaltechnisch gezien mogen ze het gras nog niet van de Portugese schoenen likken .

TBV vervolg discussie

UTRECHT - 11/07/06 - (Novum) - Marco Materazzi heeft toegegeven dat hij Zinedine Zidane zondag tijdens de WK-finale heeft beledigd. Hij deed dat om de in zijn ogen arrogante houding van de Franse sterspeler af te straffen. Dat vertelt de Italiaanse verdediger dinsdag in de Gazzetta dello Sport. Zidane reageerde op de belediging met het uitdelen van een kopstoot aan Materazzi. Daarvoor werd de Fransman in zijn laatste wedstrijd als prof met een rode kaart van het veld gestuurd.

Materazzi blikt in de Italiaanse sportkrant terug op het incident dat in de tweede helft van de verlenging plaatsvond. "Ik hield zijn shirt een paar seconden vast. Vervolgens draaide hij zich om, bekeek me van top tot teen en zei op een arrogante manier: 'Als je echt mijn shirt wilt hebben, krijg je het na afloop.' Ik reageerde daarop met een belediging."

Wat hij de Fransman precies toebeet, wil de verdediger van Internazionale niet kwijt.

Wat hij de Fransman precies toebeet, wil de verdediger van Internazionale niet kwijt.

Hij zal hem dus niet voor schavuit of vlerk uitgemaakt hebben.
Zwak dat hij niet wil zeggen wat hij gezegd heeft.
Dat pleit tegen hem.

De lol kan niet op.

Ik hield zijn shirt een paar seconden vast. Vervolgens draaide hij zich om, bekeek me van top tot teen en zei op een arrogante manier: 'Als je echt mijn shirt wilt hebben, krijg je het na afloop.' Ik reageerde daarop met een belediging."

Briljante opmerking! Jammer van die kopstoot.

tomthumb schreef:
(quote)

Tja, bepaalde Rode Duivels zijn ook zeer bedreven in het aansmeren van kaarten bij tegenstanders. Denk maar aan Staelens of Vercauteren, die met hun vuile trucjes zich bij de Portugezen zouden thuisvoelen. Voetbaltechnisch gezien mogen ze het gras nog niet van de Portugese schoenen likken .

Laten we vooral niet vergeten dat de Nederlanders tegen Portugal maar één doel hadden: zo snel mogelijk C. Ronaldo eruit stampen! Het begon met een smerige fout van Van Bommel in de eerste minuut en vijf minuten later maakt Boularouz (ofzoiets?) de smerigste fout van héél het WK!

Maar nee, in Nederland heeft iedereen een oranje bril op als het op die fout aankomt. Als er dan toch één iemand is die opmerkt 'dat dat misschien ook wel eens rood had kunnen zijn' (Joeri Mulder) wordt hij meteen door de rest van de studio bijna uitgelachen... Vreemd hoor!

Je generaliseert, want Boularouz had van mij ook rood mogen krijgen voor die overtreding. Dat was een gewoon een onbehouwen rotschop. En ook Van Bommel ging over de schreef. Neemt niet weg dat Portugal in vrijwel elke wedstrijd heeft laten zien dat zij werkelijk alles gebruiken om de tegenstander een oor aan te naaien.

Klopt, het is ook belachelijk dat Portugal de meest vermakelijke ploeg van het WK is (hoewel je wel zou kunnen zeggen dat er altijd wat gebeurt als zij spelen), maar wij Nederlanders hebben gewoon geen recht van spreken daarover in principe.

DutchViking
Portugal was voor mij zo ongeveer de minst vermakelijke ploeg van het WK. Ik begrijp die keuze ook geenszins. Als ik aan leuk en attractief voetbal denk, denk ik aan de eerste plaats aan teams als Ghana en Ivoorkust, die leuk en aanvallend speelden. Of Argentinië en Spanje, die bij vlagen ook erg leuk en vermakelijk speelden. Dan heb je het wat attractief voetbal betreft wel zo'n beetje gehad. Dit WK viel mij op dat punt erg tegen.

Ace
obsessed schreef:
Klopt, het is ook belachelijk dat Portugal de meest vermakelijke ploeg van het WK is (hoewel je wel zou kunnen zeggen dat er altijd wat gebeurt als zij spelen), maar wij Nederlanders hebben gewoon geen recht van spreken daarover in principe.

Rare redenering. Ik vind Portugal de meest irritante ploeg van het WK en echt niet alleen omdat Nederland ervan verloren heeft. Dan vraag ik me af waarom ik geen recht van spreken zou hebben? Omdat Nederland ook niet echt vermakelijk speelde? Nu vind ik Italie een terechte wereldkampioen. Heb ik daarin ook geen recht van spreken omdat wij geen wereldkampioen zijn?

hehehe
tegen een ontketend Katwijk is een 1-0 nederlaag juist een wereldprestatie.
er zat zelfs een gelijkspelletje in!!!

Ace

Schrijnend om te zien hoe een grote aderlating het ontbreken van Kalou is. Hij doet één wedstrijd niet mee en je gaat er gelijk op. Weliswaar tegen een vooraanstaande hoofdklasser, maar je hebt toch altijd het gevoel dat er meer in had gezeten wanneer ome Roman (vriend van P. de V., red.) Salomon niet weg had gekaapt.

ettettummu schreef:
hehehe
tegen een ontketend Katwijk is een 1-0 nederlaag juist een wereldprestatie.
er zat zelfs een gelijkspelletje in!!!
en ik begreep van een uitermate wijs persoon zojuist dat: "de goal is gemaakt door Quincy van Ommeren. Ja, kunst, die komt van Türyemspord"

ik zeg, kortom: wereldprestatie.
de clubs liggen waarschijnlijk voor de hele selectie op de loer, nu

Ace
ettettummu schreef:
(quote)
en ik begreep van een uitermate wijs persoon zojuist dat: "de goal is gemaakt door Quincy van Ommeren. Ja, kunst, die komt van Türyemspord"

ik zeg, kortom: wereldprestatie.
de clubs liggen waarschijnlijk voor de hele selectie op de loer, nu

Dat is het nadeel van spelen tegen clubs als Katwijk; je wil de schade graag beperkt houden en als dat eenmaal lukt is de kans op een grote exodus erg groot. Was er voor die wedstrijd alleen sprake van een mogelijk vertrek van Kuyt, nu draait de telefoon van woerst overuren en lijkt het erop dat het vat exelsior opengerukt moet worden om 11 man op het veld te krijgen.

ettettummu schreef:
(quote)
en ik begreep van een uitermate wijs persoon

Tipje van de sluier ett. Wie is die bron?

Oei, het was niet mijn bedoeling om hier een Belgen-Hollanders-discussie te krijgen hoor. Ik wou gewoon even aanhalen dat veel Nederlanders (niet allemaal, ik mag niet generaliseren, sorry ) niet inzien dat Nederland in de wedstrijd tegen Portugal minstens even smerig was als Portugal...

Verder no offense. Ik vind niet alle Nederlanders arrogant hoor!

musicboy schreef:
Belgen zijn nederig en beseffen dat Portugal beter is. Dat moet sommigen vreemd klinken: toegeven, inzien dat een ander sterker is. Waw! Probeer het eens, misschien is het een nieuwe ervaring die meevalt.

Wij Belgen geven toe dat Portugal beter is, omdat dat gewoon zo is! Niet omdat wij nederig zijn.

Het Nederlandse elftal daarentegen heeft evenveel klasse in huis als Portugal (Robben bijvoorbeeld, enorm talentvol!), dus waarom zouden ze moeten toegeven dat Portugal beter is? In mijn ogen zijn beide teams min of meer gelijkwaardig...

Arno schreef:
(quote)

Haha, ik herinner me die wedstrijd ook nog. Ik was toen een jaar of 10. Maar ik vond dat doelpunt toen best wel grappig eigenlijk.

Vond dat best ook geestig maar ja volwassenen vonden dat toen niet denk ik .

Yak
Persoonlijke aanvallen en moddergevechten weggehaald. En bedankt he?

Ace
Sorry Yak, het zal niet meer gebeuren. Voetbal is oorlog. Internethoolies staan overal op, zelfs op een muziekforum

Ace
Het is hier wel gelijk oersaai...

Beetje zin in de ek-kwalificatie?

Beenhakker naar Polen.
die kunnen het EK wel vergeten

Ace
Wel 2 jaar dolle pret voor en na de wedstrijd. Die is toch zeker goed voor 141 hilarische persconferentiemomenten

Ace schreef:
Wel 2 jaar dolle pret voor en na de wedstrijd. Die is toch zeker goed voor 141 hilarische persconferentiemomenten

yep
hij is nu aan het leren hoe je in het Pools zegt:"we zijn toch allemaal volwassen kerels onder mekaar, kom op nou zeg"

Ace
Hehe

Gelukkig speelt ie niet tegen Zweden. Hoe zeg je nou in het Pools: die Lagerback, die coach van Zweden, heeft echt de fantasie van een garnaal!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:43 uur

geplaatst: vandaag om 05:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.