Overig / Algemeen / WK 2006
zoeken in:
0
DutchViking
geplaatst: 20 februari 2006, 17:04 uur
VanDeGriend schreef:
Geen waar.
Als Nederland meedoet aan een groot toernooi, hebben "we" altijd de groepsfase overleeft, halen "we" regelmatig tenminste de halve finale. Ons probleem is eerder dat we ons niet altijd plaatsen. Maar als we meedoen, doen we ook echt mee.
Duitsland daarentegen is al een jaar of 10 van de leg en maakt er sinds 1998 (m.u.v. het stom lotingsgeluk van 2002) een gewoonte van om, als ze de groepsfase al overleven, maximaal de kwartfinale te halen.
Dit geldt tevens voor Argentinie...Deze vermeende toernooivoetballers ginger er in 1998 in de kwartfinale uit tegen de niet-toernooi voetballers van Nederland en in 2002,evenals in 2006, al in de eerste ronde.
Wij zijn hier de toernooivoetballers. En allicht Brazilie...maar Duitsland en Argentinie al jaren niet meer.
(quote)
Geen waar.
Als Nederland meedoet aan een groot toernooi, hebben "we" altijd de groepsfase overleeft, halen "we" regelmatig tenminste de halve finale. Ons probleem is eerder dat we ons niet altijd plaatsen. Maar als we meedoen, doen we ook echt mee.
Duitsland daarentegen is al een jaar of 10 van de leg en maakt er sinds 1998 (m.u.v. het stom lotingsgeluk van 2002) een gewoonte van om, als ze de groepsfase al overleven, maximaal de kwartfinale te halen.
Dit geldt tevens voor Argentinie...Deze vermeende toernooivoetballers ginger er in 1998 in de kwartfinale uit tegen de niet-toernooi voetballers van Nederland en in 2002,evenals in 2006, al in de eerste ronde.
Wij zijn hier de toernooivoetballers. En allicht Brazilie...maar Duitsland en Argentinie al jaren niet meer.
Nederland komt inderdaad meestal wel ver ja, maar op een EK zit je na 2 gewonnen wedstrijden (waarvan 1 na strafschoppen) al in de halve finale, zoals in 2004 het geval was.
Duitsland is inderdaad niet meer de voetbalnatie die het geweest is en speelt zelden sprankelend voetbal, maar toch verwacht ik wel wat van ze op het WK. Het zijn allemaal thuiswedstrijden voor ze en ik denk dat Klinsmann de meest geschikte bondscoach is die de Duitsers zich nu kunnen wensen.
Wat Argentinie betreft, heb ik net al uitgelegd. In 1998 won een sterk Nederland (gelukkig) na 90 minuten en in 1994 bleek het team zonder Maradona erg kwetsbaar.
Nederlanders zijn m.i. absoluut geen toernooivoetballers. Ik heb oranje nog nooit echt zien ´groeien´ in een WK of EK en behoudens enkele uitzonderingen was de kwartfinale meestal het maximaal haalbare.
0
geplaatst: 20 februari 2006, 17:05 uur
Nederland hoeft ook niet te groeien
ze zijn al meteen top
ze kunnen alleen niet tippen aan Brazilie; zeker het Brazielie van nu
ze zijn al meteen top

ze kunnen alleen niet tippen aan Brazilie; zeker het Brazielie van nu
0
geplaatst: 20 februari 2006, 17:11 uur
DutchViking schreef:
Ik heb oranje nog nooit echt zien ´groeien´ in een WK of EK en behoudens enkele uitzonderingen was de kwartfinale meestal het maximaal haalbare.
(quote)
Ik heb oranje nog nooit echt zien ´groeien´ in een WK of EK en behoudens enkele uitzonderingen was de kwartfinale meestal het maximaal haalbare.
Weer niet met je eens.
In 1988 groeiden ze in het toernooi na een nederlaag tegen USSR in de openingswedstrijd
1978 is helemaal een mooi voorbeeld. Hangen en wurgen eerste ronde door op doelsaldo en finale met mooi spel.
Ook 1998: rukwedstrijd tegen Belgie en toch halve finale en een onthouden strafschop. Dat zijn we nog vergeten...de scheidsrechters ....
Ff de resultaten van 1974
1974 Finale
1976 1/2 Finale
1978 Finale
1980 1/2 Finale
1982 Niet meegedaan
1984 Niet mee gedaan
1986 Niet mee gedaan
1988 Gewonnen
1990 1/8 ste finale
1992 1/2 Finale
1994 1/4 Finale (fantasische 2e helft tegen Brazilie)
1996 1/4 finale
1998 1/2 finale
2000 1/2 finale
2002 Was te ver weg ook, niet meegedaan
2004 1/2 finale
2006 Gewonnen
Van de 12 x groot toernooi maar 3 x niet de halve finale gehaald. Er is geen land dat dat na kan zeggen op Brazilie na.
0
dutch2
geplaatst: 20 februari 2006, 17:16 uur
Klopt niet VDG. In 1980 werden ze uitgeschakeld in de poule. Toen werden er trouwens nog geen halve finales gespeeld.
0
DutchViking
geplaatst: 20 februari 2006, 17:17 uur
VanDeGriend schreef:
Weer niet met je eens.
In 1988 groeiden ze in het toernooi na een nederlaag tegen USSR in de openingswedstrijd
1978 is helemaal een mooi voorbeeld. Hangen en wurgen eerste ronde door op doelsaldo en finale met mooi spel.
Ook 1998: rukwedstridj tegen Belgie en toch halve finale en een onthouden strafschop. Dat zijn we nog vergeten...de scheidsrechters ....
1974 Finale
1976 1/2 Finale
1978 Finale
1980 1/2 Finale
1982 Niet meegedaan
1984 Niet mee gedaan
1986 Niet mee gedaan
1988 Gewonnen
1990 1/8 ste finale
1992 1/2 Finale
1996 1/4 finale
1998 1/2 finale
2000 1/2 finale
2004 1/2 finale
2006 Gewonnen
Van de 12 x groot toernooi maar 3 x niet de halve finale gehaald. Er is geen land die dat na kan zeggen op Brazilie na.
(quote)
Weer niet met je eens.
Ook 1998: rukwedstridj tegen Belgie en toch halve finale en een onthouden strafschop. Dat zijn we nog vergeten...de scheidsrechters ....
1974 Finale
1976 1/2 Finale
1978 Finale
1980 1/2 Finale
1982 Niet meegedaan
1984 Niet mee gedaan
1986 Niet mee gedaan
1988 Gewonnen
1990 1/8 ste finale
1992 1/2 Finale
1996 1/4 finale
1998 1/2 finale
2000 1/2 finale
2004 1/2 finale
2006 Gewonnen
Van de 12 x groot toernooi maar 3 x niet de halve finale gehaald. Er is geen land die dat na kan zeggen op Brazilie na.
Oké, 1988 was een uitzondering maar toch blijf ik bij mijn stelling. Ik zie 'ons' natuurlijk ook het liefst winnen, maar kan niet zeggen dat we op eindtoernooien steeds beter gaan spelen. Misschien komende zomer, met of zonder Kalou?
Van de laatste 6 WK's hebben 'we' 1x de halve finale gehaald, wat EK's betreft is het wel beter ja maar is het deelnemersveld natuurlijk ook wat minder sterk.
Een elftal zoals in 1974 is natuurlijk een klasse apart, zij hebben het 'totaalvoetbal' geïntroduceerd en daar doel ik dan ook niet echt op.
0
geplaatst: 20 februari 2006, 17:18 uur
dutch2 schreef:
Klopt niet VDG. In 1980 werden ze uitgeschakeld in de poule. Toen werden er trouwens nog geen halve finales gespeeld.
Idd net iets te snel. Eruit na o.a. nederlaag met 3-2 tegen West-Duitsland...na 3-0 achter gestaan te hebben.
De 1-1 tegen Tjecho Slowakije daarna was niet genoeg.
0
Broer Konijn
geplaatst: 20 februari 2006, 17:19 uur
Die belachelijke oranje nazi-helmpjes mogen ze van mij per direct verbranden. Wat een domme actie is dat, zeg.
0
geplaatst: 20 februari 2006, 17:23 uur
DutchViking schreef:
Van de laatste 6 WK's hebben 'we' 1x de halve finale gehaald
(quote)
Van de laatste 6 WK's hebben 'we' 1x de halve finale gehaald
Ja, 3 x niet meegedaan. Mijn stelling is dan ook dat we WEL toernooivoetballers zijn...als we meedoen, doen we echt mee. Van de laatste 5 x dat we mee hebben gedaan...2 x finale en 1 x halve...
In 2006 winst

0
DutchViking
geplaatst: 20 februari 2006, 17:24 uur
Als we de poule doorkomen (waar ik wel vertrouwen in heb), is alles mogelijk.
Wat Konijn zegt, die helmpjes, ben ik ook geen voorstander van.
Wat Konijn zegt, die helmpjes, ben ik ook geen voorstander van.
0
geplaatst: 20 februari 2006, 17:28 uur
Met alle respect hoor, maar ik ben het met DutchViking eens. Ik zie Nederland natuurlijk ook graag winnen, maar geef ze erg weinig kans. Het elftal van 1998 was natuurlijk een stuk beter, met alle respect voor Theo Janssen, Nicky Hofs en Barry Opdam.. daar word je geen wereldkampioen mee. Van Basten is een goeie bondscoach, maar moet nog een hoop leren. De reden dat iedereen zo lyrisch over hem doet is omdat hij het leuk en relaxed brengt in de pers. In de tijd met Advocaat was Nederland namelijk ook een hele lange periode ongeslagen, maar toch was niemand tevreden..
En ben het al helemaal met HammerHead eens, heb het totaal niet op die hele oranjekoorts tijdens dat soort evenementen. Net zoals dat Holland Heineken House bijvoorbeeld. Zou niks voor mij zijn.
En ben het al helemaal met HammerHead eens, heb het totaal niet op die hele oranjekoorts tijdens dat soort evenementen. Net zoals dat Holland Heineken House bijvoorbeeld. Zou niks voor mij zijn.
0
geplaatst: 20 februari 2006, 17:29 uur
DutchViking schreef:
Oké, 1988 was een uitzondering maar toch blijf ik bij mijn stelling. Ik zie 'ons' natuurlijk ook het liefst winnen, maar kan niet zeggen dat we op eindtoernooien steeds beter gaan spelen. Misschien komende zomer, met of zonder Kalou?
Van de laatste 6 WK's hebben 'we' 1x de halve finale gehaald, wat EK's betreft is het wel beter ja maar is het deelnemersveld natuurlijk ook wat minder sterk.
Een elftal zoals in 1974 is natuurlijk een klasse apart, zij hebben het 'totaalvoetbal' geïntroduceerd en daar doel ik dan ook niet echt op.
1988 is niet zozeer een uitzondering. Ik denk eerder dat je een EK en een WK totaal niet met elkaar mag vergelijken. EK's worden ook nog wel eens door campingelftallen of gyrosteams gewonnen. Bij een WK zie je dat soort verassingen nooit. Die zijn tot nog toe altijd door een groot voetballand gewonnen.
Er doen natuurlijk ook 2x zoveel teams aan een WK mee, dus is de kans op een verassing gewoon kleiner.
0
dutch2
geplaatst: 20 februari 2006, 17:33 uur
Ho, ho. Het elftal van 1988 was geen campingelftal he. De reden dat ze toen wonnen kwam volgens mij omdat ze met kop en schouders boven de rest uitstaken! Niet voor niets wonnen Van Basten, Rijkaard en Gullit daarna zoveel prijzen met Milan.
En ook ik heb niks met Oranjekoorts. Het mooiste WK blijft voor mij dat van 1982 in Spanje. En toen deed Nederland toch echt niet mee.
En ook ik heb niks met Oranjekoorts. Het mooiste WK blijft voor mij dat van 1982 in Spanje. En toen deed Nederland toch echt niet mee.
0
geplaatst: 20 februari 2006, 17:35 uur
obsessed schreef:
Holland Heineken House
Holland Heineken House
De naam alleen al, verschrikkelijk!
- Heineken... bah.
- Holland... Noord Holland, Zuid Holland? Ik meende toch dat het Nederland was hier.
- House... juist ja, hoe noem je zoiets ook alweer in NEDERLAND.
Hopsakee F-16 eroverheen laten vliegen en dan eens een keer geen foto's maken.
0
geplaatst: 20 februari 2006, 17:35 uur
obsessed schreef:
Theo Janssen, Nicky Hofs
Die doen heus niet mee hoor. In 1988 mocht Wilbert Suvrijn ook mee voor de opvulling. En als we t wel van deze knapen moeten hebben, wordt het inderdaad lastigTheo Janssen, Nicky Hofs
0
geplaatst: 20 februari 2006, 17:36 uur
dutch2 schreef:
Ho, ho. Het elftal van 1988 was geen campingelftal he. De reden dat ze toen wonnen kwam volgens mij omdat ze met kop en schouders boven de rest uitstaken! Niet voor niets wonnen Van Basten, Rijkaard en Gullit daarna zoveel prijzen met Milan.
Ga jij maar eens goed nadenken over dat campingelftal dan...
0
dutch2
geplaatst: 20 februari 2006, 17:38 uur
Dat was Denemarken. Maar uit de strekking van je stuk blijkt (impliciet) toch dat Nederland anno 1988 ook een soort campingelftal had. Want Nederland heeft geen killersmentaliteit, maar het EK wordt nog wel eens door campingelftallen gewonnen etc.
Of ik heb je stukje totaal verkeerd begrepen
Of ik heb je stukje totaal verkeerd begrepen

0
geplaatst: 20 februari 2006, 17:40 uur
Het was iig niet de bedoeling dat te impliceren. Al zie ik Nederland niet als een van de grote voetballanden, maar net daaronder.
0
geplaatst: 20 februari 2006, 18:20 uur
HammerHead schreef:
Het was iig niet de bedoeling dat te impliceren. Al zie ik Nederland niet als een van de grote voetballanden, maar net daaronder.
Nederland is het grootste voetballand dat nog nooit een WK heeft gewonnen. Een soort best of the rest dus.
Maar ik wil even zeggen dat ik het heel erg eens ben met VanDeGriend. We mogen best wel heel erg trots zijn dat wij als klein kikkerlandje meedoen om de knikkers tijdens het WK van de grootste sport ter aarde. Voetbal is een mondiale sport en daarom is het veel moeilijker om iets te winnen. Verwend als we zijn met 200 wereldtitels in het korfbal denken we dat het Nederlands Elftal om de 2 jaar een finale moet spelen. Als je maar 16 miljoen inwoners hebt is het bijna een Godswonder dat we toch zo goed zijn. Het kan ook anders hoor, kijk maar naar België.
Oh en om nog even terug te komen op de Argentijnen: Die hebben eigenlijk maar 3 goede WK's gespeeld('78, '86 en '90) en voor de rest was het heel erg weinig. Wat overigens niet wegneemt dat ik hoop dat Argentinie wereldkampioen wordt(mocht NL het niet worden
), want ik vind het een fantastisch team met een prachtig shirt.
0
geplaatst: 20 februari 2006, 18:29 uur
Als je maar 16 miljoen inwoners hebt is het bijna een Godswonder dat we toch zo goed zijn. Het kan ook anders hoor, kijk maar naar België.
Maar België heeft ook 6 miljoen inwoners minder, dat scheelt nogal.
0
De Klever
geplaatst: 20 februari 2006, 18:36 uur
gemaster schreef:
Oh en om nog even terug te komen op de Argentijnen: Die hebben eigenlijk maar 3 goede WK's gespeeld('78, '86 en '90) en voor de rest was het heel erg weinig. Wat overigens niet wegneemt dat ik hoop dat Argentinie wereldkampioen wordt(mocht NL het niet worden
), want ik vind het een fantastisch team met een prachtig shirt.
), want ik vind het een fantastisch team met een prachtig shirt.Wat dacht je van Nederland met zijn nieuwe uit en thuis shirts! das pas prachtig!
0
geplaatst: 20 februari 2006, 18:49 uur
Dan zou Belgie 2/3 van onze prestaties moeten halen op sportgebied. Dat gaat ze ondanks die 2 tennisvrouwtjes echt niet lukken.
0
geplaatst: 20 februari 2006, 19:05 uur
Kos schreef:
Eerlijk gezegd zie ik ze de poule al niet doorkomen.
Eerlijk gezegd zie ik ze de poule al niet doorkomen.
Ik denk dat NL het moeilijk zal krijgen door de stugge defensie van Ivoorkust heen te komen. Als ze hier een punt halen, zie ik ze wel doorkomen.
En wat betreft de shirts van NL: die zijn inderdaad prachtig.
En wat betreft Belgie: die winnen ook amper plakken op de Olympische Spelen. Volgens mij pompt de Belgische regering procentueel gezien aanzienlijk minder geld in de sport dan de Nederlandse...
0
DutchViking
geplaatst: 20 februari 2006, 19:13 uur
Ik vind dat retro-tenue met de blauwe sokken eerlijk gezegd niet om aan te zien. Geef mij dan maar het vertrouwde oranje (met oranje sokken). Mooiste tenues zijn wat mij betreft die van Zweden en Argentinië.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.