Overig / Algemeen / Vijf Sterren
zoeken in:
0
geplaatst: 24 oktober 2025, 17:40 uur
aERodynamIC schreef:
Lieve schattebout: het is geen TikTok hè.
Oh. Volgens mij doen genoeg mensen daar nog steeds wel moeite voor hoor. En als het dan ineens veel aandacht krijgt is het dan niet meer diepgaand? Het is toch logisch dat onbekend ook minder aandacht krijgt. Daar is het onbekend voor
Nu zet je het wel heel gemakkelijk weg....
(quote)
Lieve schattebout: het is geen TikTok hè.
(quote)
Oh. Volgens mij doen genoeg mensen daar nog steeds wel moeite voor hoor. En als het dan ineens veel aandacht krijgt is het dan niet meer diepgaand? Het is toch logisch dat onbekend ook minder aandacht krijgt. Daar is het onbekend voor

Nu zet je het wel heel gemakkelijk weg....
Ik ben het daar dus niet mee eens, ik vraag me ook af of je dit ‘logisch’ kan of moet vinden, de hang naar populariteit leidt m.i. juist tot vervlakking, niet alles maar toch…
7
geplaatst: 24 oktober 2025, 17:56 uur
vivalamusica schreef:
Ik ben het daar dus niet mee eens, ik vraag me ook af of je dit ‘logisch’ kan of moet vinden, de hang naar populariteit leidt m.i. juist tot vervlakking, niet alles maar toch…
(quote)
Hé vrind, laat die praetstoel van je eens opnieuw bekleden - je valt in herhaling. Tuurlijk is het lekker om je hullen in de menigte - when I'm in the crowd I can go anywhere (Paul Weller) - en is het lekker meelullen, alleen de kritische lezer/luisteraar kan hier genoeg "krenten in de pap" vinden waarop ie bovendien regelmatig wordt geattendeerd door smaeckverwanten. Bovendien kan je niet een site runnen op basis van sporadisch gewaardeerde albums - traffic (niet de band) weetjewel.
Onbekend minder aandacht? You bet, vraag anders eens aan aERodynamIC hoe het hem is gelukt bijv een IJslandse bard of Revere in the spotlight te brengen.
4
geplaatst: 24 oktober 2025, 18:57 uur
Soms denk ik wel eens: richt zelf een site op, en nodig vooral niemand uit zodat de vervlakking geen kans krijgt. Leef je uit en de site blijft zo exclusief als wat. Have fun 'home alone'.
Zelfde geklaag zie je bij allerhande spelletjes hier waar dezelfde namen of liedjes altijd maar weer bovendrijven. Iets met het grote gemiddelde...... ik snap dat soms lastig en saai kan zijn. Maar is het stiekem ook niet leuk als jij iets een beetje voor jezelf kunt houden?
Enfin: Juul1998B is korter van stof
Zelfde geklaag zie je bij allerhande spelletjes hier waar dezelfde namen of liedjes altijd maar weer bovendrijven. Iets met het grote gemiddelde...... ik snap dat soms lastig en saai kan zijn. Maar is het stiekem ook niet leuk als jij iets een beetje voor jezelf kunt houden?

Enfin: Juul1998B is korter van stof

3
geplaatst: 25 oktober 2025, 17:16 uur
Kondoro0614 schreef:
Geen idee of je ooit hebt gelezen hoe hij er in stond en misschien nog wel staat? Verkocht in goed vertrouwen, en een rot gevoel zoals het is geëindigd en hoe het nu loopt.
Geen idee of je ooit hebt gelezen hoe hij er in stond en misschien nog wel staat? Verkocht in goed vertrouwen, en een rot gevoel zoals het is geëindigd en hoe het nu loopt.
Nooit gelezen, maar ik ben wel nieuwsgierig. Staat dat ergens openbaar online?
2
geplaatst: 25 oktober 2025, 17:22 uur
Slowgaze schreef:
(quote)
Ik zag dat op MovieMeter voorbij komen, maar ik zal even opzoek gaan of ik het nog kan terug vinden, ik weet niet meer zo gauw in welke topic dat was namelijk.
0
Onweerwolf
geplaatst: 25 oktober 2025, 17:32 uur
vivalamusica schreef:
(quote)
Dat is alleen bij met0l zo.
1
geplaatst: 25 oktober 2025, 23:30 uur
5
geplaatst: 27 januari, 21:39 uur
Hmm, lastige.
Ik geef eerlijk toe dat ik me er ook nauwelijks nog laat zien waar ik in het begin juist vaak aanwezig was. Zolang deze site nog in de lucht is en je er een enorme geschiedenis hebt opgebouwd met alle vertrouwde topics enzovoort is het toch lastig om dan ook enorm actief te zijn op de andere site hoe graag ik het ook zou willen. Misschien voor meer mensen hetzelfde probleem?!
Op Boekmeter en Moviemeter ben ik ook niet actief terwijl boeken en films een belangrijke rol in mijn leven spelen, maar die sites zijn alleen maar een database voor mezelf en ik lees daar geen reviews en bezoek geen topics. Ik stem voor mijn eigen ' administratie' en verder niks. Logisch ook: omdat ik hier enorm actief ben en het anders echt te veel is allemaal.
2
geplaatst: 28 januari, 21:29 uur
Het is inderdaad een lastige, maar persoonlijk zou ik het toch wel zeer jammer vinden mocht Jordy binnen enkele maanden gaan besluiten de site weer uit de lucht te gaan nemen indien het aantal 'actieve' gebruikers niet toeneemt. Just my 2 cents.
0
geplaatst: 28 januari, 21:52 uur
Je gaat niet op een andere site hetzelfde doen als dat je hier ook al doet.
Dat is een beetje het probleem, vooral omdat je hier je jarenlange geschiedenis hebt liggen.
Ik heb absoluut geen behoefte aan de teloorgang van deze site. Het moet ook geen navelstaren worden.
RYM, 45cat.com of Discogs, daar doe je andere dingen. Ook muziek, maar geen beoordelingen, besprekingen of deelname aan topics.
Dat is een beetje het probleem, vooral omdat je hier je jarenlange geschiedenis hebt liggen.
Ik heb absoluut geen behoefte aan de teloorgang van deze site. Het moet ook geen navelstaren worden.
RYM, 45cat.com of Discogs, daar doe je andere dingen. Ook muziek, maar geen beoordelingen, besprekingen of deelname aan topics.
0
geplaatst: 28 januari, 22:53 uur
brajoapau schreef:
Het is inderdaad een lastige, maar persoonlijk zou ik het toch wel zeer jammer vinden mocht Jordy binnen enkele maanden gaan besluiten de site weer uit de lucht te gaan nemen indien het aantal 'actieve' gebruikers niet toeneemt. Just my 2 cents.
Helemaal mee eens, en zeker ook omdat ik het gevoel heb dat MusicMeter ook geen enorme toekomst meer heeft.
0
geplaatst: 29 januari, 07:55 uur
Zoals musician al zegt, je gaat daar niet hetzelfde doen als je ook hier doet. We zouden dan echt moeten verhuizen met de hele bende. En de hele geschiedenis meenemen. Dat wordt wel weer een uitdaging. Of allemaal op je beginnen.
Zou wel zonde zijn als hij er weer mee stopt. Vindt de site wel fijn werken. Het is er alleen erg stil. Voordeel is wel dat als de site in de lucht blijft er wel aan ontwikkeld wordt. Wat hier dus niet gebeurt. En daar zitten wel voordelen aan.
Zou wel zonde zijn als hij er weer mee stopt. Vindt de site wel fijn werken. Het is er alleen erg stil. Voordeel is wel dat als de site in de lucht blijft er wel aan ontwikkeld wordt. Wat hier dus niet gebeurt. En daar zitten wel voordelen aan.
10
geplaatst: 29 januari, 09:58 uur
Ik zit ook tien keer liever op een site waar Jordy admin is, maar deze site zit er zo ingeroest bij mij dat switchen heel lastig is. Elke keer als ik internet open ga ik automatisch naar MusicMeter
5
geplaatst: 29 januari, 12:35 uur
Gewoon vijf sterren verkopen aan Fanreach en van dat geld de metersites terugkopen 

0
geplaatst: 29 januari, 15:38 uur
Ik heb er geen verstand van, maar wat is de marktwaarde van een MuMe-in-sterfhuisconstructie eigenlijk nog? En als Jordy blijkbaar wél de ambitie heeft om er een alternatief met toekomst voor te bouwen, kan het dan ook een optie zijn dat de community MuMe terugkoopt en Jordy aan zich bindt als admin?
0
geplaatst: 29 januari, 15:45 uur
Kunnen we de (alle!) Meter-sites niet terugkopen met een crowdfunding actie? Ik ben bereid 100 euro te storten - wil het wel terug als het niet van de grond komt, uiteraard… 

2
geplaatst: 29 januari, 15:47 uur
Precies mijn gedachte. Ik ken de economische waarde ervan niet goed genoeg om te weten of het een realistische optie is. Maar in een tijdperk waarin gemeenschappen wel vaker in het gat (moeten) springen als de overheid en de markt falen, lijkt me dat geen gekke gedachte. Er zit denk ik best kapitaal (in alle opzichten) in deze community, die graag duurzaam wil blijven voortbestaan.
1
geplaatst: 31 januari, 12:18 uur
brajoapau schreef:
Toch nog even iets warm houden.
Ik denk dat Jordy nog steeds veel good will heeft zeker bij de users die al wat langer op de site zitten.
Voor user die in het " tijdperk meterfan ( sic ) zijn ingestapt zal dat al een stuk minder zijn.
Het probleem om mume achter je te laten ten kosten van vijf sterren is dat je een flink stuk historie kwijt raakt.
Op dit moment heb je op vijf sterren een paar album discussie berichten per dag bij film is dat iets meer dus het leeft nog niet bepaald.
Verder is het donatie systeem wel heel vaag, want moet je bv straks € 5,- / maand betalen om dezelfde functionaliteit te krijgen als nu op mume?
Vreemd vind ik ook dat je de donatie (nog) niet via ideal ( later Wero) kan doen want dat was dacht ik in het verleden ook wel een wens voor donaties op de metersite.
Daar staat tegenover dat je bij Jordy Wel geholpen gaat worden bij bugs en wensen en ik neem toch maar even aan dat Jordy nog wel de gunfactor heeft.
Je kunt natuurlijk van beide gebruik maken maar ik merk zelf dat om bv bovengenoemde redenen eigenlijk altijd automatisch naar mume ga.
0
geplaatst: 31 januari, 13:55 uur
Of men nu enkel van MusicMeter of enkel van Vijf Sterren gebruik wil maken, of beide, dat moet ieder maar lekker voor zichzelf uitmaken
, maar gisteren hebben we de kaap van 50.000 toevoegingen overschreden op Vijf Sterren, en het zou dus wel bijzonder jammer zijn mocht al dat vele werk weer verloren gaan indien er zich niet wat meer 'actieve' gebruikers zouden aanmelden de komende maanden. 
, maar gisteren hebben we de kaap van 50.000 toevoegingen overschreden op Vijf Sterren, en het zou dus wel bijzonder jammer zijn mocht al dat vele werk weer verloren gaan indien er zich niet wat meer 'actieve' gebruikers zouden aanmelden de komende maanden. 
0
geplaatst: 31 januari, 16:39 uur
Rudi S schreef:
Op dit moment heb je op vijf sterren een paar album discussie berichten per dag bij film is dat iets meer dus het leeft nog niet bepaald.
Nou, neem het initiatief zou ik zeggen, kom leven in de brouwerij gieten. Plaats die berichten en open de gesprekken.

Het is natuurlijk een logisch gevolg van weinig actieve gebruikers. Maar dat komt vanzelf als er meer actieve gebruikers zijn. Dan gaat het meer leven, meer gesprekken en nodigt het meer uit voor andere mensen. Maar ja, iemand moet het wel beginnen dan.
1
geplaatst: 31 januari, 16:59 uur
legian Ik ben daar vandaag best wel actief geweest en jij ook 
Edit , het toevoegen is daar wel heel eenvoudig

Edit , het toevoegen is daar wel heel eenvoudig

0
geplaatst: 31 januari, 17:07 uur
Mijn MuMe-routines zitten ook flink ingebakken in enkele jarenlang lopende topics. Dat laat zich niet echt verplaatsen naar Vijf Sterren tenzij je met alle vaste deelnemers van een topic tegelijk verhuisd en daar verder gaat.
Hetzelfde heb ik eigenlijk met RYM. Ik ben een tijd terug begonnen met stemmen overzetten, maar daar zit zoveel werk in dat het niet te doen is dat voor nog een site te doen.
Zolang de stekker er bij MuMe niet uitgaat zal het schipperen blijven denk ik, maar het is wel goed Vijf Sterren meer onder de aandacht te brengen. Ik heb ook weer eens wat rondgeneusd en een paar berichten achter gelaten.
Hetzelfde heb ik eigenlijk met RYM. Ik ben een tijd terug begonnen met stemmen overzetten, maar daar zit zoveel werk in dat het niet te doen is dat voor nog een site te doen.
Zolang de stekker er bij MuMe niet uitgaat zal het schipperen blijven denk ik, maar het is wel goed Vijf Sterren meer onder de aandacht te brengen. Ik heb ook weer eens wat rondgeneusd en een paar berichten achter gelaten.
6
geplaatst: 31 januari, 17:54 uur
Ik heb een account aangemaakt. Ik neem aan dat nu alles goed komt.
4
geplaatst: 31 januari, 18:09 uur
Het lastige is dat er twee dingen bestaan:
- een community
- een website
Wat hier gebeurt heeft parallellen met Twitter. Ik was daar (vooral voor werk) erg actief en de community was voor mij heel waardevol. Maar toen kwam er een gek aan het roer, bleek de community onhoudbaar en niemand kon er wat tegen doen. Er kwamen alternatieven als Bluesky, maar daar ging maar een beperkt deel van de community heen, waardoor mijn netwerk eigenlijk uiteenviel. Ik kon daar niks tegen doen, want ik zat op een site/app die was overgeleverd aan het grootkapitaal.
Wat hier gebeurt is Twitter in het klein, en gelukkig ook iets minder heftig, want de eigenaar is ook weer geen Musk. Maar de community is wél volstrekt afhankelijk van een buitenstaander die zich alleen door marktargumenten laat leiden. Dan kan het dus zijn dat het op een dag ineens écht om zeep is. De community is óók overzichtelijker. Ik zou het stoer vinden als de community het heft in eigen hand neemt. Ofwel door deze site somehow te kopen (maar da's wel ingewikkeld) ofwel door te verhuizen naar Vijfsterren. Dat laatste werkt denk ik, zoals herman eigenlijk ook zegt, alleen als het gecoördineerd gaat, en niet als iedereen dat voor zichzelf moet gaan beslissen. Misschien is de schaalgrootte van MuMe wél beperkt genoeg om dat te doen, in tegenstelling tot bijv. Twitter -> Bluesky of WhatsApp -> Signal.
- een community
- een website
Wat hier gebeurt heeft parallellen met Twitter. Ik was daar (vooral voor werk) erg actief en de community was voor mij heel waardevol. Maar toen kwam er een gek aan het roer, bleek de community onhoudbaar en niemand kon er wat tegen doen. Er kwamen alternatieven als Bluesky, maar daar ging maar een beperkt deel van de community heen, waardoor mijn netwerk eigenlijk uiteenviel. Ik kon daar niks tegen doen, want ik zat op een site/app die was overgeleverd aan het grootkapitaal.
Wat hier gebeurt is Twitter in het klein, en gelukkig ook iets minder heftig, want de eigenaar is ook weer geen Musk. Maar de community is wél volstrekt afhankelijk van een buitenstaander die zich alleen door marktargumenten laat leiden. Dan kan het dus zijn dat het op een dag ineens écht om zeep is. De community is óók overzichtelijker. Ik zou het stoer vinden als de community het heft in eigen hand neemt. Ofwel door deze site somehow te kopen (maar da's wel ingewikkeld) ofwel door te verhuizen naar Vijfsterren. Dat laatste werkt denk ik, zoals herman eigenlijk ook zegt, alleen als het gecoördineerd gaat, en niet als iedereen dat voor zichzelf moet gaan beslissen. Misschien is de schaalgrootte van MuMe wél beperkt genoeg om dat te doen, in tegenstelling tot bijv. Twitter -> Bluesky of WhatsApp -> Signal.
0
geplaatst: 31 januari, 21:20 uur
Is er eigenlijk aanleiding om te veronderstellen dat de stekker uit musicmeter gaat worden getrokken?
Anders zijn we elkaar een beetje aan het gek maken, natuurlijk.
Anders zijn we elkaar een beetje aan het gek maken, natuurlijk.
5
geplaatst: 31 januari, 22:13 uur
Misschien gaat het nog heel lang goed. Maar je zit hier wel op een verouderde website met een eigenaar die eigenlijk uitsluitend kijkt of het wat oplevert. Dat doet het niet echt, en dus wordt er geen enkele aandacht aan geschonken. Beheerders zijn zo goed als onbereikbaar. Op termijn gaat dat dus een keer fout, maar we weten niet wanneer. Dat kun je met z'n allen afwachten. Maar er is nu in technische zin wel een alternatief met een niet-verouderde site en een beheerder die wél aanspreekbaar is en er iets van wil maken. Daar is alleen nog geen community. Ik heb daar ook nog niet zo veel te vertellen, want ik heb daar geen historie en het leeft nog niet. Dat kan ik in m'n eentje ook niet veranderen. Maar met z'n allen kan dat dus wel.
2
geplaatst: 1 februari, 18:28 uur
Tja eigenlijk altijd dezelfde vraag: wil je overstappen of niet ? 
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQqTfrQYc7SW3X_-9KNmffuprqMgkNEE_l3JIbBDteQL6ajs5EmEAW_XGg&s=10

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQqTfrQYc7SW3X_-9KNmffuprqMgkNEE_l3JIbBDteQL6ajs5EmEAW_XGg&s=10
* denotes required fields.