MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Vijf Sterren

zoeken in:
Poek schreef:
De eerste stap lijkt me een paar leuke forumspellen op 5S.

Eens

Poek schreef:
De eerste stap lijkt me een paar leuke forumspellen op 5S.

Ik overweeg om daar een wekelijkse song vh jaar op te starten zoals bv zaaf lang gedaan heeft ( voor hem hebben Cured en ja ikke dat gedaan) , dat had altijd veel deelnemers, looptijd zou dan zijn 1965 - 2026

Net een account aangemaakt. Ik zie dat stemmen geïmporteerd kunnen worden, daar word ik in ieder geval erg blij van, ik gebruik de Metersites immers vooral als persoonlijk naslagwerk. Ik zal het de komende tijd de site eens gaan gebruiken, kijken of het inderdaad het fijne alternatief is dat het op het eerste gezicht lijkt.

madmadder schreef:
Net een account aangemaakt. Ik zie dat stemmen geïmporteerd kunnen worden, daar word ik in ieder geval erg blij van, ik gebruik de Metersites immers vooral als persoonlijk naslagwerk. Ik zal het de komende tijd de site eens gaan gebruiken, kijken of het inderdaad het fijne alternatief is dat het op het eerste gezicht lijkt.

Importeren van stemmen werkt behoorlijk wel is de albumdatabase nog minder gevuld dus zullen waarschijnlijk niet alle stemmen kunnen worden overgezet.
Toevoegen van albums is daar wel heel simpel.

Die import van stemmen is inderdaad zeer fijn. Je kunt dezelfde importfile later nog eens gebruiken en dan ook de stemmen toevoegen van albums die in de tussentijd alsnog zijn toegevoegd. Net gedaan en dat werkt zelfs nog sneller.

Eigenaar 5sterren.info, is dat Joachim Terra aka Jordi?

DeKip schreef:
Eigenaar 5sterren.info, is dat Joachim Terra aka Jordi?

De eigenaar van vijf sterren is Jordy, voormalig eigenaar van de meter sites.

brajoapau schreef:
(quote)

De eigenaar van vijf sterren is Jordy, voormalig eigenaar van de meter sites.

Ik was verkeerd geïnformeerd, sorry. Het is Jordy de Jong.

Ik mis wel wat ordening in het forum. Nu ligt alles binnen 'Muziek' (en 'Films', 'Series' etc) op één grote hoop, wat het browsen niet aantrekkelijk maakt. Een extra laag met subonderwerpen zou fijn zijn. Al kan ik dat natuurlijk beter aldaar voorstellen

Paap_Floyd schreef:
Ik mis wel wat ordening in het forum. Nu ligt alles binnen 'Muziek' (en 'Films', 'Series' etc) op één grote hoop, wat het browsen niet aantrekkelijk maakt. Een extra laag met subonderwerpen zou fijn zijn. Al kan ik dat natuurlijk beter aldaar voorstellen

Dat is op dit moment ook mijn grootste bezwaar om een eventuele overstap te maken. Met films heb ik tot op zekere hoogte ook nog wel iets, maar series en games boeien me nauwelijks. Ik kom toch vooral voor de muziek, en dan vind ik het wel zo handig als daar inderdaad een sublaag ingebouwd zou zijn die specifiek de muziekliefhebbers bij elkaar brengt. Het zou het mooiste zijn als Jordy weer afzonderlijke sites kan optuigen, maar ik kan me voorstellen dat dat, zeker in dit beginstadium, een brug te ver is.

Jammer. Maar ik merkte dat ik er aanvankelijk heel fanatiek in ging en dat toen de klad erin kwam. Ik ben te veel een gewoontedier door aan deze site te blijven hangen. Ook vond ik de combinatie film en muziek niet lekker werken voor mij. Ter vergelijk: op MusicMeter ben ik overal en nergens aanwezig en op MovieMeter geef ik alleen maar een aantal sterren en fungeert het als een soort database. Fijn dat het dan om gescheiden sites gaat.

Ik waardeer de poging enorm en ik vind het spijtig dat het niet gelukt is.

Maar ik wil jou ook enorm bedanken voor je enorme betrokkenheid op die site. Je hebt er ongelooflijk veel tijd in gestoken dus hulde daarvoor!

En uiteraard bedankt Jordy!

aERodynamIC schreef:
Maar ik wil jou ook enorm bedanken voor je enorme betrokkenheid op die site. Je hebt er ongelooflijk veel tijd in gestoken dus hulde daarvoor!

Bijzonder jammer, want alles was aanwezig om er, met wat tijd, opnieuw iets moois van te maken.

Erg jammer inderdaad. Voor mijn gevoel ook wel snel, maar als er blijkbaar geen grote behoefte naar is dan heeft het ook geen zin voor hem om erin te blijven investeren. Begrijp de keuze dan ook wel weer. Het was een mooie plek waar zeker potentie in zat om er echt iets van te maken.

Persoonlijk baal ik er wel van, merkte dat ik daar toch met veel meer plezier kwam en bezig was dan hier. Ondanks de weinige interacties nog. Het was een fijne frisse start die wat nieuw leven gaf in mijn interesses. Was al bezig om alles over te zetten en hier langzaam af te zwaaien. Twijfel of ik dat niet alsnog ga doen.

legian Ik zou het niet beter kunnen vertellen

Ik heb het een tijdje geprobeerd maar vond het toch onoverzichtelijker dan Musicmeter. Het bezoeken van twee verschillende sites voor hetzelfde doel vond ik ook niet echt praktisch, ik wil ook gewoon niet teveel van mijn kostbare vrije tijd online besteden. Aangezien het op Vijf Sterren behoorlijk rustig was en ik hier al mijn berichten en stemmen kan terugvinden, en ook belangrijk, de meeste mensen enigszins ken, zat overstappen er ook niet echt in.

Er zal vast een hoop op en aan te merken zijn wat Musicmeter betreft maar het is wel een gebruiksvriendelijke en overzichtelijke site waar ik alles snel kan vinden en die makkelijk binnen mijn dagelijkse routine past, dat had ik met Vijf Sterren niet zo. De combinatie met films en games hoeft voor mij ook niet zo. Met games heb ik niets, met films wel maar ik heb totaal geen behoefte om daar over te discussiëren.

Ik vond het een mooi initiatief maar als ik zo naar mijzelf kijk ben ik niet zo fanatiek met dit soort dingen bezig dat ik helemaal help een nieuwe site op te bouwen. Als alles werkt, er is een uitgebreide database met artiesten, er zijn voldoende medegebruikers, kortom: Musicmeter in een ander jasje, dan is het een ander verhaal. Dat is ook gewoon gemak en tijdgebrek, ik kan mij zo voorstellen dat dit voor veel mensen het geval is waardoor een nieuwe site opbouwen terwijl Musicmeter er nog is veel tijd en moeite gaat kosten.

Ik had enigszins nog een sprankeltje hoop dat de site alsnog iets langer in de lucht zou blijven, maar de stekker lijkt er inmiddels al uitgehaald.

Als je dit mocht lezen Jordy, bedankt voor al de moeite, en de zeer fijne samenwerking van de afgelopen maanden!

Oh dat is wel heel snel. Had gehoopt dit weekend nog wat dingen over te kunnen zetten deze kant op. Heb daar sinds gisteravond nog geen tijd voor gehad. Zou jammer zijn als alles nu zo weg is.

MarkS73 schreef:
maar het is wel een gebruiksvriendelijke en overzichtelijke site waar ik alles snel kan vinden en die makkelijk binnen mijn dagelijkse routine past, dat had ik met Vijf Sterren niet zo.

Grappig, ik merkte dankzij vijfsterren vooral hoe onvriendelijk deze site is in gebruik. Berichten plaatsen of dingen zoeken op de telefoon is dankzij de reclames vooral frustrerend.

Als alles werkt, er is een uitgebreide database met artiesten, er zijn voldoende medegebruikers, kortom: Musicmeter in een ander jasje, dan is het een ander verhaal. Dat is ook gewoon gemak en tijdgebrek, ik kan mij zo voorstellen dat dit voor veel mensen het geval is waardoor een nieuwe site opbouwen terwijl Musicmeter er nog is veel tijd en moeite gaat kosten.

Dat is natuurlijk inherent aan dat het een jonge site is. Maar stemmen waren makkelijk te importeren. En albums (en films/games) toevoegen was vele malen makkelijker en sneller dan hier. Dus de database kan heel snel gevuld worden. Hier zie ik er vooral tegenop om weer een album toe te voegen. Daar was het super snel gedaan wat het ook een stuk leuker maakte.

Ik denk ook dat veel users hier dit vooral vertrouwd vinden. En vernieuwing is altijd eng. Zelfs als het verbeteringen brengt. Om uit de vertrouwde omgeving weg te gaan is moeilijk.

Op mijn smartphone vond ik het ook niet te doen, tot ik, speciaal voor Musicmeter, DuckDuckGo op mijn telefoon zette:)

Gast
geplaatst: vandaag om 19:04 uur

geplaatst: vandaag om 19:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.