MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:

Leuke wedstrijd, alleen die rode kaart sloeg echt nergens op.

Zorin
Ja, da's wel mooi; er moeten wel een aantal Afrikaanse landen doorgaan hopelijk.

alleen die rode kaart sloeg echt nergens op

....was het geen vasthouden van een doorgebroken speler dan?

Oldfart schreef:
(quote)

De verwarring ontstond doordat die scheids eerste geel trok en daarna rood - ik dacht dus dat ie voor de tweede keer geel kreeg >>> rood.

Had wel meer van Servië verwacht eigenlijk... Tot nu toe nog weinig indrukwekkend voetbal gezien, maar goed, das wel vaker bij openingswedstrijden...

Prachtige overwinning voor Ghana. Ik hoop dat ze doorgaan, ik heb altijd een zwak voor ze gehad.

Vanavond ook een dikke pot, ik hoop op veel doelpunten deze keer.

Titmeister schreef:
Had wel meer van Servië verwacht eigenlijk... Tot nu toe nog weinig indrukwekkend voetbal gezien, maar goed, das wel vaker bij openingswedstrijden...

Piet de Visser - toch niet de eerste de beste - ziet Servië wel winnen van Duitsland, maar dan astemblieft niet met die houten klaas, Zigic, in de spits - het leek wel een opgerekte Nico Janssen of een Peter Crouch.

Oldfart schreef:
(quote)

Nee, er stond gewoon nog een verdediger achter, en een paar ernaast. Raar dat helemaal niemand hier op terug komt, en het ook maar één keer in de herhaling is geweest.

Verder vond ik dit juist een leuke wedstrijd, alleen de afronding was af en toe matig. Maar dit zijn gewoon twee sterke ploegen, en met name Ghana is aanvallend sterk (Servië heeft een sterke verdediging maar matige spitsen toch).

Hij was inderdaad nog niet doorgebroken. Misschien dat hij commentaar had op de scheids?

Rhythm & Poetry schreef:
Hij was inderdaad nog niet doorgebroken. Misschien dat hij commentaar had op de scheids?

Dat was ook mijn idee - deze scheids leek daar nogal gevoelig voor.

boomkat
Alleen de 2e helft gezien . Maar blij dat ik die in ieder geval gezien heb. Hoop dat die lijn wordt doorgetrokken (op z'n minst vastgehouden) met Duitsland-Australië en de ultieme climax HET NEDERLANDSE ELFTAL-Denenmarken . Natte droom van elke purist. Gewoon het best elftal. Iemand Argentina gezien? Haha wat een faalploeg . Zonder Messi wordt dat een enkeltje Buenos Aires. Wij zijn de beste!

En mijn darkhorse Engeland deed nou ook geen fantastische zaken, maaaaaar die gaan de halve finale wel halen.

update:
Bafana Bafana-Mexico 3*
Uruguay-France (2e helft) 1,5*
Zuid-Korea-Griekenland (1e helft) 3*
Argentina-Nigeria 2,5*
Engeland-USA 3,5*
Algerije-Slovenië (1e helft) 1*
Servië-Ghana (2e helft) 4*

Nu begin je gewoon irritant te worden.

Engeland zie ik de groep niet eens doorkomen. Wat zijn die slecht zeg.

Het is wel te merken dat jullie nog niet veel WK's hebben gezien.

Nooit teams al na één wedstrijd afschrijven of de titel toe dichten. Frankrijk en Italië speelden vier jaar geleden ook geen briljante openingswedstrijd. Italië speelden zelfs ook gelijk tegen de VS, dacht ik.

Engeland gaat die poule gewoon winnen.

boomkat
Rhythm & Poetry schreef:

En toch speelt NL de eerste beste match gewoon weer sappig voetbal, terwijl de helft van die (quasi)toplanden loopt te strugglen . Verklaar, verklaar.

boomkat
herman schreef:

True. Dit is het eerste toernooi wat ik intensief volg, maar ik zie wat ik zie en die kleur is Oranje .

Benno
Servië - Ghana was wel een smaakvolle wedstrijd. Niet briljant maar ook niet zo wanstaltig als wat er tot nu toe te zien was.

herman schreef:

Nooit teams al na één wedstrijd afschrijven of de titel toe dichten. Frankrijk en Italië speelden vier jaar geleden ook geen briljante openingswedstrijd. Italië speelden zelfs ook gelijk tegen de VS, dacht ik.

Engeland gaat die poule gewoon winnen.

Ik heb het WK 2006 gevolgd, daar had ik ook nooit vertrouwen in Engeland
Ik zie ze gewoon niet ver komen als ik kijk naar hun selectie.

Italië won hun 1e groepswedstrijd van Ghana met 2-0, maar ze speelden toen ook niet echt goed. Ik zie ze op dit WK wel weer ver komen, althans, dat hoop ik.

boomkat schreef:
True. Dit is het eerste toernooi wat ik intensief volg, maar ik zie wat ik zie en die kleur is Oranje .

Ik mag jouw enthousiasme wel.

Voor mij is dit het 6de WK dat ik intensief volg, de eerste was die van '90. 1994 heb ik dan weer niet zoveel van gezien vanwege het tijdsverschil en een vakantie.

Wat me tot nu toe vooral opvalt is het grote aantal goals door persoonlijke fouten van keepers, verdedigers, etc. Nog niet heel veel 'voetbal'-goals gezien, maar morgen wordt dat wel beter vermoed ik. En anders woensdag wel met Spanje.

Nooit te vroegen pieken - da's niet vruchtbaar!

Krijg sterk het gevoel dat de relatie keepersgevoel/timing met deze bal even zoek is - relatief veel blunderende keepers gezien bij schoten die houdbaar leken. Aan de andere kant die Ghanese ballenvanger die piekte op een moment dat ik het niet verwachtte.

Een eerste wedstrijnd gelijkspelen betekent niet dat je eruit ligt.

boomkat schreef:
Alleen de 2e helft gezien . Maar blij dat ik die in ieder geval gezien heb. Hoop dat die lijn wordt doorgetrokken (op z'n minst vastgehouden) met Duitsland-Australië en de ultieme climax HET NEDERLANDSE ELFTAL-Denenmarken . Natte droom van elke purist. Gewoon het best elftal. Iemand Argentina gezien? Haha wat een faalploeg . Zonder Messi wordt dat een enkeltje Buenos Aires. Wij zijn de beste!
Ik begin een heel klein beetje symbolische jeuk te krijgen van jouw optimisme. Als Nederland Argentinië treft vliegen we er lekker uit, ga daar maar vanuit. Het is idd duidelijk dat je nooit intensief een WK hebt gevolgt, maar dat kan natuurlijk; dit WK ga je alle lessen leren.

Rhythm & Poetry schreef:

Nu pas?

Alsof we tegen Argentinië kansloos zijn... 4 jaar geleden speelden Nederland daar gelijk tegen. En toen was Argentinië toch wel een paar klasse beter dan nu - en wij juist weer wat minder.

Maradona is geweldig figuur, maar hij heeft toch al flink geblunderd als coach door Zanetti thuis te laten en ons met Gutierrez op te zadelen. Veron in plaats van Cambiasso is ook een rare keuze, maar het verhaal gaat nu dat er per se wat spelers uit de Argentijnse competitie mee moesten.

Nederland maakt daar echt wel een goede kans tegen.

Verder hoeven we niet allemaal zo positief te zijn, maar om het nou zo negatief te benaderen is ook weer het andere uiterste...

Al drie toernooien liet Oranje, met veel van dezelfde spelers die er nu ook staan, het liggen wanneer het echt moet. Ook nu zie ik daar geen verandering in komen wanneer het tegen de echte top moet. Uiteraard was mijn reactie een overstatement, maar ik zie Argentinië meer kans hebben wanneer we hun treffen. En vier jaar geleden waren beide teams al door, dus dat is niet vergelijkbaar.

Met Argentinië hebben we nog steeds een rekening te vereffenen. En het ijkt me heerlijk om dan een camera gericht te zien op Lex en Max - blijkt eindelijk wie het daar in huis voor het zeggen heeft - en Lex met een lichtblauw/wit sjaaltje op de canapé te zien zitten.

Aaan de andere kant: zet ze in de studio en ik zie Youri of Jan M. nog wel de tango met Max dansen omdat Oranje gewonnen heeft.

En ik zou het een prachtmop vinden om die pluizebol die er steeds meer als een drugsbaron uit gaat zien, met zijn grijzende pratende k*, jankend door de achterdeur te zien afdruipen.

U begrijpt het al mjuleed zit diep, sinds 78; al is de balans echt positief:

Oranje: 2 overwinningen (74 en 98), één gelijkspel (gents remise, beide teams konden dan verder: in 06) en één nederlaag - '78.

Zorin
Goed, Zorin gaat even naar het begin kijken van Duitsland - Australië, maar als het me niet bevalt gaak wat anders doen....(Wegmisbruiksters kijken of zo).

Zorin
...het bevalt me niet....

Duitsland begint goed.

Zorin schreef:
...het bevalt me niet....

Go aussies!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:57 uur

geplaatst: vandaag om 03:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.