Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 20 november 2013, 15:59 uur
Nicolage Rico schreef:
Het heeft met de eerste reactie/emotie te maken, die Lens (o.a.) niet onder controle heeft. Zoiets leer je maar moeilijk af.
Het heeft met de eerste reactie/emotie te maken, die Lens (o.a.) niet onder controle heeft. Zoiets leer je maar moeilijk af.
Wat dat betreft was die opmerking van Ruud Gullit - in Studio Voetbal - over Frank Rijkaard wel heel grappig: Ruud vertelde dat Frank desnoods 45 minuten kon wachten voor ie z'n gram haalde bij de tegenstander. Niemand in het gezelschap vertelde Ruud over onderstaand incident tijdens de WK90 YouTube - Voller Rijkaard send off
0
geplaatst: 20 november 2013, 16:07 uur
Blijft heerlijk. Hadden we nog maar zo'n speler als Rijkaard.
Wel balen dat we die wedstrijd verloren...
Wel balen dat we die wedstrijd verloren...
0
geplaatst: 20 november 2013, 16:14 uur
Overigens was dat incident voor Han Berger de reden om de opmerking te maken dat Frank Rijkaard ook in shampoo ging doen, shampoo met haarvuller 
Rijkaard was idd net als Koeman en Krol, Stam ook trouwens, een heerser aan de bal.

Rijkaard was idd net als Koeman en Krol, Stam ook trouwens, een heerser aan de bal.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 20 november 2013, 16:27 uur
Nicolage Rico schreef:
En met opvoeding en intelligentie. En als hij in zijn houding dan ook nog steun krijgt van Jetro 'peace in Auschwitz' Willems...
0
geplaatst: 20 november 2013, 16:32 uur
Vond die gele kaart van Strootman net zo dom, hij is er nog trots op ook als ik zijn reactie zo hoor.
0
geplaatst: 20 november 2013, 16:37 uur
trebremmit schreef:
Vond die gele kaart van Strootman net zo dom, hij is er nog trots op ook als ik zijn reactie zo hoor.
Ook Strootman had in z'n PSV-tijd van die fasen dat ie last had van geldingsdrang. Daarmee geef je duidelijk blijk van niet een natuurlijke leider te zijn. Hij kan zich natuurlijk in positieve zin ontwikkelen.
Da's een beetje - vrees ik - het probleem van het huidige Oranje: weinig natuurlijke leiders. Hoogstens Sneijder, maar die wordt niet geselecteerd. Robben en RVP zijn geen natuurlijke leiders, hoogstens gemaakt.
0
geplaatst: 20 november 2013, 16:53 uur
He$$el_01 schreef:
Nou, liever geen Japan dan maar. Doe mij maar een pot met Brazilië (mogen we de eerste dag spelen), iedereen behalve Japan en Mexico, en Chili. Volgens mij proberen ze bij Chili namelijk nog best aardig te voetballen. Dan deden ze in ieder geval wel op het vorige wk. Hoewel het misschien beter is om tegen Algerije of Ghana oid te spelen, zeker nu Sanchez weer in vorm begint te raken.
Nou, liever geen Japan dan maar. Doe mij maar een pot met Brazilië (mogen we de eerste dag spelen), iedereen behalve Japan en Mexico, en Chili. Volgens mij proberen ze bij Chili namelijk nog best aardig te voetballen. Dan deden ze in ieder geval wel op het vorige wk. Hoewel het misschien beter is om tegen Algerije of Ghana oid te spelen, zeker nu Sanchez weer in vorm begint te raken.
Juist wel Mexico, die kunnen er op het moment helemaal niks van.
0
geplaatst: 20 november 2013, 17:00 uur
Kill_illuminati schreef:
Ronaldo is echt fenomeen. Zonder twijfel de beste speler van het afgelopen jaar!
ja hallo altijd overdrijven sommige mensen, Ronaldo is heel goed als zijn ploeg kan counteren ja, maar veel minder als hij in de ploeg zit die iets moet ophalen. De Omstandigheden waren gisteren helemaal in het voordeel van hem (ja hij heeft daar zelf voor gezorgd de vorige match) maar zijn meeste goals gisteren waren dan ook 100% kansen.Ronaldo is echt fenomeen. Zonder twijfel de beste speler van het afgelopen jaar!
Niet vergeten dat hij gisteren er niks van bakte tot aan de 0-1
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 20 november 2013, 17:06 uur
Als je er daarna drie heel erg goed inknalt doet dat inderdaad ter zake. Alsof Man Utd zo'n counterploeg was en alsof Real Madrid dit jaar net zo veel countert als twee jaar geleden. Ronaldo is de meest complete speler ter wereld. Ooit misschien wel.
0
geplaatst: 20 november 2013, 17:43 uur
Had je toch eens naar Discovery moeten kijken die keer dat het ging over de wendbaarheid en reactiesnelheid van voetballers. Qua techniek is Messi uitstekend, maar vlak die twee andere zaken niet uit. Als Ronaldo in "zijn flow zit" is ie onnavolgbaar. Hij heeft zich in de jaren bij Madrid enorm ontwikkeld: als je beelden ziet van Ronaldo van 5 jaar geleden en nu, zie je enorme verschillen in zijn bouw, zijn torso: hij is veel breder en sterker geworden en heeft zijn natuurlijke snelheid behouden. Eerlijk gezegd denk ik niet dat jij de dumbells die hij gebruikt, van de grond getild krijgt - hij is een echte atleet. Messi is wat dat betreft een krielkip, alhoewel ook hij aan krachttraining zal doen.
0
geplaatst: 20 november 2013, 17:59 uur
En Messi niet?

hij is een echte atleet. Messi is wat dat betreft een krielkip, alhoewel ook hij aan krachttraining zal doen.
Kun je nagaan als Messi er alles aan gaat doen in het krachthonk, etc.

Nee hoor, Messi en Ronaldo zijn twee heel andere type voetballers. Naar mijn inzien is Messi nog net wat genialer.
Maar prachtig toch dat we 2 van dergelijke voetballers tegelijkertijd - in twee verschillende teams - bezig mogen zien? Beiden beter dan Pelé - van wat ik van hem gezien heb. Beter dan Cruijf. Beter dan Maradona? Dat nog niet, denk ik. Messi misschien. Zeker als hij de wereldtitel met Argentinië pakt.
0
geplaatst: 20 november 2013, 18:23 uur
Inderdaad, er zijn generaties die het minder goede voetballers af moesten. Ook omdat beide spelers het al jarenlang laten zien.
Ik denk wel dat de Braziliaanse Ronaldo een even groot talent was, maar die heeft lang niet alles uit zijn carrière gehaald. Al moet ik nog maar zien of Messi of CR7 net zoveel goals gaan maken op een WK...
Ik denk wel dat de Braziliaanse Ronaldo een even groot talent was, maar die heeft lang niet alles uit zijn carrière gehaald. Al moet ik nog maar zien of Messi of CR7 net zoveel goals gaan maken op een WK...
0
geplaatst: 20 november 2013, 18:26 uur
Nicolage Rico schreef:
Nee hoor, Messi en Ronaldo zijn twee heel andere type voetballers. Naar mijn inzien is Messi nog net wat genialer.
Maar prachtig toch dat we 2 van dergelijke voetballers tegelijkertijd - in twee verschillende teams - bezig mogen zien? Beiden beter dan Pelé - van wat ik van hem gezien heb. Beter dan Cruijf. Beter dan Maradona? Dat nog niet, denk ik. Messi misschien. Zeker als hij de wereldtitel met Argentinië pakt.
Die Messi - Ronado-discussie wil ik niet voeren, die is toch vaak gebaseerd op het karakter dat Ronaldo (dan wel Messi) wordt toegedicht.
Cruijff was in zijn toptijd beter én completer dan Maradonna. Van Cruijff's actie regelmatig versteld gestaan - Cruijff was ook de architect van het elftal - dat kon je van Maradonna niet zeggen. Weinig mensen die Cruijff vaak hebben zien voetballen vinden Maradonna beter. Een paar dingen valt op van beelden uit die tijd: het lijkt trager, de kleding stukken lulliger, de beeldkwaliteit slechter en je moest het doen met max. 2 invalshoeken. Da's meteen de reden waarom vroeger soms rottigheid onbestraft bleef: niet in beeld gebracht.
Denk trouwens niet dat Messi wereldkampioen wordt met Argentinië

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 20 november 2013, 18:54 uur
Anatomisch heeft Ronaldo een veel betere bouw dan Messi. Dat krijg je niet vanzelf door alleen maar in het krachthonk te zitten, dat is aanleg.
De Braziliaanse Ronaldo had wat mij betreft nog nét iets meer natuurlijk talent dan Messi en CR7, maar voordat hij op zijn absolute top zat, had hij al zware blessures gehad. Hoe het daarvoor zat, weet ik niet, maar daarna had hij in ieder geval niet de sportmentaliteit van CR7.
Als ik beelden van Cruijff met CR7 vergelijk, vind ik de keuze eigenlijk niet zo heel moeilijk. Ik kijk trouwens veel liever naar George Best en Pelé dan naar Cruijff.
De Braziliaanse Ronaldo had wat mij betreft nog nét iets meer natuurlijk talent dan Messi en CR7, maar voordat hij op zijn absolute top zat, had hij al zware blessures gehad. Hoe het daarvoor zat, weet ik niet, maar daarna had hij in ieder geval niet de sportmentaliteit van CR7.
Als ik beelden van Cruijff met CR7 vergelijk, vind ik de keuze eigenlijk niet zo heel moeilijk. Ik kijk trouwens veel liever naar George Best en Pelé dan naar Cruijff.
0
geplaatst: 20 november 2013, 19:12 uur
Ah Ronaldo en Messi zijn niks vergeleken met een Iniesta, Xavi, Scholes, ...
0
geplaatst: 20 november 2013, 19:26 uur
jassn schreef:
Ah, a Belgian bloke - welcome here!
Practice - on the pitch - what you pre(ach)tend to possess: football expertise

0
geplaatst: 20 november 2013, 19:29 uur
jassn schreef:
Dat klopt. Vergeleken bij de passing van Paul Scholes zijn spelers als Ronaldo maar hele eenvoudige dravers.
0
geplaatst: 20 november 2013, 20:12 uur
Ik zie het wel gebeuren eerlijk gezegd. Mijn voorspelling is dat Kun Agüero de doorslaggevende speler zal zijn. 'Just my two cents.'

0
geplaatst: 20 november 2013, 20:40 uur
Kill_illuminati schreef:
Ik zie het wel gebeuren eerlijk gezegd. Mijn voorspelling is dat Kun Agüero de doorslaggevende speler zal zijn. 'Just my two cents.'
(quote)
Jij hebt er wel vaker naast gezeten; en btw als twee spelers een team maken, kan Oranje ook wereldkampioen worden, ondanks de verdediging - want zo'n goede centrumverdediger is Dimichaelis nou ook weer niet.
Brazilië zou mijn eerste gok zijn, maar veel hangt af van het verloop.
0
geplaatst: 20 november 2013, 20:42 uur
Onheilspellend schreef:
Vergeleken bij de passing van Paul Scholes zijn spelers als Ronaldo maar hele eenvoudige dravers.
(quote)
Vergeleken bij de passing van Paul Scholes zijn spelers als Ronaldo maar hele eenvoudige dravers.
Bovendien is Scholes ook vele malen knapper
0
geplaatst: 20 november 2013, 20:48 uur
Jaja, als ik zou gaan stappen met de wens om te scoren zou ik ook liever met Paul Scoles gaan stappen 

0
geplaatst: 20 november 2013, 21:02 uur
Mjuman schreef:
Jij hebt er wel vaker naast gezeten; en btw als twee spelers een team maken, kan Oranje ook wereldkampioen worden, ondanks de verdediging - want zo'n goede centrumverdediger is Dimichaelis nou ook weer niet.
(quote)
Dat klopt, ik ben bijzonder slecht in het voorspellen van wedstrijden. Meestal gebeurd het tegenovergestelde, dus wellicht deze keer ook.

Ik was waarschijnlijk ook de enige die dacht dat Frankrijk het EK zou winnen.
0
geplaatst: 20 november 2013, 21:12 uur
Kill_illuminati schreef:
Dat klopt, ik ben bijzonder slecht in het voorspellen van wedstrijden. Meestal gebeurd het tegenovergestelde, dus wellicht deze keer ook.
(quote)

Samen met de aan chronische zelfoverschatting lijdende Ribery dan waarsch.
0
geplaatst: 20 november 2013, 22:54 uur
Mjuman schreef:
Die Messi - Ronado-discussie wil ik niet voeren, die is toch vaak gebaseerd op het karakter dat Ronaldo (dan wel Messi) wordt toegedicht.
Cruijff was in zijn toptijd beter én completer dan Maradonna. Van Cruijff's actie regelmatig versteld gestaan - Cruijff was ook de architect van het elftal - dat kon je van Maradonna niet zeggen. Weinig mensen die Cruijff vaak hebben zien voetballen vinden Maradonna beter. Een paar dingen valt op van beelden uit die tijd: het lijkt trager, de kleding stukken lulliger, de beeldkwaliteit slechter en je moest het doen met max. 2 invalshoeken. Da's meteen de reden waarom vroeger soms rottigheid onbestraft bleef: niet in beeld gebracht.
(quote)
De vraag is: wie is Maradonna?

0
geplaatst: 20 november 2013, 23:14 uur
Nou nou nou - 't is één dag koud en Rico z'n kouwe start is nou al hopeloos: na 4,5 uur ontdekt ie een verschrijving! 'k zou maar niet m'n beroep maken van teksten schrijven of redigeren - tenzij je verwikkeld was in een mega-close encounter of the sexual kind.
Zijt gij dan zonder spel- en formuleerzonden?

0
geplaatst: 21 november 2013, 09:32 uur
Zeker niet.
Maar de beste voetballer ooit (op Messi na) verkeerd spellen, dat kan toch niet?
Maar de beste voetballer ooit (op Messi na) verkeerd spellen, dat kan toch niet?

0
geplaatst: 21 november 2013, 10:48 uur
Ze hebben schijnbaar (kwam het op Facebook tegen) bij De Wereld Draait Door een ode aan Ronaldo gehouden.
0
geplaatst: 21 november 2013, 11:11 uur
Nicolage Rico schreef:
Zeker niet.
Zeker niet.
Toch ben je wel een beetje simpel, Feyenoord-supporter
zo simpel dat je niet de grootheid van Maestro Johan Cruijff, Amsterdammer die ooit voor Feyenoord speelde, op juiste waarde weet te schatten. Hopelijk weten jouw klanten jou wel op waarde te schatten; overbetalen is niet erg, maar het risico van onderbetalen is fors aanwezig als je zo slecht kloppende lijstjes kunt maken als jij

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.