MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Cruijf is een geweldenaar. Vooral in 1983/1984, inderdaad - nu je het zegt.

Hij leek vooral zo goed omdat hij dat jaar tussen middelmaat liep. Eerder bij o.a. Ajax en Barcelona was Cruijff bruikbaar, maar zeker geen grootse speler.

Onheilspellend schreef:
Hij leek vooral zo goed omdat hij dat jaar tussen middelmaat liep. Eerder bij o.a. Ajax en Barcelona was Cruijff bruikbaar, maar zeker geen grootse speler.

Interlands gezien destijds?

Onheilspellend schreef:

Nou, dat is wel weer heel erg overdreven en bezijden de waarheid. Ook inzake de lichting Feyenoord spelers die er in 1983-1984 rondliepen zoals Gullit, Wijnstekers, Mario Been en Joop Hiele.

Hij is nog steeds legendarisch in Barcelona en het is alleen omdat hij met die laatste voorzitter niet door één deur kan dat hij niet (meer) met alle egards wordt behandeld. Hij heeft toch voetbal staaltjes laten zien (ook in de Nederlandse competitie) die niet vaak meer zijn herhaald. Moet ik helaas toegeven.

Stijn_Slayer
Scholes > Ronaldo.

Normaal gesproken moet Messi zijn echte top nog bereiken gezien zijn leeftijd. Dikke kans dat hij dan inderdaad de beste ooit gaat worden lijkt mij.

@ Musician. Been, Wijnstekers en Hiele waren en zijn nooit echte toppers geworden. Been speelde in dat seizoen volgens mij ook maar zelden. En Gullit was in die tijd ook niet echte top. Koko Hoekstra of wie was dat draaide door Johan opeens een geweldig seizoen toch?

Gullit was gewoon een groot talent, net als Eriksen dat ook is, bijvoorbeeld (geen vergelijking que type spelers). Boven de middelmaat dus - daar ging het om.

Ennuh... vergeet Petertje Houtman niet! (21 goals).

Ha ha Houtman ja.

Toen Adrian eenmaal weer nuchter was, zal hij er ook wel spijt van hebben gekregen.

Nicolage Rico schreef:
Gullit was gewoon een groot talent, net als Eriksen dat ook is, bijvoorbeeld (geen vergelijking que type spelers). Boven de middelmaat dus - daar ging het om.

Ennuh... vergeet Petertje Houtman niet! (21 goals).

Snoetje, Tsjiendwall en Mike Kiekeboe waren veel betere spitsen

Gullit met lang haar, in lichtblauw tenue (PSV) deed Utrecht aardig pijn in de Galgenwaard destijds. Nu met dat korte haar - "Ruud zou een goede bondscoach zijn" zei Co - vind ik het meer een in het zwarte circuit geïnfilteerde stille.

iggy schreef:
@ Musician. Been, Wijnstekers en Hiele waren en zijn nooit echte toppers geworden. Been speelde in dat seizoen volgens mij ook maar zelden. En Gullit was in die tijd ook niet echte top. Koko Hoekstra of wie was dat draaide door Johan opeens een geweldig seizoen toch?

Toch wat een merkwaardige conclusie. Joop Hiele was de beste doelman van Nederland, al was hij dan reserve keeper voor het Nederlands Elftal.
Bennie Wijnstekers was jarenlang een vaste kracht van het Nederlands Elftal, rechts achterin. Betrouwbaar en ook van het type dat niet zomaar opzij stapte.

Het was wel in een tijd dat transfers nog niet zo in de mode waren en dat hij zo mooi aan Feyenoord vastkleefde. Maar tegenwoordig zou hij in no time zijn getransfereerd naar deze of gene club.

Het was een mooie combinatie van vechtvoetbal en af en toe wat meer technische hoogstandjes. Zonder twijfel het beste elftal van dat seizoen, ik heb mij maar zelden verveeld.

Heerlijk weer zo'n weekend met veel clubvoetbal. Een Everton - Liverpool, Dortmund - Bayern München, maar ook GAE - Vitesse kan leuk worden.

musician schreef:
(quote)

Toch wat een merkwaardige conclusie. Joop Hiele was de beste doelman van Nederland, al was hij dan reserve keeper voor het Nederlands Elftal.
Bennie Wijnstekers was jarenlang een vaste kracht van het Nederlands Elftal, rechts achterin. Betrouwbaar en ook van het type dat niet zomaar opzij stapte

Ik zou Hiele eerder omschrijven als een aardige keep.
Wijnstekers was inderdaad een vaste kracht bij een erg middelmatig Nederlands Elftal 1979-1985.

Tja, maar daar kan Bennie weinig aan doen.

Nee, daar kon Bennie inderdaad weinig aan doen. Het was de periode voor het EK 1988 en Nederland was niet in zijn beste periode.

Feyenoord had indertijd ook nog Ivan Nielsen, als toch behoorlijk hardhandige laatste man. Lang en sterk in de lucht.
Ging later naar PSV en won de Europa Cup I. Momenteel heeft hij een loodgietersbedrijf in Denemarken, lees ik. Het kan verkeren, maar aan talent heeft het bij Feyenoord toen niet gelegen

Die Nielsen was inderdaad een geweldenaar ja. Daar moest je geen ruzie mee krijgen ha.

Ivan Nielsen had van die uitstrekbare benen die steeds langer werden.
Koeman heeft destijds mede dankzij die Ivan echt kunnen excelleren.

Damn, wat een wedstrijd was Everton - Liverpool (3-3).

Onheilspellend schreef:

Ja was echt top. Heerlijke pot voetbal. Morgen om half 1 ook zo een graag maar dan 3-2

Handig, een goed mee voetballende keeper:

En dan ook nog even een verdediger die heel onnodig een penalty weggeeft bij een corner en de nederlaag is een feit. Neemt niet weg dat ze een geweldig seizoen draaien tot nu toe.

k.grubs
Topictitel klopt niet, of zeg ik nu iets heel raars?

Voetbal is behoorlijk algemeen hoor
Ik bedoel maar "als men het over sport heeft, heeft men het over het algemeen over voetbal "

Onheilspellend schreef:

Geweldige wedstrijd inderdaad, beste die ik in lange tijd heb gezien

Hendrik68
2 directe rode kaarten voor AZ binnen 20 minuten? Wat gebeurt daar allemaal? En dan ook nog 2 keer scoren met 2 man minder?

Het mag voor AZ de pret niet drukken, staan met 2 - 1 voor tegen Roda JC.

Ook voor Heerenveen na een kwartier een rode kaart. Maar daar staan ze sinds kort, tegen het einde van de wedstrijd, alsnog voor met 0 - 1 tegen PSV.....
Hoe was dat ook al weer, met 11 spelers tegen 10. Of tegen 9.

Jozefzoon voorkomt in de blessuretijd dat er sprake is van een totale afgang van PSV tegen 10 'Friezen'. 1-1

Hendrik68
Probleem is dat op het moment dat je loopt te typen de competitie een totaal andere wending krijgt. Niet bij te houden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:16 uur

geplaatst: vandaag om 04:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.