Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 19 november 2013, 22:26 uur
Ik weet wel wie Zweden nog meer had moeten inzetten, maar ja, aan mij wordt niets gevraagd. Enfin, als ze dat wél hadden gedaan, hadden ze tenminste nog een kans gehad....
0
geplaatst: 19 november 2013, 22:26 uur
Ronaldo is echt fenomeen. Zonder twijfel de beste speler van het afgelopen jaar!
0
geplaatst: 19 november 2013, 22:29 uur
Kill_illuminati schreef:
Ronaldo is echt fenomeen. Zonder twijfel de beste speler van het afgelopen jaar!
Vlak Demouge niet uit hé.
0
geplaatst: 19 november 2013, 22:33 uur
musician schreef:
Ik weet wel wie Zweden nog meer had moeten inzetten, maar ja, aan mij wordt niets gevraagd. Enfin, als ze dat wél hadden gedaan, hadden ze tenminste nog een kans gehad....
Toivonen?
0
geplaatst: 19 november 2013, 22:34 uur
Frankrijk lijkt te gaan ontsnappen tegen Oekraine...3-0 tegen 10 man.
0
geplaatst: 19 november 2013, 22:41 uur
He$$el_01 schreef:
Toivonen?
Toivonen?

Het begint met een G en het eindigt op uidetti.
Zlatan alleen is niet voldoende, dat blijkt.
0
geplaatst: 19 november 2013, 22:44 uur
musician schreef:

(quote)

Ach joh, Portugal was zo sterk dat ze zelfs Figo op de tribune hadden gezet.

0
geplaatst: 19 november 2013, 22:54 uur
Portugal, Kroatie en Frankrijk naar het WK. Wel een ijzersterk WK zeg.
0
geplaatst: 19 november 2013, 22:58 uur
Als ik het goed heb is dit straks de verdeling voor de loting.
Pot 1: Brazilie / Spanje / Argentinie / Duitsland / Colombia / Belgie / Uruquay / Zwitserland
Pot 2: Costa Rica / Honduras / Verenigde Staten / Mexico / Australie / Iran / Japan / Zuid Korea
Pot 3: Chili / Ecuador / Kameroen / Ghana / Ivoorkust / Nigeria / Algerije / Frankrijk (als laagstgeklasseerd Europees land op de Fifa Ranking).
Pot 4: Nederland / Italie / Engeland / Portugal / Griekenland / Bosnie-Herzegovina / Kroatie / Rusland
Pot 1: Brazilie / Spanje / Argentinie / Duitsland / Colombia / Belgie / Uruquay / Zwitserland
Pot 2: Costa Rica / Honduras / Verenigde Staten / Mexico / Australie / Iran / Japan / Zuid Korea
Pot 3: Chili / Ecuador / Kameroen / Ghana / Ivoorkust / Nigeria / Algerije / Frankrijk (als laagstgeklasseerd Europees land op de Fifa Ranking).
Pot 4: Nederland / Italie / Engeland / Portugal / Griekenland / Bosnie-Herzegovina / Kroatie / Rusland
0
geplaatst: 19 november 2013, 23:14 uur
Colombia moet dus wel te doen zijn als we gewoon met ons eerste elftal spelen. Brazilië, Duitsland, Spanje en Argentinië lijken me wel lastig.
Een poule met Duitsland, Japan en Ivoorkust zou wel gaaf zijn.
Een poule met Duitsland, Japan en Ivoorkust zou wel gaaf zijn.
0
geplaatst: 19 november 2013, 23:22 uur
Nou, liever geen Japan dan maar. Doe mij maar een pot met Brazilië (mogen we de eerste dag spelen), iedereen behalve Japan en Mexico, en Chili. Volgens mij proberen ze bij Chili namelijk nog best aardig te voetballen. Dan deden ze in ieder geval wel op het vorige wk. Hoewel het misschien beter is om tegen Algerije of Ghana oid te spelen, zeker nu Sanchez weer in vorm begint te raken.
0
geplaatst: 19 november 2013, 23:25 uur
Colombia viel me tegen, maar Nederland viel me mee.
Verdedigend leek het ook veel beter te gaan en Depay is toch wel een betere speler dan ik dacht, beter dan Lens in ieder geval.
Verdedigend leek het ook veel beter te gaan en Depay is toch wel een betere speler dan ik dacht, beter dan Lens in ieder geval.
0
geplaatst: 19 november 2013, 23:31 uur
Je kan beter in een oefenwedstrijd erachter komen dat het Zuidamerikaanse voetballers nog steeds bij vlagen heel geniepig zijn en da's een lange traditie - herinner me de wedstrijden tegen Argentinië uit zowel '74 en '78 en dat waren keiharde gevechten.
Maar goed, het is dom om je zo te laten provoceren. Tweede helft was Oranje beter dan de eerste - af en toe geswitcht naar Zweden - Portugal.
Maar dat Zweedse elftal is ook geen reclame voor voetbal
Maar goed, het is dom om je zo te laten provoceren. Tweede helft was Oranje beter dan de eerste - af en toe geswitcht naar Zweden - Portugal.
Maar dat Zweedse elftal is ook geen reclame voor voetbal

0
geplaatst: 19 november 2013, 23:40 uur
In 1998 naaide Van der Sar Ortega nog een rode kaart aan, zoiets had opgewonden standje Lens ook kunnen doen. Maar goed, een lesje geniepigheid doe je beter nu op dan op een eindtoernooi. De helft van het team heeft nooit een eindtoernooi gespeeld, dus wat dat betreft waren dit wel zinnige oefenpotjes.
0
geplaatst: 20 november 2013, 00:05 uur
Sar werd niet voor niets wel "ijskonijn" genoemd. Vond die overtreding op Lens echt wel smerig - Lens heeft ook bij PSV wel last gehad van zijn opvliegendheid - volgens mij is ie van alle aanvallers van PSV het meeste geschorst (meer dan Toivonen) geweest om die reden.
Volgens mij leer je in de sloppen van Bogota, Rio, Lima, Buenos Aires wel van je af te vechten - zo'n Socrates is dan weer een opvallende uitzondering, alhoewel Pele ook een beschaafd voetballer was.
Volgens mij leer je in de sloppen van Bogota, Rio, Lima, Buenos Aires wel van je af te vechten - zo'n Socrates is dan weer een opvallende uitzondering, alhoewel Pele ook een beschaafd voetballer was.
0
geplaatst: 20 november 2013, 03:06 uur
Japan
Blij dat die hoop op WK-Finale weg is bij de Belgische voetbalfans, kunnen we weer normaal doen en ons goed voorbereiden
Blij dat die hoop op WK-Finale weg is bij de Belgische voetbalfans, kunnen we weer normaal doen en ons goed voorbereiden

0
geplaatst: 20 november 2013, 09:40 uur
Ja moet idd toegeven dat de Japanners gisteren gewoon beter waren. Technisch erg sterk en goed in de combinatie, echt als ploeg spelend, uitstekende fysiek en verrassend veel duels winnend (ook tegen onze grote jongens als Fellaini en Lukaku). Dit is in niets te vergelijken met het Japan van een aantal jaren terug.
3 mooie goals ook, vooral die laatste mocht er zijn.
Bij ons valt het op dat een aantal spelers wedstrijdritme missen (op Vertonghen na bestond onze hele verdediging uit bankzitters bij hun club). Daarnaast is het toch nog steeds zoeken naar evenwicht op het middenveld. Het oude Standard-middenveld met Witsel-Defour-Fellaini lijkt het meest stabiliteit te bieden, maar dan mis je toch wat offensieve impulsen (met Dembele erin ook trouwens). Maar gisteren bleek duidelijk dat met Hazard op de 10 spelen totaal niet werkt.
Tegen Colombia konden we ons nog beroepen op goed spel en veel kansen, gisteren niets van dat.
Maar goed, beter nu van de wolk worden gehaald dan op het WK zelf.
3 mooie goals ook, vooral die laatste mocht er zijn.
Bij ons valt het op dat een aantal spelers wedstrijdritme missen (op Vertonghen na bestond onze hele verdediging uit bankzitters bij hun club). Daarnaast is het toch nog steeds zoeken naar evenwicht op het middenveld. Het oude Standard-middenveld met Witsel-Defour-Fellaini lijkt het meest stabiliteit te bieden, maar dan mis je toch wat offensieve impulsen (met Dembele erin ook trouwens). Maar gisteren bleek duidelijk dat met Hazard op de 10 spelen totaal niet werkt.
Tegen Colombia konden we ons nog beroepen op goed spel en veel kansen, gisteren niets van dat.
Maar goed, beter nu van de wolk worden gehaald dan op het WK zelf.
0
geplaatst: 20 november 2013, 10:41 uur
Ik had stiekem een beetje gehoopt op deze dubbele nederlaag. Voetjes terug op de grond, en het besef dat we er nog lang niet zijn.
Het is duidelijk geworden dat spelers als Kompany en Courtois niet te vervangen zijn. Vooral voor Kompany is het fingers crossed dat hij naar aanloop van het WK enkele maanden fit blijft. Verder sluit ik me aan bij Chungking dat het nog steeds wat zoeken is op het middenveld. Voor het eerst sinds lang hebben we tegen een goed en snel combinerende ploeg gespeeld, en daar wisten we echt geen raad mee. We konden ook zelden of nooit onze wil opleggen.
Zeer leerrijke wedstrijden, hopelijk kunnen we ons nog aanzienlijk verbeteren voor Brazilië!
Het is duidelijk geworden dat spelers als Kompany en Courtois niet te vervangen zijn. Vooral voor Kompany is het fingers crossed dat hij naar aanloop van het WK enkele maanden fit blijft. Verder sluit ik me aan bij Chungking dat het nog steeds wat zoeken is op het middenveld. Voor het eerst sinds lang hebben we tegen een goed en snel combinerende ploeg gespeeld, en daar wisten we echt geen raad mee. We konden ook zelden of nooit onze wil opleggen.
Zeer leerrijke wedstrijden, hopelijk kunnen we ons nog aanzienlijk verbeteren voor Brazilië!
0
geplaatst: 20 november 2013, 10:50 uur
Probleem is ook dat we in offensief oogpunt erg eigenlijk afhankelijk zijn van flankspelers De Bruyne en Hazard - net omdat Witsel, Dembele, Defour en in mindere mate Fellaini eerder controlerend en niet meteen doelgericht zijn.
Hazard speelt wat met ups en downs (tegen Colombia bv. ijzersterk), en je kan daar op links ook nog altijd Mertens inbrengen die vaak sterk invalt. Op rechts doet Mirralas het niet slecht, maar dit is gewoon niet van de klasse van een De Bruyne. In de hele kwalificatiecampagne was De Bruyne bijna bij elke goal betrokken en bijna steeds man of the match... Nu speelt hij amper bij Chelsea en is hij duidelijk uit vorm, wat de nationale ploeg voor problemen stelt.
Echt hopen dat hij wordt uitgeleend in januari!
Hazard speelt wat met ups en downs (tegen Colombia bv. ijzersterk), en je kan daar op links ook nog altijd Mertens inbrengen die vaak sterk invalt. Op rechts doet Mirralas het niet slecht, maar dit is gewoon niet van de klasse van een De Bruyne. In de hele kwalificatiecampagne was De Bruyne bijna bij elke goal betrokken en bijna steeds man of the match... Nu speelt hij amper bij Chelsea en is hij duidelijk uit vorm, wat de nationale ploeg voor problemen stelt.
Echt hopen dat hij wordt uitgeleend in januari!
0
geplaatst: 20 november 2013, 12:04 uur
Mjuman schreef:
Je kan beter in een oefenwedstrijd erachter komen dat het Zuidamerikaanse voetballers nog steeds bij vlagen heel geniepig zijn en da's een lange traditie - herinner me de wedstrijden tegen Argentinië uit zowel '74 en '78 en dat waren keiharde gevechten.
Nu kon Nederland natuurlijk ook meer dan goed zagen in die tijd. Vraag dat maar aan de Bulgaren. Die letterlijk gesloopt werden. Of de wedstrijd tegen Brazilie. Waar niet gekeken werd op een doodschop of elleboog meer of minder. Hoofdpersoon was vaak de kromme. Maar ook Neeskens,suurbier,Rijsbergen en zelfs mooie jongen Rep deelde hard uit. Het mooie was dat ze ook goed konden incasseren.
0
geplaatst: 20 november 2013, 13:09 uur
corn1holio1 schreef:
Ik had stiekem een beetje gehoopt op deze dubbele nederlaag. Voetjes terug op de grond, en het besef dat we er nog lang niet zijn.
Kompany is cruciaal voor deze Belgische defensie, maar Courtois is wel te vervangen. Niet dat hij geen geweldige keeper is, maar Mignolet kun je ook rustig om een boodschap sturen. Zou in Nederland de onbetwiste eerste keeper zijn en in een hoop andere landen.
0
geplaatst: 20 november 2013, 15:05 uur
Deren Bliksem schreef:
Gister maar weer eens gebleken dat de Belgen alleen maar mogen ruiken aan het niveau van Oranje.
Zelfs een B-elftal wint met gemak in Turkije, toch 6x lastiger dan een Wales.
Snap echt niet waar die Belgie-hype vandaan komt. Alleen Kompany is een geweldige voetballer, mits fit.
Gister maar weer eens gebleken dat de Belgen alleen maar mogen ruiken aan het niveau van Oranje.
Zelfs een B-elftal wint met gemak in Turkije, toch 6x lastiger dan een Wales.
Snap echt niet waar die Belgie-hype vandaan komt. Alleen Kompany is een geweldige voetballer, mits fit.
Heerlijk om mezelf gelijk te geven. En wat voor een B-elftal was het gister wel niet? En tien man.. Op één of andere manier begin ik steeds meer vertrouwen te krijgen in teamkneder van Gaal.
0
geplaatst: 20 november 2013, 15:18 uur
Mjuman schreef:
Lens heeft ook bij PSV wel last gehad van zijn opvliegendheid.
Lens heeft ook bij PSV wel last gehad van zijn opvliegendheid.
Lens is nu nog aan het wachten in de catacomben.
0
geplaatst: 20 november 2013, 15:20 uur
Hmm tja op basis van een aantal oefenwedstrijden... Uit de recentste resultaten blijkt dat Oranje als ploeg wat verder staat, maar we zullen zien op het WK wat dit geeft. Ga in elk geval deze quote onthouden voor dan boven te halen indien nodig

0
geplaatst: 20 november 2013, 15:22 uur
Zelfs Lens weet dat de Arena ook een uitgang heeft naar de metro - al kan ik me niet voorstellen dat hij Le dernier metro heeft gezien.
Vraag me wel eens af of hij en Toivonen ook onder Hiddink of Koeman zo'n attitudeprobleem hadden gehad?
0
geplaatst: 20 november 2013, 15:30 uur
corn1holio1 schreef:
Hmm tja op basis van een aantal oefenwedstrijden... Uit de recentste resultaten blijkt dat Oranje als ploeg wat verder staat, maar we zullen zien op het WK wat dit geeft. Ga in elk geval deze quote onthouden voor dan boven te halen indien nodig
(quote)
Vind dat zelf niet zo nodig - hoop waarachtig dat NL en België elkaar niet tegen komen in één groep; dat zou zonde zijn als één van de twee de ander uitschakelt in het begin van een tournooi.
Kijkend naar hoe ver Oranje kwam in 74, 78 en 2010 en hoe die voorbereidingen verliepen (alleen de laatste 'redelijk rustig'), heeft het helemaal geen zin om je nu al rijk te rekenen.
0
geplaatst: 20 november 2013, 15:30 uur
Het heeft met de eerste reactie/emotie te maken, die Lens (o.a.) niet onder controle heeft. Zoiets leer je maar moeilijk af.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.