MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Overmorgen? Dan is het de dag van de 5000 meter bij de dames. Spannende strijd... om het zilver

En om heel eerlijk te zijn heb ik eigenlijk geen idee wie er namens Nederland op die afstand de rondjes mogen rijden

speranza
Ik ook niet. Het goud zal ongetwijfeld naar Clara Hughes gaan.

Jorien Voorhuis en Elma de Vries.

Zilver zal wel naar Beckert gaan denk ik. Hughes derde en Sablikova natuurlijk eerste.

speranza schreef:
Het goud zal ongetwijfeld naar Clara Hughes gaan.

U zegt? Die gaat eerst de knie van Sablikova met een metalen staaf bewerken ofzo?

herman schreef:

Dank u. Een stunt is altijd leuk maar daar verwacht ik eigenlijk geen verrassingen van als ik heel eerlijk ben.

herman schreef:

Zilver zal wel naar die Duitse gaan denk ik. Hughes derde en Sablikova natuurlijk eerste.

Beckert. De enige die het Sablikova moeilijk kan maken op de lange afstanden.

Ja, Beckert inderdaad. Die steekt er met Sablikova toch wel bovenuit.

Hoe speranza bij Hughes komt is me een raadsel.

speranza
Hughes heeft zich helemaal op die afstand gefocust en laat Sablikova en Beckert achter zich.

We zullen het zien. Ik heb het idee dat Hughes minder is op laaglandbanen.

Als Sablikova 5 kilometer achteruit schaatst laat ze iedereen nog achter zich. Of in dat geval dus eigenlijk voor zich.

speranza
Martina Sablikova is de vrouw van de 3 kilometer en Clara Hughes van de 5 kilometer. We hebben bij zowel de mannen als de vrouwen geen Eric Heiden meer. Onderschat ook de kansen op een gouden medaille van Bob de Jong op de 10 kilometer niet.

speranza schreef:
Onderschat ook de kansen op een gouden medaille van Bob de Jong op de 10 kilometer niet.

Volgens mij doet niemand dat.

speranza
Ik heb het idee dat iedereen verwacht dat Sven Kramer dat wel eventjes gaat doen. Zelfs op de 1500 meter dachten velen dat volledig ten onrechte van hem.

Ik had hooguit brons voor Kramer verwacht op de 1500 meter, mits hij een superdag had. De 10k is toch echt meer zijn terrein en ik vrees voor Bob dat zilver het hoogst haalbare zal blijken te zijn.

En Sablikova is begonnen als een schaatster die voorheen de 5k al te kort vond. Tegenwoordig is ze veelzijdig genoeg om op de 1500m nog een medaille te pakken maar voor haar geldt nog altijd hoe langer hoe beter.

Bij Bob de Jong weet je het nooit, het kan helemaal niks zijn maar als hij z' n dag heeft kan ie zomaar een hele gevaarlijke bedreiging van Sven Kramer worden.
Maar normaal gesproken moet Sven dat toch wel winnen. Ik gok op een dubbelslag voor Nederland.

Bij de dames zie ik echt niet in wie er ook maar in de buurt van Sablikova kan komen, zou voor mij een grote verrassing zijn, ook gezien de huidige vorm van haar, als ze niet zou winnen.

Denk Beckert zilver en Hughes waarschijnlijk brons.

speranza schreef:
Martina Sablikova is de vrouw van de 3 kilometer en Clara Hughes van de 5 kilometer.

Hughes heeft Sablikova na Turijn Sablikova niet meer verslagen op een 5 kilometer voor zover ik weet.

herman schreef:
(quote)

Hughes heeft Sablikova na Turijn Sablikova niet meer verslagen op een 5 kilometer voor zover ik weet.

Er is wel een thuisvoordeel voor Klaartje, maar ik dicht Sablikova ook meer kansen toe.

Melito schreef:
(quote)

Er is wel een thuisvoordeel voor Klaartje, maar ik dicht Sablikova ook meer kansen toe.

Vooral de manier waarop ze die drie ronden van de 1500 reed, vond ik indrukwekkend: 3 ronden met een max. verschil van 0,9 seconden - dat belooft veel voor de 5000 km.

Ik vind dat het thuisvoordeel voor de Canadezen (in ieder geval bij het schaatsen) eerder een thuisnadeel is. De een na de ander bezwijkt onder de druk. Weliswaar een overwinning op de 1000 bij de vrouwen, maar ook dat was verre van overtuigend (al gaat die plak daar heus niet minder van blinken ). Deze lijn zette zich door bij de 1500, die voor de Canadese vrouwen absoluut niet ging zoals gehoopt/verwacht.

Nee en de Canadezen moeten het eens proberen om geen medaille te winnen: krijgen ze meteen de hele pers over zich heen.

speranza
Hopelijk gaat Julia Mancuso nog één keer vlammen. Die dame verdient een gouden medaille.

Kramer vanavond in de laatste rit tegen Skobrev. Daarvoor rijdt de Jong tegen Bokko

Zorin
Oh...nou, dat wordt goud voor Svennie, tenzij Bob uit zijn slof schiet.....(denk ik)

Natuurlijk wint Sven vanavond - De Jong reed als een dweil op de 5. Het zou me heel erg verbazen als die nog een verrassing uit de hoge hoed tovert. Helaas zullen de heren het zonder mij moeten doen - ik sta vanavond fijn in Amsterdam bij The Swell Season

Zorin
Bobbie reed idd niet goed op de 5 km, maar ik heb hem verder niet zo gevolgd dit seizoen dus ik kan hem ook niet echt beoordelen.

Toen hij in Turijn goud won op de 10 weet ik ook niet meer of ie toen al in vorm was óf dat dat toen als een verrassing werd gezien.

Ik ben benieuwd wat die Koreaanse verrassing van de 5k gaat doen vanavond. Mooi tijdstip trouwens, eerste rit is reeds om 20:00 uur dus voor de verandering eens geen nachtwerk. Zal er wel mee te maken hebben dat de 10k echt alleen in Nederland als een kijksport beschouwd wordt

Het kan nog best spannend worden op de tien. Sven zal wel winnen, inderdaad, tenzij De Jong een heel bijzondere dag heeft. Met name voor zilver/brons wordt het denk ik spannend, want er zijn best veel mannen die daarvoor in aanmerking komen. Van der Kieft, Skobrev, Bokko, Lee, Contin... Dat kan eigenlijk alle kanten op. Gokje: 1. Kramer, 2. Skobrev, 3. De Jong

Kramer natuurlijk op één, doen we niet moeilijk over.

Ik gun het die Skobrev wel, een sympathieke kerel in het schaatswereldje.

Nou dan zal ik ook maar voorspellen:

1. Kramer
2. Bokko
3. Lee
4. Skobrev
5. Bob de Jong

Dan zal ik me ook maar aan een voorspelling wagen:

goud: Kramer
zilver: Bokko
brons: Skobrev

Outsiders: de Jong, Lee, Contin en Fabris

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:49 uur

geplaatst: vandaag om 17:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.