MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / slappe zever

zoeken in:
Mojo Pin schreef:
OK Computer heeft zijn langste tijd ook wel gehad.

JonnieBrasco verantwoord je???? je geef 4,5 sterren.

Lin
ja inderdaad... van mij krijgt ie er 5 hoor!

SelmaDuim
Fanastische afsluiter: Hela Hieperdepieperdebibabobu Ho!

Mojo Pin
Vooral die bridge in De Wielen-Boogie is ongeëvenaard. 1x luisteren volstaat niet.

SESAMSTRAAT OP 1!!!! In Een Uur Rond De Wereld...Mensen zet dit album op 1!!!

Geniale muziek! 'Fijn in de trein', 'lekker in de auto'; wereldnummers!

Mojo Pin
Klumpie schreef:
SESAMSTRAAT OP 1!!!! In Een Uur Rond De Wereld...Mensen zet dit album op 1!!!

Niet mainstream genoeg, vrees ik.

Laten we het ontroerende 'Eens was ik ooit alleen niet vergeten' he mensen, echt prachtig

nee inderdaad, tis ook echt een groeiplaat, maar vooral tracks als 'De Wielen Boogie' doen het erg goed

bovendien heeft OK Computer ook lang genoeg op 1 gestaan

Toch vind ik het epische 'Avonturen in Huis' de beste track ooit gemaakt.

Hij staat momenteel op plek 81, dat kan veel hoger!!!

Het is bij Bert en Ernie wel vaker dat de echte muzikale geheimen zich pas na enkele keren luisteren prijsgeven. Ook dit is weer een zuiver conceptalbum, waarop telkens weer iets nieuws is te ontdekken. Het schijnt dat spanningen tussen de twee tijdens de opnamen van deze plaat tot het hoogtepunt zijn gestegen. Het mag een wonder heten dat de plaat tot stand is gekomen.

Iedereen PM's sturen of is dat nou weer te

Pinsnider schreef:
Het is bij Bert en Ernie wel vaker dat de echte muzikale geheimen zich pas na enkele keren luisteren prijsgeven. Ook dit is weer een zuiver conceptalbum, waarop telkens weer iets nieuws is te ontdekken. Het schijnt dat spanningen tussen de twee tijdens de opnamen van deze plaat tot het hoogtepunt zijn gestegen. Het mag een wonder heten dat de plaat tot stand is gekomen.

Amen!

Ik zal niet rusten voor deze plaat boven Keane - Hopes & Fears staat. Zo'n middelmatig album is wel te pakken volgens mij.

Lekker album! Vooral "Hela Hieperdepieperdebibabobu Ho!" spreekt me heel erg aan, zoveel emotie in dat nummer, geweldig gewoon. Dit overtreft Rihanna zelfs, heerlijk.

Electro_
jowietje schreef:
Dit overtreft Rihanna zelfs, heerlijk.

Electro_ schreef:
(quote)

Jullie hebben me overtuigd. Eerst vond ik jullie actie wat flauw en banaal maar nu ga ik toch ook voor een Top 250 notering en ga ik hem NU op 1 zetten

Het is ook gewoon oprecht en echt geniaal

Pinsnider schreef:
(quote)

Jullie hebben me overtuigd. Eerst vond ik jullie actie wat flauw en banaal maar nu ga ik toch ook voor een Top 250 notering en ga ik hem NU op 1 zetten

Het is ook gewoon oprecht en echt geniaal

Uitstekend idee

We zullen wat bezoekers afschrikken als Sesamstraat op 1 staat

JonnieBrasco
Er werd gevraagd of ik mijn hoge stem wil verantwoorden. Bij deze. Het is wellicht bekend dat artiesten hun beste albums afleveren wanneer ze een periode van depressie doormaken, als een primaire dierbare overleden is, de momenten dat de artiest het dichts bij zijn hart en ziel komen, of daar juist ver van verwijderd raakt, whatever. Bij dit album van Bert en Ernie bespeur ik onder de oppervlakte diepgang, zowel tekstueel als muzikaal. 1984 moet het jaar geweest zijn dat koekiemonster opgenomen werd in het ziekenhuis vanwege een overdosis space-cake, de angstige momenten die Bert en Ernie dit opleverden bracht hun dicht bij elkaar. Het nummer "Wie belt daar" werd ook geschreven terwijl het duo teneergeslagen wachtte op een negatief (dan wel positief) telefoontje van het ziekenhuis. Depressief waren Ernie & Bert in 1984 ook omdat ze in Sesemstraat nog steeds niet durfden uit te komen voor hun geaardheid, in die tijd deed je dat niet zomaar. Toen Grover het duo ooit thuis navraag ging doen omdat ie een luchtje aan de geaardheidgesteldheid van Bert en Ernie vond zitten, werd hij onder zijn staart het huis weer uitgetrapt. Het nummer Is Vliegen Leuk schijnt hier voor een groot gedeelte op geinspireerd te zijn. Clue van het album is dus het meesterlijk vrolijk verpakken van droevige gebeurtenissen tijdens depressieve periodes, zo meewarig als Neil Young dit verpakt, zo luchtig weet dit duo hun hart en ziel te vertolken. 4,5 met kans op hoger.

Zat net even je Top 10 te kijken Klumpie. Sesamstraat op 1 en Master of Puppets op 2. Natuurlijk!!! Ik kan niet meer van het lachen!!!

Ik heb zelfs nog gehoord dat B&E zich hebben laten inspireren door Dark Side of the Moon. Ze waren het mediacircus rond hun persoontje een beetje zat. De Wereld Rond is een nummer dat dan ook gaat over de ontsnapping aan de opdringerige media. Het gerucht gaat dat het David Gilmour in hoogsteigen persoon is die de gitaarpartij op dat nummer voor zijn rekening neemt...

Pinsnider schreef:
Zat net even je Top 10 te kijken Klumpie. Sesamstraat op 1 en Master of Puppets op 2. Natuurlijk!!! Ik kan niet meer van het lachen!!!

Beide albums zijn met hart & ziel gemaakt, maar waar Master of Puppets het op aflegt is natuurlijk de eerlijkheid en goudheid van het album. Ook de teksten zijn beter, maar vooral de instrumenten worden indrukwekkend gebruikt door Sesamstraat. Ik kon niet anders dan deze plaat op 1 zetten.

Geweldig stuke van de Heer Brasco trouwens Ik krijg pijn in m'n buik....

Mojo Pin
Ik zou het zelfs het best bewaarde geheim uit 50 jaar popgeschiedenis durven te noemen.

Vind dit album sterk overgewaardeerd in vergelijking met een ander album van deze heren wat ik erg graag even ter sprake wil brengen: "kerstfeest met bert en ernie" Dat ademt toch meer sfeer uit en bevat veel gevoeligere nummers dan dit album. Het is een perfecte mix van jeugdsentiment, feestdagengevoel maar ook niet te overtreffen humor (denk aan kerstwindjes, groene/gele/rode sneeuw, zapje, en ernie die bedolven wordt onder rolschaatsen)
Wat natuurlijk niet wegneemt dat deze cd er ook zeker mag zijn! Het brengt voor kinderen toch maatschappelijke onderwerpen aan de orde en laat ze kennis maken met alledaagse zaken als autorijden.
Maar jonniebrasco... een beetje jammer dat je de mooie moraal van sesamstraat zo onderuit haalt

Mojo Pin
Ben ik niet met je eens, evelien. 'Kerstfeest met Bert en Ernie' is weliswaar toegankelijker, maar daar door nog niet beter. Deze plaat gaat zóveel dieper. Je ziet maar zelden in de muziekwereld dat ritme, mimiek, melodie, tekst en stemgeluid daadwerkelijk goed samen gaan. Bij 'In een Uur de Wereld Rond' is dat meer dan het geval. De bijbel voor de moderne componist.

Mojo Pin schreef:
Je ziet maar zelden in de muziekwereld dat ritme, mimiek, melodie, tekst en stemgeluid .

Je vergeet de emotie die toch ook zeker zeer goed te horen is in dit album, dit is echt Bert en Ernie van hun sterkste kant. Al vind ik dat Ernie het met iets wat meer emotie brengt.

de spanningen tussen mevrouw karpersooi en oom rudolf is ook weer zo hoog opgelopen, wat een burenruzie. Straks gaan ze straks nog een disstrack opnemen, en elkaar bedreigen enzo.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:12 uur

geplaatst: vandaag om 04:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.