Overig / Algemeen / Examens
zoeken in:
0
geplaatst: 24 mei 2013, 18:10 uur
Vandaag de laatste twee examens gehad. Aardrijkskunde vond ik erg moeilijk en dat komt door bijna alleen maar inzichtvragen, daar ben ik niet goed in. Het leerwerk is geen probleem maar het toepassen blijf ik lastig vinden. Toch wordt het waarschijnlijk een 5/net een voldoende.
Engels vond ik heel erg makkelijk en dat bleek ook wel toen ik het nakeek. Tussen de 8,9 en 9,9!

Engels vond ik heel erg makkelijk en dat bleek ook wel toen ik het nakeek. Tussen de 8,9 en 9,9!

0
geplaatst: 26 mei 2013, 10:27 uur
Goed dan. Wiskunde kon beter maar Biologie ging heel behoorlijk. Maandag nog economie waar ik toch wel een beetje tegen opkijk vanwege de vervelende berekeningen.
0
geplaatst: 26 mei 2013, 17:03 uur
Stijn_Slayer schreef:
Ben ik dan te kritisch of onrealistisch door te stellen dat elk examen in beginsel foutloos opgesteld moet zijn? Ik mag toch aannemen dat de mensen die verantwoordelijk zijn voor het opstellen van het examen intelligent zijn en weten hoe ze met bronnen moeten omgaan?
Een enkel foutje kan voorkomen, maar toch.
Het probleem zit hem toch vooral in interpretatiefouten, geloof ik. Het is erg moeilijk om die er allemaal eruit te halen, zeker omdat het gros van de leerlingen per definitie de stof niet vakkundig beheerst, zeker niet zoals de mensen die de examens maken. Het aantal échte fouten is volgens mij miniem.Ben ik dan te kritisch of onrealistisch door te stellen dat elk examen in beginsel foutloos opgesteld moet zijn? Ik mag toch aannemen dat de mensen die verantwoordelijk zijn voor het opstellen van het examen intelligent zijn en weten hoe ze met bronnen moeten omgaan?
Een enkel foutje kan voorkomen, maar toch.
Het punt is dat je niet al te veel mensen kan betrekken bij het maken van zo'n examen. Hoe meer mensen, hoe groter de kans dat een vraag 'lekt', vermoed ik. Buiten dat wordt dus verwacht van mensen die al tig jaren die examens maken om in de hoofden van 17-jarigen te kijken. Mensen voor wie het examen gewoon "één van de" is.
Persoonlijk lijkt het me verdomd moeilijk om examens te maken. Zeker vakken als geschiedenis en Nederlands.
0
geplaatst: 28 mei 2013, 22:12 uur
Morgen zou ik mijn laatste examen hebben, Frans. Ben erg benieuwd wat er gaat gebeuren nu het examen uitgelekt is. Ik hoop dat er morgen een vervangend examen geregeld kan worden en ik dan gewoon examen heb.
0
geplaatst: 28 mei 2013, 22:12 uur
Is er toch een examen uitgelekt? Ik ben blij dat dat bij mij niet gebeurd is.
Ik denk dat er wel een tweede examen klaar ligt voor het geval dat er iets lekt.
Edit: Volgens mijn moeder zeggen ze op Nieuwsuur dat er een grote kans is dat het examen niet doorgaat. Het LAKS probeert zo veel mogelijk om het door te laten gaan.
Ik denk dat er wel een tweede examen klaar ligt voor het geval dat er iets lekt.
Edit: Volgens mijn moeder zeggen ze op Nieuwsuur dat er een grote kans is dat het examen niet doorgaat. Het LAKS probeert zo veel mogelijk om het door te laten gaan.
0
geplaatst: 28 mei 2013, 22:16 uur
Don Cappuccino schreef:
Ik hoop het van harte al gaat het wel een flinke klus worden om dat onder de scholen te verspreiden voor morgenmiddag half 2.
0
geplaatst: 30 mei 2013, 18:17 uur
Hahaha! 
Gisteren had ik mijn laatste examen aan de muziekacademie. Namelijk zang, ik ben met al mijn examens oor met 73%. Niet heel erg veel, maar dictee blijft een zwak punt bij mij.

Gisteren had ik mijn laatste examen aan de muziekacademie. Namelijk zang, ik ben met al mijn examens oor met 73%. Niet heel erg veel, maar dictee blijft een zwak punt bij mij.

0
geplaatst: 4 juni 2013, 10:32 uur
Academie? Je bent 14? 
En dictees kreeg ik dan weer op de basisschool.

En dictees kreeg ik dan weer op de basisschool.
0
geplaatst: 4 juni 2013, 15:04 uur
Yup. En dictees worden in België gehouden tot in het vierde jaar secundair onderwijs ofzo.
0
geplaatst: 4 juni 2013, 15:17 uur
Wij kregen tot laat in het middelbaar Engelse dictees. Vol met dolle woorden als 'catastrophe', 'obstreperous' en 'assiduous'. 

0
Ziegler
geplaatst: 4 juni 2013, 15:34 uur
FlyLo schreef:
Yup. En dictees worden in België gehouden tot in het vierde jaar secundair onderwijs ofzo.
Dat verklaart waarom julie het nationaal dictee altijd winnen.
0
geplaatst: 4 juni 2013, 15:36 uur
Dat zouden ze hier in Nederland ook weer eens moeten invoeren. De spelling van mijn leeftijdsgenoten is soms om te huilen. 

0
geplaatst: 4 juni 2013, 15:54 uur
Vrijdagavond examen datacommunicatie & netwerken. Daar gaan traantjes vloeien.
0
geplaatst: 4 juni 2013, 18:33 uur
Don Cappuccino schreef:
Dat zouden ze hier in Nederland ook weer eens moeten invoeren. De spelling van mijn leeftijdsgenoten is soms om te huilen.
Je weet dat deze quote tegen je gebruikt gaat worden, hè? Dat zouden ze hier in Nederland ook weer eens moeten invoeren. De spelling van mijn leeftijdsgenoten is soms om te huilen.

0
geplaatst: 6 juni 2013, 20:21 uur
Vandaag had ik mijn mondeling examen Nederlands.
Het moest gaan over een krantenartikel/recente gebeurtenis. Mijn keuze was na een minuut gemaakt: de hype en marketing rond de nieuwe Daft Punk.
Mijn verhaal werd ondersteund door foto's en filmpjes van oa. de SNL commercials en Coachella. Resultaat: mijn leerkracht was erg enthousiast.
Dank u Daft Punk!
Het moest gaan over een krantenartikel/recente gebeurtenis. Mijn keuze was na een minuut gemaakt: de hype en marketing rond de nieuwe Daft Punk.
Mijn verhaal werd ondersteund door foto's en filmpjes van oa. de SNL commercials en Coachella. Resultaat: mijn leerkracht was erg enthousiast.

Dank u Daft Punk!

0
geplaatst: 6 juni 2013, 20:58 uur
En dat noemen ze dan mondeling Nederlands.. Geen wonder dat er een 'hervorming' nodig is.
0
geplaatst: 6 juni 2013, 21:00 uur
Zolang je mondeling en in het Nederlands over je onderwerp praat, is er toch geen probleem...
0
geplaatst: 7 juni 2013, 09:40 uur
Economie, marketing, muziek en nederlands in één, lijkt me een puike presentatie ivm sommige andere onderwerpen.
0
geplaatst: 9 juni 2013, 21:28 uur
Nu blijkt dat er een ander examen ook gestolen is, ook vmbo en havo. Als er maar geen gevolgen zijn voor alle examenkandidaten, dan ben ik echt heel erg pissig. Het gaat blijkbaar om Engels maar ze geven nog niet meer informatie.
0
geplaatst: 10 juni 2013, 21:01 uur
Het is dus Engels. In theorie is de kans dat heel Nederland het examen over moet doen. Donderdag uitsluitsel, geloof ik.
0
geplaatst: 11 juni 2013, 11:45 uur
Nee, vandaag al.
Wel apart dat er geen vraagtekens gesteld werden bij de "progressie'' van deze school. Van slechtste middelbare school naar top 5 slagingspercentage in een jaar. Hier had echt eerder actie ondernomen moeten worden. Ik hoop echt dat ik het niet over hoef te doen.
Wel apart dat er geen vraagtekens gesteld werden bij de "progressie'' van deze school. Van slechtste middelbare school naar top 5 slagingspercentage in een jaar. Hier had echt eerder actie ondernomen moeten worden. Ik hoop echt dat ik het niet over hoef te doen.
0
geplaatst: 11 juni 2013, 12:09 uur
Don Cappuccino schreef:
Wel apart dat er geen vraagtekens gesteld werden bij de "progressie'' van deze school. Van slechtste middelbare school naar top 5 slagingspercentage in een jaar. Hier had echt eerder actie ondernomen moeten worden.
Wel apart dat er geen vraagtekens gesteld werden bij de "progressie'' van deze school. Van slechtste middelbare school naar top 5 slagingspercentage in een jaar. Hier had echt eerder actie ondernomen moeten worden.

* denotes required fields.