MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Het Grote Games-topic

zoeken in:
Nee, Half-Life is een schietspel.

metaledje schreef:
ik koop juist een ps3 voor het spel aanbod, ik ben namelijk helemaal hondsdol op devil may cry, en deel 4 komt alleen op de ps3 uit, en dan ook maar niet te spreken over vervolgen van metal gear solid,resident evil,onimusha enz enz, dat zijn de spellen die het beste op een ps te doen zijn... vond de ps2 ook altijd al het beste spel aanbod hebben en online gaming intereseert me eigelijk weinig, de eerste xbox vond ik ook vaak tegenvallen, altijd spellen met beroerde camera en speelbaarheid, of ligt dat nou aan mij??

Dat is juist het probleem van Sony, dat de grote titels door Microsoft worden opgekocht. Metal Gear kun je ook op de Xbox spelen even als bijvoorbeeld; GTA, Final Fantasy en Resident Evil.

Het spelaanbod van de PS3 is momenteel nog erg mager (ook geen echte top titels) terwijl er op de Xbox 360 al meer dan 100 verschillende games verkrijgebaar zijn. Overigens laat de nieuwe Onimusha en Devil May Cry nog een lange tijd op zich wachten. Ik vind het raar dat het online spelen je niet kan bekoren want het verlengt de levensduur van elk spel met soms wel maanden spel plezier. Teven kun je tegenwoordig ook films/games en andere leuke downloads via de Xbox downloaden.

Het spelaanbod op de Xbox spreekt je weinig aan wat ik overigens wel vaker mensen hoor zeggen, het bestaat voornamelijk uit Race games en Shooters. Maar speciaal voor de Japanse markt zijn er meer RPG's (en andere genre's) in ontwikkeling. Dus er staat wat op de planning. Maargoed dat is inderdaad een kwestie van smaak.

metaledje schreef:
en dan daarbij dat ik ook een groot rpg liefhebber ben,en daar is de xbox nou ook geen apparaat voor,er is nog geen 1 fatsoenlijke rpg uit gekomen alleen crap zoals fable,want snel verveelt, ps komt aan met final fantasy,suikoden,shadow hearts etc... kortom playstation blijft gewoon de beste. punt.

RPG's: Elder Scrolls IV: Oblivion, Fable 2, Mass Effect, Enchanted Arms, Golden Axe, Kingdom Under Fire: Circle of Doom, Lost Odyssey, Eternal Sonata en Two Worlds... en er zijn er nog een aantal.

Ik ben overigens allang geen gamer meer maar vanuit neutraal standpunt raadt ik je de Xbox 360 dubbel en dwars aan, je zult er geen spijt van krijgen.

dat zijn juist de rpg's waar ik niet van hou, dat zijn meer de action rpg's, ik moet het hebben van de turn based rpg's.

en ik weet dat het even gaat duren voordat devil may cry 4 uitkomt, maar dat is al de spel voor mij om de ps3 aan te schaffen,ik ben altijd al stapel verslaafd geweest met de ps2 terwijl ik ook de gewone xbox had,op een paar spellen na val de xbox zwaar tegen,en ik vrees dat de 360 er ook nie veel beter op is geworden, maar zoals ik eerder heb aangegeven: wacht ik nog een half jaartje met een nieuwe console aanschaffen, wie weet is de ps3 dan ook in de prijs gedaalt, ik ben gewoon meer een playstation liefhebber.. ook omdat corporaties zoals capcom en konami mij het meeste boeit op spel gebied en die 2 hebben al hun hele gameleven zowat gekozen voor de playstation, met uizondering op lost planet die op de 360 uit is gekomen ook een capcom spel die ik graag in m'n bezit wil hebben.. en aangezien het grafisch erg dicht tegen elkaar ligt, is de ps3 toch ietsje sterker en moet zijn volle kunsten nog showen natuurlijk..

maar het zou ook goed kunnen dat ik net zoals nu beiden apparaten ga aanschaffen en de ps2 en xbox gaat verkopen, want ik heb tot nu toe alle consoles in bezit gehad, ben gewoon vanaf kinds af aan al een gamer en dat zal tot ik opa ben zo blijven

xbox360 is nu al 300 euro en hij was 500(als ik het goed heb) een erg snelle prijsdaling,en er zijn ook al genoeg spellen 30 euro geworden.. is eigelijk best goedkoop..

Turn based is saaaaai.

Ik vond Fable trouwens best goed, véél te kort natuurlijk, maar het zag er prachtig uit, had een schitterende soundtrack en het speelde erg lekker.

Oblivion komt trouwens ook voor de PS3 uit. Dat spel is voor elk systeem een aanrader (al is de pc versie natuurlijk superieur). Over een week krijg ik een nieuwe pc, dan kan ik Oblivion in vol ornaat op 1440 x 900 gaan spelen, joepie!

hehe ik kan best begrijpen dat velen turn based saai vinden, vooral de rpg's met meer dan 60 uren spelplezier, maar ik vermaak me er prima mee, en de verhalen zijn meestal zo lang en uitgebreid dat het altijd wel blijft boeien.

weet niet of je shadow hearts covenant kent,maar ik vond die rpg zwaar genieten.. en suikoden 5 (de laatste in de serie tot nu toe) vond ik ook ERRRRUG goed.. verder heb ik lucifers call ,magna carta en dragon quest 8 nog op de lijst staan die nog gespeeld moeten worden..

metaledje schreef:
xbox360 is nu al 300 euro en hij was 500(als ik het goed heb) een erg snelle prijsdaling,en er zijn ook al genoeg spellen 30 euro geworden.. is eigelijk best goedkoop..

399,-

Zojuist is bekend gemaakt dat devil may cry 4 ook naar de 360 en de pc komt, en wel op het zelfde moment als ie op de ps3 verschijnt.....
Let maar op; ik voorspel dat vrijwelk elke grote third party game multi platform wordt, gewoonweg omdat de games vandaag de dag te duur zijn om te maken....

PsychoBoyJack schreef:
Zojuist is bekend gemaakt dat devil may cry 4 ook naar de 360 en de pc komt, en wel op het zelfde moment als ie op de ps3 verschijnt.....
Let maar op; ik voorspel dat vrijwelk elke grote third party game multi platform wordt, gewoonweg omdat de games vandaag de dag te duur zijn om te maken....

Zoals ik hierboven dus ook al zei, je gooit 200 euro weg als je een PS3 haalt, de titels die ooit zo exclusief van Sony waren vind je nu zelfs terug op de GameBoy.

waxs schreef:
(quote)

Zoals ik hierboven dus ook al zei, je gooit 200 euro weg als je een PS3 haalt, de titels die ooit zo exclusief van Sony waren vind je nu zelfs terug op de GameBoy.

Nou, nou dat vind ik een beetje achterhaald .
Verder ben ik het gewoon eens met metaledje. Je bent van het Sony-kamp óf het Microsoft-kamp (Nintendo is combineerbaar). Ik kan dan ook niet verdedigen dat ik Xbox360 een goeie console vind. Het aanbod aan spellen vind ik minder en kwa graphics moet de Xbox inboeten voor de Playstation 3. Daarnaast hebben we ook niet de minste launchlijst - met ik geloof 30 games - dus iemand die zegt dat het spelaanbod gebaseerd op de launchlijst mager is en geen toptitels bevat, en die ten slotte de vergelijking trekt met Xboxspellen die al ruim een jaar bestaat (!), kan ik niet serieus nemen. Dat moet een grapje geweest zijn .

In ieder geval mag het duidelijk zijn dat de Playstation 3 over welgeteld drie dagen in mijn slaapkamer staat. Maar een groot dillemma waar ik een tijdje mee zit is dat ik niet kan kiezen tussen Motorstorm of toch Resistance? Ik heb beide games gespeeld, maar ik kan nog steeds niet mijn conclusie trekken. Iemand een suggestie voor mij, welk spel ik moet kiezen?

voltazy
herman schreef:
Half-Life, is dat net zoiets als Second-Life?

Ligt eraan, als je online wil spelen zal Motorstorm een flinke uitdaging zijn, de baan wordt telkens door de PS3 geimproviseerd, dus je zult niet snel 2x de zelfde track rijden. Daar in tegen is Resistance een uitmuntende shooter, althans volgens de geruchten. Maar ik denk wel, afgaand op de ontwikkelaar dat de single player van korte duur is. Ik durf nog niet veel meer over te zeggen, ik ga donderdag eens even spelen, dan kan ik er vrijdag meer over zeggen.

herman schreef:
Half-Life, is dat net zoiets als Second-Life?

Meen je dat nu?

dan weten ze ook niet wat ze willen, capcom had echt bekend gemaakt devil may cry 4 alleen op de ps3 uit te zullen brengen..

sjonge sjonge wat een gelul toch met die lui

maar ookal ik blijf van mening dat devil may cry op de ps3 het besten tot z'n recht komt, devil may cry is voor mij het beste spel ooit gespeeld, daarna komt resident evil(deel 3 en code veronica) en ik ben inderdaad van het sony kamp, ik had de eerste ps ookal de eerste dag in huis met die blokjes games hehe.. mja gewoon afwachten wat de toekomst gaat brengen,ik heb er in ieder geval de volste vertrouwen in..

Ehm, heb ik iets heel doms gezegd soms?

Mwoa, niet weten wat Half-Life is vind ik zoiets als niet weten wie Orson Welles is of wie The Beatles zijn. Maar daar denken anderen mensen vast heel anders over .

Kos
Gewaagde stelling, maar ik durf hem niet echt te bestrijden .

Tsja, een schietspelletje gelijkstellen met Orson Welles gaat wel heel ver, volgens mij.

Omayyad
BoordAppel schreef:
Mwoa, niet weten wat Half-Life is vind ik zoiets als niet weten wie Orson Welles is of wie The Beatles zijn.

Subtiel...

Omayyad
En Herman... ik wist het dus ook niet...

Kos
herman schreef:
Tsja, een schietspelletje gelijkstellen met Orson Welles gaat wel heel ver, volgens mij.
Maar wel HET spel natuurlijk, dat dermate veel vernieuwingen had dat het de games voor altijd veranderde.

Ik geloof je op je woord, ben zelf nooit veel verder gekomen dan Tetris en Super Mario Land 1 op zo'n grote logge Gameboy.

Misschien heb ik de verkeerde vrienden, maar ik heb dus nog nooit iemand over Half-Life gehoord.

Nouja, ik heb er ook nog nooit van gehoord, het is denk ik gewoon heel beroemd onder de "gamers".

Welkom nieuwelingen

Kos
Ik ben ook niet zo'n gamer, maar er zijn zoveel mensen die het spelen/speelden.

voltazy
herman schreef:
Ehm, heb ik iets heel doms gezegd soms?

ik ben ook niet zo van de games eigenlijk (ben al helemaal tegen zoiets als second-life), ik vond het gewoon grappig vergelijking

metaledje schreef:
dan weten ze ook niet wat ze willen, capcom had echt bekend gemaakt devil may cry 4 alleen op de ps3 uit te zullen brengen..

sjonge sjonge wat een gelul toch met die lui

maar ookal ik blijf van mening dat devil may cry op de ps3 het besten tot z'n recht komt, devil may cry is voor mij het beste spel ooit gespeeld, daarna komt resident evil(deel 3 en code veronica) en ik ben inderdaad van het sony kamp, ik had de eerste ps ookal de eerste dag in huis met die blokjes games hehe.. mja gewoon afwachten wat de toekomst gaat brengen,ik heb er in ieder geval de volste vertrouwen in..

De Playstation en de Xbox 360 controller lijken nu overigens meer op elkaar. Nu heeft de Playstion controller ook 2 triggers net als de 360 controller. Het verschil zit hem in de plaatsing van de D-Pad en de analoge stick, ik vind het zelf een beetje een zielige discussie. Alle games hebben tegenwoordig de zelfde controller en aan een nieuwe controller wen je zo.

Wat wel een leuke toevoeging is zijn de bewegingen die in de PS3 controller geregistreert worden.

Ik zou overigens niet teveel vertrouwen hebben in het spelaanbod want ontwikkelaars hebben aangegeven erg veel moeite te hebben met het programeren van games voor de PS3 en verkiezen de 360 en de Wii boven Sony's systeem om dit mankement. Nogmaals de Xbox 360 is theoretisch gezien minder krachtig (zeer weinig) dan de PS3, de praktijk zal laten zien dat de verschillen enorm klein zijn.

Ik heb er al keer een klein stukje over geschreven, ik hoop voor jullie dat het niet tegenvalt. Ik merk trouwens ook aan de consumenten dat de PS3 niet in goede aard valt, ik werk bij een Gameshop, de Wii was in 1 dag uitverkocht en weekelijks staan er minimaal 20-30 reserveringen bij, de Xbox 360 liep storm op de release (50 consoles in 1 uur) en nu met de PS3 hebben we een totaal van wel 20 reserveringen. Ik vind het behoorlijk opzienbarend.

Kos schreef:
Maar wel HET spel natuurlijk, dat dermate veel vernieuwingen had dat het de games voor altijd veranderde.

Inderdaad, een revolutie binnen de game industrie, door velen als beste spel aller tijden gezien, vandaar de vergelijking met Welles.

Ik bedoel het verder ook niet lullig hoor, maar ik vond het gewoon opmerkelijk. Ik heb natuurlijk ook makkelijk praten aangezien ik van kinds af aan al computerspellen speel.

@ Herman
Wel ooit van Wolfenstein of Doom gehoord?

Ja, Doom heb ik 1 keer gespeeld volgens mij. Zat muziek van Trent Reznor bij.

Wolfenstein wel van gehoord, maar nooit gespeeld.

Second-Life heb ik trouwens ook wel even geprobeerd. Had er over gelezen en het leek me wel grappig, maar uiteindelijk ben ik daar na een paar keer proberen mee opgehouden, vond er niets aan.

Yak
herman schreef:
Ja, Doom heb ik 1 keer gespeeld volgens mij. Zat muziek van Trent Reznor bij.

Dat was Quake.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:09 uur

geplaatst: vandaag om 16:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.