menu

Overig / Algemeen / Het Grote Games-topic

zoeken in:
avatar van jowietje
Ik kwam pas een game tegen en wou die even posten, dus als jullie hetzelfde hebben kan dat dus in dit topic. Ik zou zeggen post hier al je games van Mahjong tot Pinguïn meppen en vermaak jezelf!

Zoek de verschillen en denk niet dat doe ik zo wel even, hij is verdomd moelijk maar wel goed voor je ogen

Bobiej
Bubbels

Verslavend spelletje waarbij je bubbels kapot moet schieten.

Bomberman

Tja, bomberman. Blaas je vijanden (of vrienden) op.

Tetris

Tetris, moet ik meer zeggen?

avatar van Justinx
In Overigen > Algemeen > Playstation 3:

Jaaa, de Playstation 3 komt er nu toch echt bijna aan! Ik ben benieuwd wat de algemene opinie is over deze - naar mijn mening - prachtconsole? Wie gaat hem kopen en waarom (of waarom niet)? En welke launchtitels moet je daarbij absoluut hebben? Of ga je misschien toch voor de WII of Xbox 360?

Vertel het allemaal in dit topic.

Ik ga de Playstation 3 uiteraard meteen op de dag kopen datie' uitkomt. Natuurlijk mag ik nog maar hopen dat ik hem op de dag zelf geleverd kan krijgen. Ik heb nu bij een aantal winkels het ding gereserveerd. Ook bij Dixons heb ik hem gereserveerd, maar daar moest ik wel een aanbetaling doen van €50 - maar de verkoopster kon mij wel garanderen dat ik hem op de dag dat hij uitkomt binnenkrijg. Weet iemand hier meer van? Want ik hoor op verschillende forums dat Dixons dat helemaal niet kan garanderen. Weet iemand hier toevallig meer over?

De launchtitels waar ik erg naar uitkijk zijn Motorstorm en Oblivion . Die laatste heb ik nog nooit kunnen spelen. Kan me computer niet aan, helaas.

avatar van vigil
Natuurlijk kunnen ze dat niet garanderen. Dixons krijgt (net zo als de rest van Nederland) een beperkt aantal! En dat is lang niet genoeg voor de vraag die er in Nederland is. Hij is trouwens al uitgebreidt te bekijken bij de Media Markt in Rotterdam alwaar hij staat uitgesteld. Het ziet er strak uit kan ik melden!

avatar van BoordAppel
Ben nooit echt een fan van de playstation geweest, maar heb er ook niet zoveel op gespeeld. Vooral die controllers vind ik irritant, ze zijn veel te klein waardoor je na een paar uur spelen last van je handen krijgt. Bovendien zijn ze veel te licht. Geef mij de grotere en zwaardere Xbox controllers maar. Die controller van de Wii ligt overigens ook erg fijn in je hand.

De Playstation 3 is trouwens veel te duur. Mocht ik een console kopen zou ik voor de Xbox 360 of de Wii gaan.

avatar van vigil
BoordAppel schreef:
De Playstation 3 is trouwens veel te duur. Mocht ik een console kopen zou ik voor de Xbox 360 of de Wii gaan.


Tja wat is duur, het is in ieder geval de goedkoopste Blu-ray speler die er is.

avatar van HiLL
De controllers van de Playstation:

avatar van Justinx
Ja, vind de controllers ook altijd wel goddelijk. Ligt prima en lekker in de hand, en is lekker licht. Hoe lichter hoe beter . Wat ik alleen wel jammer vind, is dat de nieuwe Playstation 3 controller wel zijn rumble-functie mist. Was toch altijd wel lekker, die trillingen als je iets raakt ofzo. Maar een goeie plaatsvervanger is de motion-sensor functie. Ik zie mijzelf al helemaal een vliegtuig of auto besturen op die manier. Geweldige toevoeging . Ook de toevoeging van een 'home'- knop (net als de Xbox 360) heb ik altijd wel handig gevonden. Gewoon uit je luie stoel, je playstation uitschakelen. Verder kan ik nog uren lullen over die controller, maar dat laat ik er even buiten.

(kleine vermelding nog dan; draadloos en tot 7 spelers aan te sluiten; ik zeg niets meer).

Wat Virgil zegt over dat Dixons je helemaal niet de Playstation kan garanderen op de releasedatum, schrikt me toch wel af. Heb ik verdorie €50 euro moeten aanbetalen, omdat die trudie achter de bali zegt mij te kunnen verzekeren van een Playstation op de dag dat hij uitkomt! Een brief over deze kwestie is dan ook al naar dixons onderweg .

sxesven
BoordAppel schreef:
Ben nooit echt een fan van de playstation geweest, maar heb er ook niet zoveel op gespeeld. Vooral die controllers vind ik irritant, ze zijn veel te klein waardoor je na een paar uur spelen last van je handen krijgt. Bovendien zijn ze veel te licht. Geef mij de grotere en zwaardere Xbox controllers maar. Die controller van de Wii ligt overigens ook erg fijn in je hand.

De Playstation 3 is trouwens veel te duur. Mocht ik een console kopen zou ik voor de Xbox 360 of de Wii gaan.

Ben zelf altijd wel fan van de Playstation geweest, maar naarmate de tijd verstreek is dit wel flink minder geworden. De PSX en PS2 vond en vind ik prachtconsoles (met geweldige controllers), en het game-aanbod op beide was en is geweldig (plenty klassiekers!). Maarrr. Niet alleen vind ik de PS3 spec-wise niet al te bijzonder (tja, voor de Blu-Ray hoef ik 'm (nog) niet), ook ben ik erg benieuwd (zacht uitgedrukt) naar de games die de PS3 te bieden heeft. Ik ben groot fan van Square, die tot nog toe vrijwel huisleverancier van Sony zijn geweest sinds de introductie van de PSX, maar naar verluidt ziet men het niet meer zo zitten met (enkel) Sony. Bovendien is de launchprice véél te hoog en heb ik geen goed woord over voor de huidige praktijken van Sony m.b.t. bijvoorbeeld het import- en exportbeleid van de PSP. Ik heb de Wii al even uitgeprobeerd, en dat tot vind ik tot dusver een geniale console (met uitstekende controller). Bovendien is Nintendo een sympathieke maatschappij met doorgaans een meer dan interessant game-aanbod. Ik ga denk ik maar voor de Wii.

avatar van BoordAppel
Ook een hele schappelijke prijs die Wii. Nadeel is alleen dat het grafisch niets voorstelt vergeleken met de Xbox 360 en PS3. Als graphics je ding zijn dan moet je in ieder geval niet bij de Wii zijn.

avatar van Justinx
BoordAppel schreef:
Ook een hele schappelijke prijs die Wii. Nadeel is alleen dat het grafisch niets voorstelt vergeleken met de Xbox 360 en PS3. Als graphics je ding zijn dan moet je in ieder geval niet bij de Wii zijn.

De WII heeft zeker een prima prijs, maar in vergelijking is de WII natuurlijk niks bij een Xbox 360 en PS3. Nintendo zal voor deze console zich vrijwel alleen richten op games met de unieke functie om de controller te bewegen. Van de spellen die ik nu heb gezien raak ik persoonlijk niet overtuigd. Ik vind de Wii-controllers meer een gimmick en zijn leuk voor een bepaalde tijd, maar ik kan er niet mijn game-hart mee vervullen . Graphics even daarbuiten gelaten, vind ik de Wii niet iets om naar huis te schrijven.

avatar van BoordAppel
Dat vraag ik me ook af, hoe lang het leuk blijft. Ik heb er nog maar een paar uurtjes mee gespeeld maar dat was in ieder geval wel érg leuk. Nintendo heeft het slim aangepakt en van zijn kiddie imago maar een deugd gemaakt. Een console voor de hele familie, en het werkt.

sxesven
BoordAppel schreef:
Ook een hele schappelijke prijs die Wii. Nadeel is alleen dat het grafisch niets voorstelt vergeleken met de Xbox 360 en PS3. Als graphics je ding zijn dan moet je in ieder geval niet bij de Wii zijn.

Helemaal waar, maar (gelukkig) valt of staat een game nog altijd niet bij z'n graphics. Hoe knullig de Wii Sports games er bijvoorbeeld ook uit zagen, léuk waren ze wel, en da's belangrijk. Bovendien speel ik nog met plezier games van consoles die al meerdere generaties verwijderd zijn - de graphics laten, met wat we tegenwoordig gewend zijn, véél te wensen over, maar het zijn gewoon verdomd goede games.

avatar van Justinx
vigil schreef:
Natuurlijk kunnen ze dat niet garanderen. Dixons krijgt (net zo als de rest van Nederland) een beperkt aantal! En dat is lang niet genoeg voor de vraag die er in Nederland is. Hij is trouwens al uitgebreidt te bekijken bij de Media Markt in Rotterdam alwaar hij staat uitgesteld. Het ziet er strak uit kan ik melden!

Oef, ben uit mijn leiden verlost. Heb vandaag maar eens de Dixons opgebeld met de vraag of zij wel echt de PS3 voor mij konden garanderen op de release, waarop de man mij geruststelde dat dit inderdaad het geval was. Mijn andere vraag waarom andere winkels dat niet konden garanderen werd een beetje vaag beantwoord, dat wel. Dus mocht ik de Ps3 op de releasedatum niet krijgen van Dixons dan kreeg ik mijn geld terug, aldus de man. Dus dit komt wel goed, gezien ik bij veel andere winkels heb gereserveerd, waaronder een derde plek bij Bart Smidt . Stom eigenlijk; zij hebben de reserveringen van vorig jaar verwijderd.

Pauper
Kan ik vrij kort over zijn: Pauper

avatar van Justinx
Pauper schreef:
Kan ik vrij kort over zijn: Pauper


ik wil dolgraag een ps3 hebben!!!!maar ik ga toch maar even nog een poos wachten, want wat moet ik met een ps3 zonder spellen?? 70 pleuro voor 1 spel , zijn ze nou helemaal besodekloterd!!!! neuh ik ga nog wel een half jaartje verder met de ps2!!

avatar van waxs
Ik zou een 360 kopen, die heeft de zelfde kwaliteit als de PS3 en is goedkoper. De internet opties van Xbox Live zijn ook subliem uitgewerkt, de games zijn beter (let op: Mircosoft koopt alle rechten op van Sony, zo is GTA nu ook gewoon op de Xbox te vinden).

De enigste reden voor mij om een PS3 te kopen zou Formula 1 zijn, verder geen enkele titel die me aanspreekt.

vigil schreef:
Natuurlijk kunnen ze dat niet garanderen. Dixons krijgt (net zo als de rest van Nederland) een beperkt aantal! En dat is lang niet genoeg voor de vraag die er in Nederland is. Hij is trouwens al uitgebreidt te bekijken bij de Media Markt in Rotterdam alwaar hij staat uitgesteld. Het ziet er strak uit kan ik melden!

Dat is niet waar, als winkel kun je een aanbetaling doen aan Sony dat Sony garant staat voor de levering.

avatar van Nicolage Rico
Hoe zijn de graphics eigenlijk van de PS3?

avatar van waxs
Nicolage Rico schreef:
Hoe zijn de graphics eigenlijk van de PS3?

Vergelijkbaar met de Xbox 360, zit weinig verschil in.

avatar van BoordAppel
Nog wel, uiteindelijk zal het mooiere spellen opleveren. Al zal dat niet zoveel schelen denk ik.

avatar van waxs
BoordAppel schreef:
Nog wel, uiteindelijk zal het mooiere spellen opleveren. Al zal dat niet zoveel schelen denk ik.

Te minimaal in ieder geval om 200,- extra te betalen en een 10'tje per game.

avatar van BoordAppel
Dat vind ik ook, maar veel PS gekken niet. Je krijgt er natuurlijk ook wel een Blu-Ray speler bij, dat is dan wel weer een leuk extraatje.

avatar van gemaster
Als Blu Ray de nieuwe standaard wordt wel ja. Anders heb je er natuurlijk geen reet aan.

Improvision
waxs schreef:
Ik zou een 360 kopen, die heeft de zelfde kwaliteit als de PS3 en is goedkoper. De internet opties van Xbox Live zijn ook subliem uitgewerkt, de games zijn beter (let op: Mircosoft koopt alle rechten op van Sony, zo is GTA nu ook gewoon op de Xbox te vinden).

De enigste reden voor mij om een PS3 te kopen zou Formula 1 zijn, verder geen enkele titel die me aanspreekt.

(quote)

Dat is niet waar, als winkel kun je een aanbetaling doen aan Sony dat Sony garant staat voor de levering.

Over die internet opties: is het niet zo dat je je moet abonneren op xBox live en dat je bij Playstation gewoon een kabeltje extra in de router moet pluggen en je dan al direkt kan spelen??

avatar van waxs
Improvision schreef:
Over die internet opties: is het niet zo dat je je moet abonneren op xBox live en dat je bij Playstation gewoon een kabeltje extra in de router moet pluggen en je dan al direkt kan spelen??

Ja dat klopt, maar dat merk je wel aan de kwaliteit van bijvoorbeeld de verbinding, zo heb je op de Playstation veel last van Lag, Sony heeft beloofd dit te verbeteren maar deze verbeteringen zijn op de PS2 ook nooit doorgevoerd. Ik weet dat Xbox Live een waar genot is in zijn gebruikersgemak en dat de opties oneindig zijn, lijkt me sterk dat Sony ooit daaraan zal tippen.

gemaster schreef:
Als Blu Ray de nieuwe standaard wordt wel ja. Anders heb je er natuurlijk geen reet aan.

Precies, dat is meteen het grote minpunt, er is op de PS3 schijfjes na geen andere Blu-Ray producten verkrijgbaar.

ik koop juist een ps3 voor het spel aanbod, ik ben namelijk helemaal hondsdol op devil may cry, en deel 4 komt alleen op de ps3 uit, en dan ook maar niet te spreken over vervolgen van metal gear solid,resident evil,onimusha enz enz, dat zijn de spellen die het beste op een ps te doen zijn... vond de ps2 ook altijd al het beste spel aanbod hebben en online gaming intereseert me eigelijk weinig, de eerste xbox vond ik ook vaak tegenvallen, altijd spellen met beroerde camera en speelbaarheid, of ligt dat nou aan mij??

en dan daarbij dat ik ook een groot rpg liefhebber ben,en daar is de xbox nou ook geen apparaat voor,er is nog geen 1 fatsoenlijke rpg uit gekomen alleen crap zoals fable,want snel verveelt, ps komt aan met final fantasy,suikoden,shadow hearts etc... kortom playstation blijft gewoon de beste. punt.

avatar van schizodeclown
En controller is legendarisch,heerlijk gevoel als je dat in je handen hebt

avatar van herman
In De Site > Gebruikers > Even voorstellen..:

Half-Life, is dat net zoiets als Second-Life?

Gast
geplaatst: vandaag om 10:23 uur

geplaatst: vandaag om 10:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.