MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Het grote TV-kijk topic

zoeken in:
AOVV schreef:
Gisteren de vijfde jaargang van Curb Your Enthousiasm uitgekeken. Af en toe een portie Larry David op het (ondertussen niet meer zo) kleine scherm blijkt uiterst heilzaam voor mijn mentaal welzijn.

Larry is altijd pretty pretty good.

Eindelijk is het vijfde seizoen van deze geweldige Netflix-serie ook buiten de US beschikbaar, gisteravond gelijk de eerste twee afleveringen bekeken:

https://www.moviemeter.nl/series/images/photo/1000/1055.jpg?cb=1552849644

Met de geweldige Hemky Madera als Pote Galvez

The Wire s1-5.

ZAP! schreef:
The Wire s1-5.

Een paar maanden geleden opnieuw helemaal bekeken, blijft een meesterlijke serie!

Zeg dat, geniale serie. Heb The Wire inmiddels een keer of 5 helemaal gezien en nog steeds geweldig.

Momenteel het volgende aan het kijken:

- Normal People (ben halverwege en het is erg goed, misschien nog wel wat beter dan het boek, maar waar dat aan ligt weet ik niet precies)

- Adventure Time (dit is m'n 'tijdens-het-eten'-serie. Iedere dag een paar afleveringetjes en dat bevalt prima. Lekker fantasierijk, grappig en chaotisch, ben bijna door seizoen 1 heen, nog 9 te gaan, maar met 10 min. per aflevering is dat nog altijd wel overzichtelijk)

- Sex Education (ben na een pauze weer verdergegaan, nu halverwege seizoen 2. Leuke serie, progressief, soms erg grappig en Gillian Anderson is baas, maar toch weet het mijn aandacht niet helemaal vast te houden)

- X-Files (al voor de zoveelste keer aan het herzien, was de eerste serie die ik keek en inmiddels is het heerlijke comfort tv, de nieuwe seizoenen nooit gezien, dus die ga ik deze keer ook eens meepakken. Gillian Anderson en David Duchovny )

Osiris Apis schreef:
Een paar maanden geleden opnieuw helemaal bekeken, blijft een meesterlijke serie!
madmadder schreef:
Zeg dat, geniale serie. Heb The Wire inmiddels een keer of 5 helemaal gezien en nog steeds geweldig.
Voor mij is het ook de vierde of vijfde keer geloof ik, ik heb het niet bijgehouden. Ondanks dat ik merk dat ik wat harder ben geworden in mijn oordeel over sommige personages, blijft het ontzettend sterk in elkaar steken.

madmadder schreef:

The Wire is inderdaad heerlijk, ook bij de zoveelste keer terugkijken.

- Adventure Time (dit is m'n 'tijdens-het-eten'-serie. Iedere dag een paar afleveringetjes en dat bevalt prima. Lekker fantasierijk, grappig en chaotisch, ben bijna door seizoen 1 heen, nog 9 te gaan, maar met 10 min. per aflevering is dat nog altijd wel overzichtelijk)

Vanaf seizoen 3 gaat het niveau beduidend omhoog. Vergeet ook niet na seizoen 10 de miniserie Distant Lands te kijken.

En als je ook maar enige kennis van Minecraft hebt, is de special Diamonds and Lemons een erg vermakelijke bonusaflevering (kwam uit net voor de finaleaflevering van seizoen 10). Van de korte specials vond ik zelf Frog Seasons (tussen seizoen 7 en 8 ) ook zeker de moeite waard.

- X-Files (al voor de zoveelste keer aan het herzien, was de eerste serie die ik keek en inmiddels is het heerlijke comfort tv, de nieuwe seizoenen nooit gezien, dus die ga ik deze keer ook eens meepakken. Gillian Anderson en David Duchovny )

The X-Files ben ik nu ook (voor de tweede keer) aan het kijken. Al skip ik ongeveer 1/3 van de afleveringen. Een aantal afleveringen was ik echt weer helemaal van ondersteboven: Clyde Bruckman's Final Repose, Pusher, Jose Chung's 'From Outer Space', Home, Bad Blood, Drive, Triangle en zo kan ik er nog een hele hoop opnoemen. Dat soort afleveringen maken de sporadisch tenenkrommende momenten in de serie ruimschoots goed.

De afleveringen van de recentere seizoenen schommelen nog meer in niveau dan de originele serie. Zo is The Lost Art of Forehead Sweat is misschien wel mijn favoriete X-Files-aflevering, maar vind ik de My Struggle-delen slechter dan ze ooit hebben gemaakt.

Ik kijk nu Hell on Wheels seizoen 4, beter dan het derde seizoen, maar minder dan de eerste 2.
The Swede blijft wel een geniaal karakter.

Teunnis schreef:

The X-Files ben ik nu ook (voor de tweede keer) aan het kijken. Al skip ik ongeveer 1/3 van de afleveringen. Een aantal afleveringen was ik echt weer helemaal van ondersteboven: Clyde Bruckman's Final Repose, Pusher, Jose Chung's 'From Outer Space', Home, Bad Blood, Drive, Triangle en zo kan ik er nog een hele hoop opnoemen. Dat soort afleveringen maken de sporadisch tenenkrommende momenten in de serie ruimschoots goed.

De afleveringen van de recentere seizoenen schommelen nog meer in niveau dan de originele serie. Zo is The Lost Art of Forehead Sweat is misschien wel mijn favoriete X-Files-aflevering, maar vind ik de My Struggle- delen slechter dan ze ooit hebben gemaakt.

Haha klein beetje wisselvallig is de serie inderdaad wel. Momenteel ga ik vooral hard op dat heftig jaren negentig sfeertje dat ook heel veel matige momenten goed maakt.

Je maakt me wel nog iets benieuwder naar de nieuwere afleveringen. Ik ging er vanuit dat het compleet ruk zou zijn, maar als er de beste X-files aflevering ever in zit krijg ik toch wel zin.

Distant Lands zal ik ook kijken.

madmadder schreef:
Je maakt me wel nog iets benieuwder naar de nieuwere afleveringen. Ik ging er vanuit dat het compleet ruk zou zijn, maar als er de beste X-files aflevering ever in zit krijg ik toch wel zin.

Uit mijn hoofd zijn er wel maar iets van vier degelijke afleveringen, tegenover een stuk of acht hele matige.

The Wire zit er op, nu nog eens Twin Peaks seizoen 3.

Inmiddels in het vijfde seizoen van X-Files en nog steeds geweldig. Misschien vind ik het nu nog wel leuker dan de laatste keren dat ik het keek.

Normal People is af. Echt geweldig gecast en gespeeld en een aantal erg indrukwekkende scenes, al begon de opeenstapeling van ellende (zonder lichtpuntjes) me op den duur wel erg tegen te staan, dat is ook de kritiek die ik op het boek had (niet erg realistisch voor een verhaal dat heel erg realistisch probeert over te komen).

Met Sex Education ben ik gestopt want heb er nooit zin in. Zitten echt wel grappige momenten en leuke personages in, maar ik verwacht toch wel wat meer van afleveringen die +/- 45 min. duren, het grotere verhaal vind ik echt niet onderhoudend genoeg.

In plaats van Sex Education nu begonnen met Superstore. De eerste afleveringen vond ik niet erg grappig, maar misschien moet ik er nog even inkomen, ik geef het in ieder geval nog wel een kans.

Adventure Time niet heel veel gekeken (aflevering of 10), maar als ik het kijk is het wel enorm leuk. Moet ik echt weer oppakken nu mijn X-Files manie een beetje is gaan liggen. Ik heb altijd gedacht dat je toch wel op zijn minst geblowd moest hebben om dit te waarderen, maar ook nuchter is het echt heel erg fijn.

Ergens ook nog een moment vinden om We Own This City te kijken.

madmadder schreef:
Ik heb altijd gedacht dat je toch wel op zijn minst geblowd moest hebben om dit te waarderen

Integendeel. Ik ken wel meer mensen die dit dachten. Die vonden het in het begin nog wel lachen, maar na een tijdje (ergens rond seizoen 4) begrepen ze er niks meer van en zijn ze afgehaakt.

Toevallig gisteren weer eens wat in mijn ogen de laatste aflevering van Adventure Time is (de derde aflevering van de miniserie Distant Lands) en tot de conclusie gekomen dat het wellicht gewoon de beste aflevering van heel Adventure Time is*, vol verwijzingen en verhaallijnen.

* Wel een wat oneerlijke vergelijking, want reguliere afleveringen duren tien minuten en Distant Lands is drie kwartier per aflevering.

Net het meest recente seizoen van South Park achter de kiezen, dat toch weer meer het sfeertje uit de oude dagen ademt. Helaas slechts 6 afleveringen, dus voorbij voor je er erg in hebt, en het aandeel van Tegridy in de reeks is me gewoon te gewichtig. Dat is stilaan onkruid dat gewied mag worden.

Ik kijk eigenlijk vooral First Dates. Met mijn twee tienerdochters en mijn vrouw. Topamusement.

Deranged
De broadcast is on ik heb zo mijn favoriete broad daarzo en die check ik dan op de screen.

Vanavond te zien: Candy (2022) (Dulfer). Een, euh, feelgoodfilm, zo staat te lezen in de elektro-gids...

Jaja, feel good. Candy klinkt toch meer als een saxfilm.

Poek schreef:
Jaja, feel good. Candy klinkt toch meer als een saxfilm.

You're not the first one to come up with this pun. His Royal Badness, years ago: when I want sax I call Candy

Facebook - m.facebook.com

Ja duh.

De nieuwe van van Warmerdam vanavond (2x) op NPO3!

Nr. 10 (Film, 2021) - MovieMeter.nl

Tidalwave
Mijn zoon Stefan van 17 kijkt géén TV; één wonderbaarlijke uizondering: de hele serie Arcadia heeft hij onlangs gevolgd (samen met zijn moeder).

De moeder van mijn kinderen kijkt redelijk veel programma's. Bij hoge uitzondering wel eens een serie (Arcadia). Voor het overige is het hoofdbestanddeel programma's 'ter vermaak', zoals Het Perfecte Plaatje, Beau van Erven Dorens' vehikels, programma's gepresenteerd door voormalige Lama's op de commerciëlen, Chateau Meiland, en verder het een en ander op TLC. Bij de NPO's hebben Woe & vd Laan en De Slimste Mens haar interesse.

Ik ben adept van Nat Geo, Discovery, ID channel ea.
Op de NPO's volg ik vnl Journaal, Studio Sport, Zembla, Het Uur vd Wolf, Slimste Mens en de incidentele voor mij interessante docu's
Guilty pleasure bij de commerciëlen: Chateau Meiland...

Have You Got It Yet? The Story of Syd Barrett and Pink Floyd (2023) - IMDb.

Vanavond laat op Canvas ('België 2'). Aangevraagd voor toevoeging op MoMe.

ZAP! schreef:
('België 2')

Sinds nog niet zo lang heet het VRT CANVAS, om duidelijk te maken dat het samen met VRT 1, VRT NWS en VRT MAX allemaal tot de Vlaamse Radio- en Televisieomroeporganisatie hoort.

Kronos schreef:

Sinds nog niet zo lang heet het VRT CANVAS, om duidelijk te maken dat het samen met VRT 1, VRT NWS en VRT MAX allemaal tot de Vlaamse Radio- en Televisieomroeporganisatie hoort.
Aha. Dat ga ik proberen te onthouden.

Gelukkig blijft men op het tweede net inzetten op interessante docu's. En dat men niet meteen van Canvas als naam afstapt, zegt ook wel iets over de sterkte van het merk, me dunkt.

Had alleen nog graag gezien dat men in de filmprogrammatie ook af en toe eens een oudere (cult)klassieker zou tonen, nu zijn het - de maand juli uitgezonderd - toch veelal recente films. Al zit daar ook meer dan genoeg interessant materiaal tussen.

NTR - Top 2000 - Top 2000 untold stories

Vanavond om 21.20u (een herhaling):

"Een boeiend verhaal van Robbie Robertson, de vorig jaar overleden gitarist en songwriter van The Band, over het nummer 'The Night They Drove Old Dixie Down'. We gaan naar Jamaica en duiken in de muzikale roots van Bob Marley. En songwriter Holly Knight schreef maar liefst 9 nummers voor Tina Turner, zij vertelt over hun samenwerking en de totstandkoming van onder andere 'The Best'. "

Weet iemand waar in Antwerpen kan je het tofste op een groot scherm het Belgisch elftal a.s. woensdag zien voetballen?

Bij voorbaat grote dank

Klinkt interessant. De Ware vrijheid van Luc Phanhuysen is wat dat betreft een aanrader om te lezen, een meeslepend boek over de gebroeders De Witt.

Huub Stapel presenteert de serie De Grooten Tour van de Gebroeders De Witt. “Het was een geweldig avontuur. Ik kom uit een geschiedenisfamilie, maar desondanks was ik mij er niet zo van bewust dat de broers zo belangrijk voor onze geschiedenis zijn geweest.

Serieus? Dan heeft hij weinig meegekregen van zijn geschiedenisfamilie:)

Gast
geplaatst: vandaag om 19:37 uur

geplaatst: vandaag om 19:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.