menu

Overig / Algemeen / Het grote TV-kijk topic

zoeken in:
geplaatst:
Ik kijk met veel plezier naar Blood op BBC First. Dat is met zo veel liefde en vakkundigheid gemaakt.

geplaatst:
panjoe schreef:
(quote)

Zeker een uitstekende serie, maar dan wel de Zweeds/Deense versie toch? (Ik geloof nl dat er een Amerikaanse remake van is.)

Volgens mij ben je in de war met The Killing of Millenium daarvan zijn wel US-versies, net als van Wallander (Engels).

Net trouwens Valhalla Murders gezien (IJsland ook de moeite waard); net als Sorjonen (Fins).

geplaatst:
Net trouwens Valhalla Murders gezien (IJsland ook de moeite waard); net als Sorjonen (Fins).

Dan is Karppi misschien de volgende...

geplaatst:

De wiki zegt "gebaseerd op de Deense/Zweedse televisieserie The Bridge." Dat is imo anders dan de remake van Millenium waar het originele verhaal gewoon wordt gevolgd (en dan met Engelstalige acteurs) of "Wallander" - idem, en in die laatste serie is het buitengewoon bizar dat er wél in Volvo's wordt rond gereden - Zweeds origineel vaak Yoyota's - maar dat zelfs in het kleinste Zweedse gehucht Engels wordt gesproken. Over The Killing (US) kan ik weinig zeggen; ik heb eenmaal een fragment van 15 minuten aanschouwt; erg vervelend en platgeslagen; alle subtiliteit was verdwenen.

Ooit zijn ook een aantal Sjöwall en Wahlöö in de US opnieuw verfilmd - ik meen met Walter Matthau als Beck - en ook dat was geen succes. De beste verfilming - imo - blijft Bo Widerberg's Mannen pa taket - Widerberg van Adalen 31 en Elvira Madigan (beide fraaie films, beetje sociaal realisme).

geplaatst:
En ja daar was gisteravond dan de allerlaatste aflevering van Homeland een ijzersterk laatste seizoen heeft een waardig einde gekregen en de waardering liegt er ook niet om, bij imdb scoort de laatste aflevering een 9,6

8 seizoenen genoten van deze topserie en waar het karakter Saul Berenson (Mandy Patinkin) de man met de geweldige baard de favoriet was, een geweldige acteur die wel eens in de prijzen mag vallen met zijn acteerwerk in deze serie.

Thank you Homeland

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=EAlt48JV538

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

geplaatst:
Net "The Deuce" uitgekeken en David Simon heeft er weer een topserie van gemaakt (had de 1ste 2 seizoenen al gezien maar net herbekeken met het 3de seizoen) en is van het niveau van The Wire en Treme.
Ook de nieuwe miniserie van David Simon "The Plot Against America" is echt wel goed en een aanrader als je fan bent van zijn werk. Ik ga dan ook eens werk maken van zijn andere miniseries: "Generation Kill" en "Show me a Hero" en dan heb ik alles gezien van hem. (ook al Treme herbekeken in deze quarantaine)

eventjes een top 10 gemaakt

1. Treme (2010-2013)
2. The Wire (2002-2008)
3. The Deuce (2017-2019)
4. Les Revenants (2012-2015)
5. Borgen (2010-2013)
6. The Get Down (2016-2017)
7. The Vietnam War (2017)
8. Fawlty Towers (1975-1979)
9. House (2004-2012)
10. The Plot against America (2020)

Shows die misschien wel mijn top 10 zouden halen moest ik alle seizoenen gezien hebben: Twin Peaks, True Detective, House of Cards, narcos (allemaal laatste seizoen niet gezien)

Shows die ik misschien eens moet herstarten want eigenlijk nooit uitgekeken of maar 1 seizoen ver geraakt: Sopranos, Six feet Under, Breaking bad (niet zo zeker, was niet echt fan eigenlijk)

shows die nu op mijn lijstje staan om te bekijken
Generation Kill, Show me a Hero, Oz, Mad Men, Vinyl, Deadwood

geplaatst:
The Deuce is inderdaad bijzonder sterk Treme heb ik alleen nog maar seizoen 1 van afgerond; was ook best de moeite, al voelde het soms wat stuurloos aan.

Van je to-watchlijst kan ik Twin Peaks seizoen 3 (top!) en Generation Kill aanbevelen (al is het al wel lang geleden dat ik dat laatste heb gezien), maar vooral Oz is een must. Zowat de voorloper van alle daaropvolgende HBO-series met afleveringen van om en bij het uur. Het is duidelijk te merken dat ze geen zes seizoenen op voorhand hadden neergeschreven, maar dat mag de pret niet drukken. Het aantal memorabele personages is niet op je handen te tellen. Al had je er vijf.

geplaatst:
Twin Peaks zou ik echt wel opnieuw moeten beginnen denk ik, want veel te lang geleden. Het probleem met Generation Kill is dat het onderwerp me totaal niet aanspreekt en er altijd wel een andere serie me meer aanspreekt, ondertussen de andere miniserie "Show me a Hero" bekeken en was ook wel top.
Ook gestart met Mad Men, nog niet helemaal overtuigd maar de dialogen zijn wel erg goed. Ook terug gestart met The Sopranos, we zullen zien hoe ver ik deze keer geraak.

geplaatst:
Suede: The insatiable ones - Suede: The insatiable ones, Vandaag 23:35 uur Canvas - TVgids.nl

Nog voor de Britse muziekwereld in de jaren 90 Suede leerde kennen, was de groep al een icoon. Ze hadden nog geen single verkocht, maar nu al stond vast dat ze de Britpop een hele tijd zouden domineren. In deze ongefilterde en humoristische documentaire komt het intense bestaan van de groep in beeld, met hoogtes en laagtes, persoonlijke tegenvallen, groot internationaal succes en alcohol- en druggebruik. Frontman Brett Anderson en zijn band worden geflankeerd door onder meer manager Ricky Gervais en de iconische designer Peter Saville.

(Ricky Gervais ?? )

geplaatst:
Mockumentary?

geplaatst:
Gisteren het 3de seizoen bekeken van True detective en wat een geweldig seizoen, evenaart toch wel het niveau van seizoen 1.

geplaatst:
Soms hoor je in de gekste programma's ineens de verrassendste alternatieve muziek voorbijkomen, maar wat ik vandaag tegenkwam verbaast me écht enorm. Onder een item bij Een Vandaag hoorde ik ineens Leprous, een progmetalband. Het was weliswaar een relatief toegankelijk stukje (het intro van By My Throne, fenomenaal stukje muziek!), maar toch.
Ze hebben smaak op de redactie daar.

geplaatst:
Op Canvas loopt momenteel het zevende seizoen van 24 Hours in Police Custody. Hier zie je echte rechercheurs aan het werk. Veel beter dan True Detective.

geplaatst:
Ik besteed niet zoveel tijd aan TV. Ik volg min of meer de actualiteit programma’s , meestal ook nog via de terugkijk functie zodat ik er doorheen kan ‘spoelen’ . Verder volg ik niks en zie ook weinig films . Het is een deels een keuze en deels een mate van desinteresse. Ongetwijfeld mis ik daardoor vast ook leuke/interessante dingen.

Muziek bepaalt voor 2/3 mijn vrijetijdsbesteding , 1/3 overig waaronder sport. In principe kijkt mijn vriendin TV en luister/speel ik muziek.

geplaatst:
Morgenavond 21/5/20, na 23:00 uur een uitgebreide documentaire op Canvas over Maria Callas; zie ook: In with the Ladies: top 100

geplaatst:
Dat is niet vandaag Mjuman, maar morgen: 21 mei, 23u20.

Ruim een jaar geleden ook al op Canvas. Erg goede docu.

Voor de klassieke muziekliefhebber die Stingray Classica kan ontvangen: Vandaag om 17u51, de Berliner Philharmoniker in Tokyo.

De Berliner Philharmoniker telt als een van de beste orkesten ter wereld. [...] Mariss Jansons dirigeert een prachtig programma met daarop de achtste symfonie van Antonin Dvorák, de Oberon Ouverture van Carl Maria von Weber, en het vioolconcert van Dmitri Sjostakovitsj, met stervioliste Hilary Hahn als solist.

geplaatst:
Kronos schreef:
Dat is niet vandaag Mjuman, maar morgen: 21 mei, 23u20.

Ruim een jaar geleden ook al op Canvas. Erg goede docu.

Voor de klassieke muziekliefhebber die Stingray Classica kan ontvangen: Vandaag om 17u51, de Berliner Philharmoniker in Tokyo.

De Berliner Philharmoniker telt als een van de beste orkesten ter wereld. [...] Mariss Jansons dirigeert een prachtig programma met daarop de achtste symfonie van Antonin Dvorák, de Oberon Ouverture van Carl Maria von Weber, en het vioolconcert van Dmitri Sjostakovitsj, met stervioliste Hilary Hahn als solist.

Dank - had er niet op gelet dat er morgen géén krant komt en dat daarom tv-programma's van morgen al in de krant van vandaag staan!

geplaatst:
jassn schreef:
Gisteren het 3de seizoen bekeken van True detective en wat een geweldig seizoen, evenaart toch wel het niveau van seizoen 1.

Vanaf 5 juni dit jaar is het 6e seizoen van Brooklyn 99 op Netflix te zien, dichter bij het echte politiewerk kom je niet of je moet bereid zijn naar Ellie Lust te kijken

Gast
geplaatst: vandaag om 03:00 uur

geplaatst: vandaag om 03:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.