menu

Overig / Algemeen / Het grote TV-kijk topic

zoeken in:
avatar van herman
Het gaat me eigenlijk vooral om TV series, maar ik geef het wel een algemene titel voor de overzichtelijkheid.

Ik vroeg me af welke TV-series jullie zoal kijken. Vind het zelf een ideale bezigheid, kijk altijd een aflevering van het een of ander voor het slapen gaan.

Ik kijk:

Six Feet Under: prachtige serie over een familie die een begrafenisonderneming runt. Erg realistisch, erg emotioneel vaak. Over echte mensen en daardoor ook nog 's erg herkenbaar. Ben nu halverwege seizoen 2, dus ik heb nog flink wat afleveringen te zien.

Lost: voor het hersenloze vermaak. Erg intrigerend en retespannend.

X-Files: laatst seizoen 1 gedownload en ben nu ook de rest aan het kijken. Heb in de jaren '90 seizoen 1 t/m 3 wel gezien, maar ben daarna afgehaakt, omdat ik het niet interessant meer vond. Leuk jeugdsentiment vooralsnog.

En nu jullie.

avatar van musicboy
Heb 'Charlie's Angels Season 1' op dvd gekocht. Farah ziet er in haar topjes zonder bh werkelijk nog altijd even tandpastamooi uit.

avatar van aERodynamIC
Ik kijk Blackadder, 24, Queer as Folk, Little Britain, Wie is de Mol?, Expeditie Robinson en vroeger Will & Grace.
Maar eigenlijk kijk ik nauwelijks TV

lambf
Niks

Prison Break, kan niet wachten tot seizoen 2 (nog twee weekjes!)

avatar van Jazper
Geen tv --> dus ik kijk niks!

avatar van musicfriek
Hier hetzelfde. Kijk echt nooit meer TV. Will & Grace heb ik meerdere dvd´s van. Om te gillen zo grappig af en toe.

avatar van herman
Ik moet zeggen dat ik genoemde series ook via de computer kijk.

Op de TV zelf kijk ik alleen het journaal en sport (voetbal, wielrennen, tennis, schaatsen, atletiek, etc.). Ik kijk soms nog wel Zomergasten (als de gast me aanspreekt), nu dat er weer is.

edit: behalve een referentie naar Will & Grace in Six Feet Under (in een gesprek waarin iemand zijn coming out heeft naar zijn broer) heb ik er eigenlijk nog nooit van gehoord, zal het eens opzoeken.

Oja: het eerste seizoen van Coupling is ook briljant. Een soort Friends, maar dan op zijn Brits met doordachtere humor en leukere karakters.

avatar van aERodynamIC
Hier gaat de tv eigenlijk ook alleen voor het journaal aan, de rest gaat via DVD

Mojo Pin
Een van de meest geniale programma's ooit:


(afbeelding)

Heren maken de man

Niet naar kijken als je last hebt van je ribben.

avatar van aERodynamIC
Vre-se-lijk!

Eén keer een klein stukje in de VS gezien (want daar vonden ze het helemaal te gek). Dat kleine stukje was meer dan genoeg.

Mojo Pin
Hahahahaha!

"That is SO heterosexual"

avatar van Lin
Lin
ik ken t niet eens....

little britain, dr who en t journaal...

room 101 en QI

avatar van nevyn
Ik keek altijd Scrubs, maar dat is inmiddels ook al weer van de tv gehaald , en South Park. Nu kijk ik eigenlijk nog nauwelijks tv...

avatar van Petterson
Kwa series kijk ik op m'n computer Lost en Prison Break en op TV af en toe The King of Queens. Verder kijk ik alleen tv als er een goede film is of het (sport)journaal en andere sport gerelateerde programma's.

Omayyad
Ik kijk graag naar o.a. 24, The 4400, Absolutely Fabulous, Alias, All in the Family, Ally McBeal, Blackadder, Bottom, C.S.I., C.S.I.: Miami, C.S.I.: NY, Charmed, Cheers, Dark Angel, Deadwood, Desperate Housewives, Fawlty Towers, Frasier, Gilmore Girls, Jiskefet, The L Word, La Femme Nikita, Las Vegas, Lost, Magnum, Medium, Miami Vice, Monty Python's Flying Circus, Nip/Tuck, Prison Break, Profiler, Rome, Sex and the City, The Thin Blue Line, Twin Peaks, V, The Wire, Without a Trace, The X-Files en The Young Ones, maar dat is hoofdzakelijk via dvd...

avatar van nevyn
Omayyad schreef:
The Young Ones


die ook nog

avatar van aERodynamIC
Bottom: ook leuk.

avatar van andré
Series: The Simpsons, Seinfeld, Six Feet Under, Little Britain, Friends, Lost, Carnivale, Dalziel & Pascoe, Inspector Lynly en diverse andere Engelse detectives.

Amusement: Wie is de mol?, Expeditie Robinson, Never Mind The Buzzcocks.

Hekel aan: Nederlandse en Belgische politie-series, alle kwissen (behalve muziek-kwissen), de Lama's, stand-up comedy & meeste cabaret.

Maar: ik blijf nergens voor thuis.

Mojo Pin
aERodynamIC schreef:
Bottom: ook leuk.

Richard Richard en Edward Hitler

avatar van Lin
Lin
Mojo Pin schreef:
(quote)

Richard Richard en Edward Hitler

alles op dvd, briljant!!

Scrubs, South Park en Will and Grace kijk ik vaak wel. Vooral Scrubs is hilarisch, jammer dat het nu niet meer op is.

Series als Lost, Grey's Anatomy, Desperate Housewives, Invasion, the 4400 kunnen me helemaal niet boeien.

Ruby1966
herman schreef:
Oja: het eerste seizoen van Coupling is ook briljant. Een soort Friends, maar dan op zijn Brits met doordachtere humor en leukere karakters.



Erg leuke serie inderdaad. Ooit toevallig in een aflevering terecht gekomen en vanaf dat moment ben ik het blijven volgen.

Ook houd ik erg van engelse detective series als Inspector Morse, A Touch of Frost, Prime Suspect, enz.

Verder vond ik The Office de meest briljante serie ooit!

Maar ik kijk eigenlijk bijna nooit tv


edit: Eastenders heb ik een aantal jaren geleden ook intensief gevolgd, heerlijk op de zondagmiddag als er een dubbele aflevering werd uitgezonden op de BBC. En ja, Nevermind The Buzzcocks keek ik in die tijd ook altijd...erg erg grappig!

avatar van andré
Ruby1966 schreef:
Inspector Morse, A Touch of Frost, Prime Suspect, enz.



Coupling.

JonnieBrasco
Als mijn tv aanstaat (niet zo vaak) is het voor:
- nieuws / nieuwachtergronden (publieke omroepen)
- sport (schaatsen, formule1, motogp, soms darts of voetbal)
- alternatieve muziek: MTV2 en 3voor12
- ketnet / canvas: voor betere films zonder reclameonderbreking

avatar van gemaster
Series

Twin Peaks: De eerste 16 afleveringen zijn van ongekend hoog niveau. Beste wat ooit gemaakt is voor TV. Daarna kakt het allemaal wat in, maar blijft het vermakelijk. Seizoen 1 heb ik op DVD, seizoen 2 op DivX.

Six Feet Under: Prachtige ontroerende serie vol zwarte humor die me meerdere malen van de bank heeft doen rollen. Heb alle seizoenen op DVD.

Family Guy: Hilarische animatieserie die me vaak buikpijn van het lachen bezorgd. Heb alle oude seizoenen op DVD en de nieuwste afleveringen op DivX.

24: Superspannende serie die je vaak op het puntje van je stoel houdt. Vertoont echter wel een beetje tekenen van slijtage na 5 seizoenen. Alle seizoenen op DVD.

Seinfeld: Beste (comedy) serie allertijden. Geniale karakters en zo mogelijk nog genialere scripts. Seizoen 1 t/m 6 op DVD, de rest op VCD.

Curb Your Enthousiasm: nep reality docu serie van de maker van Seinfeld, Larry David. Trekt het gezeur over de kleine dingen van het leven tot in het extreme. Ontzettend grappig, vooral door de vele pijnlijke situaties.

The Office: Briljante Engelse serie waar je met plaatsvervangende schaamte naar kijkt. Beide seizoenen op DVD, evenals de specials.

Heimat: Op dit moment kijk ik deze miniserie. Ik vind het goed, maar niet zo geniaal als sommige mensen vinden(op IMDb krijgt de serie een 9,4!). Moet nog 1 aflevering van deel 1.

Ruby1966
gemaster schreef:
The Office: Briljante Engelse serie waar je met plaatsvervangende schaamte naar kijkt. Beide seizoenen op DVD, evenals de specials.



Ik ook

avatar van Toon1
Family Guy, The Simpsons en vooral Britse sitcoms: Fawlty Towers, Blackadder, The Office, The Thin Blue Line, The Young Ones, Open All Hours, Father Ted, Some Mothers Do 'Ave Em, Black Books, Little Britain, ... (allemaal op dvd overigens)

avatar van jowietje
Ik keek altijd Joan of Arcadia, super leuk programma geen een aflevering gemist. Jammer dat er geen vervolg meer van is gekomen. Ook niet op DVD uitgekomen helaas..

Nu wat ik kijk:

America's next top model: Alleen al voor de heerlijke stem van Bre en vaak topless fotoshoots, verder wel leuk wie eruit vliegen en wie er wint.

Soms pik ik een aflevering van gtst, Lotte en hotnews.nl mee. Lotte sowieso altijd.

Verder kijk ik van cartoons het liefst The X's, De Tofu's, Avatar en al die andere series die eigenlijk nergens overgaan maar net leuk genoeg zijn voor als je niets beters te doen hebt.

S'avonds voor het slapen gaan kijk ik bijna elke avond, Wakker worden met Valerio, Valerio's Datingshow en The real world (niet die gewone maar die met die uitdagingen enzo)

Maar eigenlijk maak ik nauwlijks tijd door voor de tv, zit meer achter de computer.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:37 uur

geplaatst: vandaag om 16:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.